Vida Vice - regenerace DPF

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 65
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 D4

#1 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od msliva »

Zdravím sice jsem se o to pokoušel v jiném vlákně ale pro přehlednost založím nové téma.
Poprosil bych někoho o screenshoot z VIDY s volbou manuální regenerace DPF. Našel jsem tam
informaci o stavu DPF ( hodnota 25g a něco ) ale už ne regen, nenašel jsem to ani v záložce advanced.
Bude někdo prosím tak hodný ?

BTW: ta hodnota 25g - jak ji rozumíte

Díky

GDPR_user

#2 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Co zkusit combustion of soot particles

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 65
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 D4

#3 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od msliva »

Kurnik tam jsem se díval ale regeneraci jsem tam nenašel

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#4 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od shalibaba »

Být Tebou, tak bych asi nejdřív pročetl Informace ve VIDA, tam se dočteš vše, např. i odpověď na Tvůj dotaz na Tvoji hodnotu 25g - máš D4, tj. 2.0? Tak pokud pojedeš po dálnici, tak pravděpodobně se zahájí regenerace, anebo až překročíš 27g, tak se spustí regenerace i při normální jízdě. (hodnota je hmotnost sazí ve filtru).

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 65
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 D4

#5 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od msliva »

Ano 2.0. Děkuji moc za odpověď. Bohužel informace o tom zda se spustila regenerace je pouze ve zvýšení spotřeby.
Budu sledovat. Po dálnici jezdím každý den ( cca. 12 km, snad to poznám když tak to natáhnu ).
Kdesi jsem četl že pokud bude zasr... DPF, vyskočí informace o vozidle že je plný a že je třeba auto prohnat.
A jak je to s tím DPF druhé generace, prý je vyřešen tak že vydrží na furt.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#6 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od shalibaba »

Ja poznam ze probiha regenerace podle toho, ze kdyz jedu a pustim plyn, tak okamzita spotreba nikdy nepane na 0.0 l/100 km.
Hlasku na palubaku jsem zatim nevidel, ale ve VIDA mas napsano, pri kolika gramech se rozsviti.
Generace filtru neznam, ale nejak doufam, ze kdyz se k nemu budu chovat pokud mozno co nejsetrneji, tak snad vydrzi dlouho. Palivo bez bio, jeste sehnat nejakej olej s nizkym podilem siry a snazim se pri spusteni regenerace jet tak dlouho, dokud se sama neukonci - mozna zbytecne, ale pro muj pocit.....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#7 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

shalibaba píše:... a snazim se pri spusteni regenerace jet tak dlouho, dokud se sama neukonci - mozna zbytecne, ale pro muj pocit.....
Jo, tohle bych taky rad delal, kdyby ale ti debilove co to vymysleli nezapomneli dat aspon nejakou kontrolku o tom ze prave probiha regenerace. Takhle si toho kolikrat pri dojezdu nevsimnu a poznam ze to vypalovalo akorat podle specifickyho smradu po zastaveni a nekdy roztocene sahary, i kdyz neni vedro na to aby se tocila.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#8 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od shalibaba »

No já občas mrknu VIDOU na stav a pokud se blížím k 25g, tak hlídám cestou okamžitou spotřebu. Kontrola, že probíhá regenerace by byla super a k nezaplacení - taky bych ji uvítal.


:to msliva - na palubním PC by se měla hláška o nutnosti regenerace rozsvítit při 32g, při 36g začne hlásit servis

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 65
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 D4

#9 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od msliva »

Ještě se vracím k té Vida. Našel jsem tam tu regeneraci, bylo tam 25g tak jsem ji spustl. Netušil jsem že to trvá tak dlouho. Po 25 minutách jsem to musel utnout. Už jsem neměl čas. Z 25 gramů to spadlo na 5. Takže se něco vyfluslo. Netušíte jak dlouho trvá kompletně ta vynucená regenerace ?.

Díky

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#10 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od Jasko »

Kludne aj hodinu

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 65
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 D4

#11 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od msliva »

A neškodí to tomu motoru? Hodinu 3000 otáček na místě?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13027
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#12 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od raolsa »

A proč by mu to mělo škodit? Po dálnici taky pojedeš třeba hodinu na 3000 otáček a motor to bez problémů dá. A jestli máš na mysli chlazení tak od toho je vrtule na chladiči.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#13 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od Jasko »

Motor je bez zaťaže na volnobeh preto to tak dlho trva pri 130km/h je to tipujem 15min
Pokiaľ ti nič nehlasi palubak a nejazdiš 5km trasy tak zabudni že tam maš dpf.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#14 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od shalibaba »

msliva píše:Ještě se vracím k té Vida. Našel jsem tam tu regeneraci, bylo tam 25g tak jsem ji spustl. Netušil jsem že to trvá tak dlouho. Po 25 minutách jsem to musel utnout. Už jsem neměl čas. Z 25 gramů to spadlo na 5. Takže se něco vyfluslo. Netušíte jak dlouho trvá kompletně ta vynucená regenerace ?.

Díky
V jiným tématu jsem Ti psal, že to cca. 15 minut zahřívá, pak to 20-30 minut vypaluje a pak to zase asi 15 minut ochlazuje - celkem tuším minimálně 45 min.
3000 otáček to má jenom při vypalování, jinak asi jen 2000-2500.
Pořád nevím, jestli to tomu filtru nevadí, když se regenerace přeruší chcípnutím (proč jinak při nuceném vypalování pak probíhá ochlazování) - dnes opět kvůli regeneraci zajížďka cca. 20 km, dokud regenerace neskončila...

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od Urvanej »

Přerušit běžící regeneraci je největší prasárna, kterou tomu filtru můžeš udělat. Víš při kolika stupních se taví keramika? Já ne, ale násilně přerušená regenerace ji umí roztavit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2939
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#16 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od Tod2 »

To je tak, když si koupíš diagnostiku, která je přece tak levná a pak provádíš průzkum bojem. To se pak sakra prodražuje... :roll:
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#17 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše:Přerušit běžící regeneraci je největší prasárna, kterou tomu filtru můžeš udělat. Víš při kolika stupních se taví keramika? Já ne, ale násilně přerušená regenerace ji umí roztavit.
Ale to je snad stejný, jako když chcipnu auto pri probíhající běžné regeneraci. Nebo?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od Urvanej »

Oder was?
Asi jo. Ale tam to nevíš a neděláš to úmyslně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#19 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše:Oder was?
Asi jo. Ale tam to nevíš a neděláš to úmyslně.
No jde právě o to, že občas přijedu do práce a cítím, jak se filtr vypaluje resp. přestal vypalovat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#20 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od Urvanej »

Tak to bych to zase nahodil a nechal trochu vychladit volnoběhem.
BTW nešla by programátorsky do SW nahrát další hláška? Něco jako "if regenerace ON, then blink kontrolkou"? :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 9879
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#21 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od hajnej »

Urvanej píše:Tak to bych to zase nahodil a nechal trochu vychladit volnoběhem.
dobrej tip
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 549
Registrován: 7 roků
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

#22 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od shalibaba »

Urvanej píše:...
BTW nešla by programátorsky do SW nahrát další hláška? Něco jako "if regenerace ON, then blink kontrolkou"? :-D
Nekde jsem cetl, ze pry soft umyslne o regenraci neinformuje, aby to pro uzivatel vypadalo lepe - jako system bez starosti a bez dalsiho zatezovani obsluhy. Myslim, ze je to spise kvuli tomu, aby obycejnej smrtelnik nevidel, jak casto regenerace a tudiz i zvyseni spotreby probiha.

Me by se i libila moznost pred jizdou diagnostikou nastavit, ze az auto rezjedu na nejakou rychlost, tak se zahaji nucena regenerace - nedavno jsem o to zakopl na YT, uz nevim, jaka diag a jaka automobilka to umoznovala - vecer zkusim pohledat.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5114
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#23 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

raolsa píše: Po dálnici taky pojedeš třeba hodinu na 3000 otáček a motor to bez problémů dá.
Sice OT, ale v současné době mě napadá dálnice v ČR, kde by se dalo jet hodinu v kuse na 3000ot. :cry:
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#24 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od ok2ucx »

Proč ne? Otáčky nejsou relevantní - záleží jaký zařadíš rychlostní stupeň, však?

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 65
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: V70 D4

#25 Vida Vice - regenerace DPF

Příspěvek od msliva »

Já tušil že sem někdo písne že přerušená regenerace je prasárna, ale auto jsem dochladil běžnou jízdou, takže bych o to strach neměl.
S tou informaci a právě probíhající regeneraci by to bylo fine. Klidně by stačila i nějaká LED kontrolka někde.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“