XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#1 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Sice mám xc60 druhým rokem, ale teprve zítra se podívá do pořádného sněhu a chci testnout co si s ní mohu dovolit než zapadnu.
Nejde mi o to jak řídit - jsem profík a to mi jde velice dobře se spoustou techniky (pro rejpaly - jsem profík protože na to mám průkaz ), ale v terénu mám zkušenosti se stroji bez elektroniky co kecá do řízení.
Budu se bavit o jízdě bez řetězů a hlavně o elektronických asistentech.
1). Primárně mi jde o to když je potřeba vyjet nebo se rozjet v prudkém kopci ,sníh ,led případně zapadlé auto - Co před očekávanou situací a nebo když nastane mám na Volvu XC P3 v automatu vypnout či zapnout
abych z auta dostal maximální trakci . ESC off, režim sport, řadit manuálně třeba? a nebo u Volva elektronika funguje i pro ty co umí jezdit auto to řeší dobře?
Blbou otázku dám později..
Nejde mi o to jak řídit - jsem profík a to mi jde velice dobře se spoustou techniky (pro rejpaly - jsem profík protože na to mám průkaz ), ale v terénu mám zkušenosti se stroji bez elektroniky co kecá do řízení.
Budu se bavit o jízdě bez řetězů a hlavně o elektronických asistentech.
1). Primárně mi jde o to když je potřeba vyjet nebo se rozjet v prudkém kopci ,sníh ,led případně zapadlé auto - Co před očekávanou situací a nebo když nastane mám na Volvu XC P3 v automatu vypnout či zapnout
abych z auta dostal maximální trakci . ESC off, režim sport, řadit manuálně třeba? a nebo u Volva elektronika funguje i pro ty co umí jezdit auto to řeší dobře?
Blbou otázku dám později..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 424
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#2 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Někdy stačí přečíst návod. Na kluzkém povrchu při rozjezdu zařadit ručně 3 a aktivuje se zimní provoz. V hlubokém sněhu ESC off. Já osobně jezdím na chatu asi 4 km neudržovanou lesní cestou a zatím jsem vždy jezdil bez jakéhokoliv zásahu do automatu a vždy jsem dojel (max 15 - 20 cm sněhu).
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#3 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Já zkoušel zrovna dneska blbnout na poli(cca 30cm sněhu)...
Musel sem vypnout DSCT, protože mě to skoro vždycky spomalilo/zastavilo, po vypnutí sem si mohl dělat co sem chtěl...
Musel sem vypnout DSCT, protože mě to skoro vždycky spomalilo/zastavilo, po vypnutí sem si mohl dělat co sem chtěl...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 41
- Registrován: 3 roky 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 ocean race
#4 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Já mám teda manuál a FWD ale projede hodně. 25cm čerstvého sněhu není problém. Samozřejmě pověsit to na břicho jde snadno. DSTC do sportovního režimu. Ovšem naladění oproti ESP u VW group mi přijde daleko míň schizofrenií.
_________________
XC70 P3 Ocean race
XC70 P3 Ocean race
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#5 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Dle návodu při zapadnutí režim sport - větší trakce , ale zimní režim 3rojku manuálně jsem nečetl - to na uklouzaném zní logicky.Macek2 píše: ↑15 led 2021 19:16 Někdy stačí přečíst návod. Na kluzkém povrchu při rozjezdu zařadit ručně 3 a aktivuje se zimní provoz. V hlubokém sněhu ESC off. Já osobně jezdím na chatu asi 4 km neudržovanou lesní cestou a zatím jsem vždy jezdil bez jakéhokoliv zásahu do automatu a vždy jsem dojel (max 15 - 20 cm sněhu).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 144
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70 III 2007 2.4 136 KW
#6 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Já radši při stoupání na sněhu v automatu řadím sám. Už se mi stalo že jsem jel do kopečka – serpentýny, automat mi sám v zatáčce podřadil a hned jsem začal hrabat. Takže když jedu do kopečka rád si to reguluji sám
_________________
Bylo - S 80 2.4i 1999 GANDALF
Bylo - S 80 2.4i 1999 GANDALF
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#7 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Vypnout DSTC přepnout do manuálního režimu, zařadit 2 a naložit tomu! S dobrýma gumama se vyhrabeš , se špatnýma jsi tak jak tak v prdeli.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#8 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Vypnutím DSTC myslíš vypnutí ESC - off(dle mého menu )
nebo přepnutím řadičky do režimu sport/manuál kdy to vypne automaticky a rozsvítí kontrolku DSTC. Ono je to vlastně to samé že?
nebo přepnutím řadičky do režimu sport/manuál kdy to vypne automaticky a rozsvítí kontrolku DSTC. Ono je to vlastně to samé že?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#9 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
A ještě ta blbá otázka - nejdou mi sundat krytky na tažné oko respektive se bojím že když ještě přitlačím a zapáčím tak tam něco prdne - dle manuálu bych měl na tomto typu krytky zatlačit na značku (ta prohlubeň v pravém spodním rohu u přední a nahoře u zadní) a protější stranu zvednout mincí kterou tam fakt nestrčím.. Dělá se to opravdu takhle a mam prostě víc zabrat ?
Až zejtra zapadnu tak to budu potřebovat sundat
Foto mejch záslepek :
Až zejtra zapadnu tak to budu potřebovat sundat
Foto mejch záslepek :
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4929
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#10 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Vypnutím DSTC nedocílíš ničeho. Jen ti to nedovolí tomu naložit (utrhnout to, uhladit gumy, aby to potom jelo ještě hůř), je to někde v návodu, ale je to na prd.
I když toto platí pro staré devadesátky, pro novější ročníky to může být jinak.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9882
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#11 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Nemám teda P3 ani automat - V70 P2 AWD manual. Jezdíme na chalupu do hodně prudkého kopce a v zimě před kopcem vypínám DSTC a držím jedničku kolem 3 tis otáček a valím to nahoru. Pokaždé jsem zatím vyjel a byly to různé druhy sněhu. Protiprokluz pak zasahuje až ve vysokých otáčkách. Jak bylo řečeno, kvalitní gumy jsou předpoklad. Kámoš tam jel s Octavii 4x4 a hrozně se divil, že nemůže vyjet. No měl totál sjetý starý zimáky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#12 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Zkus jet na zasněženou louku a zkus se co nejrychleji rozjet se zaplým a vyplým DSTC .
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 424
- Registrován: 12 roků 2 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
#13 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Munga:
Jo máš pravdu našel jsem to u jízdních režimů:
V režimu Sport je k dispozici maximální trakce,
pokud vozidlo uvízne nebo se rozjíždí na měkkém
podkladu, např. v písku nebo hlubokém
sněhu.
Ale v návodu u převodovky je v manuálu toto:
Geartronic – zimní režim
Na kluzkých vozovkách může být rozjezd
snadnější, když je manuálně zařazen 3.převodový
stupeň.
1. Sešlápněte brzdový pedál a přesuňte páku
voliče z polohy D do koncové polohy +/– –
na displeji ve sdruženém přístroji se změní
indikátor zařazeného převodového stupně
z D na číslici 1.
2. Řaďte až na 3. převodový stupeň dvojím
zatlačením páky směrem k + (plus) - na
displeji se změní indikátor zařazeného
převodového stupně z 1 na 3.
3. Uvolněte pedál brzdy a opatrně přidávejte
plyn
„Zimní režim“ převodovky znamená, že vůz
jede s nižšími otáčkami motoru a omezeným
výkonem motoru na poháněná kola.
Jo máš pravdu našel jsem to u jízdních režimů:
V režimu Sport je k dispozici maximální trakce,
pokud vozidlo uvízne nebo se rozjíždí na měkkém
podkladu, např. v písku nebo hlubokém
sněhu.
Ale v návodu u převodovky je v manuálu toto:
Geartronic – zimní režim
Na kluzkých vozovkách může být rozjezd
snadnější, když je manuálně zařazen 3.převodový
stupeň.
1. Sešlápněte brzdový pedál a přesuňte páku
voliče z polohy D do koncové polohy +/– –
na displeji ve sdruženém přístroji se změní
indikátor zařazeného převodového stupně
z D na číslici 1.
2. Řaďte až na 3. převodový stupeň dvojím
zatlačením páky směrem k + (plus) - na
displeji se změní indikátor zařazeného
převodového stupně z 1 na 3.
3. Uvolněte pedál brzdy a opatrně přidávejte
plyn
„Zimní režim“ převodovky znamená, že vůz
jede s nižšími otáčkami motoru a omezeným
výkonem motoru na poháněná kola.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#14 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Díky všem - co ty krytky, proste víc zatlačit na značky a oni to vydrží?Munga píše: ↑15 led 2021 21:49 A ještě ta blbá otázka - nejdou mi sundat krytky na tažné oko respektive se bojím že když ještě přitlačím a zapáčím tak tam něco prdne - dle manuálu bych měl na tomto typu krytky zatlačit na značku (ta prohlubeň v pravém spodním rohu u přední a nahoře u zadní) a protější stranu zvednout mincí kterou tam fakt nestrčím.. Dělá se to opravdu takhle a mam prostě víc zabrat ?
Až zejtra zapadnu tak to budu potřebovat sundat
Foto mejch záslepek :xc60 krytka přední.jpgxc60 krytka zadní.jpg
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#15 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Ja si je na V70 dloubnul malinkým slabým šroubováčkem v místě zobáčku...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5169
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#16 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Daval jsem to k sobě do galerie ale hodí se to i sem. Rozdíl mezi tvrdou 1čkou a Winter režim ( 3kou ) na zasněžené cestě. cca 20cm sněhu do kopce:
Takhle to jelo na sekvenční režim
Takhle na Winter režim:
V případě 1čky to hrabalo, tancovalo, ale nikam se to nedostalo. U Winter režimu jsem byl schopen po popojetí na stejném místě kde jsem se s tvrdou jedničkou ( Kousek vedle skončil i Duster FWD ) rozjet a projet ještě horší místo ( Větší sklon )
Takhle to jelo na sekvenční režim
Takhle na Winter režim:
V případě 1čky to hrabalo, tancovalo, ale nikam se to nedostalo. U Winter režimu jsem byl schopen po popojetí na stejném místě kde jsem se s tvrdou jedničkou ( Kousek vedle skončil i Duster FWD ) rozjet a projet ještě horší místo ( Větší sklon )
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#17 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Vedle tý stráně bych nechtěl jezdit ani s tankem...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5169
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#18 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Jezdím tam od mala, takže pro mě no stress, ale žena je občas nervózní. Jednou jsem teda zažil krizovku. Jel jsem nahoru, ale nešlo to, tak jsem zabrzdil a začalo to na ledu couvat. To bylo dost nepříjemný. Blbé jsou stromy, které jsou občas schované pod sněhem. To si člověk může vydělat.
Tohle jsem třeba kácel na Vánoce.
Tohle jsem třeba kácel na Vánoce.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
#19 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
No díky tý cestě, tam máš určitě klid
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 10
- Příspěvky: 1897
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
#20 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Tohle je pěkný příklad toho že I z auta kde většinu řeší elektronika může řidič vhodným nastavením dostat maximum. Ono je to nakonec jen o řidiči zda poznâ kdy tam mâ vrazit manuâl s plnou trakcí a kdy naopak měkce na winter..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 581
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#21 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
A nejlepší je odpojit pojistku ABS pumpy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 5169
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#22 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
k čemu pomůže pojistka ABS pumpy ? Ja měl pocit že zasahy DSTC i když byl omezeny prokluz tomu nakonec pomáhali. Prostě kolo které se i při tom minimálním prokluzu protočilo bylo hned zklidněno DSTC a tím se dosáhlo rovnoměrného otáčení všech kol.
Tohle byl přesně případ kdy hrabání je ničemu protože pod sněhem je zase sníh a pak štěrk, nebo led.
Tohle byl přesně případ kdy hrabání je ničemu protože pod sněhem je zase sníh a pak štěrk, nebo led.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 9882
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#23 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Takže ten můj výjezd do prudkého kopce pod plynem s vypnutým DSTC je blbě??
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 144
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70 III 2007 2.4 136 KW
#24 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
Taky jsem ho tenkrát jednou musel s S80 vypnout. Při prokluzu mi to natolik omezovalo otáčky až došlo ke zhasnutí motoru. Je to jak kdy.
_________________
Bylo - S 80 2.4i 1999 GANDALF
Bylo - S 80 2.4i 1999 GANDALF
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
#25 XC P3 AT jízda na sněhu- trakce + blbá otázka
s DSTC se často vůbec nerozjedeš (hlavně FWD). jak to vypneš a dáš 3, tak to je pak jiné kafe (i s FWD). jak už auto má tendence zrychlovat, je možné znova zapnout.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek