Motorový olej kolem vstřiků

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#1 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak jsem dnes konečně nalezl příčinu počůrávajícího se auta. Nejprve jsem si myslel, že to jde z odvětrání úhlovky, jelikož bylo po výměně všech olejů. No nebylo, po důkladném prozkoumání jsem nalezl vstřiky zalité olejem. Víčko nalévání oleje je suché. Olej na měrce i dle budíků je od výměny a nájezdu cca 8000km pořád stejný. Má otázka tedy zní, zda je příčinou netěsnící víko ventilů, jelikož mě nic jediného logicky nenapadá.

[img]https://s25.postimg.org/waazgfsx7/DSC_2029.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/azvuiogtn/DSC_0048.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/xl1p4ixbf/DSC_0547.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/cx31psc2z/DSC_0549.jpg[/img]

[img]https://s25.postimg.org/6xfam4raj/DSC_0550.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/obziueoff/DSC_0554.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/yoltghhyj/DSC_0555.jpg[/img]
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#2 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Hájčus »

mám taky mokro za víčkem...
IMG_20170703_192634.jpg
IMG_20170703_192706.jpg
A vzhledem k tomu, že je to jen u 4. a 5. svíčky, přisuzuji to také netěsnosti víčka.
To těsnění se na tom víčku dá pootočit o 90° aby se "vymačkávalo" taky jinde než vymačkané je.
Vyzkoušej.

Jinak cintání pod autem bych spíš přisuzoval tomu, že ti "rosí" přepad od turba.

Takže máš vlastně "závady" dvě :D :pardon:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#3 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Jakub Svoboda »

To je možné a pootočit víčko jsem zkoušel a sedělo jen v jedné poloze. Navíc já u té mé D5ky mám dekl ventilů plastový, takže nic moc.
Na fotkách to moc vidět není, ale vstřiky doslova plavou. Když jsem na ně foukl, tak bylo vidět jak se olej hýbe, tak to vidím na to netěsnící víko, protože jak jinak by se vzal olej v nejvyšší poloze na motoru. Navíc co jsem koukal, tak to pak stíká po motoru dolů a na opačné straně než jsou turba.
No každopádně jsem už za 14dní objednán do AVdílů, tak to bude jen to těsnění.

P.S. do té doby než se dělalo těsnění pod hlavou, tak byl motor čistý jak nový a nikde ani kapička.
P.S.2. nemáš málo chladicí kapaliny? Podle foto to vypadá pod ryskou.
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 04 črc 2017 22:18, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#4 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mohl bych poprosit někoho s Vidou zda-li by mi mohl poskytnout návod na výměnu těsnění víka ventilů u D5 151kW. Co jsem koukal na motor, tak to vypadá na pěknou rozborku. Děkuji
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#5 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od karelvolvo »

tak pokud jsi dělal těsnění pod hlavou tak by to mohlo být v nějaké záruce ne ?!!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#6 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Hájčus »

Jakub Svoboda píše: P.S.2. nemáš málo chladicí kapaliny? Podle foto to vypadá pod ryskou.
Ano, za studena je to na MIN. Mám to tak schválně. Ale díky Kubo za tvou všímavost! :good:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#7 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Jakub Svoboda »

karelvolvo píše:tak pokud jsi dělal těsnění pod hlavou tak by to mohlo být v nějaké záruce ne ?!!
Toť otázka, dělalo se lóni v říjnu. Záruka na práci bývá většinou 6měsíců. Samosebou jsem se o této možnosti v servisu zmínil.
Hájčus píše: Ano, za studena je to na MIN. Mám to tak schválně. Ale díky Kubo za tvou všímavost! :good:
To víš já mám rysku chladicí kapaliny velice dobře v Oku, před a od výměny těsnění pod hlavou ji sleduji pravidelně.
Já zas hladinu držím přesně mezi a za 8měsíců jsem dolil asi 1dcl. (viz. foto kanystříku) Ale asi to šlo přes víčko, páč je vidět okolo býlá stopa.
A jaký důvod máš ty, že je hladina na minimu?

[img]https://s25.postimg.org/mparsjtbf/DSC_0585.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/d3clyicrv/DSC_0561.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/3lhgc7gh7/DSC_0560.jpg[/img]
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#8 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Hájčus »

Můj důvod je prostý, i když může znít hloupě..
Rozdíl mezi MAX a MIN jsou cca 2deci, což v celkovém objemu 8,9l (u tebe dokonce 12,5 l) na efektivitu chlazení nemá vliv. Avšak pro kompenzaci teplotních rozdílů kapaliny ano.
Pokud tedy budu držet kapalinu naopak na MAX, po zahřátí motoru na 90°C bude v okruhu mnohem větší tlak. Toť vše. :pardon:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Urvanej »

Hájčus píše:...Pokud tedy budu držet kapalinu naopak na MAX, po zahřátí motoru na 90°C bude v okruhu mnohem větší tlak. Toť vše. :pardon:
Že ti neni hanba, takhle dávat fyzice na frak. :-D
Víčko drží tlak, takže si tam měj kolik chceš kapaliny, ale víčko je ten, kdo řekne, že už to je dost a ufoukne.
Tlak určuje teplota chladící kapaliny na nejteplejšim místě, je to takovej papiňák. Pokud bude špatně fungovat vodní čerpadlo, termostat, tak tam bude vyšší tlak(co dovolí víčko), než když vše funguje jak má (kromě nezavírajícího termostatu).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#10 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mě je tlak fuk, když to fachá jak má a nikde to neteče.
Spíš má otázka byla směřována na signalizaci ´´ málo chladicí kapaliny vypněte motor´´
Ta se u mě rozsvítí jakmile poklesne hladina už cca 5mm pod min rysku. Takže když za studena jsem někde mezi ryskami, tak v provozní teplotě někdy i kolem minima. Tudíž mě toto bylo divné, přoč to máš na minimu
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#11 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Hájčus »

Urvanej píše:Že ti neni hanba, takhle dávat fyzice na frak. :-D
Víčko drží tlak, takže si tam měj kolik chceš kapaliny, ale víčko je ten, kdo řekne, že už to je dost a ufoukne.
Tlak určuje teplota chladící kapaliny na nejteplejšim místě, je to takovej papiňák. Pokud bude špatně fungovat vodní čerpadlo, termostat, tak tam bude vyšší tlak(co dovolí víčko), než když vše funguje jak má (kromě nezavírajícího termostatu).
Hanba mi je :pardon: když já tomu víčku moc nevěřím. Je to prostě takový zlozvyk. :fool:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#12 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Hájčus »

Jakub Svoboda píše:Takže když za studena jsem někde mezi ryskami, tak v provozní teplotě někdy i kolem minima. Tudíž mě toto bylo divné, přoč to máš na minimu
To je dost divný neee? To by mě spíš znepokojoval tvůj scénář. Jak můžeš za provozní teploty mít méně, než za studena..? Teď prosíme prof.Uřvaného o vysvětlení, protože tohle mi opět hlava nebere. :unknown:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Urvanej »

No to je různý, podle materiálů. Ale teplotní roztažnost kapaliny v tomhle bude fakt minimální faktor. Spíš vyšším tlakem a teplotou se trochu nafouknou hadice a tudíž bude mít kapalina kam zmizet.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#14 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Jakub Svoboda »

JJ, přesně tak, drobet se nafouknou hadice, ale to opravdu jen když jezdím celý den a s naloženým vlekem, jinak se hladina ani nehne. Nevím jak vedou u T6, ale u D5ky je tak odhadem 1,5m hadice od chladiče k termostatu. Vede to kolem motoru.
Když mi fouklo těsnění, tak se hadice nafukovali řádně, že hladina zmizela tak do 1/3 nádobky a i po vychladnutí hladina držela pod a po otevření se odpustil přetlak a nahrnula hladina zpět na max. Tak mohou být také drobet unavené. Nyní je vše jak má být a i po otevření za studena se nic neodfoukne a hladina se nehne.

Tak to bychom měli vyřešené, ale měl by někdo ten návod na výměnu toho těsnění víka ventilů???? PLS.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#15 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Dnes ráno v 8:00 v servisu a v 16:00 telefon, že to našli a, že je to hotové. Více poreferuji zítra až auto vyzvednu, kde byl přesně problém. Vzhledem k tomu, že v sobotu odjíždíme na cca 2000km cestu po ČR, tak za mě AVdíly max. spokojenost.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#16 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Hájčus »

Tož to su zvědav. :good:
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Jakub Svoboda
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 5122
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#17 Motorový olej kolem vstřiků

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tak včera jsem to se nestíhal dát, jelikož nám menší prch drobet propláchl fabriku a nějak už jsem neměl sil to sem dávat.

Tož dnes napravuji.
Samosebou příčinou úniku oleje byla taková prkotina, že jsem si to jako jednu možnou příčinu myslel. Ale i tak jsem to raději svěřil servisu, protože kdyby to bylo to těsnění víka ventilů, tak bych to doma nedal a byla by to i uznaná reklamace.
Nakonec tekl ´O´kroužek pod hrdlem nalévání motorového oleje, které je na víko ventilů chyceno 3šroubky. Vše bylo tak oblité od oleje, že to nešlo jednoznačně určit.
Když jsem včera ráno dorazil do servisu, tak po sundání víka motoru jsem údivem zůstal stát. Tak vypucovaný motor jsem ještě neměl. Tak i proto, jsem to raději svěřil povolanějším, jelikož bych to takto nevypucoval.

[img]https://s25.postimg.org/b4j0xapwr/DSC_0683.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/c5j9mf6wb/DSC_0684.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/bwlowhu3v/DSC_0685.jpg[/img] [img]https://s25.postimg.org/q1rhyb357/DSC_0686.jpg[/img]
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“