Právě je 19 led 2018 06:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 21 črc 2017 13:07 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 886
Bydliště: Třebestovice
Vůz: XC70 D5244T MY2007 136kW + Volvo 960
penek píše:
Dvě kila rovný. Jenže já bych právě chtěl něco spartánskýho, sprchhajzl mi nedává smysl a topení jsem za skoro 10 let nepustil, snad dvakrát eleteplou vrtuli. Sporáček to zas jako jo. A ideálně vzádu nosič na hapiny. No a musí to samosebou bejt lehký jak pápírko, aby to neurvalo dvojce prdel a mně šrajtofli... :D


Pokud to má být lehounké a spartánské, tak doporučuji Karosa W4 - Dingo ;-)


Přílohy:
18.jpg
18.jpg [ 77.14 KiB | Zobrazeno 1767 krát ]

_________________
Je: XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od VolvoCesky Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF a Volvo 960 1994 150kW B6304FS
Bylo: Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 21 črc 2017 13:12 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 4218
Bydliště: Bílovec
Bydliště: Wagstadt
Vůz: V70II2,4T lpg 80II 3,2 AWD
Za dvojkou to musí být štylec, žádná nová kisňa.

yoby: dík za tip

_________________
S80II 3,2 AWD
Byla první C30 1,6D 2007 270000km
http://pindovaoptika.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 21 črc 2017 18:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2004
Příspěvky: 342
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997
penek píše:
Dvě kila rovný. Jenže já bych právě chtěl něco spartánskýho, sprchhajzl mi nedává smysl a topení jsem za skoro 10 let nepustil, snad dvakrát eleteplou vrtuli. Sporáček to zas jako jo. A ideálně vzádu nosič na hapiny. No a musí to samosebou bejt lehký jak pápírko, aby to neurvalo dvojce prdel a mně šrajtofli... :D

Když chceš něco echt spartánskýho, tak si postav Teardrop, ne? Na přespání to stačí, vařič tam dáš, do 400 kilo se to vejde s absolutním přehledem :D Akorát je jenom pro dva a nosič na kola jsem na něm taky ještě neviděl (což ovšem neznamená že se tam nedá dát) :green:

_________________
Je:Volvo S70, B5234T3, 1997
Bylo:Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 22 črc 2017 05:51 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1275
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987
Tak vám všem moc děkuju za morální podporu... :D

Jinak z.B. : Karosa W4 Dingo ...vyrobeno v počtu 46+1 prototyp. Dochováno mezi 30-35ks.

Ale zase na druhou stranu: http://www.offroadman.cz/cs/1-70/replik ... esu-dingo/

:D


Přílohy:
povedal.jpg
povedal.jpg [ 16.34 KiB | Zobrazeno 1713 krát ]

_________________
volvo 240 GL 1987 B230F
kia ceed sw 2008 1.6 crdi

Keine Panik auf der Titanic!!!
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 25 črc 2017 15:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2008
Příspěvky: 25
Bydliště: Humpolec
Vůz: Renault Safrane
A co tohle?Východní Němci to tahali i za Trabantem.


Přílohy:
queck-junior-vermietung-chemnitz-024.JPG
queck-junior-vermietung-chemnitz-024.JPG [ 112.03 KiB | Zobrazeno 1640 krát ]

_________________
Renault Safrane 2.5 20V
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 30 črc 2017 16:29 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 680
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
PINĎABC píše:
prosím můžete mi poradit ohledně pořízení karavanu pro řp B a co nejlépe vybaven sprcha wc 4lůžka. jestli to vůbec je možné skloubit.
Za všechny poznatky, zkušenosti a doporučení předem děkuji.

zvažoval jsem i variantu nekupovat přívěs a na dovolenou si půjčovat obytnák, ale 14 denní dovolená by vyšla vcelku na ranec :D


Všem, kteří uvažují o koupi ojetého karavanu, doporučuji prostudovat níže uvedené zkušenosti:
http://www.caravan24.cz/forum/viewthrea ... owstart=60

Který typ vybrat?
http://www.caravan24.cz/forum/viewthrea ... d_id=26701

A když už na http://www.caravan24.cz budete, tak tam v dalších vláknech můžete najít spousty dobrých rad a doporučení. Dobré počtení!

Myšlenkou pořízení karavanu se zabývám již delší dobu a mohu říci, že mi už ze všech informací a rad jde trochu hlava kolem. Koupě je jen poslední ze všech úkonů, Co je třeba prověřit, prohlédnout, vyzkoušet apod., to je celá věda.

_________________
Youngtimer - VW Golf I, motor 1,1 l, 37 kW, MY 1978, sahara beige
Bylo: Trabant 601, Škoda 120 S, Lancia Dedra 1,6i, Volvo S40 1,8
http://www.volvotym.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 31 črc 2017 12:30 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 680
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
Odkazy na některé české a moravské bazary, zabývající se dovozem a prodejem použitých karavanů:

http://www.eurokaravany.cz/
https://karavany.burimex.cz/
https://www.james-cook.cz/
http://www.dovozauta.cz/karavany/
https://www.karavany-kounice.cz/prodej-karavanu/nazev
http://www.karavanynera.cz/
http://www.karavany-pardubice.cz/bazar-karavanu
http://www.karavany-zelenka.cz/
http://www.vip-karavany.cz/
http://pujcovnakaravanupv.cz/
http://pujcovnakaravanucb.cz/

a inzertní weby:

http://nakladni-uzitkove-vozy.hyperinze ... y/nabidka/
https://www.sbazar.cz/hledej/karavan/0- ... ejdrazsi/3

_________________
Youngtimer - VW Golf I, motor 1,1 l, 37 kW, MY 1978, sahara beige
Bylo: Trabant 601, Škoda 120 S, Lancia Dedra 1,6i, Volvo S40 1,8
http://www.volvotym.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 31 črc 2017 12:46 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2901
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Karavany jsou sice hezký, ale mají jeden vážný nedostatek. Jak s tím někde zastavíte, hned vás někdo prudí, "že tady se nesmí kempovat".
Pro ty, kteří si nepotrpí na HogoFogo, je lepší velká nenápadná dodávka, max. jedno "černé" boční okno a žádné nápadné pičičandy. Ještě tak solár na střeše.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 31 črc 2017 13:18 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 4218
Bydliště: Bílovec
Bydliště: Wagstadt
Vůz: V70II2,4T lpg 80II 3,2 AWD
Myslel jsem, že to bude jednoduché, ale jak to tady a jinde čtu, čeká mě ještě dlouhá cesta.

_________________
S80II 3,2 AWD
Byla první C30 1,6D 2007 270000km
http://pindovaoptika.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 31 črc 2017 13:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2006
Příspěvky: 8139
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
PINĎABC píše:
Myslel jsem, že to bude jednoduché, ale jak to tady a jinde čtu, čeká mě ještě dlouhá cesta.

Pinďo mám to stejně, na příští rok plánujeme cestu po západním pobřeží Norska, již jednou jsme to zdolali ale s V 70(spaní v autě). Příští rok to chceme trošku s pohodlím a nejsem stále rozhodnut jak a s čím, zda obyt. auto nebo obyt. přívěs a teď babo raď. V případě obyt. přívěsu mám problém, musím se držet stanovené váhy přívěsu, protože mám jen skupinu B.
Výhody pro obyt. přívěs vidím v tom že když budu chtít někam do města/výlet, atd. tak je možnost jeho odpojení.
Prosím pište pro a proti použití obou variant obyt.auto /obyt.přívěs, nemáme žádné zkušenosti.
Díky.

_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 31 črc 2017 13:56 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: prosinec 2013
Příspěvky: 2901
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V prvé řadě je nutné definovat, pro jaký počet (a jejich věk) vandrovníků má zařízení fungovat.

Obrovské plus pro přívěs, je operativnost tažného vozidla. Já když kempuju s dodávkou, tak je "uzeměna", doslova a do písmene protiváhou antény, anténou na KV pro komunikaci s okolím (nebo celým světem), PB 10l lahví pro krmení lednice a vaření, a přístřeškem, který se nějakou dobu staví i bourá.
Proto sebou vozím, kromě kola pro sport i velkou mašinu "pro rychlé vyjížďky do blízkého okolí" hlavně za nákupy.
Pro větší přívěs (vice osob) je holt podmínka B+E.

Pro obytný vůz hovoří kompaktnost, mobilita, možná nižší spotřeba.

Mínus - zbytek roku stojí, nebo je velmi draze půjčen. Stojící zbírá o trochu více místa než přívěs, který má i nižší povinné ručení a delší termíny STK.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 06:44 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 680
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
PINĎABC píše:
Myslel jsem, že to bude jednoduché, ale jak to tady a jinde čtu, čeká mě ještě dlouhá cesta.

Hlavu vzhůru. Cesta ke koupi karavanu nemusí být vůbec dlouhá. Pokud se rozhodneš zakoupit karavan od soukromníka, měl bys před jeho převzetím provést zevrubnou kontrolu stavu bedny, podvozku a spotřebičů, jak je uvedeno na stránkách caravan24. Pokud bys kupoval v bazaru, tak je u některých (těch solidnějších) i záruka na karavan, že je technicky pořádku, suchý a má potřebné kontroly (plyn, elektřina).
Takže pokud máš ve štrozoku dostatek krejcarů, můžeš za nákupem vyjet třeba hned zítra. Každopádně je potřeba dobře vybírat - podle výrobce (kvalita vybavení atd.), podle roku výroby atd.
Přeji hodně zdaru.

_________________
Youngtimer - VW Golf I, motor 1,1 l, 37 kW, MY 1978, sahara beige
Bylo: Trabant 601, Škoda 120 S, Lancia Dedra 1,6i, Volvo S40 1,8
http://www.volvotym.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 07:41 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 680
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
neuman zdenek píše:
PINĎABC píše:
Myslel jsem, že to bude jednoduché, ale jak to tady a jinde čtu, čeká mě ještě dlouhá cesta.

Pinďo mám to stejně, na příští rok plánujeme cestu po západním pobřeží Norska, již jednou jsme to zdolali ale s V 70(spaní v autě). Příští rok to chceme trošku s pohodlím a nejsem stále rozhodnut jak a s čím, zda obyt. auto nebo obyt. přívěs a teď babo raď. V případě obyt. přívěsu mám problém, musím se držet stanovené váhy přívěsu, protože mám jen skupinu B.
Výhody pro obyt. přívěs vidím v tom že když budu chtít někam do města/výlet, atd. tak je možnost jeho odpojení.
Prosím pište pro a proti použití obou variant obyt.auto /obyt.přívěs, nemáme žádné zkušenosti.
Díky.

Baba radí
tady máš vše o karavanech a obytných vozech
https://karavany.burimex.cz/karavany/do ... ch-low.pdf
a tady o povolených hmotnostech přívěsu
http://www.eurokaravany.cz/sluzby-pro-k ... st-privesu
a tady o řidičských průkazech skupiny B a tažení obytných přívěsů
http://www.eurokaravany.cz/sluzby-pro-k ... ro-privesy

Pokud by sis chtěl jen vypůjčit obytný vůz, tak vysolíš ranec peněz. Další problém by nastal v tom, že hmotnost těchto aut je dost vysoká a s připočtením hmotnosti posádky se silně snižuje vlastní doložnost vozu. Menší obytňáky zase poskytují menší pohodlí. Více info v Průvodci světem karavanů, který je zpracován opravdu vyčerpávajícím způsobem.
Zapůjčení karavanu taky něco stojí, ale bývá levnější.

Pokud se týká přívěsů, je v bazarech poměrně velký výběr za slušné ceny. Větší výběr samozřejmě bývá mimo sezónu. U karavanu vidím jako velkou výhodu svobodný pohyb autem kdykoliv a kamkoliv, tedy i tam, kde se třeba s obytňákem nedostaneš.
No a k RP - s našimi starými řidičáky, solidními švédskými kárami se slušnou maximální provozní hmotností a s povoleným zatížením tažného zařízení nás to až tak moc neomezuje.
Příklad:
Moje Véčko má maximální pohotovostní hmotnost 1.581 kg, z toho tedy vyplývá, že maximální přípustná hmotnost přívěsu může být do 1.581 kg. Tažné mám s maximální hmotností přívěsu 2.000 kg.
To, že se zvýší spotřeba, je sice pravda, ale ty obytňáky taky nejezdí na vodu.

_________________
Youngtimer - VW Golf I, motor 1,1 l, 37 kW, MY 1978, sahara beige
Bylo: Trabant 601, Škoda 120 S, Lancia Dedra 1,6i, Volvo S40 1,8
http://www.volvotym.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 08:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2006
Příspěvky: 8139
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
Díky za rady, já budu mít problém s tou skupinou, mám jen to Bečko.

_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 09:06 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2012
Příspěvky: 4218
Bydliště: Bílovec
Bydliště: Wagstadt
Vůz: V70II2,4T lpg 80II 3,2 AWD
Tak karavan 1300kg už může být solidně vybavený, nebo si řidičák rozšířit o větší přívěs a ta investice se vyplatí. Mám takový pocit že ty lehčí karavany co může tahat každý jsou krapet dražší.

Jen se pořádně našprtat vyhlášku, ať pak od zkoušky v autoškole nejdeš pěšky :D

_________________
S80II 3,2 AWD
Byla první C30 1,6D 2007 270000km
http://pindovaoptika.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 09:08 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 680
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
neuman zdenek píše:
Díky za rady, já budu mít problém s tou skupinou, mám jen to Bečko.

Ale já mám taky Béčko, řidičák vydaný v roce 1972, takže se na mne a předpokládám i na Tebe nevztahuje to omezení na 750 kg. Proto jsem tam uvedl příklad mojeho auta se všemi těmi hmotnostmi.
Citace: "Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg".

Jestli dobře rozumím těm dvěma odrážkám na začátku dopisu o řidičských průkazech, tak ti co mají řidičáky od 19. 01. 2013 si pro tažení těžších přívěsů musejí rozšířit řidičák.
Citace:
"níže uvedené neplatí pro řidiče s řidičským oprávněním vydaným po 19.1.2013 zde platí se skupinou B pouze přívěs jehož maximálně přípustná hmotnost nepřesáhne 750 kg!!!
- řidiči s oprávněním B vydaným před 19.1.2013 beze změn!!!!!!"

_________________
Youngtimer - VW Golf I, motor 1,1 l, 37 kW, MY 1978, sahara beige
Bylo: Trabant 601, Škoda 120 S, Lancia Dedra 1,6i, Volvo S40 1,8
http://www.volvotym.cz


Naposledy upravil Newman dne 01 srp 2017 13:48, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 09:11 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 680
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
PINĎABC píše:
Tak karavan 1300kg už může být solidně vybavený, nebo si řidičák rozšířit o větší přívěs a ta investice se vyplatí. Mám takový pocit že ty lehčí karavany co může tahat každý jsou krapet dražší.

Jen se pořádně našprtat vyhlášku, ať pak od zkoušky v autoškole nejdeš pěšky :D

Podle toho, co jsem se dočetl, se při rozšíření na oprávnění tahat těžší přívěs nedělají testy, ale jen jízdy s komisařem za cca 4.000 Kč. Otázkou je to, jestli ti co mají řidičáky od 19. 01. 2013, mohou provést jen rozšíření oprávnění nebo musejí udělat Ečko.

Představa tahat cca 7 metrů dlouhý přívěs za 4,70 metrů dlouhým autem mne docela děsí. Dyť to už je skoro jako malý autobus. A nedej bože ještě se 2 nápravami. To už bez moveru (elektrického pojezdu) nezaparkuješ.

_________________
Youngtimer - VW Golf I, motor 1,1 l, 37 kW, MY 1978, sahara beige
Bylo: Trabant 601, Škoda 120 S, Lancia Dedra 1,6i, Volvo S40 1,8
http://www.volvotym.cz


Naposledy upravil Newman dne 10 srp 2017 11:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 10:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2006
Příspěvky: 8139
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
Newman píše:
neuman zdenek píše:
Díky za rady, já budu mít problém s tou skupinou, mám jen to Bečko.

Ale já mám taky Béčko, řidičák vydaný v roce 1972, takže se na mne a předpokládám i na Tebe nevztahuje to omezení na 750 kg. Proto jsem tam uvedl příklad mojeho auta se všemi těmi hmotnostmi.
Citace: "Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg".

Jestli dobře rozumím těm dvěma odrážkám na začátku dopisu o řidičských průkazech, tak ti co mají řidičáky od 19. 01. 2013 si pro tažení těžších přívěsů musejí rozšířit řidičák.
Citace:
"níže uvedené neplatí pro řidiče s řidičským oprávněním vydaným pro 19.1.2013 zde platí se skupinou B pouze přívěs jehož maximálně přípustná hmotnost nepřesáhne 750 kg!!!
- řidiči s oprávněním B vydaným před 19.1.2013 beze změn!!!!!!"

Aha , tak díky za osvětu, vím že to byla jízdní souprava do 3,5 t a myslel jsem, že už to neplatí, tak to je problém vyřešen, jupí.

_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 12:06 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13069
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Hoši vofafrně, pokud to nemáte napsaný v řp pod nějakou poznámkou, tak je vám datum vydání vašeho histerického dokumentu k prdu. Dost silně pochybuju, že nějaký norové ví o tom, že v čr platí jiný pravidla před a po 2013.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 01 srp 2017 13:44 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 680
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
Urvanej píše:
Hoši vofafrně, pokud to nemáte napsaný v řp pod nějakou poznámkou, tak je vám datum vydání vašeho histerického dokumentu k prdu. Dost silně pochybuju, že nějaký norové ví o tom, že v čr platí jiný pravidla před a po 2013.

Já si myslím, že mne nemusí zajímat co ví Norové nebo Turci, pokud mám vše v cajku podle českých právních norem. A to, co jsem Zdendovi citoval, je zveřejněné stanovisko MD ČR k této problematice.
To bych si podle Tebe před každou cestou do zahraničí měl vyhledávat všechny odchylky od mnoha našich předpisů, které v dotyčné zemi platí??

_________________
Youngtimer - VW Golf I, motor 1,1 l, 37 kW, MY 1978, sahara beige
Bylo: Trabant 601, Škoda 120 S, Lancia Dedra 1,6i, Volvo S40 1,8
http://www.volvotym.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 02 srp 2017 00:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2010
Příspěvky: 13069
Bydliště: Zbůch
Vůz: 745;764;944;945;V70II;XC90 V8
Newman píše:
...To bych si podle Tebe před každou cestou do zahraničí měl vyhledávat všechny odchylky od mnoha našich předpisů, které v dotyčné zemi platí??
No já si to teda myslim. Např vesty v rakousku, blikání v chorvatsku a nevim co ještě. Ale to jsou ty nejprofláklejší.
On ten řidičák neni tkaovej teror a hlavně máš pak klid, na furt. Ono občas neškodí, se nechat donutit naučit nový předpisy, protože spousta lidí jezdí podle toho, co se naučili před 20ti lety a nebo podle zvyku a ono je to v reálu trochu jinak. Například mě děsí poslední móda s výstražnýma, pokud je auto taženo, za to byl lidem plácal na holou.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; XC90 V8, 2005 ex:244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 15 srp 2017 11:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2006
Příspěvky: 8139
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
Tak abych se vrátil k těm obytňákům:
Zdroj http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/taze ... u-ridicak/
Kdo skupinu B s rozšířením 96 využije, a kdo ne?
K čemu je rozšířené B dobré?
•Běžná osobní auta nevyužijí:
Na menší osobní auto i s vlekem nad 750 kg stačí holé B,
protože auto je tak lehké, že i když za něj připojíte nejtěžší přívěs, jaký to auto může táhnout,
tak se stejně s celkovou hmotností soupravy nedostanete přes 3,5 tuny.
Např. když auto má celkovou hmotnost 2,2 tuny a smí táhnout brzděný přívěs do 1,3 tuny,
tak hmotnost soupravy stejně nesmí přesáhnout 3,5 tuny.
Proto spoustě karavanistů holé béčko stačí.

•Ideální pro teréňáky a střední dodávky:
Rozšířené B má smysl zhruba pro střední dodávky či terénní auta,
kde se s celkovou hmotností soupravy dostanete přes 3,5 tuny a současně pod 4,25 tuny.
Např. 3 tuny auto a 1,25 tuny vlek.

•Velké dodávky nevyužijí:
U velké dodávky, která má celkovou hmotnost přesně 3,5 t, je B96 k ničemu,
protože na celkovou hmotnost soupravy 4,25 t (B96) se dostanente přesně s přívěsem o hmotnosti 750 kg, který tak jako tak můžete tahat s holým béčkem i bez rozšíření.

_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 02 zář 2017 08:01 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2008
Příspěvky: 680
Bydliště: Kroměříž
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
Jo tak toho Adámka jsem taky četl, ale když se přidržím textu vysvětlivky z MD a dosadím konkrétní hmotnosti, tak mi vyjde toto:

moje V70 D5
největší technicky přípustná (povolená hmotnost 2.160 kg
provozní hmotnost 1581 kg

Takže maximální možná hmotnost brzděného přívěsu je: 3.500 - 2160 = 1.340 kg tedy 1.300 kg. Hmotnost soupravy tak nepřekročí 3.500 kg a hmotnost přívěsu nepřekročí provozní hmotnost tažného vozidla. Suma sumárum mi tedy na tohle stačí holé béčko. A myslím, že i ta hmotnost přívěsu 1.300 kg je už tak akorát.

_________________
Youngtimer - VW Golf I, motor 1,1 l, 37 kW, MY 1978, sahara beige
Bylo: Trabant 601, Škoda 120 S, Lancia Dedra 1,6i, Volvo S40 1,8
http://www.volvotym.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 04 zář 2017 04:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2006
Příspěvky: 8139
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
Newman píše:
Jo tak toho Adámka jsem taky četl, ale když se přidržím textu vysvětlivky z MD a dosadím konkrétní hmotnosti, tak mi vyjde toto:

moje V70 D5
největší technicky přípustná (povolená hmotnost 2.160 kg
provozní hmotnost 1581 kg

Takže maximální možná hmotnost brzděného přívěsu je: 3.500 - 2160 = 1.340 kg tedy 1.300 kg. Hmotnost soupravy tak nepřekročí 3.500 kg a hmotnost přívěsu nepřekročí provozní hmotnost tažného vozidla. Suma sumárum mi tedy na tohle stačí holé béčko. A myslím, že i ta hmotnost přívěsu 1.300 kg je už tak akorát.

Vždyť jo.

_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obytné přívěsy
PříspěvekNapsal: 08 zář 2017 18:38 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2013
Příspěvky: 1275
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987
Dneska jsem byl na návštěvě ve firmě šikovnýho pána, kterej prodává nákladní přívěsy a chystá se rozjet i import novejch poláků. Brzo by měly bejt webovky a katalog. Já do něj asi na jaře půjdu. Do toho poláka, né do toho pána.

_________________
volvo 240 GL 1987 B230F
kia ceed sw 2008 1.6 crdi

Keine Panik auf der Titanic!!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR
Ferrita


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.095s | 21 Queries | GZIP : Off ]