S80 II T6 a podvozek

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 29
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: S80II T6 AWD 07

#1 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od seven_vsfs »

Ahoj,
aktualne provozuji S80 II T6 AWD. A snazim se na ni vychytat mouchy. Jedna z veci, ktera mne stve je podvozek. Menil jsem tlumice, pruziny, stabilizacni tycky i silentbloky na napravach (aspon doufam ze se tomu tak rika;o)) Auto ma nalitano 230 tis a cekal jsem tak nejak podvozek , ktery vic bude tlumit diry na okrskach. Neboli dieslovy passat combi z roku 2013 to zvladal lepe a jisteji. Je neco na co S80 trpi? Kdyz to dam do oficialniho Volvo servisu tak je potrebuji trochu navezt co maji zkontrolovat nebo mi vymeni i to co uz je vymeneno:o) Dekuji za kazdy typ a zkusenosti.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od raolsa »

Silentbloky na zadní nápravě vyměnit za PUR. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zajsoft
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#3 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Zajsoft »

Tak ono je to taky o naladeni podvozku, prece jenom u T6 se pocita, ze s tim clovek bude litat vic nez u nafty, ze...
A PURy doporucim i na predni napravu, uz jen kvuli konstrukci, o ostatnich vyhodach nemluve...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#4 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Tod2 »

nejde jen o silentbloky nápravy (ramen), ale taky na nápravnici to bývá už v háji (to, co drží nápravy ke kastli)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#5 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od simons93 »

S těma PUR silentama opatrně. Záleží, jestli "líp tlumit" pro tebe znamená pohodlí nebo jistotu. S PUR silentama je auto jistější, ale je to na úkor pohodlí. Dost ztvrdne a rázy do kastle od nerovností jsou větší. Já je dával na V70 a osobně bych do toho už nešel, pohodlí kleslo docela dost a origo řešení mi přišlo (byť lehce na úkor sportovních jízdních vlastností) lepší. Takže ano, může to být řešení, ale je to něco za něco. To už je pak na vkusu a požadavcích každého.

Zajsoft
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#6 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Zajsoft »

simons93 píše:S těma PUR silentama opatrně. Záleží, jestli "líp tlumit" pro tebe znamená pohodlí nebo jistotu. S PUR silentama je auto jistější, ale je to na úkor pohodlí. Dost ztvrdne a rázy do kastle od nerovností jsou větší. Já je dával na V70 a osobně bych do toho už nešel, pohodlí kleslo docela dost a origo řešení mi přišlo (byť lehce na úkor sportovních jízdních vlastností) lepší. Takže ano, může to být řešení, ale je to něco za něco. To už je pak na vkusu a požadavcích každého.
P2 a P3 se chovaj malinko jinak... Nemluve o tom, ze bouzel i Lemforder zadni ulozeni prednich ramen, vydrzelo nejakych 10-15kkm, nez bylo urvany(jedna strana cela, druha cca z 1/2).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#7 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od simons93 »

Každopádně PUR = snížení komfortu, ale jistější jízda. Já mám na S80 origo silenty z autorizáku a drží dobře. Mně osobně u P3 origo nastavení podvozku vyhovuje. Podotýkám, že u obou aut mám/měl jsem podvozek v pořádku. Porovnat můžu se Superbem III. Oproti němu mi přijde S80 taková těžkopádnější, ale zase že by mi přišla nejistá, to ne. Rány od podvozku jsou plus minus stejný.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1136
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#8 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Tarkin »

Záleží kde ty PUR jsou, nelze to říct takhle obecně. Na ramenou komfort snížit nemůžou a na rozpěře motoru se mi PUR lepidlo taky osvědčilo.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#9 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od simons93 »

Zrovna na ramenou jsem je u V70 měl a auto značně ztvrdlo a šlo víc cítit nerovnosti. Porovnat jsem to mohl dobře, protože v tý době byly doma dvě V70 D5, z toho jedna měla čerstvě nové gumové silenty a druhá nové PUR silenty na přední nápravě. Rozdíl byl teda dost citelnej, jak po stránce komfortu (guma lepší), tak po stránce jízdních vlastností, hlavně držení stopy (PUR lepší)

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#10 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od David Patočka »

Zcela chápu vaše úvahy, že když si auto opatříte modrými puky, tak už nikdy nebudete řešit gumy v ramenech.
Pokud máte pocit, že výrobce je hlupák, a tu gumu tam dal zbytečně, tak určitě ano.
Od těď je budeme dávat do kýble, abych Vám ho potom vyfotil, kolik jsme jich již demontovali.

Auto znatelně ztrácí komfort, přenáší se rázy do karoserie a při deceleraci krásně vrní celá podlaha.
Je to typ od typu, na každém Volvu to má odlišné projevy, ale pokud jste sportovní jezdci pro které tato
technologie byla vivinuta, tak za mě určitě ANO 8)

Lobisté za puky jistě odpustí.

Děkuji

PS: Při použití kvalitních originálních, resp. zesílených z hybrida Vám opět vydrží 200tis. km
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od raolsa »

Ale aby to bylo spravedlivé, tak do druhého kýble by jsi měl dávat ty gumové silentbloky a pak porovnat kde jich bude víc. :D

Abych pravdu řekl, tak u V8 při projíždění jsem si nějakého vrnění podlahy při deceleraci nevšiml, ale to by musel poreferovat Papaya jak se mu s tím teď jezdí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Basstl
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3193
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplice

#12 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Basstl »

Ono jde hlavně o to, že PUR jako materiál je daleko odolnější než obyčená guma.
Silentblok se dá i z PUR udělat stejně komfortní, jako je originál.
Záleží jakou tvrdost výrobce udělá.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#13 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od David Patočka »

Na XC90 se demontovalo zatím pouze dvakrát, protože auto pocitově plavalo, a při rozjezdu v rejdu
se zvedalo, jako když si u V70 vypodložíš dorazy na ramenech, aby se ti tam vešly širší kola a nedrhly o podběh.
Rázy do kastle a citlivý podvozek na nerovnostech byl samozřejmě taky.

Já se nepřu, že se gumové silentbloky nemění, jen upozorňuji na to, že mají svoje opodstatnění.
Dobře si pamatuju, že jsem v roce 1994 řešil něco podobného na svém voze Ford Sierra DOHC, a zasáhl jsem
do přední nápravy úplně stejně. Zahodil jsem ty divný pérovací kolečka a namísto nich jsem dal Unibally,
které mi doporučil kamarád, který s Fordem Cosworthem závodil.
Výsledek si asi domyslíte :D :D :D
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#14 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od simons93 »

Já dal PUR na V70 jednou a taky bych do toho už znova nešel.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5117
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#15 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Vcelku bych si tipl, že David Patočka s vibracemi do podlahy má v živé paměti moji XC70III, kterou jsem tam měl před 14 dny na repas diferenciálu.
Ale bohužel pro zastánce PUR, má pravdu.
Takže jak píše Simons, již nikdy více.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#16 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Zajsoft »

Hmmmm, co s tim lidi delate? No jeste, ze ty puky mam fialovy :D
Teda zadni naprava je od Martinopla, takze ta je modra, no... :D
Naposledy upravil(a) Zajsoft dne 06 bře 2019 20:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5117
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#17 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Taky mám modré.

Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1136
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#18 S80 II T6 a podvozek

Příspěvek od Tarkin »

Záleží kde ty PUR jsou, nelze to říct takhle obecně. Na ramenou komfort snížit nemůžou a na rozpěře motoru se mi PUR lepidlo taky osvědčilo.
Kecal jsem, mezi kastlí a ramenem je právě silentblok, co to pojí. Takže logicky tvrdší znamená menší komfort, což poznávám i u sebe, na druhou stranu to přidá na jízdních vlastnostech.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“