Bufík vybíjí baterku V40

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: VW T5

#1 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od matthew1200 »

Ahoj všem, už jste někdo řešil problém s vybíjející se baterkou u V40 (2016) kvůli bufíku ??? Je to naftová 1,6 Díky

GDPR_user

#2 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od GDPR_user »

matthew1200 píše:Ahoj všem, už jste někdo řešil problém s vybíjející se baterkou u V40 (2016) kvůli bufíku ??? Je to naftová 1,6 Díky
Koupil bych novou baterku.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: VW T5

#3 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od matthew1200 »

Baterka je už druhá ...........

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 522
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#4 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od Jarda.JM »

Má baterka dost času nabít se potom při jízdě? Jestli ano, pak zkontroluj dobíjení.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#5 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od hajnej »

Jak píše Jarda. Bylo by dobré napsat, jakou trasu auto po vyhřátí bufíkem ujede. Teoreticky by mělo jet stejnou dobu, jako jede bufík, aby se baterka stihla dokrmit. Dále by to měla být baterka s dostatečnou kapacitou.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: VW T5

#6 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od matthew1200 »

hajnej píše:Jak píše Jarda. Bylo by dobré napsat, jakou trasu auto po vyhřátí bufíkem ujede. Teoreticky by mělo jet stejnou dobu, jako jede bufík, aby se baterka stihla dokrmit. Dále by to měla být baterka s dostatečnou kapacitou.
Tak to bude ono. S autem jezdí sousedka, která byla natěšená, že má v autě konečně teplo. A jak píšete, logicky, auto by mělo jet určitou dobu, aby se baterka dobila. Jezdí většinou do 30ti kilometrů, po dálnici, což má v dnešním provozu ujeto za pár minut. Děkuji za postřeh

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#7 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od hajnej »

Jestli má sousedka možnost, může baterku pravidelně dobíjet (řekněme každý víkend) a má vyřešeno.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 522
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#8 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od Jarda.JM »

Nejde jenom o bufík. Už jsem o tom napsal něco v jiném topicu. Něco vezme žhavení, něco startování, něco sežere vnitřní osvětlení, také všechna elektronika, která se aktivuje a pak není vůbec nezanedbatelný ani odběr uspaného auta, když delší dobu stojí. Ten klidový odběr řekněme pouhých 50mA dělá za týden 8,5Ah (osm a půl ampérhodiny!). Dobití je pak na hodinu jízdy! Když se přidá ještě to všechno ostatní tak je to minimálně další půlhodina.
No a to se ještě může přidat u starší baterie ne zcela zandbatelné samovybíjení.
A když k tomu přituhne a startování vezme víc jak v červenci, baterka zesláblá chladem, tak není už vůbec nic divného na tom, že auto jezdící hodinu týdně už ani neblafne.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: VW T5

#9 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od matthew1200 »

Jarda.JM píše:Nejde jenom o bufík. Už jsem o tom napsal něco v jiném topicu. Něco vezme žhavení, něco startování, něco sežere vnitřní osvětlení, také všechna elektronika, která se aktivuje a pak není vůbec nezanedbatelný ani odběr uspaného auta, když delší dobu stojí. Ten klidový odběr řekněme pouhých 50mA dělá za týden 8,5Ah (osm a půl ampérhodiny!). Dobití je pak na hodinu jízdy! Když se přidá ještě to všechno ostatní tak je to minimálně další půlhodina.
No a to se ještě může přidat u starší baterie ne zcela zandbatelné samovybíjení.
A když k tomu přituhne a startování vezme víc jak v červenci, baterka zesláblá chladem, tak není už vůbec nic divného na tom, že auto jezdící hodinu týdně už ani neblafne.
Tak tohle jí přečtu .............. díky moc za osvětu a zdravím :good:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: VW T5

#10 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od matthew1200 »

matthew1200 píše:
Jarda.JM píše:Nejde jenom o bufík. Už jsem o tom napsal něco v jiném topicu. Něco vezme žhavení, něco startování, něco sežere vnitřní osvětlení, také všechna elektronika, která se aktivuje a pak není vůbec nezanedbatelný ani odběr uspaného auta, když delší dobu stojí. Ten klidový odběr řekněme pouhých 50mA dělá za týden 8,5Ah (osm a půl ampérhodiny!). Dobití je pak na hodinu jízdy! Když se přidá ještě to všechno ostatní tak je to minimálně další půlhodina.
No a to se ještě může přidat u starší baterie ne zcela zandbatelné samovybíjení.
A když k tomu přituhne a startování vezme víc jak v červenci, baterka zesláblá chladem, tak není už vůbec nic divného na tom, že auto jezdící hodinu týdně už ani neblafne.
Tak tohle jí přečtu .............. díky moc za osvětu a zdravím :good:
A co třeba volba silnější baterie ? Protože montáž druhé baterie, která by honila jen ten bufík je asi blbost cooo ?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12940
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od raolsa »

Můžeš tam dát jakkoli velkou baterii (co se vleze) nebo kolik chceš vedle sebe (třeba i na káru), ale stejně se to při tomhle stylu jízdy jednou vybije.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2871
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#12 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od Tod2 »

vždycky je ale lepší "větší" baterka, snažím se dát vždy největší, co se tam vleze, aspoň se nemusí tak často dobíjet při takovém stylu jízdy a pak stačí vyjet třeba jednou týdně na delší trasu a zase se dobije
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 522
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#13 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od Jarda.JM »

Baterku vždycky pokud možno největší co se vejde. Kromě váhy jsou všechny parametry příznivější, snad ještě krom ceny... ale má vyšší kapacitu, vyšší startovací proud, při vybíjení a nabíjení se míň opotřebovává (při stejných proudech), z čehož plyne vyšší životnost, vyšší spolehlivost atd.
Nepomůže ti ale ani deset baterek, pokud je energetická bilance záporná. Prostě to co vybiješ musíš bezpodmínečně nacpat zpět nejlépe z koeficientem 1,2 a vyšším. Účinnost nabíjení je cca 70-90%. Záleží na okolnostech.
Kdo málo jezdí musí holt dobíjet nabíječkou zvenku. Pro toho kdo má garáž, případně možnost natáhnout kábl k autu, je nejlepší řešení trvalé dobíjení při stání. Přijedu do garáže, otevřu zadní vrata a napíchnu baterku na nabíječku. Baterka je tak stále ve stavu plného nabití. Další výhoda je, že vidím okamžitě stav baterie a z toho jsem schopen odhadnout stav dobíjení v autě.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#14 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od hajnej »

Ideal mít na baterce na pevno takovýto konektor:
https://www.alza.cz/hobby/ctek-konektor-komfort-m6-d4525452.htm
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 522
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#15 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od Jarda.JM »

Na obou předchozích autech jsem měl takový konektor. Baterka v motorovém prostoru
wBaterka 001.JPG
wBaterka 001.JPG (77.66 KiB) Zobrazeno 2330 x
Na Volvu mám baterku v kufru a stejně tak i konektor zapalovače, takže to neřeším. V instalační krabici, mimo auto mám nabíječ, zapojím kabel do konektoru a kdykoli vidím stav. Baterka je po týdenním stání právě nabíjena proudem 0,04A (40mA) a napětí má 14,2V, takže je plně nabitá.
Přílohy
wBaterka 003.JPG
wBaterka 003.JPG (31.34 KiB) Zobrazeno 2330 x
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 7
Registrován: 6 roků
Bydliště: Plzeň
Vůz: VW T5

#16 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od matthew1200 »

Jarda.JM píše:Na obou předchozích autech jsem měl takový konektor. Baterka v motorovém prostoru
wBaterka 001.JPG
Na Volvu mám baterku v kufru a stejně tak i konektor zapalovače, takže to neřeším. V instalační krabici, mimo auto mám nabíječ, zapojím kabel do konektoru a kdykoli vidím stav. Baterka je po týdenním stání právě nabíjena proudem 0,04A (40mA) a napětí má 14,2V, takže je plně nabitá.
Tohle bych přesně potřeboval na Multivana od pergolu :good:

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 522
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#17 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od Jarda.JM »

Zdroj 15V/60W cca - 250Kč
Panelový voltampérmetr cca - 250Kč
Schotky dioda 10A - 10Kč
Krabice cca - 100Kč
Drobný materiál cca - 100Kč
Něco málo vrtání, řezání a pár drátů...
a je to
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#18 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od karelvolvo »

Držet baterku pernamentně na 14 voltech je blbost !!!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 522
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#19 Bufík vybíjí baterku V40

Příspěvek od Jarda.JM »

Trochu to rozveď.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“