Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7. 2017

Sem pište všechny motoristické akce které pořádají jiné kluby, organizace nebo vy sami jako jednotlivci.
  • Autor
  • Zpráva
Newman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Morava
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003

#1 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7. 2017

Příspěvek od Newman »

Příznivci historických závodních aut, motocyklů a sidecarů by si určitě neměli nechat ujít vzpomínkovou akci, nazvanou Brno Revival Mezi pavilony, která proběhe o víkendu 15. - 16. července.

"Brno Revival Mezi pavilony je společenský sportovní podnik, který představí ušlechtilou krásu sportovních a závodních vozidel v pohybu. Na trati, na níž se závodilo naposledy před padesáti lety, se představí automobily i motocykly od let předválečných až do poloviny let osmdesátých. Revival je koncipován podobně jako obdobné akce ve světě – krátké jízdy velmi různorodých kategorií vozidel a hlavně divácky přístupné depo plné unikátní techniky. Svátek pro milovníky automobilů a motocyklů. Součástí akce je rovněž výstava současných sportovních a závodních vozů či motocyklů, nabídka řemesel a služeb a to v pavilonu A a přilehlých volných plochách".

Seznam přihlášených AUTO http://brnogp.com/?page_id=2131

Seznam přihlášených MOTO a SIDE http://brnogp.com/?page_id=2087

Časový harmonogram http://brnogp.com/?page_id=2147

Mapa okruhu http://brnogp.com/?portfolio=mapa-okruhu

Informace pro diváky http://brnogp.com/?page_id=2137

Newman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Morava
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003

#2 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7.

Příspěvek od Newman »

V sobotu 15. 7. 2017 jsme se vydali do Brna na Revival Mezi pavilony. Přestože jsem díky mizerné předpovědi počasí na sobotu, měl silné pochyby o tom, že počasí bude dobré, byl jsem svými hochy přesvědčen, že" bude sice pod mrakem, ale pršet určitě nebude". Cesta do Brna probíhala v pohodě a skutečně za slunečného počasí. Zoncna rumplovala i v době, když jsme zaparkovali nedaleko od hlavního vchodu na výstaviště. Zřejmě proto jsem nechal mikinu v autě?!

Protože bylo dost času, šli jsme do parkoviště závodních strojů. A že bylo na co se dívat - sportovní i závodní motocykly, sajdkáry, sportovní, okruhová i soutěžní auta, formule atd. Data jejich vzniku se pohybovala v rozmezí let 1920 - 1980.
MG a Wikov 7/28S
MG a Wikov 7/28S
Triumph TR 4 I. R. S
Triumph TR 4 I. R. S
Škoda Octavia Touringsport
Škoda Octavia Touringsport
Škoda 130 RS - mistr Evropy cestovních automobilů 1981
Škoda 130 RS - mistr Evropy cestovních automobilů 1981
Škoda 160 MTX RS - upravené Garde s motorem VAZ 1600 ccm
Škoda 160 MTX RS - upravené Garde s motorem VAZ 1600 ccm
Škoda 130 LR - originální vůz ex John Haugland
Škoda 130 LR - originální vůz ex John Haugland
BMW 3,5 CSL kvůli zadnímu křídlu přezdívané Batmobil
BMW 3,5 CSL kvůli zadnímu křídlu přezdívané Batmobil
Mezi diváky se pohybovaly bývalé hvězdy závodního nebe. Z jezdců tehdejší formule 3 to byl Otto Buchberger (1943), Zdeněk Křivohlavý (1933), Karel Mencl(194), Rudolf Böhm (1940) a Zdeněk Buchar )1935), kteří se na identické trati mezi pavilony potkali jako soupeři právě před 50ti lety. Z těch "mladších" to byl osminásobný mistr republiky Václav Lím (1940) - formule Easter a Mondial, Zdeněk Válek (1941) - rallye, závody do vrchu, okruhy, Břetislav Enge (1950) - okruhový jezdec s vozy Škoda, Ing. Jsoef Michl (1949) - držitel 23 titulů Mistr ČR a 12 titulů Mistra Evropy v závodech na okruzích. Poslední dva jmenovaní byli mimo jiné členy týmu jezdců, kteří v roce 1981se Škodou 130 RS získali pro značku Škoda titul Mistr Evropy. Z motocyklových hvězd byli přítomni Peter Baláž (1945) - desetinásobný mistr Československa v silničních motocyklových závodech a trojnásobný mistr Evropy historických motocyklů a Bohumil Staša (1944), tovární jezdec strakonické ČZ. Získal 20 titulů mistra Československa, 10 x vyhrál závod 300 zatáček Gustav Havla, dvakrát stál na stupních vítězů Velké ceny Československa v Brně.
Otto Buchberger a jím postavená F3 nazvaná Drak III
Otto Buchberger a jím postavená F3 nazvaná Drak III
Zdeněk Křivohlavý F3 - Drak I a Karel Mencl F3 nazvaná Delfín II
Zdeněk Křivohlavý F3 - Drak I a Karel Mencl F3 nazvaná Delfín II
Štiplavý modrý dým ze studených motorů Wartburg
Štiplavý modrý dým ze studených motorů Wartburg
zleva Peter Baláž, Břetislav Enge a komentátor Karel Březina
zleva Peter Baláž, Břetislav Enge a komentátor Karel Březina

Jednotlivé skupiny motocyklů a vozů se postupně vydávaly na trať na 12 minutovou "předváděcí jízdu". Tak se totiž jejich vystoupení oficiálně nazývalo. Jenže jak říká náš kamarád - jezdec rallye historik: "Jednou závodník - vždycky závodník". Takže někteří jeli piánko, jiní to řezali, jako za mlada. Je jasné, že sem tam něco nevydrželo, ale celkem vše odsýpalo.
Ford Capri RS 2600 a BMW 3.5 CSL
Ford Capri RS 2600 a BMW 3.5 CSL
Škoda 130 RS
Škoda 130 RS
V průběhu jízdě se nebe nepěkně zatáhlo a spustil se slušný ceďák. My se přesunuli do přilehlého pavilonu A, kde byla výstava vozů Bugatti, Alfa Romeo a dalších vozů.
Detail čisté stavby motoru Bugatti
Detail čisté stavby motoru Bugatti
Velký a malý bavorák.
Velký a malý bavorák.
Jezdci ale pokračovali, jako by se nic nedělo. Odpolední počasí se kolem 15. hodiny totálně pokazilo. Déšť střídal liják, do toho foukal ledový vítr, takže jsme posléze hodili ručník do ringu a v lijáku potupně vyklidili pole. Klobouk dolů před aktivními jezdci, protože jízdy pokračovaly, jako by se nic nedělo.

Tom33
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 199
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Třebíč
Vůz: Volvo 850 2,5 10v,Volvo V70 2l 10v

#3 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7.

Příspěvek od Tom33 »

Byl jsem v sobotu na tu dopolední část,velice povedená akce.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#4 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7.

Příspěvek od standa »

Famózní akce! Dvě osmiválcové Tatry 607, první a - bohužel - poslední vozy čs.produkce dle standardu F1, s ejektorovým chlazením lítaly mezi pavilony těsně za sebou. Když začaly za vracečkou topit, tak mě málem praskly skla v brejlích! :Yahoo!:

Fotky http://www.iveteran.cz/novinky/2088

Newman
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 294
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Morava
Vůz: V70 D5- D5244T - 2,4 l - 2003

#5 Historické závodní vozy a motocykly - Brno 15. - 16. 7.

Příspěvek od Newman »

Při pochůzce po parkovišti závodních strojů jsem mezi odloženými přepravníky zahlédl tuto kombinaci, kterou jsem si nemohl nechat pro sebe
DSC_0082.JPG
Vůz Škoda 1100 OHC z roku 1957
DSC_0048.JPG
Pohled na motor tohoto vozu
DSC_0103.JPG
Při pohledu na systém pojištění všech šroubků na tomto vozu Bugatti mi napadlo, že tvůrce určitě musel jezdit po našich okreskách
DSC_0102.JPG
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jiné automoto akce“