El. předehřev motoru do zásuvky

  • Autor
  • Zpráva
mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#26 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

Jó, tak jasně. Já se pak o zkušenosti podělím. Asi to půjde na jednu š.o1 TDI, na jednu gejku D5, a na moje ladné V70/TDI
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 4720
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#27 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Ondra. »

na allegru vychází ještě pár desetikorun míň... Mě by se to taky celkem líbilo, nechci lézt do mrazový zátky (calix), ale bojim se že životnost nebude zázračná... :(
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#28 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

Ondra. píše:na allegru vychází ještě pár desetikorun míň... Mě by se to taky celkem líbilo, nechci lézt do mrazový zátky (calix), ale bojim se že životnost nebude zázračná... :(
Přesně tak :good: navíc calix má pro TDI minispirálečinečinenku (asi pod ní není prostor), takže to je pro mě naprd. A dál - candix nám za tři litry dá pouze samotížku. Teď ta zátka... :%) ale zase pro ně (calix) hovoří jejich volví původ, a snad i léta zkušeností. Tady pro tu údajně německou ludru hovoří snadná montáž, polská cena a nucený oběh. Mě se to líbí čím dál víc... :)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 4720
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#29 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Ondra. »

je to všelék pro členy klubu nízké komprese :D ale otázka jestli to přežije jednu sezonu :D asi počkam napřesrok až to vyzkoušíš :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#30 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od peter cz »

no já se letos rozhodl do chrochta pro Defu (zatim na cestě), tak sem taky docela zvědavej ako to bude šlapat...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#31 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

Hoď sem trochu víc info :)
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2118
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#32 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od peter cz »

V podstatě to samý co Calix - http://www.molpir.com/blade/c/45/elektricky-predehrev.html
ale šel sem pouze cestou základního topnýho tělesa do bloku...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#33 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od lookens »

Chlapci a nemontovalo Volvo něco takovýho do dvojek?
Myslím že mám v motorovém prostoru hadici směřující ku mřížce před chladičem, se stejnou koncovkou.
Nemá to nějaký dvojkař ještě origo celý namontovaný?
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2593
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#34 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Sergej »

:beer:
lookens píše:Chlapci a nemontovalo Volvo něco takovýho do dvojek?
Myslím že mám v motorovém prostoru hadici směřující ku mřížce před chladičem, se stejnou koncovkou.
Nemá to nějaký dvojkař ještě origo celý namontovaný?
Volvo ponuka na redbloky kit, montuje sa miesto mrazovej poistky. Mam ho doma a caka uz 2 roky na namontovanie.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#35 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od yareq »

Ahojte, trochu taky uvažuju o montáži toho předehřevu s oběhovým čerpadlem (hlavně kvůli tomu, že to po sobě snad nezanechá moc velkou škodu až to budu házet do popelnice).
Našel jsem ho za 2250,- kč: http://www.elektrowarm.cz/products/d-12-8002

Ale nějak si nejsem jistý co to udělá v autě - v návodu se někde píše, že má být naplno otevřené topení a já nevím jak to je u V40 s automatickou klimou s vypnutým zapalováním. Zůstane ventil v takové poloze jako je nastaven na ovladači, nebo se po vypnutí klíčku úplně otevře nebo zavře?
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 12940
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#36 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od raolsa »

Žádný ventil tam není, teplotu řídí klapky rozvodu vzduchu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#37 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od yareq »

Žádný ventil = žádný problém. Díky za radu :D
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#38 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

Tak já to sem zapoměl napsat, jak jsem dopadl. Mám to nainstalovaný. Dal jsem to na vývod vody z radiátoru, kábl jsem krásně protáhl pod stěrače, takže se nemusím ani ohýbat, ani otvírat hauptnu. Konec káblu jsem zacpal ustřiženým protikusem. No a teď k účinosti. Nevím, jestli jsem něco udělal špatně, ale v podstatě mě to funguje asi takto - během pár minut to ohřeje vodu na tolik stupňů, že to termostat vypne (uvedeno 50-55°C), za chvíli to znovu sepne a pořád dokola. Jakoby to ta turbínka neuměla protlačit celým vodním systémem. Takže vlezu do auta, a i po hodině se ručička teploty neodlepí. Otázka je, na kolika stupních právě začíná (zlatý BMW). Nicméně, funguje to pro mě tak nějak dostačujícně. Protože i v obrmrazech vůbec nežhavím. Auto chytne na ťuk, a to má pro mě velký přínos. Další plus je, že se to určitě ohřívá mnohem mnohem rychleji. Řekl bych, že tak již po kilometru jízdy automat spouští větrák, ručička konečně začíná stoupa... takže ideál to prostě není, ale za pár korun je pořešen mnohdy hodně dlouhý start D5252T, a rozhodně se ohřívá rychleji. Takže za dva a půl litru dobrý :good: montáž cca 5-10 minut. V té sedmdesátce je totiž tolik místa za motorem, že je to skoro radost.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#39 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Sarkasmic »

základem montáže je brát vodu z hlavy,ohřat ji,prohnat topením a poslat zpět,obráceně ji tlačíš do hlavy proti zavřenýmu termostatu. Musíš brát studenou z motoru,ne teplou cpát dovnitř. Je to tak i u nezávislýho tepení,když to dáš obráceně,aby jsi primárně ohříval motor a sekundárně topil,taky se přehřívá,není mi jasný proč,ale je to tak... :)
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 563
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Vůz: tak třeba trabant
Bydliště: frydlant nad ostravici

#40 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od scoff »

mr1 píše:Tak já to sem zapoměl napsat, jak jsem dopadl. Mám to nainstalovaný. Dal jsem to na vývod vody z radiátoru, kábl jsem krásně protáhl pod stěrače, takže se nemusím ani ohýbat, ani otvírat hauptnu. Konec káblu jsem zacpal ustřiženým protikusem. No a teď k účinosti. Nevím, jestli jsem něco udělal špatně, ale v podstatě mě to funguje asi takto - během pár minut to ohřeje vodu na tolik stupňů, že to termostat vypne (uvedeno 50-55°C), za chvíli to znovu sepne a pořád dokola. Jakoby to ta turbínka neuměla protlačit celým vodním systémem. Takže vlezu do auta, a i po hodině se ručička teploty neodlepí. Otázka je, na kolika stupních právě začíná (zlatý BMW). Nicméně, funguje to pro mě tak nějak dostačujícně. Protože i v obrmrazech vůbec nežhavím. Auto chytne na ťuk, a to má pro mě velký přínos. Další plus je, že se to určitě ohřívá mnohem mnohem rychleji. Řekl bych, že tak již po kilometru jízdy automat spouští větrák, ručička konečně začíná stoupa... takže ideál to prostě není, ale za pár korun je pořešen mnohdy hodně dlouhý start D5252T, a rozhodně se ohřívá rychleji. Takže za dva a půl litru dobrý :good: montáž cca 5-10 minut. V té sedmdesátce je totiž tolik místa za motorem, že je to skoro radost.
takze to fici a co kdyz nastartujes a nechas to bezet zaroven z motorem neohreje se rychleji
_________________
M.B. R500 amg
V70II D5 7mist:-D
bylo V40 t4
S40 t4
S80 t6
S80 D5
V70II AWD 2,5 LPG

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#41 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

Já to dělal podle tohoto návodu. Termostat mě také prošel hlavou. Ale pozor - teď si teda už nejsem jist ničeho. Myslel jsem si, že do/z topení není žádná cesta zavřená? :shock: Termostat má otvírat vodu do chladiče né?

Scofe, to jsem nezkoušel. Ale myslím že by to fungovalo. Jenomže to je to kouzlo předehřevu pryč. Mám to napojený na spínací hodiny, naprogramovaný na můj odjezd za denní chlebem.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#42 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Sarkasmic »

No ted sem koukal ze ty el predehrevy se opravdu davaj takhle. Jen nechápu proč ti to termostat vypne už při tak nízký teplotě... Melo by to nahrat pod teplotu termostatu-coz je cca do 80ti stupnu a pak točit vodu a chladnout...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#43 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

No, všechny tyto předehřevy nahřívají pouze do 50-55°C. Ale to by bylo v pohodě, pokud by vlastně tyto stupně měla všechny voda v okruhu. Ale to nemá. Prostě jakoby to nedokázalo tu vodu pravidelně otočit.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

GDPR_user

#44 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od GDPR_user »

mr1 píše:No, všechny tyto předehřevy nahřívají pouze do 50-55°C. Ale to by bylo v pohodě, pokud by vlastně tyto stupně měla všechny voda v okruhu. Ale to nemá. Prostě jakoby to nedokázalo tu vodu pravidelně otočit.
V návodu píšou 80°C tam se to vypne a u 55°C zapne.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#45 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

Ajo, tak já si to špatně zapamatoval. Ale to nic nemění na mé né příliš výkonné situaci. Rozhodně by to mohlo fungovat lépe. Něco tomu brání v cestě a nevím co.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#46 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od yareq »

Ahoj, je to nejspíš kravina, ale napadlo mě, jestli to třeba nevázne u vodní pumpy. Ale nevím jak to tam uvnitř vypadá, jaká je průchodnost když se netočí, takže jen střílím.
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 49
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
Bydliště: Police nad Metují

#47 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Pavlik »

a není možný,že u elekronicky ovládanýho topení je při vypnutým klíčku zavřenej kohout do radiátoru a proto ti to čerpadýlko nemůže prohnat vodu celým okruhem a motorem???
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#48 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

Já si pořád myslím, že tam žádnej kohout není. Ta voda musí někama proudit - nemůže stát. A tohle je vlastně ten nejmenší okruh. Nebo se sakra pletu? Já myslím, že před radiátorem ani za ním není nic.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 49
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
Bydliště: Police nad Metují

#49 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Pavlik »

něco tu vodu do radiátoru regulovat musí(jinak by topil i v létě) u manuálu je to jasný,otčíš kolečkem a táhlo otevře kohout,ale nevím jak u aut. klimy.No a pokud je zavřenej tak ti čerpadýlko míchá vodu v hadici a pořád spíná a neprohřeje motor pořádně
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 27
Příspěvky: 2413
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Rudice/BK

#50 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mr1 »

Asakra, takle sem na to nenahlížel.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“