Příznivci historických závodních aut, motocyklů a sidecarů by si určitě neměli nechat ujít vzpomínkovou akci, nazvanou Brno Revival Mezi pavilony, která proběhe o víkendu 15. - 16. července.
"Brno Revival Mezi pavilony je společenský sportovní podnik, který představí ušlechtilou krásu sportovních a závodních vozidel v pohybu. Na trati, na níž se závodilo naposledy před padesáti lety, se představí automobily i motocykly od let předválečných až do poloviny let osmdesátých. Revival je koncipován podobně jako obdobné akce ve světě – krátké jízdy velmi různorodých kategorií vozidel a hlavně divácky přístupné depo plné unikátní techniky. Svátek pro milovníky automobilů a motocyklů. Součástí akce je rovněž výstava současných sportovních a závodních vozů či motocyklů, nabídka řemesel a služeb a to v pavilonu A a přilehlých volných plochách".
Seznam přihlášených AUTO http://brnogp.com/?page_id=2131
Seznam přihlášených MOTO a SIDE http://brnogp.com/?page_id=2087
Časový harmonogram http://brnogp.com/?page_id=2147
Mapa okruhu http://brnogp.com/?portfolio=mapa-okruhu
Informace pro diváky http://brnogp.com/?page_id=2137
Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7. 2017
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 294
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#2 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7.
V sobotu 15. 7. 2017 jsme se vydali do Brna na Revival Mezi pavilony. Přestože jsem díky mizerné předpovědi počasí na sobotu, měl silné pochyby o tom, že počasí bude dobré, byl jsem svými hochy přesvědčen, že" bude sice pod mrakem, ale pršet určitě nebude". Cesta do Brna probíhala v pohodě a skutečně za slunečného počasí. Zoncna rumplovala i v době, když jsme zaparkovali nedaleko od hlavního vchodu na výstaviště. Zřejmě proto jsem nechal mikinu v autě?!
Protože bylo dost času, šli jsme do parkoviště závodních strojů. A že bylo na co se dívat - sportovní i závodní motocykly, sajdkáry, sportovní, okruhová i soutěžní auta, formule atd. Data jejich vzniku se pohybovala v rozmezí let 1920 - 1980.
Mezi diváky se pohybovaly bývalé hvězdy závodního nebe. Z jezdců tehdejší formule 3 to byl Otto Buchberger (1943), Zdeněk Křivohlavý (1933), Karel Mencl(194), Rudolf Böhm (1940) a Zdeněk Buchar )1935), kteří se na identické trati mezi pavilony potkali jako soupeři právě před 50ti lety. Z těch "mladších" to byl osminásobný mistr republiky Václav Lím (1940) - formule Easter a Mondial, Zdeněk Válek (1941) - rallye, závody do vrchu, okruhy, Břetislav Enge (1950) - okruhový jezdec s vozy Škoda, Ing. Jsoef Michl (1949) - držitel 23 titulů Mistr ČR a 12 titulů Mistra Evropy v závodech na okruzích. Poslední dva jmenovaní byli mimo jiné členy týmu jezdců, kteří v roce 1981se Škodou 130 RS získali pro značku Škoda titul Mistr Evropy. Z motocyklových hvězd byli přítomni Peter Baláž (1945) - desetinásobný mistr Československa v silničních motocyklových závodech a trojnásobný mistr Evropy historických motocyklů a Bohumil Staša (1944), tovární jezdec strakonické ČZ. Získal 20 titulů mistra Československa, 10 x vyhrál závod 300 zatáček Gustav Havla, dvakrát stál na stupních vítězů Velké ceny Československa v Brně.
Jednotlivé skupiny motocyklů a vozů se postupně vydávaly na trať na 12 minutovou "předváděcí jízdu". Tak se totiž jejich vystoupení oficiálně nazývalo. Jenže jak říká náš kamarád - jezdec rallye historik: "Jednou závodník - vždycky závodník". Takže někteří jeli piánko, jiní to řezali, jako za mlada. Je jasné, že sem tam něco nevydrželo, ale celkem vše odsýpalo.
V průběhu jízdě se nebe nepěkně zatáhlo a spustil se slušný ceďák. My se přesunuli do přilehlého pavilonu A, kde byla výstava vozů Bugatti, Alfa Romeo a dalších vozů.
Jezdci ale pokračovali, jako by se nic nedělo. Odpolední počasí se kolem 15. hodiny totálně pokazilo. Déšť střídal liják, do toho foukal ledový vítr, takže jsme posléze hodili ručník do ringu a v lijáku potupně vyklidili pole. Klobouk dolů před aktivními jezdci, protože jízdy pokračovaly, jako by se nic nedělo.
Protože bylo dost času, šli jsme do parkoviště závodních strojů. A že bylo na co se dívat - sportovní i závodní motocykly, sajdkáry, sportovní, okruhová i soutěžní auta, formule atd. Data jejich vzniku se pohybovala v rozmezí let 1920 - 1980.
Mezi diváky se pohybovaly bývalé hvězdy závodního nebe. Z jezdců tehdejší formule 3 to byl Otto Buchberger (1943), Zdeněk Křivohlavý (1933), Karel Mencl(194), Rudolf Böhm (1940) a Zdeněk Buchar )1935), kteří se na identické trati mezi pavilony potkali jako soupeři právě před 50ti lety. Z těch "mladších" to byl osminásobný mistr republiky Václav Lím (1940) - formule Easter a Mondial, Zdeněk Válek (1941) - rallye, závody do vrchu, okruhy, Břetislav Enge (1950) - okruhový jezdec s vozy Škoda, Ing. Jsoef Michl (1949) - držitel 23 titulů Mistr ČR a 12 titulů Mistra Evropy v závodech na okruzích. Poslední dva jmenovaní byli mimo jiné členy týmu jezdců, kteří v roce 1981se Škodou 130 RS získali pro značku Škoda titul Mistr Evropy. Z motocyklových hvězd byli přítomni Peter Baláž (1945) - desetinásobný mistr Československa v silničních motocyklových závodech a trojnásobný mistr Evropy historických motocyklů a Bohumil Staša (1944), tovární jezdec strakonické ČZ. Získal 20 titulů mistra Československa, 10 x vyhrál závod 300 zatáček Gustav Havla, dvakrát stál na stupních vítězů Velké ceny Československa v Brně.
Jednotlivé skupiny motocyklů a vozů se postupně vydávaly na trať na 12 minutovou "předváděcí jízdu". Tak se totiž jejich vystoupení oficiálně nazývalo. Jenže jak říká náš kamarád - jezdec rallye historik: "Jednou závodník - vždycky závodník". Takže někteří jeli piánko, jiní to řezali, jako za mlada. Je jasné, že sem tam něco nevydrželo, ale celkem vše odsýpalo.
V průběhu jízdě se nebe nepěkně zatáhlo a spustil se slušný ceďák. My se přesunuli do přilehlého pavilonu A, kde byla výstava vozů Bugatti, Alfa Romeo a dalších vozů.
Jezdci ale pokračovali, jako by se nic nedělo. Odpolední počasí se kolem 15. hodiny totálně pokazilo. Déšť střídal liják, do toho foukal ledový vítr, takže jsme posléze hodili ručník do ringu a v lijáku potupně vyklidili pole. Klobouk dolů před aktivními jezdci, protože jízdy pokračovaly, jako by se nic nedělo.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 199
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Třebíč
- Vůz: Volvo 850 2,5 10v,Volvo V70 2l 10v
#3 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7.
Byl jsem v sobotu na tu dopolední část,velice povedená akce.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#4 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7.
Famózní akce! Dvě osmiválcové Tatry 607, první a - bohužel - poslední vozy čs.produkce dle standardu F1, s ejektorovým chlazením lítaly mezi pavilony těsně za sebou. Když začaly za vracečkou topit, tak mě málem praskly skla v brejlích!
Fotky http://www.iveteran.cz/novinky/2088
Fotky http://www.iveteran.cz/novinky/2088
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 294
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Morava
- Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003
#5 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7.
Při pochůzce po parkovišti závodních strojů jsem mezi odloženými přepravníky zahlédl tuto kombinaci, kterou jsem si nemohl nechat pro sebe
Vůz Škoda 1100 OHC z roku 1957
Pohled na motor tohoto vozu
Při pohledu na systém pojištění všech šroubků na tomto vozu Bugatti mi napadlo, že tvůrce určitě musel jezdit po našich okreskách
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 67 Odpovědi
- 11775 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 3 Odpovědi
- 1533 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Fritzko
-
- 18 Odpovědi
- 1222 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Daniel Kout
-
- 2 Odpovědi
- 282 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Fíla
-
- 24 Odpovědi
- 602 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PetrHP