Právě je 14 lis 2018 23:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10 čer 2018 12:29 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2009
Příspěvky: 1925
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T
63miro píše:
Jinak ten PCV se to da vymenit bez toho celeho kusu plastu, jen membrana https://www.ebay.com/itm/Membrane-valve ... SwqVBZYcxa
Ale nevim jak to pujde, podle me to plastove vicko na tom krytu ne napasovano na fest, bez jeho zniceni se to neda rozebrat...

Evidentně to s trochou šikovnosti jde https://www.drive2.ru/l/10037449/

_________________
´96 850 R BSR stage 1, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek- NA PRODEJ | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 čer 2018 14:42 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 683
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2
marekbm píše:
Chceš říct že to nemá nasávat ten vzduch když sundám víčko na dolévání oleje nebo podle čeho si to poznal?
přesně tak. jak otevřeš víčko oleje, tak to nesmí pohnout s otáčkami. a má tam být jen mírný podtlak. když na to položíš zachoďák, tak se musí jen lehce propadnout.[/quote]
Tak tohle by me zajimalo kde je pravda. Kazdy tvrdi neco jine, ale vacsina to ze podtlak je normalni. A nejen jemny podtlak - ten zachodak vcucne asi kazdy motor myslim.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 čer 2018 19:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2008
Příspěvky: 4105
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: XC70-T6/S80-V8/C70-T5/MX5
Lehký podtlak je OK, ale když je membrána prasklá, je tam podtlak "jako prase" = měrka oleje nejde za chodu motoru skoro vytáhnout. Některým lidem tohle ještě krásně píská.

Vedlejším příznakem může být i DTC Long Term Fuel Trim (+ ponorka) - příliš chudá směs.

A v delším horizontu pak - při ignorování této závady - příjede o katalyzátor:
Příloha:
catKO.jpg
catKO.jpg [ 266.26 KiB | Zobrazeno 860 krát ]


M.j. to víčko, co drží membránu asi sundat půjde - ten trik s nahřátím mě nenapadl (vlastně jsem ani neměl náhradní samotnou membránu), takže jsem to celé vyměnil i s tím celý megavelkým kusem plastu (s celkovou cenovkou přes 3tis. :-( )

/PL

_________________
.::. XC70 T6 2014 .::. S80 V8 2007 .::. C70 T5 2000 Saffron .::.
D5T5.com - vše pro vaše Volvo - na Valašsku - tuning, jazyky, konfigurace Volv, opravy Volvo elektroniky (dříve Volvocesky.cz)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 čer 2018 21:53 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
No podle mě já tam mám velkej podtlak. Vičko se dá sundat, ale je to celkem hukot okolo a drží tam. Takže objednávám a doufám že už nemám kat v háji. Vida tvrdí že výměna je jednoduchá, tak uvidím jestli to zvládnu.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 čer 2018 11:10 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 683
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2
Jinak kdyz uz mas vidu, jake jsou utahovaci momenty toho vika? Na 4.4. a 3.2 snad budou stejne? Diky ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 čer 2018 11:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: listopad 2009
Příspěvky: 1757
Bydliště: Louny
Vůz: V70T6 228kW B6304T2 AWD Four-C 2008 TF-8
Je to jednoduché, jen jsou tam 2 pakárny.
K zadním šroubům je na prd přístup.
A pak debordelizace všeho, co je pod tím domkem na bloku.
Doporučuji handrou zaslepit cestu k vlakové vývěvě.
Dělal jsem to asi hodinu a půl. Ale fakt poctivě.
Neboj, to dáš. Janek
Bighead píše:
No podle mě já tam mám velkej podtlak. Vičko se dá sundat, ale je to celkem hukot okolo a drží tam. Takže objednávám a doufám že už nemám kat v háji. Vida tvrdí že výměna je jednoduchá, tak uvidím jestli to zvládnu.

_________________
←vůz zbytek zde →V70 T6 228kW Junior a 1100XX Blackbird 110kW a XC90 2.5T Tatík
R.I.P.: S60 2.4 01 a 480ES Paris edition 91 a Mini Cooper 1.3 87 Fireblade 900RR a A3 06 3.2Vr6 185kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 čer 2018 16:48 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
63miro píše:
Jinak kdyz uz mas vidu, jake jsou utahovaci momenty toho vika? Na 4.4. a 3.2 snad budou stejne? Diky ;)


V8 má ten ventil jinde a samostatně, takže nevím. Ale pošli VIN a já se podívam.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 čer 2018 16:50 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
Hájčus píše:
Je to jednoduché, jen jsou tam 2 pakárny.
K zadním šroubům je na prd přístup.
A pak debordelizace všeho, co je pod tím domkem na bloku.
Doporučuji handrou zaslepit cestu k vlakové vývěvě.
Dělal jsem to asi hodinu a půl. Ale fakt poctivě.
Neboj, to dáš. Janek
Bighead píše:
No podle mě já tam mám velkej podtlak. Vičko se dá sundat, ale je to celkem hukot okolo a drží tam. Takže objednávám a doufám že už nemám kat v háji. Vida tvrdí že výměna je jednoduchá, tak uvidím jestli to zvládnu.


U V8 je to jinak. Ten ventil je přístupný od horního silentbloku motoru. Jen se musí sundat ta tyč a dá se tam dostat. Blbě, ale dá. Tak snad neupustím nějakej šroubek. Raději jsem si jeden objednal :-).

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2018 11:10 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
Takže vyměněno. Ale podle mě v tom problem nebyl. Po vyměně jsem ten starej rozdělal a není protrženej. Co jsem ale zjistil, tak už to asi někdo měnil nebo čistil, ale nedal na jednu hadici objímku, takže možná to sálo vzduch tudy. Nedivím se, že se na to vykašlal. Je to opravdu práce za všechny prachy :-). Nevím co mě osvítilo, že jsem si k tomu ventilu objednal i tu objímku.

Jinak zdeje obrazek jak ventilu, tak i toho jak je to tam celé udělané.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 čer 2018 12:06 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 514
Bydliště: Frenštát p.R.
Vůz: Volvo S60 T5, 2002
co podtlak? už je to ok?
ono to muselo být špatné, když si psal, že při povolení víčka ti zablbne volnoběh. takže i když na tom možná nic nevidíš, tak tam něco špatně být musí.

_________________
Mám. Volvo S80 V8, 2008
.:::. Volvo S60 T5, 2002, Bluetooth PHM

Měl. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V
.:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V
.:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 čer 2018 10:04 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
Podtlak stejný. Ponorka znovu sviti. Diagnostiku udělám až dnes večer. Jsou dvě možnosti. Pomohlo, ale už mám v hajzlu kat nebo nepomohlo a pořád bude system too lean.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 čer 2018 16:18 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
Tak stále system is too lean. Přikládám obrazek detailu z diagnostiky.


Přílohy:
IMG_20180623_145840.jpg
IMG_20180623_145840.jpg [ 23.89 KiB | Zobrazeno 663 krát ]

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 čer 2018 18:33 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
Tak jsem si udělal vzdělávací týden a koukal po večerech na videa co vlastne znamena Front long/short term fuel trim a světe div se, vypadá to, že mám díru v sání nebo někde před katem. Přikládám obrázek z měření, kde je vidět, že v klidu mám long 129 % a při přidávání hodnota klesá. Takže nějaké nápady kde hledat?


Přílohy:
IMG_20180629_170039.jpg
IMG_20180629_170039.jpg [ 157.71 KiB | Zobrazeno 603 krát ]

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 čer 2018 22:00 
Offline
Sponzor fóra
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2015
Příspěvky: 514
Bydliště: Frenštát p.R.
Vůz: Volvo S60 T5, 2002
ja v tom vpodstatě vidím pořád to, co se tu tvrdí. problém bude někde od škrtící klapky po sací ventyly. pokud ti to po otevření víčka oleje pořád rozhodí volnoběžné otáčky a je tam velký podtlak, pak ta výměna toho ventylu asi nebyla za správný (správně funkční). možná problém někde kolem podtlaku pro brzdový válec, ale to by nedělalo neplechu při otevření víčka nádrže.
ty hodnoty se po přidání plynu zlepší proto, že se zvedne tlak v potrubí. největší podtlak je totiž na volnoběh a on to už neumí více přidusit.

_________________
Mám. Volvo S80 V8, 2008
.:::. Volvo S60 T5, 2002, Bluetooth PHM

Měl. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V
.:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V
.:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 čer 2018 23:03 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
Jako že jsem tam měl vadnej, kterej ve výsledku vypadal že je ok a dal jsem tam novej kterej je taky vadnej? Tomu moc nevěřím. Pokud to dobře chápu, tak má být na volnoběžné otačky podtlak největší(klapka je prakticky zavřená a nemá to kde brát) a PCV je otevřený a teda se podtlak přenáší do skříně a tedy i pod víčko oleje. To že to rozhodí otáčky, když to otevřu, je vlastně správně. Přidám vzduch tam kde nemá být při volnoběhu a motor to musí kompenzovat.
Možná to chápu špatně.

Druhá možnost je, že to má díru před senzorem vzduchu před katem a ten se do toho plete - ve výsledku to dělá směs zbytecne bohatou, protože reálně tam je vzduchu správně.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 črc 2018 09:48 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
Tak koho zajímá jak to dopadlo: Byla tam díra. Nejspíš jak instalovali plyn si tam udělali dirku a špatně jí uzavřeli. Ted uz je vše jak má být.
Trochu mě mrzí, že člověk dá auto do servisu a nakonec si musí vše nastudovat a diagnostikovat sám. Když říkám nastudovat, tak tím myslím zjistit co jaký parametr na diagnostice znamená a jak se při ruzných závadách ovlivňují. Takže výměna MAF sensoru(myslim že ten to byl) mě stála 8 tisíc a byla to blbost.

Pokud někdo má zájem tady https://www.youtube.com/watch?v=5WnM_NsOtd8 je chlápek co vám vysvětlí pár věcí a až vám v servisu řeknou motor je v pořádku jenom se mu něco nelíbí a bude vám občas svítit kontrolka, ale klidně jezděte, tak už tam nechoďte, protože prostě nevědí.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14 črc 2018 17:31 
Offline

Registrován: září 2014
Příspěvky: 683
Bydliště: Hodonín
Vůz: xc90 2008 3.2
Jak jsi ji nasel?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 15 črc 2018 11:26 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
Stacilo rozdelat sání a podívat se tam.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 srp 2018 10:04 
Offline

Registrován: červenec 2018
Příspěvky: 11
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S80 V8 AWD EXECUTIVE
Jaké chyby vám vyčetla diagnostika, když se rozsvítila ponorka?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19 srp 2018 19:01 
Offline

Registrován: duben 2008
Příspěvky: 180
Bydliště: Praha
pepe.82 píše:
Jaké chyby vám vyčetla diagnostika, když se rozsvítila ponorka?

Čísla už nevim, ale bylo to System is too lean na obou bankach. Plus katalyzator, že nepracuje efektivně.

_________________
Nyní: XC90 V8 R-Design LPG Magic 4
Bylo:S80 2.4 1999 125 kw manual - RIP


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.095s | 20 Queries | GZIP : Off ]