Otevírání kufru S 80 II

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#1 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od *dědek* »

Zdravim všechny, potřebuju poradit, nefunguje mi otevírání kufru, mam na mysli to, že když zmačknu knoflík v autě nebo na dálce na otevření kufru, tak to nic neudělá, musim jít a zmačknout na kufru spínač a pak otevřít.
Myslim, že by měl kufr jakoby nadskočit a já už ho jen zvednu. Můžete poradit co mam v čudu? Dík Tom.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 496
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Náměšť na Hané
Vůz: S60 2.4 LPG / V70 D4

#2 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od flaksy »

Vždy buď mikrospínač v zámku, nebo kabel. Pokud je kufr zamčený, pak spíše kabel. Vzhledem k jeho ceně v autorizáku doporučuji koupit 7 nebo 9 žilový kabel a udělat si nový od konektoru v kufru až po konektory ve víku kufru. Řešil jsem na S60 i na S40II a vždy to byl jen kabel. Známý mě jednou neposlechl, jel do autorizáku a ti mu vyměnili jak kabel tak zámek, což porucha u obou dvou věcí zaráz je velmi málo pravděpodobná a vzhledem k tomu, jak je kabel namáhaný, tak většinou odchází on.
_________________
Volvo S60 2.4 (B5244S2), LPG, MY01
Volvo V70 D4 (D4204T5), MY15

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#3 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od *dědek* »

Myslel sem, že to bude nějaká mechanická věc v zámku. Klasický odemykání a zamykání mi funguje.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#4 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Ares »

Odskakovanie kufru na druhe zmacknutie z DO alebo na povel z kabiny ma az MY2009 a vyssie.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#5 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Tod2 »

mě to nefunguje obráceně, na kufru to nejde a dálkou ano, předpokládám tedy, že byl zlomený kabel od tlačítka na kufru (ten už jsem opravil, ale odešel mi ten mikrospínač na kufru), protože zámek fungoval dálkou a dráty k němu byly tedy v pořádku
tady to ale na kabel nevidím, dle mne jde signál do zámku (napájení motorku) stejným kabelem pro všechny možnosti otevření, tedy klíč, tlačítko v autě i na kufru, jen se ten signál dostává různou cestou do jednotky, která ten zámek otevře, viděl bych to tedy na problém v autě před jednotkou, která ten kufr otevírá
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#6 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Tod2 »

mě otevření (odskočení) kufru normálně na druhé zmáčknutí dálky funguje i na MY06
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#7 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Ares »

Tod2 píše:mě otevření (odskočení) kufru normálně na druhé zmáčknutí dálky funguje i na MY06
A to máš S80 II ?
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#8 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Tod2 »

samozřejmě nemám
ale co by to tedy mělo udělat, když zmáčkne dvakrát dálku na kufr na jedho S80 MY08?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#9 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od *dědek* »

Ares píše:Odskakovanie kufru na druhe zmacknutie z DO alebo na povel z kabiny ma az MY2009 a vyssie.
Jakou má teda funkci knoflík v autě, když je auto odemceny a já ho zmáčknu. To mi ten knoflík postrádá smysl pokud to tu funkci nemá?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#10 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Ares »

*dědek* píše:
Ares píše:Odskakovanie kufru na druhe zmacknutie z DO alebo na povel z kabiny ma az MY2009 a vyssie.
Jakou má teda funkci knoflík v autě, když je auto odemceny a já ho zmáčknu. To mi ten knoflík postrádá smysl pokud to tu funkci nemá?
Ak auto neodomknes, iba otvoris dvere u vodica (dvakrat potiahnes klucku) tak si mozes odomknut kufor, ak do neho potrebujes ist. Bez toho, aby si na rusnej ulici odomykal cele auto. Tak isto u niektorych sa da nastavit ako ma odomykat auto, ci len vodicove dvere, alebo len jednu stranu a pod. Na kluci odomykanie kufra funguje samostatne, mozes odomknut len kufor, bez toho aby si odomykal auto. Svoju logiku to ma. Mame v rodine S80 II MY2007 a mal som aj MY2008 a ani jedno to nemalo. Zmienku o odskakovani kufra som nasiel az v navode k MY2009. Tak si to kludne prever, mozno by sa to dalo upgradovat nejak. ok2ucx bude vediet urcite viac.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#11 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od *dědek* »

Ok dik . U toho klíčku to má logiku, ale knoflík v autě . ... Kolegyně v práci má stejný auto a ji to odskoceni funguje , musim se ji zeptat co má za rok.
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#12 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od ok2ucx »

Včera jsme si tady s panem kolegou telefonovali, u toho jsem začal zrovna zkoumat, že vedle tlačítka na nádrž je ještě jedno - kufr a jak vlastně funguje (zkoušeno na autě MY07, tedy první S80II). Manuál současně potvrdil, že:

- je-li auto zamčené (typicky: posádka uvnitř), někdo vystoupí a chce se dostat do kufru, ten je zamčený.
- tímto tlačítkem se kufr otevře, ale není o tom žádná (zvuková, optická, mechanická) zpětná vazba
- po stisknutí tlačítka na kufru, se zámek otevře, po zabouchnutí víka se opět zamče (patrně tedy až po rozjetí)

Zkoumal jsem další návody k použití, v návodu k MY12 se už praví, že po prvním stisknutí tlačítka na dálkáči se kufr odemče, po druhém i odskočí. Tohle by ale chtělo někde potvrdit. V konfiguraci auta je (ale až u novějších modelů) varianta "with release motor", což by odpovídalo. Divné však je, že objednací díl zámku kufru je pro všechny S80II stejný. Takže tomu ještě zcela nerozumím.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#13 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Ares »

ok2ucx píše: Zkoumal jsem další návody k použití, v návodu k MY12 se už praví, že po prvním stisknutí tlačítka na dálkáči se kufr odemče, po druhém i odskočí. Tohle by ale chtělo někde potvrdit. V konfiguraci auta je (ale až u novějších modelů) varianta "with release motor", což by odpovídalo. Divné však je, že objednací díl zámku kufru je pro všechny S80II stejný. Takže tomu ještě zcela nerozumím.

P.
Potvrdzujem pre S80 II MY2009:

po druhom zmáčknutí tlčítka na diaľkovom ovládaní (do tuším 2 sekúnd) sa kufor odomkne a odskočí.
po zmáčknutí tlačítka v kabíne (skúšané len pri odomknutom aute zatiaľ) kufor odskočí taktiež.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 260
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Benešovsko
Vůz: nevolvo

#14 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od *dědek* »

Jen přidám další poznatek, dnes jsem u již zminene kolegyně osobně zkoušel otevření kufru a jí (model 08) to funguje tak, že když zmáčkne knoflík, tak se kufr odjisti a staci už jen zvednout, ale neodskoci .
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#15 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Hájčus »

pro další doplnění informací uvedu:
když je auto zamčené..
a) stisknu na dálce otevření kufru - odemkne se kufr a manuálně musím víko odemknout a zvednout.
b) podržím na dálce otevření kufru - odemkne se kufr a sám se otevře zcela (elektrický pojezd)

Když je auto odemčené..
a) stisknu na dálce otevření kufru - nic se neděje
b) podržím na dálce otevření kufru - sám se otevře zcela
v obou případech musím být s klíčkem venku z auta

Pokud jsem v autě, nebo motor běží, musím k otevření kufru použít..
a) tlačítko "vedle" tlačítka otevírání nádrže a pak se kufr sám otevře zcela a jakmile se rozjedu, sám se i zavře (používám při výjezdu z areálu firmy při security kontrole)
b) musím vystoupit a kufr otevřít manuálně (pokud je celé auto odemčené tlačítkem u naklápění zrcátek)

Pokud je auto zamčené během jízdy a následně se chcípne motor a vystoupí jen spolujezdec i s klíčkem a chce odemknout kufr, dálkou to nelze, protože auto čeká na "pokyn" otevření dveří řidiče po skončení jízdy. (bezpečnostní vychytávka)

Ano vím, že mám V70, ale je to platforma S80 II. Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#16 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od ok2ucx »

Hájčus píše:Ano vím, že mám V70, ale je to platforma S80 II. Janek
No, to je ten zásadní rozdíl: většina XC/V70III má modul POT (Power Operated Tailgate) - jinými slovy motory, které umí zadní vrata motoricky otevřít/zavřít. U S80II je pouze klasický zámek, soustava pák a plynové písty. Nikde jsem nenašel žádný popis toho, jak to "odskočení" u S80 funguje...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#17 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Hájčus »

Aha..
No, vzhledem k tomu, že jsem se nějaký čas podílel na výrobě zámků do Volva, Porsche, Audi, a jiných značek, co tu nechceme číst :D
Tak to, co umí kufr otevřít a zavřít je pomocná el.vzpěra v mechanismu přepákování "vrat".
Avšak ten odskok funguje na čistě fyzikálním principu, stejně jako to má "od pradávna" Mercedes... Čili tam se otevře (el.uvolní západka) od zajištění víka a na přesile pružin už je, že se víko otevře na téměř 90% své "cesty" .
U Volvíků by to nemělo být jinak. Nicméně bohužel to protizávaží, či pružiny nejsou tak mocné, jako u MB/BMW. Záleží hodně na "unavených" pístech, promazání celé soustavy a uložení.
Žádné jiné záhady v tom nehledejte.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1311
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#18 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Arkaz »

tak vravis ze pri rozjazde sskuforsam zavre ?? musim skusit to je dobry poznatok

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#19 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od hajnej »

I mě postihla závada otevírání kufru, ale trochu jinak.
Kufr nejde otevřít žádným způsobem, ale v zámku se něco děje. Takže to vidím na pokažený zámek.
Už se s tím někdo setkal a měnil? Na YT ani tady jsem zatím nic nenašel. Díky za nasměrování.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#20 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od hajnej »

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 9882
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#21 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od hajnej »

Ještě dotaz...nešel by jen vyměnit motůrek v tom zámku? Dělal někdy někdo? Hodil by se kdyžtak tip toho motorku, ale v případě, že je to vůbec reálná výměna.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2944
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#22 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od Tod2 »

to nejde ani otočením klíčem? protože klíčem se to otevírá mechanicky nebo se pletu?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1191
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: V40 1.9D

#23 Otevírání kufru S 80 II

Příspěvek od labanos »

Na koncernu často odchází zámky kufru, nedávno jsem ho měnil na Fabii II, cena komplet origo zámku cca 600Kč, tak jsem víc neřešil. Na vině je tuším většinou spínač, který detekuje, že je zámek zamčený. Na vadném zámku jsem nenašel žádnou mechanickou vadu a motorek se zdál taky funkční a potom už tam vlastně je jenom ten ten spínač.
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“