S80 II T6 výdrž než se začne sypat

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1325
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

#1 S80 II T6 výdrž než se začne sypat

Příspěvek od Daniel Kout »

Ahoj, páni mechanici.

Jaká je obecně výdrž S80 II T6 AWD automat? Do jakého nájezdu je obecně takového auto smysluplné provozovat?

Prosím ne o odpovědi typu "dokud se to nerozsype" a podobná moudra. Pár podobných aut jsem již měl s nájezdem cca, 50 - 200 t.km a vím, že záleží na stravu, způsobu užívání a štěstí. Mám zájem o praktické info typu: "jezdí mi sem jedna se 350 t.km a : .... ". Uvažujme, že se dělá základní i doporučený servis a že předchozí uživatel nebyl hovado.

Díky Dan
_________________
S90 B5

Nosound89
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4196
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

#2 S80 II T6 výdrž než se začne sypat

Příspěvek od Nosound89 »

Dane,
nic ve zlém, ale baví mě tvá starost o výdrž když se u tebe auto stejně nikdy neohřeje moc dlouho.
To se snad ani nemůže stihnout začít sypat :D.
Díval bych se na aktuální stav, jak ti auto sedne a o nájezd se nějak moc nestaral ;-).
David
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie

GDPR_user

#3 S80 II T6 výdrž než se začne sypat

Příspěvek od GDPR_user »

Obecně vzato bych na to pohlížel jako na kteroukoliv TF80. Nevidím až tak velký rozdíl,jestli jezdí v D5,T6 nebo ve V8.
Obecně si troufnu říci,že TF80 je poměrně dobře postavená, i když na druhé straně mám pocit,že rozvaděč je kapánek náchylnější. Obecně vzato mi jezdí spoustu aut,která mají přes 300tis a převodovka je původní. Sám mám XC90 V8 s najetými 382tis kterou jsem vytáhl z vrakáče těsně před rozebráním, převodovka padá do nouzáku, ale to už cca 30 tis, které jsem s ní najezdil, odhadem 10tis to najezdilo s plaťákem. Nebudu převodovku řešit dokud se nezastaví. Předchozí V70II D5 mi s převodovkou padající do nouzáku najezdika 110tis. Pochopitelně životnost převodovky je ve velkém ovlivněna péčí o ni. Setkávám se téměř denně s auty, na kterých se v převodovce "měnil" olej. Záměrně jsem použil uvozovky,neboť způsobů "výměny" oleje je spousta.
1) olej měněn nebyl vůbec
2) olej byl vyměněn stylem 4 l
3) vylily se 4 l 2x
4) výměna oleje proplachem (správným způsobem)
5)Výměna oleje za použití čističe a kondicioneru BG s klidným svědomím si troufnu říci, že tohle je jediný smysluplný postup.
Necháváme čistič hodinu nebo někdy půl dne v nastartovaném autě s cca každých 5-10 min prořazováním. Následně se provede vypuštění oleje spodem a dále pak klasická výměna oleje s proplachem, při posledním plnění se dodá kondicioner.
Tímto způsobem se ve většině případů i olej který byl nedávno vyměněn změní z malinové barvy na hnědou až černou. Takže nečistoty, které se v převodovce nacházely jsou rozpuštěny.Zkušenosti jsou takové,že na cca 50 převodovek, které přijely v nouzovém režimu asi jen 3 stejně umřely a ty další stále jezdí. Občas si cukne,nebo občas malinko proklouzne, ale většinou nouzový režim úplně ustal, nebo se interval podstatně prodloužil. Je mi jasné,že lidem opravujícím automaty se tento způsob nemusí líbit. Tolik snad vyčerpávající odpověď dle mých zkušeností. :wink:

P.S. V poslední době se setkávám s tím,že servisy mají plně automatické stroje na výměnu oleje, tyto jsou ale ve většině případů naprosto špatně používány.Většinou totiž nedochází k vypuštění olejové vany,takže největší nečistoty a kaly zůstávají v převodovce.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“