Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Spišská Nová Ves
Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW

#1 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od Koaxko »

Zdravim.

Mam na Vas otazocku ohladom Geartronicu VS Manual. Ide mi hlavne o rocniky 2012 - 2016.

Nejake veci som si uz nasiel, napr ze pod 80 km/h dava neutral, resp ked clovek brzdi tak nie motorom ale brzdami kedze tam je ten hydromenic a nie spojka (ako ma napr DSG) myslim. Ak napr clovek chce brzdit motorom (taham vozik a idem dole kopcom alebo mam plne nalozene auto), tak treba dat v manualnom rezime rychlost aby pomahal brzdit aj motor (aspon niekto to tak pisal). A este aj nejake ine veci ako napr fungovat v kolone/krizovatke a pod neviem, nedocital som sa.

Ide o to ze doteraz som nemal automat a geartronic funguje navyse inak ako napr to spominane DSG. Takze premyslam nad vyhodami/potencionalnymi problemami automatu a manualu.

Hlavne mi asi ide o 2 veci (aj ked isto som na nieco zabudol :D ):

1) Ako je na tom geartronic so spolahlivostou, resp ak by som kupil jazdenku so 170 000 km tak ma mozu cakat nejake necakane problemy (samozrejme vydokladovat ci predosly majtel menil olej kazdych 60000 km je tazke). Alebo radsej nieco co ma nakrutene okolo 100 000 ? Samozrejme na manuali bude mozno treba vymenit spojku a dvojhmotu (myslim ze tam je dvojhmota ale nie som si isty).

2) Ako je na tom geartronic v zime? K nam chodia cestari iba ked zabludia (aspon ja mam niekedy taky pocit) a v manuali si dam taku rychlost ako ja chcem ... ano geartronic ma manualny rezim ale stale je tam ten hydromenic a nie spojka ako taka a na snehu je niekedy potreba mat ten cit a podobne?

Vdaka

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od Romulusw »

Zdravím tě,
jako zapřísáhlý manuálník možná budu pro smích, ale mě by automat s "pádly" neurážel a almara s důvěryhodnou minulostí by mohla být přínosem.

1. pokud byl olej měněn po 60tis, tak super.

2. je tam režim W (což je tuším rozjezd na "dvojku" (opravte mě pokud klamu)), nebo to jde i na trojku :-D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Spišská Nová Ves
Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW

#3 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od Koaxko »

No ved to, zohnat auto s doveryhodnou minulostou alebo zistit ci bol olej fakt meneny 60 tkm nie je jednoduche :D

A k tomu "W" rezimu:

1) Ma niekto realne skusenosti ako to funguje, resp ci to fakt funguje?

2) Cital som ze to je nejake tlacidlo, alebo sa mylim? Lebo napr tu je obrazok z FWDcka a tam nic take nevidim, tak mi napadlo ci to nie je len pre AWDcka:

Obrázek

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5171
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#4 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od Warcz »

Tlačítko "W" režimu mam tady. Zařadí to 3ku a snaží se to omezit krouťák, aby jsi zbytečně nehrabal koly. Je to jako by jsi dal spojku na 50% Někdy to může pomoct.
Přílohy
2019-11-09_2324.png
2019-11-09_2324.png (324.65 KiB) Zobrazeno 1591 x
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#5 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od simons93 »

Jestli se díváš po 2012-2016, tak W režim je irelevantní, ten se týká starého 5st Aisinu. 6st Aisin se chová úplně jinak. Má lock up snad na každej stupeň, takže brzdí motorem úplně normálně a rozhodně pod 80 kmh nevyřazuje. V zimě je to úplně na pohodu. Na sněhu se mi to dávkuje snad líp než s manuálem. Měl jsem starej 5st, teď mám v S80 6st tf-80 aisina a rozdíl v chování je obrovskej. Takže pozor, nezaměňovat chování 5st s následujícím 6st aisinem.

Jinak v koloně/křižovatce to žádný special chování nevyžaduje. Prostě máš celou dobu zařazený D a jedeš jak potřebuješ. Určitě nevyřazovat do N. Je to moc příjemný a je to jedna z nej výhod automatu oproti manuálu a hlavní důvod, proč já osobně bych se k manuálu v daily autě už v životě nevrátil.

A jinak k životnosti z osobní zkušenosti... předchozí auto s 5st aisin jsem dával pryč když mělo přes 390k km a fungoval pořád krásně. Na aktuálním 6st aisinu mám 315k km a taky pořád řadí hezky. A na erku mám starej 4st aisin s 400k km a taky pořád fungujen ;) takže automatu bych se nebál, i když je to dost o údržbě...ale to je tak u všeho

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4745
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#6 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od PetrXC70 »

A já myslel, že W znamená winter a může se používat celou zimu, ono to je jen na rozjezd? A pokud to zařadí trojku, neničí to pak spojku při tom rozjezdu?

A s timhle naprosto souhlasim: Je to moc příjemný a je to jedna z nej výhod automatu oproti manuálu a hlavní důvod, proč já osobně bych se k manuálu v daily autě už v životě nevrátil.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5171
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#7 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od Warcz »

Podle me to jenom odemkne hydromenic, takze to "spojku" nenici, ale celou zimu bych s tim rozhodne nejezdil. Vyhoda je ze ti to proste neradi a davkuje ti to rovnomerne vykon.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

#8 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od SuGi »

u TF-80 není W, ale při rozjezdu jde v sekvenci ručně zařadit taky dvojku a trojku, takže v zimě do hodně namrzlého kopce se rozjíždím většinou na vyšší stupeň úplně v pohodě :)
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 659
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#9 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od VB »

Já měl tlačítko W u T4 a 4 stupňového automatu.
Dávalo to méně výkonu na kola, rozjíždění na 2 stupeň a na zledovatělém místě vozovky to bylo super.
Po rozjetí jsem to vypínal.
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#10 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od Michl »

A pak jsou i řidiči, co si automat vyzkoušeli a dokud nebudou invalidou na levou nohu, tak si ho dobrovolně do svého auta dát nenechají :-)
Každému co se mu líbí a co mu vyhovuje.
Naposledy upravil(a) Michl dne 10 lis 2019 12:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#11 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od mr1 »

To jsem já. Automat prostě nemám rád.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3216
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#12 Manual vs Geartronic - vyhody/nevyhody

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

Ani já ne :/ 10 let je u mě asi ještě moc krátká doba.

Ale třeba budu ke stáří mluvit jinak. Změněj se hodnoty
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „V40 NEW - 2013 ...“