Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#276 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše:
hajnej píše: Řeším to, že by to kouřit nemělo. Když to v ulici nakopnu, není to nic příjemného.
Každá nafta ze začátku zakouří.
Ale ne všem. Někdo má jen lehkej obláček a konec. Přece si nepůjdu pro auto za čtvrt mega, před salonem mi ho nakopnou a jde z toho dým, jako by auto hořelo.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#277 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od karelvolvo »

martinopel píše:
hajnej píše: Řeším to, že by to kouřit nemělo. Když to v ulici nakopnu, není to nic příjemného.
Každá nafta ze začátku zakouří.
Přesně tak a když ho vypneš tak taky
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

GDPR_user

#278 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše: Ale ne všem. Někdo má jen lehkej obláček a konec. Přece si nepůjdu pro auto za čtvrt mega, před salonem mi ho nakopnou a jde z toho dým, jako by auto hořelo.
Když jdeš pro auto za čtvrt mega tak už tě desítka za nový komín neposere ne??Nebo si vyjednej slevu.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#279 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

karelvolvo píše: Přesně tak a když ho vypneš tak taky
Když vypne, je klid.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#280 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od karelvolvo »

hajnej píše:
karelvolvo píše: Přesně tak a když ho vypneš tak taky
Když vypne, je klid.
Je to kus od kusu za chvíli je jaro
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#281 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

Kluci, vždyť je to čistá mechanika a pár komponentů. Já to musím rozchodit s minimem kouře.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#282 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

Další rozborka za mnou. Tentokrát z důvodu závady flame senzoru. Naštěstí jsem tušil, odkud vítr vane. Kabeláš jsem ke flame senzoru jsem už opravoval, ale tak nějak humpolácky, takže se někde přerušoval kontakt. Kabeláž jsem nahradil (tímto díky za golden czech hende Ghrigiho). Kvůli špatnému závitu jsem tam nedostal zpět novou svíčku, která tam byla a tak jsem použil starou, která se na vyzkoušení jevila jako dobrá. Po složení bufu se vůbec nechtěl rozhořet, svíčka už asi opravdu nebyla v nejlepší kondici. Co mě ovšem překvapilo, bylo množství připečeného brodelu kolem vrchní misky, do které teče nafta. Možná to bylo způsobeno několika posledními špatnými starty.

Po dvoudenním shánění jsem sehnal závitník M18*1,5, kterým jsem opravil závit a svíčka tam šla jak po másle.

Bufík se nakopnul, hulil teda děsně, díky předchozím několika nepovedeným startům. Pak nafta vyhořela a už jel bez kouře.

Každopádně se pomalu začínám smiřovat s tím, že ten buf prostě bude na startu kouřit. No.....ještě uvidíme.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#283 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

Ten krám prostě NEFUNGUJE!!! Končím a spřádám plán B.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#284 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od Ekky »

Tvl kolik te to uz stalo? :D hlavne casu a nervu?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#285 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

Čas radši nepočítám, nekonečno :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 418
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

#286 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od marekl »

Co s tím je tentokrát?

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#287 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od Krystof P. »

Hale nechci bejt drtič perel, ale nebojíš se třeba toho, že to konečně rozchodíš a ono se to posere a třeba ti shoří kára ? Starý NT mi přijde jako cesta do pekel, když dělaji nový, aftermarketový...

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#288 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

marekl píše:Co s tím je tentokrát?
Na startu dost kouří a docela dlouho. Třeba minutu. Pak nedojede celý cyklus, vypne se za nějaký čas a pak se znovu nahodí. Diagnostika čistá. Už fakt nevím, na co šáhnout, všechno se jeví jako funkční.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#289 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

Krystof P. píše:Hale nechci bejt drtič perel, ale nebojíš se třeba toho, že to konečně rozchodíš a ono se to posere a třeba ti shoří kára ? Starý NT mi přijde jako cesta do pekel, když dělaji nový, aftermarketový...
Tak jako ta myšlenka v hlavě stále je, ale měl jsem to několikrát rozhozený, komponenty zkontrolovaný, anatomie je jasná, flame senzor funkční, motorek jede, tryska nová.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

GDPR_user

#290 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od GDPR_user »

Po téměř dvou letech jsi na tom stejně jako na začátku.Kdyby jsi za cca 10000Kč koupil nový hořák,měl by jsi klid a za ušetřený čas by jsi byl v balíku.Ale každému co jeho jest.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#291 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

martinopel píše:Po téměř dvou letech jsi na tom stejně jako na začátku.Kdyby jsi za cca 10000Kč koupil nový hořák,měl by jsi klid a za ušetřený čas by jsi byl v balíku.Ale každému co jeho jest.
otázkou však zůstává, jestli by to nový hořák vyřešil...taky jsem v tom mohl být deset super mínus a byl zase na začátku. Jestli hořákem mysliš motorek s větrákem, tryska a železný tělo, tak motorek běhá, tryska nová, misky a vrtulka v pořádku. Nevidím důvod pro pořizování nového hořáku.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/independent-car-heater/burner-independent-car-heating/1023122/
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 418
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

#292 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od marekl »

hajnej píše:Na startu dost kouří a docela dlouho. Třeba minutu. Pak nedojede celý cyklus, vypne se za nějaký čas a pak se znovu nahodí. Diagnostika čistá. Už fakt nevím, na co šáhnout, všechno se jeví jako funkční.
To začal kouřit víc jak v tom videu, co jsi sem nedávno dával? Neber to špatně, ale za 2 roky vážně nic moc posun :green: Bufík je holt takovej nevděčnej parchant... :D

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#293 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

marekl píše:
hajnej píše:Na startu dost kouří a docela dlouho. Třeba minutu. Pak nedojede celý cyklus, vypne se za nějaký čas a pak se znovu nahodí. Diagnostika čistá. Už fakt nevím, na co šáhnout, všechno se jeví jako funkční.
To začal kouřit víc jak v tom videu, co jsi sem nedávno dával? Neber to špatně, ale za 2 roky vážně nic moc posun :green: Bufík je holt takovej nevděčnej parchant... :D
Mnohem víc jak na videu. A to jsem si myslel, jak jsem ho přemluvil k poslušnosti. Ještě mě napadá vadný podávací čerpadlo paliva nebo že někde ve vedení přisává vzduch.
A ano, máš pravdu, neposunul jsem se, ačkoliv jsem zkontroloval či vyměnil všechny komponenty, které mohou ovlivnit špatnou funkci. Snad ještě ŘJ.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#294 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

Hajcus píše:A jako poslední, obě NT mají úplně jiné charakteristiky startu.
Benzin: 0-85 sec. Žhaví a konec.
Nafta: 0-120 sec. Žhaví a při ukončení cyklu bufání opět Žhaví 20sec.pro spálení zbytků nafty. ..

Benzin: 0-125 sec. Vzduch max, pokles a konstantní chod
Nafta: 35-120 sec. Vzduch max, pokles a po chvíli zase max

Benzin: 45-125 sec. Prudký náběh pumpy paliva, drží a pak pokles na 1/3.
Nafta: 42-120 sec. Pozvolný náběh pumpy paliva, drží a pak pokles na 1/2.
Zdar a sílu, opět se zase přikláním k teorii, že mám ŘJ z benzínového bufíka. Mohl by někdo poradit, jaké číslo ŘJ jednotky by mělo patřit do mého bufa? Mám přesně tento typ včetně čísla ŘJ: http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/volvo-v-70-ii-standheizung/408813634-223-7915 Prodejce píše, že je z benzínového vozu a není první. Už jsem viděl vícekrát.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#295 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od ok2ucx »

Osobně si myslím, že železo je komplet stejné. Ale už jsem tu někde uváděl, že CPM bufík má bambilión parametrů (které lze číst a měnit). Tu by možná stálo za to, vyčíst nějaký fabrický benzínový, pak naftu a porovnat.

P.

P.S. Jeden z parametrů jsou minimální otáčky, kterýma se to má za provozu vrtět. Z fabriky je 4000rpm, avšak 7000rpm je lepší. Zkus. Lze nastavit i ve V*DĚ.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#296 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

Do otacek jsem se uz hrabal. Tam výrazná změna nebyla.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#297 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

Vic tam nastavit nejde.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#298 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od karelvolvo »

V S80-ce D5 r.v. 2005 co máme v rodině jsem před dvěma lety měnil komplet střed a je tam tato ŘJ
Přílohy
DSCN0051a.jpg
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#299 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od ok2ucx »

hajnej píše:Vic tam nastavit nejde.
Napočítal jsem celkem 67 parametrů, které nebudou asi všechny nějak zásadně důležité, resp. rozdílné mezi naftou/benzínem.

Jen někde potkat benzínovýho bufíka a tyhle parametry načíst. Hm, nebo možná spíše vzít prokazatelně dobrou naftu a pak její konfiguraci "naklopit" k tobě? A před tím ještě porovnat...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#300 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

karelvolvo píše:V S80-ce D5 r.v. 2005 co máme v rodině jsem před dvěma lety měnil komplet střed a je tam tato ŘJ
Trojkovou řadu jednotek jsem měl a mám k dispozici. Jak jsem zmiňoval, počítá s čerpadlem u nádrže. Trochu komplikace s tím, že v hlavním konektoru není pro čerpadlo kabel a je nutné to nějak přemostit. Zatím jsem se nestačil zamyslet nad provedením.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“