Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM modul

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 145
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: XC 90, D5, 2007

#26 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od Borys »

Thompson píše:
hajnej píše:Zde uvádím návod řešení pro dálkové zapínání origo bufíka u vozů P2 (S60I, V/XC70III, S80I, XC90I). Já jsem zvolil GSM řešení ale lze to samé udělat klasickou dálkou pro spouštění nezávislých topení. GSM modul však vychází cenově lépe a má výhodu zapnutí na jakoukoliv vzdálenost. Pro spouštění je potřeba mít v autě AEM modul. Já jsem například neměl, a proto jsem musel dodělat i tento. Uvedu proto obě varianty:

1. Vůz bez AEM modulu
Je potřeba:
- AEM modul – z jakékoliv rozborky (osobně se ke mně dostal z XC90 za 600Kč z AV díly)
- Kabel 306606971 (ve Volvu za 850 Kč) nebo z nějaké rozborky, jestli se někomu podaří
- Software k AEM modulu (ve Volvu kolem 1300,- Kč včetně práce nebo pomůže D5T5)
https://accessories.volvocars.com/cs-cz/V70(00-08)/Accessories/Document/VCC-425303/2006
Kabel je potřeba zapojit v kufru vozu dle návodu dostupného v PDF na internetu (zadat do Googlu Volvo AEM module a první odkaz soubor PDF). Kabel se musí osadit po jednotlivých pinech do 2 konektorů v jednotce REM v kufru, není to jen na zacvaknutí do prázdného konektoru.
Aktivní AEM modul je tedy první předpoklad.
suma c.a. 2800 Kč

2. Vůz s AEM modulem
Zde je potřeba softwarově povolit dálkový start topení (c.a. 1000 Kč). Kdo nemá aktivované nezávislé topení (přímý start a časovač) bude potřeba také nahrát tento software (cca. 3tis bez DPH). Tuto úpravu poptávejte u Vovločesky nebo přímo ve Volvu.
Dále je potřeba osadit správné piny v AEM modulu kabeláží vlastní výroby (3 kabely – plus, minus, signal) viz odkaz: http://hackingvolvo.blogspot.com/2013/01/dissection-of-aem.html
Po spojení kabelů minus a signál se spustí bufík. Když se rozpojí, bufík se vypne tak jak má (s dochlazením).
Foto zapojení dodám.

3. Dálkové ovládání
Nyní už následuje dodělání dálkového ovladače, který vyšle signál ke startu topení přes AEM modul. Jak jsem už zmínil, zvolil jsem GSM ovladač. Konkrétně tento za 1700 Kč: https://www.tfe.cz/gsm-klic-gsm-rele-gsm-ovladani-iqgsm-r1.htm Minimální napětí GSM ovladače je 10V. Výstup z AEM modulu je 8V. Proto je v tomto případě nutné GSM napájení zapojit přímo na baterii přes 1A pojistku a ne z AEM modulu.
GSM ovladač po osazení a aktivaci sim karty reaguje na prozvonění. Prozvoněním se buď sepne nebo rozepne relé. Čas sepnutí relé se dá nastavit v rozmezí 1s – 24h.

V případě ovládací krabičky od Webasto nebo Eberspacheru bude 8V nejspíš stačit a není potřeba napájet přijímač přímo z baterie.
Předpokládám, že když je tam S60I, tak to platí i pro V70II? GSM spínač by bylo zajímavé nahradit nějakým SBC např. Arduino a ovládat bufík přes aplikaci z telefonu a vyčítat stav - aktuální teplotu, správnou funkci bufiku. Ikdyž vzhledem k ceně a celé vychtávky a funkci omezené jen na topení mi přijde výhodnější používat vDASH dongle od D5T5, až bude.

Řeším teď ovládání na kotel, právě přes Arduinu, s malou úpravou by to šlo použít i do auta :-).
A bude vdash letos? Myslim ze psali, ze pokud ne letos tak nikdy :-/
_________________
2007-XC90-D5-136KW-D5T5-STAGE 2

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T

#27 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od Thompson »

Borys píše:
Thompson píše:Předpokládám, že když je tam S60I, tak to platí i pro V70II? GSM spínač by bylo zajímavé nahradit nějakým SBC např. Arduino a ovládat bufík přes aplikaci z telefonu a vyčítat stav - aktuální teplotu, správnou funkci bufiku. Ikdyž vzhledem k ceně a celé vychtávky a funkci omezené jen na topení mi přijde výhodnější používat vDASH dongle od D5T5, až bude.

Řeším teď ovládání na kotel, právě přes Arduinu, s malou úpravou by to šlo použít i do auta :-).
A bude vdash letos? Myslim ze psali, ze pokud ne letos tak nikdy :-/
VDash dongle už je k dispozici http://@d5t5.com/vc2016/
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#28 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70II MOVE D5244T

#29 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od Thompson »

tymon píše:
Thompson píše:Předpokládám, že když je tam S60I, tak to platí i pro V70II? GSM spínač by bylo zajímavé nahradit nějakým SBC např. Arduino a ovládat bufík přes aplikaci z telefonu a vyčítat stav - aktuální teplotu, správnou funkci bufiku. Ikdyž vzhledem k ceně a celé vychtávky a funkci omezené jen na topení mi přijde výhodnější používat vDASH dongle od D5T5, až bude.

Řeším teď ovládání na kotel, právě přes Arduinu, s malou úpravou by to šlo použít i do auta :-).
Pardon. Byl tam překlep, prostě P2 modely včetně V70II, kterou mám i já. Na Arduino se taky maká, ale byl jsem nedočkavej.
VDASH Dongle trvá velice dlouho.
Vím že VČ řešili právní zodpovědnost. Víte jaký je aktuální stav? Zda má smysl čekat?
_________________
V70II 2005 Facelift MOVE edition, D5244T 136kW VolvoTune.nl
Diagnostika Vida Dice

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#30 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

Říkal jsem si, jakou strhnu lavinu a zatím co vím, tak se chytil jeden jedinec. Spíš bych řekl šťastlivec, protože má vůz již vybavený AEM modulem a tak mu stačilo jen dohrát soft na dálkové ovládání.

Každopádně můžu s odstupem času potvrdit, že to opravdu funguje a je to velmi dobrý komfortní doplněk k nezávislému topení.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#31 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od Zajsoft »

No ja to pred rokem na V8 vyresil takto...
http://www.autopluginstore.com/en/volvo/index.html
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

f.e.e.t
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1353
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ronov nad Doubravou
Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998

#32 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od f.e.e.t »

Kdežto já bych se toho chytil taky a tůze by se mi to líbilo, ale já mám V70I TDI s nezávislým topením a časovačem, tak nevím jak bych to měl řešit tady.
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#33 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

f.e.e.t píše:Kdežto já bych se toho chytil taky a tůze by se mi to líbilo, ale já mám V70I TDI s nezávislým topením a časovačem, tak nevím jak bych to měl řešit tady.
Zkušenost nemám, ale tipnul bych to na obdobnou instalaci možná ještě jednodušší.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#34 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

hajnej píše:... tipnul bych to na obdobnou instalaci možná ještě jednodušší.
AEM modul do '98?
:shock:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#35 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

IgorS píše:
hajnej píše:... tipnul bych to na obdobnou instalaci možná ještě jednodušší.
AEM modul do '98?
:shock:
Možná to bude rovnou bez AEM nějak napřímo. Ale fakt nevím. Chtělo by to prozkoumat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#36 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

Čisto teoreticky, ak by sa dalo zohnať potrebné zariadenie z nejakého auta uvedené v zozname, prelúskať ho ako je to zapojené a kam v aute, ako to zariadenie pracuje a ovláda kúrenie, prípadne ho potom upraviť na spínanie s iným spínačom, alebo GSM modulom alebo DO, tak by to nejak mohlo ísť.

Možno by to išlo hneď, ak nie je potrebný aj nejaký softvér do auta, čo neviem odkiaľ by sa zháňal ale v zozname nie je uvedený. Je možné. že by to išlo len HW bez nutnosti nejakej úpravy konfigurácie auta.

Ale pátrať po tom a zabávať sa s tým, je myslím toľko času, že to už by som, aspoň ja, radšej vyrútil ten Ardic preč a dal tam niečo modernejšie a novšie - normálne ovládateľné a spoľahlivejšie.

S AEM modulom ale cesta tým smerom nevedie.
To som chcel napísať.

Obrázek
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#37 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

IgorS píše: S AEM modulom ale cesta tým smerom nevedie.
To som chcel napísať.
To jsem ani nemyslel. Možná to bylo špatně pochopeno.
Bufík ve V70I je ale identický, proto jsem si říkal, že by to nějakým způsobem mohlo jít někam napojit. Pátrat po tom ale ani já nebudu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#38 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

Chápal som to tak, keď som si prečítal termín "obdobnú inštaláciu", čo v kontexte témy a toho čo si ty robil, mi dávalo zmysel = AEM modul. Lebo o tom sa tu píše, o inštalácii AEM modulu do auta. Navyše tu pojednávaš podľa nadpisu o P2 modeloch, čo je cez AEM modul asi jediná schodná cesta diaľkového ovládania.

Tak je to ok, máme to vysvetlené :good:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#39 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

Potvrdilo se mi, že GSM modul byla dobrá volba. Je super nebýt limitovaný vzdáleností od auta.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#40 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A jde tedy vypnout páčkou na volantu, když si jej předtím spustil přes GSM? Nebo se zase musí po GSM vypnout?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#41 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

Jakub Svoboda píše:A jde tedy vypnout páčkou na volantu, když si jej předtím spustil přes GSM? Nebo se zase musí po GSM vypnout?
Po sepnutí GSM lze vypnout páčkou na volantu. Opačně zatím nevím, ale zatím jsem nepotřeboval.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#42 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od IgorS »

hajnej píše:Potvrdilo se mi, že GSM modul byla dobrá volba. Je super nebýt limitovaný vzdáleností od auta.
Také niečo som si pôvodne aj ja myslel. To som si myslel až do viacerých prípadov, kedy som zistil, že pre funčnosť takéhoto ovládania je potrebné, aby pod GSM signálom, boli naraz obidva zariadenia - aj telefón aj auto. V meste je to ok, na bežej dedine či rovine asi tiež, ale v horských oblastiach, v Tatrách, v nízkych alebo vysokých, to reálny problém v mojom prípade bol.

Na izbe v penzióne, horskej oblasti som mal na telefóne jednu/dve čiaročky signálu, zdalo sa to byť ok, ale v aute nič. Pritom to nebola nejaká zapadnutá "diera na konci sveta". Takto to bolo na viacerých miestach kde sme boli a ešte v lete som tak skúšal komunikáciou s GSM modulom v aute, pokrytie signálom a jeho silu. Zistil som tak problém.

Pre príklad nedostupnosti GSM signálu ale nemusím chodiť ďaleko a vôbec mi netreba ísť až do Tatier. Stačí bližší príklad, kedy v mieste, kde máme chatu, len 7 km vzdušnou čiarou od nášho paneláku sa síce dá, pohybovaním sa po pozemku s telefónom v ruke nájsť signál, ale na dvoch miestach, kde sa dá parkovať (v lete sa dá zaparkovať aj inde ale v zime sa odinakiaľ nedá výjsť na cestu) signál v aute nie je, ani nie je s externou GSM anténou a ani na telefóne v ruke, keď sa tam postavím. Pritom je to frekventovaná oblasť a blízko cesty, no je to dolina (u nás je to samá dolina) a podobné terény, kde je slabý signál sú aj inde. No a nemám preto NK, aby som ráno z chaty či penziónu utekal do auta nejak zapínať NK a potom čakal kým sa nahreje auto.

To ma priviedlo k definitívnemu riešeniu ovládania NK pomocou diaľkového ovládania, ktoré sa stalo hlavným ovládaním popri GSM. Odvtedy denne používam len DO, lebo stlačiť tlačidlo, vidieť koľko je st. C v interiéri, predĺžiť čas kúrenia atď., je pre mňa komfortnejšie ako zakaždým volať/prezváňať telefónom alebo posielať SMS. Od zavedenia DO som vlastne použil GSM asi len 3 x a to, keď som bol v nemocnici na ambulancii a auto odparkované pol kilometra pred nemocnicou, na príjazdovej ceste (lebo u nás nemá nemocnica normálne parkovisko).

GSM ovládanie kúrenia je určite dobrý spôsob, nespochybňujem ho a isto viacerým to tak vyhovuje. Chcel som iba napísať, že pre mňa už nie je hlavným ale už len doplnkovým ovládaním na riešenie výnimočných situácií, kedy je auto odo mňa ozaj ďaleko a potrebujem zapnúť kúrenie okamžite alebo mu na diaľku (mimo nastavenú dobu v týždennom či dennom programe cez DO) dať príkaz na spustenie v daný čas a na to, aby fungovalo, musí byť dosah GSM signálu.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#43 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM m

Příspěvek od PINĎABC »

Pánové xc90 2008 benzín předpokládám stejný systém kolem bufíku jako máte vy. V autě byl od výroby bufík bez dálkového ovládání, nechal jsem dodělat originál v autorizáku. A ten občas nahodile zlobí. 10x zapne a pak jednou nebo třeba několikrát ne. pak několik dnů funguje a pak zazlobí, zrovna když nejvíc mrzne. nepomůže mačkat zapnutí několikrát po sobě. ono se to umoudří třeba až za hodinu, nebo na druhý den, když se s autem nejede, když se zapne manuálně ve voze tak to funguje normálně. Měl jsem auto v práci a snad 20x jsem zapnul bez problému. Na druhý den ráno zase nic. Byl jsem včera v autorizaku a tam to směřují na řídící jednotku nezávislého topení, ale jistí si nejsou, bo to ještě neřešili. Podle nich přijímač v autě obdrží signál z ovládače a přepošle ho do jednotky bufiku které se nepodaří sepnout relé pro start. Proč to, ale někdy jde a někdy nejde je záhada. Výměna řídící jednotky vyjde komplet na 15k. V lednu budou možná chytřejší poptají závadu na centrále jestli se s tím už nesetkali. Ještě mají tendenci shazovat problém na to, že je v autě LPG, ale to mi připadá jako výmluva.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#44 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM m

Příspěvek od Tod2 »

podobně se mi chová dálka na firemním superbu, zasvítí zeleně, jako že všechno ok, přijdu k autu a zima, ale neděje se to tak často, třeba jednou za dvacet pokusů, možná ještě míň, takže to neřeším, jestli je problém s dálkou nebo až v autě, těžko říct
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#45 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM m

Příspěvek od PINĎABC »

to je přesně to chování. u svého auta bych to neřešil, ale se dvěma miminama u paneláku když na to spoléháš. Robka dost remcá.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#46 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM m

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já bych to viděl na to relé co je v kabeláži od přijímače dálky. Schválně mrkni, někde vzadu u modulu AEM musíš mít ještě tu přijímací krabičku a nejspíše Webasto a na z ní vedoucí kabeláži bude někde relé. Mělo by se jednat o impulsní relé, které napěťovým signálem (cca 1s) sepne a pak drží sepnuté. Podle mě se nezapne jak má a tudíž ti to nepřipojí - pól do AEM a ta nespustí topení.
Takže pokud ti to ručně na páčce jde spustit vždy určitě není problém v řídící jednotce bufíka. To by přece blblo nezávisle na tom jak byl bufík spuštěn. Takže dle mě páni servisáci mysleli to samé relé co jsem popsal já.
A nebo je prostě zastíněná anténa nějakým kovem.

Takže bych to viděl na reklamci, tedy pokud to máš ještě v záruce.
Ještě jedna prosba, mohl bys mi vyfotit to relé, jaký je to přesně typ, označení???

mrkni sem abys vědel co myslím

https://accessories.volvocars.com/InstallationInstruction/Document/VCC-312827-1/en-ua/XC90(-14")/2008/3.2%20AWD

Díky Kuba
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 18 pro 2018 20:59, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#47 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM m

Příspěvek od PINĎABC »

Vynasnazim se. Odkaz mi nefunguje od tebe.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 26
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#48 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM m

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Zkopíruj si celý odkaz, z nějakého důvodu se z aktivní jen část odkazu
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#49 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů

Příspěvek od hajnej »

IgorS píše:
hajnej píše: To ma priviedlo k definitívnemu riešeniu ovládania NK pomocou diaľkového ovládania, ktoré sa stalo hlavným ovládaním popri GSM. Odvtedy denne používam len DO, lebo stlačiť tlačidlo, vidieť koľko je st. C v interiéri, predĺžiť čas kúrenia atď., je pre mňa komfortnejšie ako zakaždým volať/prezváňať telefónom alebo posielať SMS. Od zavedenia DO som vlastne použil GSM asi len 3 x a to, keď som bol v nemocnici na ambulancii a auto odparkované pol kilometra pred nemocnicou, na príjazdovej ceste (lebo u nás nemá nemocnica normálne parkovisko).
Je možné, že mě situace také dovede k výše uvedenému řešení. Čas ukáže.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#50 Dálkové ovládání nezávislého topení P2 modelů přes AEM m

Příspěvek od IgorS »

Samozrejme, tomu rozumiem. Uvidíš časom kde sa budeš s autom pohybovať, kde bude potreba kúrenie spúšťať, aký tam bude signál, ako často to denne budeš telefónom ovládať atď... Niektorí majú už roky len DO a žijú s tým a niektorí sú rozmaznaní a potrebujú mať aj GSM aj DO s najvyššími možnosťami programovania už prvú sezónu prevádzky.
:D
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“