V70 III D5 Olej v chladiči

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
thk
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 23
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Most
Vůz: S402D MY2005,S80 D5 MY2009,V70 D5 MY2008

#1 V70 III D5 Olej v chladiči

Příspěvek od thk »

Vlastním V70 III D5 s motorem 136kw cca 220000 km a v chladicí nádobě se mi objevila 2cm hladina olejové vrstvy.Zároveň vyskočila hláška o doplnění oleje v motoru.Motor bez problému fungoval a nebyla znát žádná ztráta výkonu.Po sundání hlavy bylo těsnění v pořádku,hlava byla odtlakována a srovnána vše OK.Dále jsem vyndal chladič oleje/voda a odtlakoval jej,taky vše OK.Je možnost,že by byl někde prasklý kanálek v bloku motoru?Lze nějak blok ,respektive jednotlivé kanálky odzkoušet na těsnost?V tuto chvíli to řeším nákupem a montáží jiného motoru,ale protože původní motor byl až do této chvíle v pořádku a není zhuntovaný,rád bych se ho pokusil opravit a mít ho jako záložní.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5086
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#2 V70 III D5 Olej v chladiči

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nevím zda u tototo motoru je chlazeno turbo chladicí kapalinou, ale pokud ano mohlo by to jít přes turbo. Ale je to jen moje doměnka, takže to tu jistě někdo popíše lépe.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

thk
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 23
Registrován: 7 roků 1 měsíc
Bydliště: Most
Vůz: S402D MY2005,S80 D5 MY2009,V70 D5 MY2008

#3 V70 III D5 Olej v chladiči

Příspěvek od thk »

Tak turbo jsem zapomněl zmínit - bylo také vyzkoušeno a natlakováno za tepla - také bylo vše OK.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 312
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Opava
Vůz: S80, 2007, D5

#4 V70 III D5 Olej v chladiči

Příspěvek od skulda »

ahoj,
taky jsem měl olej ve vodě, a bylo to chladičem oleje, dal jsem jiný (jetý) a OK. Zkoušel jsem ten starý samo taky otlakovat a byl OK. Takže zkus ho vyměnit i přes to, že se "zdá" být dobrý.
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#5 V70 III D5 Olej v chladiči

Příspěvek od David Patočka »

Pokud se neprokáže chladič oleje, tzv. výměník, tak bohužel hlava dolu.
Je tam jedno problematické místo na straně sání, kde hlava praskne pod šroubem a spojí kanál vody a
kanál oleje. Někdy to jde opravit, pokud to není 10 cm dlouhé :D
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“