S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, jinému poradit umím, ale sám řeším dilemma. :D

Potřebuji další auto, kontétně koukám na S80. Podmínkou je AWD, pěkný stav a výbava Summum a výš.

Otevřeně se hlásím k tomu, že se mi líbí zde nabízená Executive od Mirka. Nicméně kromě dalších věcí, které souvisí s mým účetnictvím, přemýšlím i o perspektivě daných aut. Executiv bude 8 roků, najeto 250. I když Volvo drží, únava může být a všichni víme.

Proti tomu mohu postavit S80 3,2 AWD, automat, rok 10, 175 tis.

A teď "babo raď". U 3,2 mohu dle vlastní zkušenosti uvažovat 11 l/100, u D5 7,5 - 8. Když vezmu kolik bude auto jezdit, je to cca. 55 - 60tis. Kč v palivu. Otázkou je, co dál. Jasné, že D5 bude choulostivější a má víc najeto, nicméně osobně jsem u 3,2 i T6 měnil katalizátory, lambdy .... jedna z mých T6 měla problémy se zvýšenou spotřebou oleje už s nájezdem 110 tis. km.

Takže bych chtěl poprosit místní zasloužilé bardy (neplést s Jarkem :D ) o názor. Nechci jakkoli dehonestovat zde nabízenou D5, která se mi moc líbí a jejíž stav jsem si prověřil u Kurtze, ale pouze podebatovat na dané téma.

Díky Dan

p.s.: nemusíme si říkat, že mi to na ty 2 měsíce, co budu auto mít může být jedno, prostě pohovořme obecně. Díky
_________________
S90 B5

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#2 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Haben »

Jel jsi v D5 a 3,2? Pokud ne, svez se. Spotrebi vyresis zastavbou plynu a mas to za necely rok pri tvem najezdu zpet. Dojezd 400 km to na LPG da. Vic nepotrebujes - treba si po takove vzdalenosti odskocit, ci se najist.
3,2 pekne zni a od 4000 ot pekne jede. Na dlouhe cesty ideal, jen ta spotreba. Co na 3,2 lidi resi ti prozradi jini. Ale dle ruznych clanku je to jedna z nejspolehlivejsich motorizaci.
D5 bude trosku hlucnejsi a na volnobeh to trochu trepe, coz mi v riznych P3 vadilo. Ale spolehlivosti D5 bych se nebal. Ja s zadnou naftou nikdy problemy nemel. Je to o tom, jak se staras, jak jezdis a trochu asi i o stesti.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#3 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

Haben píše:Jel jsi v D5 a 3,2? Pokud ne, svez se. Spotrebi vyresis zastavbou plynu a mas to za necely rok pri tvem najezdu zpet. Dojezd 400 km to na LPG da. Vic nepotrebujes - treba si po takove vzdalenosti odskocit, ci se najist.
3,2 pekne zni a od 4000 ot pekne jede. Na dlouhe cesty ideal, jen ta spotreba. Co na 3,2 lidi resi ti prozradi jini. Ale dle ruznych clanku je to jedna z nejspolehlivejsich motorizaci.
D5 bude trosku hlucnejsi a na volnobeh to trochu trepe, coz mi v riznych P3 vadilo. Ale spolehlivosti D5 bych se nebal. Ja s zadnou naftou nikdy problemy nemel. Je to o tom, jak se staras, jak jezdis a trochu asi i o stesti.
Díky. Měl jsem 3,2 i D5. Vždy pouze krátce. :oops: Paradoxně u D5 jsem nikdy neřešil nic, u T6 i 3,2 byly problémy kat / lambda. Třepání na volno znám, mám D4 v XC70 a trochu to cítit je, nicméně nic zásadního.

Dan
_________________
S90 B5

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#4 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Haben »

u té D5 151 kw, někde je tu psáno, že tato evoluce D5 už moc spolehlivostí neoplývá. Je to biturbo a snad tam praskají vložky válců nebo co... Nevím, nechci spekulovat. Znalejší upřesní.

Edit: tu David Patočka: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=128&t=63057&p=746345&hilit=d5+151+kw#p746345
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#5 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od python.p »

Pokud D5 tak 120KW, ale to se nepovede. Takže tu 136kW + chip od VČ a je to.

Té Biturbo bych se vyhnul obloukem, velkým.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#6 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od simons93 »

U 3.2 jak už psal Haben, tak jde výrazně srazit náklady na palivo montáží LPG. Takže jestli nevadí častější tankování, tak si myslím, že je to super varianta. Troufnu si tvrdit, že to pak jezdí i levněji, než D5 a bez naftových rizik. Za mě 3.2, ale jakou jinou odpověď ode mě taky čekat, když jsem si ji do S80 zvolil. :D Ten motor je kultivovaností úplně jinde, než D5. S motorem jako takovým jsem zatím problém neřešil.
Naposledy upravil(a) simons93 dne 08 lis 2018 15:09, celkem upraveno 1 x.

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#7 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, díky za všechny postřehy. Budu rád za další.

Dan
_________________
S90 B5

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#8 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

python.p píše:Pokud D5 tak 120KW, ale to se nepovede. Takže tu 136kW + chip od VČ a je to.

Té Biturbo bych se vyhnul obloukem, velkým.
Ale nebuď tak zaujatý, když jezdíš pouze 136kW.
Sám za sebe nemohu na 151kW říci nic špatného.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 194
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6 LPG BRC

#9 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od dunnst »

Do S80 první generace se vejde i 78 litrová LPG nádrž :-D
_________________
2002 Volvo S80 I T6 LPG Obrázek

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#10 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od python.p »

Jakub Svoboda píše:
python.p píše:Pokud D5 tak 120KW, ale to se nepovede. Takže tu 136kW + chip od VČ a je to.

Té Biturbo bych se vyhnul obloukem, velkým.
Ale nebuď tak zaujatý, když jezdíš pouze 136kW.
Sám za sebe nemohu na 151kW říci nic špatného.

Nejsem zaujatý, jen je tam více rizik jak u 136kW verze. 2 turba, to je 2x větší šance na to, že se pokazí :D a potom to co popisoval a několikrát opravoval David Patočka.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#11 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Jasper »

D5 zatim tez bez problemu ve stejne vykonnostni verzi jako Jakub. Ale...S jidlem roste chut. Nafta mi vyhovuje,ale vice koniku by neskodilo ...Ja mam stake jeste moznost chipu,ale co dal ...Jinak ustalena spotreba 8,3 l.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#12 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od papaya »

Ja nechal nahrát soft do 158kW od včs a teprve a tim mi přijde, že to jede tak jak má. Je fakt, že tenhle konkrétní kousek nás ale potrápil.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#13 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Máš automat?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jasper
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 736
Registrován: 7 roků
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: V90CC VOR

#14 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Jasper »

Budu muset take provest. Nevim koho se Kuba pta, ale jestli mne, tak mam AT.
_________________
V90 CC Ocean Race D5 MY2018 Polestar
XC40 T5 MY2019

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#15 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Na Papayu: zajímá mě jestli se zmenilo chování automatu po čipu. VČ
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#16 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od papaya »

Jakub Svoboda píše:Na Papayu: zajímá mě jestli se zmenilo chování automatu po čipu. VČ
Ano je to AT a awd, tam mi to dává smysl. U fwd si to v zime nedokazu predstavit.
Priznam se, ze ted uz ten automat nedokážu posoudit. Chtel jsem chip taky proto, ze v sérii ten automat radi strasne brzo a je schopný tam nacpat šestku a točit 1200. Tohle se nezměnilo. S autem ted jezdi manzelka.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

smidcze
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 199
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

#17 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od smidcze »

Souhlasím s Kubou na motor nemám jedinou výhradu. Není to formule takže žádné závodění na semaforech a honění za studena. Auto budu mít v březnu tři roky a na motor nemůžu říct půl slova. Ve 3.2 jsem nejel asi to musí být ještě úplná jiná dimenze ale já chci mít i nadále svoje auto rád takže za mě D5 151kw, no problem
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 77
Registrován: 6 roků
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5 120kw, 850 B5254T AWD, XC90

#18 S80 D5 AWD/ 3,2 AWD

Příspěvek od mikupe »

Nebylo by lepší místo 3,2 uvažovat o V8?
:D
Tim by jako konkurent odpadla D5 a bylo by vyřešeno
_________________
S80 D5 120kw MY2003, 850 b5254t AWD, S80 D5 136kw AWD MY2007
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“