Rozborka bufíku - návod

  • Autor
  • Zpráva
IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#126 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od IgorS »

VIDA ukáže počet otáčok ventilátora v horáku? Ak áno, tak pozri v celom rozsahu, od začiatku do konca, koľko točí. Mal som s tým problém na jednom Webasto kúrení a pomohlo len sledovať na grafe počet otáčok a porovnať to s druhým horákom.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#127 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Trysku jsem profoukl podle návodu nafta z ní šla jemným paprskem nezostřikovala se na všechny strany, skusil jsem zvednout otáčky ventilátoru, je to pořád stejné, spíš mám strach, že po těch třech letech nečinnosti asi něco v trysce odešlo.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#128 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Otáčky podle VIdy za provozu ukazovaly 7950-8000 tak to kolísalo po vypnutí spadly na 4000 při vyfukování bufíku
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#129 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od IgorS »

A to si sa ešte pár dňami ponúkal na servis kúrení a teraz nevieš čo s tým :)

Ja tiež neviem presne čo s tým a neber to ako rýpanie a ani nepíšem v zlom. Ale toto sú prípady, kedy to jednoducho chce skúsenosti, veľa skúseností a dostatok náhradných dielov a výmenu spôsobom, vymením, vyskúšam, vylúčim a idem ďalej. Lebo je iné ak sa so svojím budeš aj týždeň babrať ale zákazník to chce mať rýchlo a isto.

Otáčky sa mi zdajú byť ok ale neviem to celkom posúdiť, koľko má byť. Webasto mi točí s novou RJ na plný výkon cca 9.800 ot/min. a na polovičný výkon asi 5.300 ot/min.. So staršou RJ to bolo menej. Tým vetrákom to u teba asi nebude.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#130 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Jo opravdu jsem se unáhlil, člověk občas něco přepálí a nedomyslí do konce. Ty otáčky 8000 jsou dle VIDY maximální, spíš si myslím že bude v háji ta tryska tři roky nejela možná vyschla a popraskala ta membrána a začala prpouštět , skusím asi výměnu té trysky.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#131 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od IgorS »

tokacek píše:Jo opravdu jsem se unáhlil, člověk občas něco přepálí a nedomyslí do konce.
OK, to beriem, už si to vysvetlil a tvoj prístup sa mi páči, že si to zvážil :good:
To však nevylučuje, že sa tomu nebudeš možno venovať neskôr, časom, keď práve v tom skúsenosti získaš.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#132 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

j, já měl uhlíky motorku ventilátoru v takovém bordelu, že se mu moc nechtělo
no a odkud to bere údaj o otáčkách? asi to nebude měřit otáčky že?, ale jen je dopočítávat, takže pokud tam bude něco špatně na těch uhlících, tak to může ukazovat docela správné hodnoty, ale otáčky můžou být jiné?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#133 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Motorek byl venku, jak jsem dělal tu vrtulku, nechal jsem ho proměřit a odzkoušet servisákem, jede na 100Procent. je slyšet jak krásně nabíhá , začíná jít do otáček a hučet jak se zapálí nafta. Z výfuku taky krásně fučí
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#134 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

Nechal jsi uz bufik projet ten hodinovy cyklus? Jak dlouhe ckly bufik jel a kolik? Aby nebyl jen zasrany. Behem toho hodinoveho cyklu by se mohl vypalit dostatecne
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#135 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

Jo a mas 100% spravne slozenou tu upadlou misku a ten 4 zubec?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#136 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Ten hodinový cyklus nejel, nechal jsem ho jet do 90stupňů podle Vidy to bylo cca 20-25minut, pak jsem jel několikrát s autem do uplného zahřátí až se sám vypnul. ta hodina provozu se dá nastavit ve Vidě?To bych ještě mohl skusit nechat ho pořádně projet.
Vrtulka a vše kolem ní je složeno přesně podle fotek co jsem našel tady - vrtulka ta zůstala na šroubku, jen očištěna, takže je jak má být, pak spodní miska - prohnutím nahoru a na ní je ten klobouček kam stříká tryska.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 61
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#137 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od hajnej »

tokacek píše:To bych ještě mohl skusit nechat ho pořádně projet.
.
To ti nepomůže. Podle mě je kaput tryska.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#138 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Asi to bude ta tryska odpoledne jsem to nastartoval, trošku začoudil při startu a pak jel super. Ted asi před půl hodkou opět start a už zase hulí, ta tryska si asi dělá co chce, takže řeším druhou trysku. Má někdo na prodej, popřípadě nějaký kontakt za dobrou cenu. ( jak ten bufík tři roky nejel, tak asi vyschla tu guma v té membráně a popraskla a ted to tam někde asi protíká)
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#139 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

Pokud nema hajnej, kup ve volvu. Ty ceny jdou vsude stejne, plus minus
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#140 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

Když už to budeš mít zase venku, zkontroloval bych i uhlíky motorku ventilátoru, ať to za týden neděláš znova. Akorát rozdělání motorku vyžaduje trochu "síly" a ohýbání, nejsou tam šrouby... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#141 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od IgorS »

A keď to už budeš mať vonku, vymeň pred sezónou všetko čo máš možnosť, budeš mať pokoj.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#142 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Tod2 píše:Když už to budeš mít zase venku, zkontroloval bych i uhlíky motorku ventilátoru, ať to za týden neděláš znova. Akorát rozdělání motorku vyžaduje trochu "síly" a ohýbání, nejsou tam šrouby... :)
Motorek byl venku, jak jsem dělal tu vrtulku, nechal jsem ho proměřit a odzkoušet servisákem, jede na 100Procent
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#143 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Tak dneska konečně dorazila nová tryska, objednával jsem přímo ve Volvu ( obvolal jsem několik), bohužel všude stejná odpověd, bez práce nejde prodat, takže dojed do Volva práce cca.1500KČ, cena trysky 2850, sleva servisu na trysku 10-20pocent dle servisu kam bych jel. Plus cesta což pro mě bylo nejblíže 100Km ta a 100zpět to je cca 500Kč.
Nakonec ve čtvrtek objednano uznámeho co má prodejnu ND, bohužel s cenou nedokázal nic udělat - 2800 včetně poštovného. Ve čtrvrtek namontuji a dám sem info jak to jede.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 56
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#144 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#145 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Dneska provedena výměna trysky, bufík trošku zahulil při prvním startu, ted už jen trošku čmudne při startu a pak z něj jde pouze teplo. Povedlo se, tak že ted mě čeká dálkové ovládání. Dík všem za rady a pomoc.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#146 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

dálkové ovládání?
no to ale stejně napřed potřebuješ soft od D5T5
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#147 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Jo jo jiné řešení asi není, nechám to asi až po vánocích. Navíc do Volva to mám z Jeseníku trochu z ruky, nejblíž je 100km vzdálený Olomouc.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 78
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#148 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od tokacek »

Hledal jsem vzadu v podběhu jestli tam nemám AEM modul, ten tam bohužel není, ale je tam toto, poradí mi někdo co to je?
Přílohy
ecu.jpg
ecu.jpg (41.98 KiB) Zobrazeno 714 x
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 40
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#149 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Haben »

Parkovaci senzory dle mne. Vlevo vzadu, ze?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 81
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#150 Rozborka bufíku - návod

Příspěvek od Tod2 »

j, parkovací čidla
AEM by měl být vpravo
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“