El. předehřev motoru do zásuvky

  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#126 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Tod2 »

Ty 12V desky se spíš používají pro příhřev za jízdy, když je extrémní zima a motor chládne i za běhu.
Nebo právě aby se dřív ohřál po startu.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Pedrozo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 636
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: zastoupení Dobříš (Příbramsko)
Vůz: Volvo 740 Turbo sedan B204GT
Bydliště: VRZČ

#127 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Pedrozo »

Našel jsem ještě jednu zajímavou variantu.

https://www.owlheizer.de/epages/62795520.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62795520/Products/OWL-4D

Vzhledem k tomu, že se mi moc nelíbí, že CALIX nebo DEFA má průtokáč bez čerpadla (samotíž) a ten polák má 1,1 kW (a není jisté zatím, zda běží čerpadlo neustále i po vypnutí spirály termostatem), našel jsem toto.

Líbí se mi, že je 2 kW a čerpadlo běží permanentně, A taky to, že je kompatibilní se zapojovací sadou od DEFA, tudíž se dá udělat kompletní systém výhřevu kabiny, dobíjení baterky a předehřevu motoru, který bude mít bych řekl už velice dostačující výkon. Akorát si vůbec nedovedu představit teď, jak ho zapojit do hadice kvuli těm výstupům (polák to má velmi jednoduše, výstupy "proti" sobě). Ty "téčka mi k tomuhle moc logický nepřijdou, chtělo by to asi nějaký kolínko z gum. hadice vytvořit.

No a pak mám ještě jednu úsměvnou variantu "nezávislého topení" :) místo předehřevu a vytápění kabiny koupim plechovou garáž, do ní vykopnu sedmikilo se zahradním nábytkem a začnu T5 v zimě parkovat v garáži u domu, kde mám permanentně 18 st. :D :D

Nějak se nám všem ale nedostalo odpovědi od "montážníků" co dělali čerpadlo v roce 12/13, zda to ještě funguje, nebo už je to dávno v koši...ta spolehlivost je pro mě docela zásadní...a nejen pro mě myslim :) takže prosím o dlouhodobé reference...
_________________
Je: 740 Turbo B204GT, 1990, 147 kW, M46 overdrive, sedan + multilink
Bylo: S60 R 2.5 T AWD 220kW 2003 - 850 2.5 GLE 1997 106 kW - V70 T5 2005 241kW Daliborka - V70I Tdi 103 kW 2x - S60 2.4D 96kW 2003

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 128
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Skalice
Vůz: V 40, V 70, Š 105, Multicar M25

#128 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od yareq »

Já ho dodnes na V40 mám a funguje. Mám to z: elektrowarm.cz
Tehdy ještě 1,1kw, dnes je nejslabší 1,5kw. Co se týče funkce jsem spokojený. Moje zkušenost je taková že to nemá cenu nahřívat déle než půl hodiny. V -15 mi po půl hodině nahřívání cca po půl minutě po nastartování na teploměru naskočilo 40 stupňů (mám digitální ukazatel).
Dnes už bych raději něco co bude fungovat bez zásuvky, ale asi krom bufika nikudy cesta nevede. A když počítám že bych koupil starší + nějaký servis a instalační materiál, tak budu rád když se vlezu do 10tis., to už se mi dát nechce, zvlášť když je u nás zima tak měsíc v roce.
_________________
V40, 1.8, 85 kw, 1999 (B4184S)
V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T), AT
Bylo: V70, 2.5, 103 kw, 1998 (D5252T) - "Kra co potopila Titanik"

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#129 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od smolda »

Koukám na předehřev pro TICa a na elektrowarm mají teď nejsilnější 2900W viz odkaz.

Asi do toho půjdu, nikdo asi nemá konkrétní zkušenost s tímto modelem, co? Jen s těmi slabšími.

A mimochodem, co konektory? Jaké jste kdo dával? Hledal jsem hledal ale našel velký kulový, rád bych něco s krytkou a aspoň s nějakým krytím, ale zas ne šíleně drahý. Brouzdal jsem v různých průmyslových a nevím nevím, moudrý z toho nejsem..

Nejvíc se mi zamlouvá toto plus protikus...za 300 spojení s IP66, jen by mě zajímalo jakou odolnost bude mít zásuvka když v ní nebude zapojený ten konektor - aneb zásuvka na autě vs. bordel z provozu...

Dohromady by to vyšlo cca na 3500 včetně těch konektorů a to mi přijde docela fajn.

Někdo nějaké nápady/postřehy/názory?

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#130 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od smolda »

No tak si odpovím sám :-) nakonec jsem koupil ten 2900Watt. Je to teda strašná piksla, čekal jsem to poloviční.

Instalace do motoru - zábava na 3 hodiny neboť tohle musí být orientovano svisle tak jak to držím na fotce. Takže jsem nakonec kupoval ještě dva metry vodní hadice a předělal jsem to po svém. Zjistil jsem že ty hadice se docela ochotně lámou když jim člověk jasně nenastaví správnou zatáčku - stačí o kousek delší hadice a už se to láme a tím pádem blbě protéká voda. Ale zřejmě se povedlo, dal jsem to na odchozí hadici z topení (D24TIC - je to ta vrchní hadice, přívodní je ta níž).

Co se týče zásuvky...kdyby to někdo někdy řešil, tak jsem hledal cca 3 dny s tím, že požadavky byly pouze dva - krytka aby tam nelitalo bahno a prach a rozumná velikost (plus teda jsem chtěl aby to bylo 16A, ohřev má skoro 3kW, takže jsem vše dimenzoval na 16A). Zjistil jsem, že to jsou dva naprosto rozcházející se parametry abych to zkrátil - nesehnal jsem prostě nic. Koupil jsem nakonec CEE přívodku bez krytky, sehnal plastovou krytku a přidělal ji pomocí suchého zipu na tu přivodku. Vtipný je, že protikus co jde na kabel tu pitomou krytku ma! Jenže tam ji nepotřebuju, bude to viset u domu na plotě (takže dírou dolů) nebo to bude zapojeny v autě.... Takze tolik ke konektoru.

Když se mi bude chtít tak za světla nafotim nějaké fotky zevnitř auta... Howgh!

Obrázek

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#131 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od smolda »

Nějaké fotky, jinak první ráno provozu - hodinu a čtvrt jsem to nechal běžet v minus osmi, sedl jsem, na brnknutí nastartoval a všechno krásně ohřátý. Olej se srovnal k normálu po asi dvou minutách jízdy :-) takže jsem naprosto nadšen - jestliže v perných mrazech stačí přes hodinu ohřívat, tak kolem nuly bude stačit půl hodinky. Krása.ObrázekObrázekObrázekObrázek

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#132 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Warcz »

Pěkný. Teď už to u obchodu můžeš parkovat na místě pro elektroauta a připojovat :-) jestli to má 3KW, tak jsi někde na 10Kč za vyhřívání, což se ti vrátí na uspoře paliva.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#133 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od smolda »

Warcz píše:Pěkný. Teď už to u obchodu můžeš parkovat na místě pro elektroauta a připojovat :-) jestli to má 3KW, tak jsi někde na 10Kč za vyhřívání, což se ti vrátí na uspoře paliva.
Člověče to mě vůbec nenapadlo, včera mě napadla vtipná myšlenka že mám sice nejčoudivější diesel ale zato na elektriku :D zásuvku jsem dal standartu CEE, takové se cpou mimo jiné na karavany...jak je to s připojením u elektrostojanu teda netuším, zvlášť co se týče kompatibility. Potřebuju 230V a koncovka je asi to nejmenší, schválně vygoogluju jak to chodí..

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#134 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Warcz »

Karavanovka bývá v Evropě běžně. Dokonce bych řekl že je běžnější než 230V

EDIT: Koukám že jich v ČR moc není: https://www.screencast.com/t/hckh7TA4 to jich je více na klasickou 230V :-/
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#135 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od smolda »

Warcz píše:Karavanovka bývá v Evropě běžně. Dokonce bych řekl že je běžnější než 230V

EDIT: Koukám že jich v ČR moc není: https://www.screencast.com/t/hckh7TA4 to jich je více na klasickou 230V :-/
Asi není problém vozit s sebou redukci, nicméně ani jedno místo, kam běžne jezdím nakupovat, elektrospot nemá :-) nebo jsem si alespoň nevšiml.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#136 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Jakub Svoboda »

_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#137 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Tod2 »

přesně takových udělátek je plný aliexpress, ale za jinou cenu
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#138 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Michl »

Tod2 píše:přesně takových udělátek je plný aliexpress, ale za jinou cenu
A dával si to už někdo do auta, aby mohl poreferovat?
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#139 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jen jsem na to narazil při projíždění Bazoše. Já to neřeším, mám bufíka.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 523
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#140 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Jarda.JM »

Nepřesvědčuje mě to plastové provedení. Pokud to nemá nějakou tepelnou pojistku, tak bych to nerad viděl prohřátý na vyšší teplotu. Na druhé straně známe co se děje s plasty za mrazu.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#141 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mirekcafa »

Dával jsem teď do druhýho auta....zatím funguje, za hodinu 65 stupňů, uvidíme při mrazech. Je nutné to před prvním spuštěním dokonale odvzdušnit, jinak to nečerpá jen vrčí.....úplně super by bylo kdyby se při dosažení určité teploty zapnul ventilátor na nějaké minimální otáčky tak jak to umí bufík........nemá někdo nějaký nápad?

https://www.aliexpress.com/item/32836452440.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1e9a4c4doPADQl

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3330
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#142 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od dumi.cz »

To vypada dobre. Nebude nekdo objednavat, ze bych se svezl?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#143 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Ondra. »

dumi.cz píše:To vypada dobre. Nebude nekdo objednavat, ze bych se svezl?
to je přece blbost kvůli clu ne?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#144 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mirekcafa »

clo ani DPH jsem neplatil

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#145 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Tod2 »

a nemáte trochu strach, že to prohřeje auto až tak, že budou muset dojet hasiči? :)
jinak to mají i u nás, občas je dobré se podívat na obchod, který má sklad blíž než je čína, tedy pokud to chci mít rychle...
https://www.aliexpress.com/item/4000237890404.html?spm=a2g0o.detail.1000014.1.68a31fd0ITDvVH&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.146400.0&scm_id=1007.13338.146400.0&scm-url=1007.13338.146400.0&pvid=d86f977a-9a72-456f-b982-eb2393ad65ce
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#146 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od smolda »

Já mám ten 3kW a časovač mám na hodinu a půl, pak jedu do práce. Šestiválec to rozhodně nepřehřeje. Maximálně mi to běželo dvě hodiny v kuse a vodu to dostane tak maximálně pod provozní teplotu, on to stejně termostat podle potřeby pouští do velkýho okruhu a u stojícího auta s vypnutým motorem to pak zase vychladne.

A to upozorňuji, že mám 3kW, žádná homeopatie! To je sakra hodně, nějakýho 1.5kW brblátka bych se vůbec nebál.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#147 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od Tod2 »

já to myslel tak, jestli věříte takovému udělátku v čajna kvalitě...
to, že to vodu nepřehřeje chápu, tím přehřátím jsem myslel třeba vzplanutí toho topítka...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1136
Registrován: 11 roků 3 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#148 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od smolda »

Ta značka LF Bros je přesně ta, kterou mám v autě. Jen je to teda koupený oficiálně v ČR. Zatím nevzplanulo, ta konstrukce vypadá solidně. Záleží na tom jak si to kdo umístí.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#149 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od mirekcafa »

Tod2 píše:já to myslel tak, jestli věříte takovému udělátku v čajna kvalitě...
to, že to vodu nepřehřeje chápu, tím přehřátím jsem myslel třeba vzplanutí toho topítka...
hele já myslím,že kdyby tam mělo něco moc žhavit nebo se pálit takto vyhodí pojistky na baráku. A co jsem se díval tak ono je to většinou čína, akorát 2 až 3x drahší
Naposledy upravil(a) mirekcafa dne 28 pro 2019 15:33, celkem upraveno 1 x.

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#150 El. předehřev motoru do zásuvky

Příspěvek od hajnej »

Mám dojem, že to má nějaký integrovaný termostat. Už jsem to studoval.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“