Dovolené v severských státech

  • Autor
  • Zpráva
neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#26 Dovolené v severských státech

Příspěvek od neuman zdenek »

SuGi píše:V Ålesundu mají moc pěkný skanzen - baráky a lodě (i vikingské).
A v Bergenu doporučuju výšlap nad Bergen, je tam pěkný výhled na celé město a mraky borůvek :D Jen je to kapku náročnější cesta, je to hodně strmé.

Ale ono se dá doporučit milion věcí, co jsou tam k vidění, nejradši bych se tam odstěhoval :)
Příloha IMG_1098small.jpg je dlouhodobě nedostupná.
Příloha IMG_0593cp.jpg je dlouhodobě nedostupná.
Děkujeme za doporučení, někde už jsme byli a uvidíme jak to vyjde časově, u toho vodopádu jsme byli také, jeden s nejkrásnějších. Ostatně vše je https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=135&t=52052 pod názvem Výlet za Severní polární kruh a zpět
(3. 7. 2009 – 17. 7. 2009)
Přílohy
Severní%20Evropa%20dovolená%2020O9%20190.jpg
Severní%20Evropa%20dovolená%2020O9%20192.jpg
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#27 Dovolené v severských státech

Příspěvek od Honza »

Tak štastnou cestu a hezkou dovolenou.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#28 Dovolené v severských státech

Příspěvek od neuman zdenek »

Honza píše:Tak štastnou cestu a hezkou dovolenou.
Děkujeme a již jsme doma, bylo to výživné, pár fotek z muzea na https://zdendaman.rajce.idnes.cz/Cesta_za_polarni_kruh_a_zpet_2018/#"
Možná jsou tam některé dvakrát, tak pardon. :D
Report a fotky o cestě jsou ve vypracování, jen pro zajímavost, počet ujetých km mám 7100.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#29 Dovolené v severských státech

Příspěvek od neuman zdenek »

Ještě bych strašně rád poděkoval opravdu bezva partě která byla super, Švícko+Bimbo, J. Třeček+Lenka, Olda Dvořák, jojo a jeho company, Petr Sorel, A naše maličkost s Nikčou + Libuškou magorovou a Jaruškou.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

Jiri.T
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 908
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#30 Dovolené v severských státech

Příspěvek od Jiri.T »

No byl to masakr :D
Ujeli jsme 7042km (z Jihlavy) se spotřebou 11,8l/100km přibližně po této trase:
mapa_1.jpg
mapa_1.jpg (71.48 KiB) Zobrazeno 1247 x
1.jpg
1.jpg (51.45 KiB) Zobrazeno 1247 x
Je veliký rozdíl na poplatcích za trajekty nebo mýto, jestli máte auto do 6m délky, 6-7m nebo někde dokonce nad 7m. To určitě potvrdí ostatní.
My platili za dědka (Citroen C25 v nástavbě Hymer) pronájem 22tis. na 17dní, za trajekty jsme dali 13,5tis., za naftu 31,3tis. Ostatní stálo jídlo, parkování, vstupy a campy, takže celkem vyšla dovolená pro 4 lidi na 94.560Kč.
Od minule vše trochu podražilo i přes výhodnější kurz.
_________________
V70XC, r.v. 1998, 2.0T5, 166kW; XC90, r.v.2003, D5, 147kW Lenky; S70, r.v.2000, 2,5TDI, 103kW Míši, S70, r.v.1997, 2,3T5, 176kW
Bylo: S90 Royal, r.v. 1997, 3.0, 152kW V40, r.v.1999, 2.0T, 118kW, 740, r.v. 1986, 2.4, 96kW

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#31 Dovolené v severských státech

Příspěvek od neuman zdenek »

Jiri.T píše:No byl to masakr :D
Ujeli jsme 7042km (z Jihlavy) se spotřebou 11,8l/100km přibližně po této trase:
mapa_1.jpg
1.jpg
Je veliký rozdíl na poplatcích za trajekty nebo mýto, jestli máte auto do 6m délky, 6-7m nebo někde dokonce nad 7m. To určitě potvrdí ostatní.
My platili za dědka (Citroen C25 v nástavbě Hymer) pronájem 22tis. na 17dní, za trajekty jsme dali 13,5tis., za naftu 31,3tis. Ostatní stálo jídlo, parkování, vstupy a campy, takže celkem vyšla dovolená pro 4 lidi na 94.560Kč.
Od minule vše trochu podražilo i přes výhodnější kurz.
Ano je to tak, cena se o proti jízdou v osobáku a pro dva - tři lidi podstatně liší a to bohužel směrem nahoru. Jak píše Jirka, je to něco jiného o spotřebě, trajektech + pronájem ob. auta, kempování(protože ty čuryny se museli den co den koupat :ROFL: ) Blondýna to předběžně počítala a je někde kolem 125.000:5 a to ještě čekáme na mýtné.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#32 Dovolené v severských státech

Příspěvek od neuman zdenek »

Jiří díky za mapku, také jsem něco málo sesmolil, snad se neliším od mapky.

Naše trasa byla Praha – Hamburg a po E 45 do Dánska a dále po E 39 na trajekt v Hirtshals směr Kristisndsand Norsko. Cesta dál vedla na Stavanger, toto přístavní město je nádherné a zde se nám podařilo zaparkovat v přístavu a tudíž prohlídka přístaviště a jeho okolí proběhla bez problémů. Cestou dál na sever byl zajímavý skalní útvar, který zde zanechal ledovec, místo se jmenuje Gloppedalsura. Při naší cestě jsme nevynechali skalní převis (kazatelnu) Preikestolen, někteří z nich tomuto výšlapu neodolali, na výšlap doporučuji dobré počasí, boty, vodu na pití, suché tričko, foťák, je to náročnější turistika. Dále horský přejezd cca 40km Saudavegen – Latefossen kde je mohutný vodopád Tjornadalsfossen. Trasa dále pokračovala podél Hardangerfjordu na Bergen, cestou jsme narazili na vodopád Steinsdalsfossen, kde je možné se projít i za proudem vody (úžasné). Město Bergen stojí za prohlídku, rybí trh, Bryggen je starobylá část města.(Bohužel s časových důvodů jsme to nedali) Z Bergenu po E 39 a E 16 na Voss k vodopádu Tvindefossen kde je kemp a kde jsme nocovali. Flam – Myrdal a zpět je železnice která překonává 800 výškových metrů a je spojená se zastávkou u famózního vodopádu, spojeno s hudební produkcí, doporučuji. Laerdaltunellen je 24,5 km dlouhý tunel, který nás čekal na naší trase. Po silnici 55 přes Sognefjellet nás vedla krajem horských obrů Jotunheim po naučné automobilové cestě, do průsmyku ve Výšce 1.300 metrů kde nás čekal ještě sníh. Geiranger je Trollí cesta, která je plná jak stoupání tak klesání (je logické) a kde je plno velice prudkých zatáček až vraceček, můj dojem je, nedoporučuji jezdit s nebržděným přívěsem. Geirangerfjord je přístav kde pravidelně kotví zámořský parník, je zde možnost zakoupení jízdenky na loď, která vás zaveze k vodopádům 7 sester. Dále jsme pokračovali horskou cestou směr Atlantická cesta, je to silnice která se vine po hranici pevniny, oceánu, po ostrůvcích vede na nejvlnitější most který jsem kdy jel. Dále pak po silnici E 06 k bráně severního Norska a dále k dosažení a překročení severního polárního kruhu na Norské straně. Déle jsme pokračovali po silnici E 06 až k odbočce doprava na E 12 která vás přivede na Švédskou stranu a tudíž jsme projížděli i Švédský polární kruh. To už se tedy vracíme docela svižně domů přes Švédsko směr Umea, ale neodpustíme si losí farmu v okolí městečka Bjurholm přesněji v Älgens Hus abychom nakrmili několik losů, losic a pomazlili se s losáčaty. Cestou dolu na Stockholm, Olda našel famózní kemp v Ullricehamnu který se nacházel u jezera a tak jsme to náležitě využili, téměř k nočnímu koupáni. Ráno hurá a vracečka na silnici E 04 směr Stockholm,( kde jsem měl malou kolizi) kde proběhla návštěva muzea Vasa lodi.(Našinec né, našinec řešil kolizi). Dále pak do Goteborgu muzea Volva, no a protože jsme praštěný fandové Volva, tak jsme si to řádně užili. Po prohlídce nej muzea hurá na trajekt Helsingborg – Helsingor. Zastávka v Kodaňi byla povinnost (jen pro některé), je to nádherné město a dále pak na trajekt po E47 a E55 do Gedseru - Roztock – Berlín – Praha kde jsme vše úspěšně zakončili. Najeto cca 7.100km s karavanem Fiat Rimor seal 5. Vše budu uvádět v průměru a v přepočtu na naší měnu, spotřeba nafty cca 10-11 l / 100 km. Cena nafty po celá trase byla v přepočtu cca 40 - 45 Kč, cena kempu je v rozmezí cca 800 - 1.000 Kč pro karavan a pět osob. Trajekty, zase je to odvozeno od počtu lidí v autě a za délku vozu a ceny byli různé, nejdražší byl ten první a ten poslední, první cca 6.500 a ten zpáteční přičemž jsme platili hned oba tzn. Helsingborg – Roztock, cena byla obdobná. Malé trajekty se pohybovali cca 600 - 1.000 Kč bylo jich asi deset? Už nevím přesně, Nějaké kapesné, strava, měli jsme svoji, pivo také, docela jsem měl staženej zadek, aby nás někde nekontrolovala polis, protože piva bylo dostatek a tvrdého také. Kuřákům vřele doporučuji cigarety s sebou a raději víc. Něco proti komárům. Základní léky, připojištění. Počasí, v Dánsku pršelo a sychravo, teploty byli přes den cca 10° a v noci i 5° prostě v noci jsme si přitápěli. Počasí v Norsku bylo obdobné a čím jsme se přibližovali k severu tím bylo tepleji, tak třeba na polárním kruhu bylo krásných 22° Cestou zpět jsme se v jednom kempu ve Švédsku koupali v jezeře, bylo to fajn, voda čistá jak křišťál. V Norsku se platí některé mosty a tunely tzv. mýtné a proto jsme si ho zařizovali na AUTOPASS – NORGE.CZ je to velice jednoduché a hlavně potom bez starostí, po návratu domů vám příjde faktura. Rychlost, dálnice když je tak max. 110, jinak mimo obec běžných 70 výjimečně i 90, obec 50 ale i více. Ve Švédsku je to obdobné, navíc při vjezdu do různých států je vždy cedule co a jak. Dávejte si pozor na rychlost, kamer a foťákú je všude haba kuk, pokuty mají velice tučné, co mě udivuje, že za ujetých 7.100km jsem neviděl jedinou nehodu, prostě nikde. Co se týká všeobecného vybavení kempů a pro karavany tak všude na jedničku, i mimo kempy byla možnost dolít vodu a nebo vylít WC. Hlavně se k nám všude chovali slušně i třeba v půl dvanácté večer, když jsme chtěli kempovat. Upozorňuji na to, že je tam momentálně vidět 24 hodin denně, což je pro někoho problém někomu to nevadí.
Ještě jednou velké díky všem za bezva dovču a snad někdy příště???? :D :D
Fakt jste byli bezva. :good: :good: :good:
Naposledy upravil(a) neuman zdenek dne 05 lis 2020 11:23, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#33 Dovolené v severských státech

Příspěvek od raolsa »

Moc pěkná trasa, taky bych chtěl jednou něco podobného absolvovat, bohužel teď si nemůžu dovolit dát čtvrtinu ročního platu za dovolenou. :pardon:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

neuman zdenek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 23
Příspěvky: 5785
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC

#34 Dovolené v severských státech

Příspěvek od neuman zdenek »

raolsa píše:Moc pěkná trasa, taky bych chtěl jednou něco podobného absolvovat, bohužel teď si nemůžu dovolit dát čtvrtinu ročního platu za dovolenou. :pardon:
Děkujeme a počkej si na důchod. :D
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Odpovědět

Zpět na „Obytná auta a obytné přívěsy, cestománie“