Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#1 Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

Příspěvek od hajnej »

dovolil jsem si založit extra téma, abych zbytečně neplevelil obecné téma o bufících

zima už je sice pryč, ale já jsem se stále nesmířil s tím, že můj bufík hulí a hulí i po několikerém zásahu odborníků i amatéra, jako jsem já.

ve zkratce:

- vrčící motorek - vyměněn
- výměna trysky za použitou ozkoušenou a v této trysce ze zoufalosti vyměněná membrána

i po tom všem stále stejná situace a proto jsem trochu pátral a vypátral, že MÁM BENZÍNOVEJ BUFÍK!!! "EDIT 22/12/2015 NEMÁM" vypadá přesně takhle http://www.auto-lich.de/shop1/product_info.php?info=p8318_Volvo-S80-98-03-Motorvorwaermgeraet-Waermegeraet-Standheizung-952-B-.html

Co si pamatuju, tak to zmínil jednou marra, když se pokoušel o nápravu, že snad ten bufík je benzínovej, ale asi tomu ani sám nevěřil, takže jsme řešili trysku atd.

Takže co dál? Počítám, že tenhle bufík ke spolupráci nepřemluvím ani Vervou s VIFem.

Napadá mě nějaká elegantní výměna za nafťáckej, jestli by se našel nějaký dobrovolník :)
Naposledy upravil(a) hajnej dne 22 pro 2015 23:25, celkem upraveno 6 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#2 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od dali »

A co někde v autě vhodně umístit nádobu s benzínem. Rozhodně nejlevnější funkční řešení. To už je asi sci-fi, ale třeba by bolo možný ho rozchodit a odladit i na nějakou silnou zimní směs do ostřikovače. To by pak bylo i elegantní řešení.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#3 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

zajímavá varianta...třeba tam někde ta nádrž je :ROFL: a nebo leju do T5 naftu :Yahoo!:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

skreči
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 711
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

#4 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od skreči »

dali píše:A co někde v autě vhodně umístit nádobu s benzínem. Rozhodně nejlevnější funkční řešení. To už je asi sci-fi, ale třeba by bolo možný ho rozchodit a odladit i na nějakou silnou zimní směs do ostřikovače. To by pak bylo i elegantní řešení.
ntakže to stačí propojit s nádržkou na ostřikovače :lol:
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#5 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od Honza »

A zjistil jsi co je v něm oproti naftovímu jinak?
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#6 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

Honza píše:A zjistil jsi co je v něm oproti naftovýmu jinak?
vidím jen jinej vejfuk, nevím co dál by se mohlo lišit
jiná tryska?
motorek?
spodní díl?

nemám srovnání
Naposledy upravil(a) hajnej dne 25 úno 2014 18:17, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#7 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od dali »

skreči píše:ntakže to stačí propojit s nádržkou na ostřikovače :lol:
Kdyby parta nenažranců neudělala průser a byl by prošel ten metanol do ostřikovačů, tak věřím, že by to na něj klidně frčelo.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#8 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od Hájčus »

hayney píše:
Honza píše:A zjistil jsi co je v něm oproti naftovímu jinak?
vidím jen jinej vejfuk, nevím co dál by se mohlo lišit
jiná tryska?
motorek?
spodní díl?
nemám srovnání
Co si pamatuju, tak benzínový NT má podávací čerpadlo vně na plášti (nový pak v nádrži) a naftový ho má uvnitř součástí šasi NT. Benzínový pak samozřejmě pracuje s jinýma teplotama...

Twl Tome, ty máš ale nervy!!! :O: a divím se že žiješ, mě by odvezli. :crazy:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#9 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od Hájčus »

Pak taky benzínový potřebuje k chodu cca 11cm3 benzínu.
A naftový jen 8 cm3 nafty...

Takže usudkem je jasný, že když si to benzínový bere v tvym případě naftu ve svém nominálním množství = víc než potřebuje naftový nafty, tak tim pádem hulí, protože je stále uchlastavany.

Jestli je to k pochopení.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#10 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od Hájčus »

A jako poslední, obě NT mají úplně jiné charakteristiky startu.
Benzin: 0-85 sec. Žhaví a konec.
Nafta: 0-120 sec. Žhaví a při ukončení cyklu bufání opět Žhaví 20sec.pro spálení zbytků nafty. ..

Benzin: 0-125 sec. Vzduch max, pokles a konstantní chod
Nafta: 35-120 sec. Vzduch max, pokles a po chvíli zase max

Benzin: 45-125 sec. Prudký náběh pumpy paliva, drží a pak pokles na 1/3.
Nafta: 42-120 sec. Pozvolný náběh pumpy paliva, drží a pak pokles na 1/2.
Naposledy upravil(a) Hájčus dne 25 úno 2014 17:15, celkem upraveno 1 x.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#11 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od Hájčus »

Takže z toho mi prostě vychází, že to benzínový je ve všech směrech "napálený" a tim, že do něj jde nafta, tak z něj máš prostě takový raketový bufík. :crazy:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#12 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

Honzo, díky za vyčerpávající s srozumitelné info. Všechno to zní logicky.

a co když tam mám řídící jednotku z nafťáka???
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#13 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od Hájčus »

:beer:

Tak to je dobrá otázka... nemyslím, že by přesofistikovaná elektronika Volva schroupla ŘJ B NT... Je možný, že to před tebou někomu uplně kikslo a udělala se výměna hardware kus za kus...

Ale třeba je to naopak, ŘJ NT jsou pro ŘJ auta identické (vidí je stejně), ale ta ŘJ NT má pak jiný výstup logiky na základě toho, na jaké palivo je naprogramovaná...

V hardware se to pak fakt liší jen čerpadlem a to asi jen z pragmatického hlediska bum, big bara bůům...
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2363
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#14 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od Hájčus »

Kdybys potřeboval, vyhrabu foto s part.No ŘJ mého benzínového NT...
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#15 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

snad to číslo nějak vygůůglim, škoda, že jsem si neudělal foto
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 22
Příspěvky: 2621
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#16 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar,

v mém bývalém autě byl tento benzínový hořák:
ECU hardware number 03730512
ECU software number 08671046
Je to origo z auta XC70 2002


A na stole se mi pak mihly tyhle naftové jednotky:

ECU hardware number 03731003
ECU software number 08697009

ECU hardware number 03731172
ECU software number 08697009

ECU hardware number 03730751
ECU software number 08697009

Tady ale vůbec netuším, z jakých to bylo aut a jaké jsou mezi tím rozdíly.

Na webu se to nejlépe hledá podle hardware number.

Zvenku jsou od sebe celé jednotky k nerozeznání, palivové čerpadlo je (pokud vím) vždycky vzadu u nádrže (trkač). Rozdíly benzín x nafta budou (mimo již uvedený program) zřejmě (a možná pouze jen) v trysce. A možná ještě žhavící svíčka, ale to neumím potrvrdit ani vyvrátit. Motorek i všechny vrtulky jsou stejné, flame sensor snad taky, teploměr asi též. Radiátor dole a trubky by mohly být stejné...

Pavel


P.S. Kdybys nevěděl, co s tou benzínovou jednotkou, možná bych to uměl vyměnit za pravověrnou naftu.
M.j. jak se benzínová jednotka dostala do naftového auta? Někdo to profesionálně vyměnil?
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#17 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

ok2ucx píše: P.S. Kdybys nevěděl, co s tou benzínovou jednotkou, možná bych to uměl vyměnit za pravověrnou naftu.
M.j. jak se benzínová jednotka dostala do naftového auta? Někdo to profesionálně vyměnil?
K tomu to právě chci nasměrovat, férovou výměnu :) ale nejdřív si musíme být jisti, že mám fakt benzínovej bufík se vším všudy a nebo nějakej paskvil. Jestli je rozdíl v trysce, tak tu tam mám naftovou, měnil jsem u marry.

Auto jsem s tím před pěti lety koupil, pátrat po tom asi nehodlám.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 1038
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#18 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od jou81 »

Kanystřík s benzínem v kufru to vyřeší :D
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 305
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: ♥ Slovensko ♥

#19 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od zorg1 »

Mam kamoša čo mi pomahal s mojím webastom a ten má v Skode Favorit 136 L namontovaný bufík analog z Volva diesel...ten mi tvrdil že je jedno ci benzín ci nafta bufík fungovat to bude... No ty máš CAN BUS...
_________________
je : new Honda CR-V, IX/ 2014, 155 HP, Elegance, 2,0 L i-VTEC 5AT, Benzín, 4WD, outdoor, winter pack, Perleťová čierna Crystal
bolo: S60 D5 2004, skvelé vozidlo......
bude : Volvo veterán

Honda Jazz, 1,2 cool

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#20 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

dnes potvrzeno v AV dílech, tělo bufíka je benzínové, je to prej celý nějaký divoký :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7438
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

#21 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od Petr Marek »

Toto je štítek z ŘJ NT, V 70XC, benzín, MY 2001
Přílohy
IMG_20140129_180007.jpg
IMG_20140129_180007.jpg (113.71 KiB) Zobrazeno 4876 x
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#22 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

díky Marku, bohužel jsem si štítek ŘJ nevyfotil, takže netuším

třeba nemám D5, ale T5 :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#23 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

při výměně světla jsem se dostal na řídící jednotku

Pozná někdo jestli je pro benzín nebo naftu?
Přílohy
ridici jednotka.JPG
ridici jednotka.JPG (107.02 KiB) Zobrazeno 4744 x
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12940
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#24 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od raolsa »

Podle téhle stránky je to z benzína. :pardon:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 141
Příspěvky: 9858
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#25 Hajnýho trable s bufíkem

Příspěvek od hajnej »

kdo mi půjčí řídící jednotku z nafťáka? :)
ehm...jestli to teda může bejt takhle snadný, že bych to vyřešil jen tou jednotkou...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“