Bufík vybíjí baterku V40
- Autor
- Zpráva
#1 Bufík vybíjí baterku V40
Ahoj všem, už jste někdo řešil problém s vybíjející se baterkou u V40 (2016) kvůli bufíku ??? Je to naftová 1,6 Díky
#2 Bufík vybíjí baterku V40
Koupil bych novou baterku.matthew1200 píše:Ahoj všem, už jste někdo řešil problém s vybíjející se baterkou u V40 (2016) kvůli bufíku ??? Je to naftová 1,6 Díky
#3 Bufík vybíjí baterku V40
Baterka je už druhá ...........
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#4 Bufík vybíjí baterku V40
Má baterka dost času nabít se potom při jízdě? Jestli ano, pak zkontroluj dobíjení.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#5 Bufík vybíjí baterku V40
Jak píše Jarda. Bylo by dobré napsat, jakou trasu auto po vyhřátí bufíkem ujede. Teoreticky by mělo jet stejnou dobu, jako jede bufík, aby se baterka stihla dokrmit. Dále by to měla být baterka s dostatečnou kapacitou.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
#6 Bufík vybíjí baterku V40
Tak to bude ono. S autem jezdí sousedka, která byla natěšená, že má v autě konečně teplo. A jak píšete, logicky, auto by mělo jet určitou dobu, aby se baterka dobila. Jezdí většinou do 30ti kilometrů, po dálnici, což má v dnešním provozu ujeto za pár minut. Děkuji za postřehhajnej píše:Jak píše Jarda. Bylo by dobré napsat, jakou trasu auto po vyhřátí bufíkem ujede. Teoreticky by mělo jet stejnou dobu, jako jede bufík, aby se baterka stihla dokrmit. Dále by to měla být baterka s dostatečnou kapacitou.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#7 Bufík vybíjí baterku V40
Jestli má sousedka možnost, může baterku pravidelně dobíjet (řekněme každý víkend) a má vyřešeno.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#8 Bufík vybíjí baterku V40
Nejde jenom o bufík. Už jsem o tom napsal něco v jiném topicu. Něco vezme žhavení, něco startování, něco sežere vnitřní osvětlení, také všechna elektronika, která se aktivuje a pak není vůbec nezanedbatelný ani odběr uspaného auta, když delší dobu stojí. Ten klidový odběr řekněme pouhých 50mA dělá za týden 8,5Ah (osm a půl ampérhodiny!). Dobití je pak na hodinu jízdy! Když se přidá ještě to všechno ostatní tak je to minimálně další půlhodina.
No a to se ještě může přidat u starší baterie ne zcela zandbatelné samovybíjení.
A když k tomu přituhne a startování vezme víc jak v červenci, baterka zesláblá chladem, tak není už vůbec nic divného na tom, že auto jezdící hodinu týdně už ani neblafne.
No a to se ještě může přidat u starší baterie ne zcela zandbatelné samovybíjení.
A když k tomu přituhne a startování vezme víc jak v červenci, baterka zesláblá chladem, tak není už vůbec nic divného na tom, že auto jezdící hodinu týdně už ani neblafne.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
#9 Bufík vybíjí baterku V40
Tak tohle jí přečtu .............. díky moc za osvětu a zdravímJarda.JM píše:Nejde jenom o bufík. Už jsem o tom napsal něco v jiném topicu. Něco vezme žhavení, něco startování, něco sežere vnitřní osvětlení, také všechna elektronika, která se aktivuje a pak není vůbec nezanedbatelný ani odběr uspaného auta, když delší dobu stojí. Ten klidový odběr řekněme pouhých 50mA dělá za týden 8,5Ah (osm a půl ampérhodiny!). Dobití je pak na hodinu jízdy! Když se přidá ještě to všechno ostatní tak je to minimálně další půlhodina.
No a to se ještě může přidat u starší baterie ne zcela zandbatelné samovybíjení.
A když k tomu přituhne a startování vezme víc jak v červenci, baterka zesláblá chladem, tak není už vůbec nic divného na tom, že auto jezdící hodinu týdně už ani neblafne.
#10 Bufík vybíjí baterku V40
A co třeba volba silnější baterie ? Protože montáž druhé baterie, která by honila jen ten bufík je asi blbost cooo ?matthew1200 píše:Tak tohle jí přečtu .............. díky moc za osvětu a zdravímJarda.JM píše:Nejde jenom o bufík. Už jsem o tom napsal něco v jiném topicu. Něco vezme žhavení, něco startování, něco sežere vnitřní osvětlení, také všechna elektronika, která se aktivuje a pak není vůbec nezanedbatelný ani odběr uspaného auta, když delší dobu stojí. Ten klidový odběr řekněme pouhých 50mA dělá za týden 8,5Ah (osm a půl ampérhodiny!). Dobití je pak na hodinu jízdy! Když se přidá ještě to všechno ostatní tak je to minimálně další půlhodina.
No a to se ještě může přidat u starší baterie ne zcela zandbatelné samovybíjení.
A když k tomu přituhne a startování vezme víc jak v červenci, baterka zesláblá chladem, tak není už vůbec nic divného na tom, že auto jezdící hodinu týdně už ani neblafne.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13062
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#11 Bufík vybíjí baterku V40
Můžeš tam dát jakkoli velkou baterii (co se vleze) nebo kolik chceš vedle sebe (třeba i na káru), ale stejně se to při tomhle stylu jízdy jednou vybije.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2970
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#12 Bufík vybíjí baterku V40
vždycky je ale lepší "větší" baterka, snažím se dát vždy největší, co se tam vleze, aspoň se nemusí tak často dobíjet při takovém stylu jízdy a pak stačí vyjet třeba jednou týdně na delší trasu a zase se dobije
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#13 Bufík vybíjí baterku V40
Baterku vždycky pokud možno největší co se vejde. Kromě váhy jsou všechny parametry příznivější, snad ještě krom ceny... ale má vyšší kapacitu, vyšší startovací proud, při vybíjení a nabíjení se míň opotřebovává (při stejných proudech), z čehož plyne vyšší životnost, vyšší spolehlivost atd.
Nepomůže ti ale ani deset baterek, pokud je energetická bilance záporná. Prostě to co vybiješ musíš bezpodmínečně nacpat zpět nejlépe z koeficientem 1,2 a vyšším. Účinnost nabíjení je cca 70-90%. Záleží na okolnostech.
Kdo málo jezdí musí holt dobíjet nabíječkou zvenku. Pro toho kdo má garáž, případně možnost natáhnout kábl k autu, je nejlepší řešení trvalé dobíjení při stání. Přijedu do garáže, otevřu zadní vrata a napíchnu baterku na nabíječku. Baterka je tak stále ve stavu plného nabití. Další výhoda je, že vidím okamžitě stav baterie a z toho jsem schopen odhadnout stav dobíjení v autě.
Nepomůže ti ale ani deset baterek, pokud je energetická bilance záporná. Prostě to co vybiješ musíš bezpodmínečně nacpat zpět nejlépe z koeficientem 1,2 a vyšším. Účinnost nabíjení je cca 70-90%. Záleží na okolnostech.
Kdo málo jezdí musí holt dobíjet nabíječkou zvenku. Pro toho kdo má garáž, případně možnost natáhnout kábl k autu, je nejlepší řešení trvalé dobíjení při stání. Přijedu do garáže, otevřu zadní vrata a napíchnu baterku na nabíječku. Baterka je tak stále ve stavu plného nabití. Další výhoda je, že vidím okamžitě stav baterie a z toho jsem schopen odhadnout stav dobíjení v autě.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#14 Bufík vybíjí baterku V40
Ideal mít na baterce na pevno takovýto konektor:
https://www.alza.cz/hobby/ctek-konektor-komfort-m6-d4525452.htm
https://www.alza.cz/hobby/ctek-konektor-komfort-m6-d4525452.htm
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#15 Bufík vybíjí baterku V40
Na obou předchozích autech jsem měl takový konektor. Baterka v motorovém prostoru
Na Volvu mám baterku v kufru a stejně tak i konektor zapalovače, takže to neřeším. V instalační krabici, mimo auto mám nabíječ, zapojím kabel do konektoru a kdykoli vidím stav. Baterka je po týdenním stání právě nabíjena proudem 0,04A (40mA) a napětí má 14,2V, takže je plně nabitá.- Přílohy
-
- wBaterka 003.JPG (31.34 KiB) Zobrazeno 2424 x
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
#16 Bufík vybíjí baterku V40
Tohle bych přesně potřeboval na Multivana od pergoluJarda.JM píše:Na obou předchozích autech jsem měl takový konektor. Baterka v motorovém prostoruNa Volvu mám baterku v kufru a stejně tak i konektor zapalovače, takže to neřeším. V instalační krabici, mimo auto mám nabíječ, zapojím kabel do konektoru a kdykoli vidím stav. Baterka je po týdenním stání právě nabíjena proudem 0,04A (40mA) a napětí má 14,2V, takže je plně nabitá.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 524
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
#17 Bufík vybíjí baterku V40
Zdroj 15V/60W cca - 250Kč
Panelový voltampérmetr cca - 250Kč
Schotky dioda 10A - 10Kč
Krabice cca - 100Kč
Drobný materiál cca - 100Kč
Něco málo vrtání, řezání a pár drátů...
a je to
Panelový voltampérmetr cca - 250Kč
Schotky dioda 10A - 10Kč
Krabice cca - 100Kč
Drobný materiál cca - 100Kč
Něco málo vrtání, řezání a pár drátů...
a je to
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#18 Bufík vybíjí baterku V40
Držet baterku pernamentně na 14 voltech je blbost !!!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek