Viking píše:
Nepatřím k těm, kteří tvrdí o své oblíbené značce vozu, že je ta nejlepší na světě.
Dokonce po dnešním shlédnutí nových fotek Forda Focusu se neubráním pocitu, že nová čtyřicítka je stále ovlivněna Fordem.
Jen se mi nechce věřit tomu, že Volvo V40 je podle Tomášova názoru tak nemožná.
Občas mi to připadá, že si chce Tomáš obhajovat nákup auta značky Opel.
Nechci nic z toho co napsal vyvracet, na značku Opel mám taky svůj zarytý názor, ale přesto díky za Tomášuv první dojem.
Těším se na moment, až si auto prohlédnu sám.
Viz výše, neřekl jsem, že je nemožná. Design je úžasný, zvlášť mě dostal ten vinglík na zadních dveřích odkazující na P1800, sedačky jsou skvělé, interiér seversky strohý a krásný byť pár chybiček jsem našel, pro určitou skupinu zákazníků bude opravdu dobrá. Ale pokud je pro vás Volvo definováno skromnou důstojnou utilitaritou jako pro mě, tak V40 není toho druhu a Astra mi pro mé potřeby nabízí daleko víc - ergo nedrbu si hlavu, že jsem nepočkal. V40 není ani skromná, ani důstojně utilitární. Je krásná, stylová a nabitá technologiemi, o kterých se hezky povídá a některé jsou i docela každodenně užitečné. Ale na zadních sedačkách je málo místa na nohy i hlavu a kufr je poměrně malý. A není to "V" v původním slova "Versatile", jmenovat se to C40, tak jsem z toho vpodstatě nadšený, protože bych v tom tím okamžikem přestal hledat tu "Versatilitu", utilitaritu... a přijal bych to jako káru pro dva s jakýms takýms místem pro dvě děti a nouzově i dospělé

Mimochodem proti předchozím pesimistickým prohlášením o pouze 4válcích je nabídka motorů zajímavá a osobně bych šel do T3 neboli 1,6 T.
A z globálního hlediska ještě podotýkám, že jsem fakt rád, že jde Volvo tímto směrem, protože ač to pro mě znamená praktický rozchod se značkou (tedy na poli nových vozů), tak pro značku samu je to cesta k ekonomické úspěšnosti a síle. Zkrátka lidi zamrzlí na 240-740-850 a definující si takto ideální Volvo nejsou dostatečně silnou skupinou, aby dali automobilce přežít. Na rozdíl od Saabu se Volvo vydalo cestou tvrdé kanibalizace zákazníků Audi a VW a možná okrajově i BMW a MB.
A ještě to trochu rozvinu. Nemít děti a být jen sami se ženou, tak jednoznačně preferuji hatchback V40 před jakýmkoli hatchbackem v NS. Astra v hatchi není tak výjimečná mezi svými konkurenty, jako je Sports Tourer výjimečný mezi kombíky.
Pořadí bych bez zřetele na cenu sestavil asi nějak takto:
1. V40
2. Astra, Focus, Ceed, i30, MB A, BMW 1, Giulietta (nejel jsem skoro s ničím z toho, ergo neumím rozhodnout pořadí)
3. Bravo
4. Golf
5. zbytek
A na úplný závěr... Volvo stále zůstává mojí srdeční záležitostí, ačkoli ho dovedu vidět s odstupem. Opel mou srdeční záležitostí není a pochybuju, že se stane. Prostě udělali jedno auto, které dokonale navazuje na to, co jsem měl v 850 a proto jsem si ho koupil. A nelituju, je to opravdu nejlepší auto na světě

(pro mé potřeby vs. finanční možnosti). Ale Volvo je prostě Volvo. Dneska jsem byl po 3 měsících projet 850 a to auto je prostě boží... i po 16 letech a 370 000 km překonává mnohé současníky...
_________________
Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005,
for fun Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012,
služebákTriumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003,
R.I.P.Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997,
Prodáno... good luck v novém životě...Volvo 940 D24TIC, kombi, automat,
Prodáno na díly...www.dopravniporadce.cz - Zaháním bubáky z úřadů zpět do temnot...