Volvo S80 II T6 rozvody atd

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 29
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: S80II T6 AWD 07

#1 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od seven_vsfs »

Ahoj,
davam do hromady S80 T6 z roku 2007. Ma najeto pres 200 tis. Trosku mne desi ze nemam informace o tom ze by predchozi majitel menil rozvody. Vim ze je tam retez , ale maji se menit kladky a vodni pumpa minimalne? Co by jste menily? Svicky, olejove naplne, filtry mam za sebou, ale ted mne zlobi piskani po zahrati motoru z mist kde je alternator. Takze kdyz uz se bude resit toto ze bych s tim splachnul rozvody, vodni pumpu a je jeste neco co na tomto motoru nezanedbat? Je to motor 3.0 o objemu 2953 ccm. Dekuji za rady K.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od peter cz »

Pískání bude spíš protržená membrána odvětrání, než alternátor... zkus povytáhnout olejovou měrku jestli to přestane.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#3 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od Hájčus »

Jak praví peter, řešil jsem to už též, pískání po zahřátí.
Vyndej měrku, přestane, zasuň a za chvilku začne = prasklá membrána odvětrání klikovky. = koupit ve volvu celý plastový domek za cca 4000.- a vyměnit Případně řešit punk a objednat si jen tu membránu a vykuchat to s rizikem, že ten plast praskne.

Co se týče rozvodů, tak ty bych neřešil (řetěz), jen jsem měnil pomocný řemen a kladku. Vodní pumpa má kovovou vrtulku, takže tu netřeba měnit.

Další co bych být tebou udělal (a já to udělal) je koupit opravný kit na vakuovou pumpu.

Pak když se budeš nudit, proplach a výměna servokapaliny, proplach a výměna přední úhlovky (pokud máš AWD), proplach a výměna zadního diff a v neposlední řadě proplach a výměna haldex oleje a filtru. Proplach a výměnu oleje v převodovce á 2 roky / 50 000km.

Mám na T6 najeto 300k + km
Tak ať slouží. :beer:
Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 29
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: S80II T6 AWD 07

#4 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od seven_vsfs »

Vyzkousim, tohle by mne nenapadlo. Dneska mam auto na vymene tlumicu a pruzin. Tak snad zitra otestuji. Jenom se zeptam? Muzu s tim jezdit nez pripadne sezenu novou membranu?

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#5 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od Hájčus »

Tak jako můžeš no...
Není to pro motor ideální stav, ale pokud musíš, drž auto ve vyšších otáčkách a na volnoběh stuj minimálně. (třeba i delší semafor, nebo železniční přejezd chcípej)
Na volnoběh to má totiž největší podtlak. Ve středních otáčkách je to pak +/- 0 a ve vyšších to je přetlak. Což je pro klikovku lepší, když máš tu membránu protrženou.
seven_vsfs píše:Vyzkousim, tohle by mne nenapadlo. Dneska mam auto na vymene tlumicu a pruzin. Tak snad zitra otestuji. Jenom se zeptam? Muzu s tim jezdit nez pripadne sezenu novou membranu?
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#6 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od Hájčus »

_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4973
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#7 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od PINĎABC »

Ještě doplním vyměnit volnobezku alternátor a vodní pumpu mi ve volvu doporučili dle servisního plánu vyměnit. Nevím nakolik se liší oproti 3,2

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 29
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: S80II T6 AWD 07

#8 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od seven_vsfs »

peter cz píše:Pískání bude spíš protržená membrána odvětrání, než alternátor... zkus povytáhnout olejovou měrku jestli to přestane.
Dekuju, dneska jsem vyzkousel a je to ono. Tak jsem hned kamarada poprosil o objednani noveho dilu a bude chvilku pokoj. Jeste jednou dekuji.
A jeste se zkusim zeptat ,mate nejaky tip na serviscloveka ,ktery by my skouknul auto a rekl co je spatne a mam resit? Idealne okoli Plzne , Prahy.. Nechci resit opravy stylem "az se to posere tak menim"

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 29
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: S80II T6 AWD 07

#9 Volvo S80 II T6 rozvody atd

Příspěvek od seven_vsfs »

Tak vcera dosla membrana. A piskani utichlo. Dekuju za diagnostiku;o)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“