Ahojte, poprosil by som odbornú radu. Nejaku dobu pozorujem, že mám nakrivo volant, ak idem rovno. Zaniesol som to na geometriu, po pól hodine panko že mám to spravene, že mal som kontramatku povolenu na axialnom tiahle. Po krátkej jazde som sa vrátil, že stále mám volant nakrivo. Neveril a dosť neochotne to zas šiel prekontrolovať. Zistil, že mám pravdepodobne axiálne tiahlo pokrivene. Nacenil mi výmenu 2x tiahlo a čapy na 200€. Dávnejšie, na inom aute, som toto iste riešil a geometria to napravila. Otázka znie, má pravdu a treba to vymeniť? Prikladám výpis z geo
https://www.photobox.co.uk/my/photo?album_id=5559592519&photo_id=501613518651
Volant nakrivo S60 D3 MY2012
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 5087
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#2 Volant nakrivo S60 D3 MY2012
Buď tě chtějí ojebat nebo to máš opravdu ohnuté. Sundej kolo(a) a mrkni na to nebo na zvedáku. U mě se volant rozhodil po geometrii. Tak si to pánové zopakovali a je to OK. Podle mě by to mělo jít určitě dohonit vytočením nebo zatočením táhla do čepu(ů).
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1036
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#3 Volant nakrivo S60 D3 MY2012
Mám zkušenost že by to určitě by to mělo jít poladit, nebyl jsem na žádné profi 3D laser geometrii.
Já když koupil V70, tak taky měla volant trochu křivě doleva a když jsem volant dal do roviny, auto se stáčelo doprava (možná mám také trošku ohlé táhlo).
Proměřil jsem laicky sbíhavost a zjistil že to je i dost sbíhavé.
Zaměřil jsem se tedy na levý čep a půl závitu ho dotáhnul a bylo to lepší, ale stále to nebylo ono a tak znovu a znovu až jsem docílil toho že auto konečně jelo při rovném volantu rovně...
Po opětovné změření sbíhavosti jsem se ale najednou dostal na rozbíhavé hodnoty.
A tak oba čepy souměrně povolovat dokud jsem se nedostal mírně do sbíhavých hodnot.
Od té doby to tak mám už cca 10.000km a auto jede rovně, pneu se sjíždí souměrně.
Já když koupil V70, tak taky měla volant trochu křivě doleva a když jsem volant dal do roviny, auto se stáčelo doprava (možná mám také trošku ohlé táhlo).
Proměřil jsem laicky sbíhavost a zjistil že to je i dost sbíhavé.
Zaměřil jsem se tedy na levý čep a půl závitu ho dotáhnul a bylo to lepší, ale stále to nebylo ono a tak znovu a znovu až jsem docílil toho že auto konečně jelo při rovném volantu rovně...
Po opětovné změření sbíhavosti jsem se ale najednou dostal na rozbíhavé hodnoty.
A tak oba čepy souměrně povolovat dokud jsem se nedostal mírně do sbíhavých hodnot.
Od té doby to tak mám už cca 10.000km a auto jede rovně, pneu se sjíždí souměrně.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1310
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
#4 Volant nakrivo S60 D3 MY2012
200€? To je uzera. 2x tycka a 2x cap riademia vsetko Lemforder je za 76€ + geometria a si v tom za 100€.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 422
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
#5 Volant nakrivo S60 D3 MY2012
Aj mne to tak vyšlo po debate na FB skúsim geometriu v plkv Ba pre nastavenie presných hodnôt podvozka. Aj po nastavení geo vo všeobecnom servise sú stále nastavené hodnoty medzné
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 7 Odpovědi
- 407 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tom0
-
- 1 Odpovědi
- 325 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky
-
- 10 Odpovědi
- 332 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky
-
- 12 Odpovědi
- 451 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda
-
- 8 Odpovědi
- 760 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hoonnzzaa89