Servis v rámci Volvo selekt

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#1 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od papaya »

Dneska jsem zjistil, že mi auto hlásí málo chladicí kapaliny. Zpravidla při prudkém projetí pravotočivé zatáčky, poté hláška zmizí. Při akceleraci i deceleraci i prudkém průjezdu levotočivou zatáčkou to neudělá. Když jsem zastavil, hladina chl. kap. byla pod min. (Asi 3 tydny nazpět jsem to dolil pod horni rysku.) po povolení víčka se kapalina nahrnula zpět do bandasky. Něco js tu přečetl a typnul bych to na to těsnění pod hlavou.
Jde mi o to, zda a pokud to bude to těsnění, zda to nechat udělat v autorizáku, nebo to zfouknout jinde. Auto je kupované v rámci Volvo selekt a tam by se mělo jednat o roční záruku na vůz bez ohledu na počet km. Dále předpokládám, že i když je auto koupené v DE, záruka by se něj měla vztahovat i u nás. Chápu to tak správně?
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12977
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od raolsa »

Chtělo by to udělat test na CO ve vodě. Já bohužel ještě tester nemám.
Co se týče Volvo select tak zkus zavolat do Federal cars jak se k tomu postaví.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1677
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#3 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Harry »

pokud k té záruce máš doklady a máš ji přepsanou na sebe, tak je to ok. je to v podstatě pojištění.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#4 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Na delší trase to neudělá co? Já měl to samé a na couračkách to psalo co týden. Při 450km vkuse nic. No bylo to těsnění pod hlavou.
Ještě jaký je to motor výkonově bez čipu?
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#5 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od papaya »

No poprvé jsem to zjistil dnes, takže dlouhou trasu nemám zatím prověřenou.
Motor je D5244T15 158kW,
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#6 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Jakub Svoboda »

raolsa píše:Chtělo by to udělat test na CO ve vodě. Já bohužel ještě tester nemám.
Co se týče Volvo select tak zkus zavolat do Federal cars jak se k tomu postaví.
Bohužel u tohoto motoru test CO2 nemusí nic prokázat. Nejsem tu na fóru sám u koho se při testu nic neprokázalo.

Ještě mi napadá jak víceméně zjistíš zda je to těsnění. Tak na to až totiž přišli u mě. Zkus vytočit motor nad 4000 ot./min. a sleduj chladicí kapalinu, vpodstatě by měla při fouklém těsnění okamžitě zmizet pod spodní rysku.

Jinak sám jsem zvědav jestli tu záruku uznají. Přeji hodně štěstí.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#7 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Deshi »

papaya píše:No poprvé jsem to zjistil dnes, takže dlouhou trasu nemám zatím prověřenou.
Motor je D5244T15 158kW,
Jestli je to těsnění pod hlavou, tak ti to asi bude tlakovat hadice chladícího okruhu. Zkus dolít nemrzku kousek výš (pod rysku MAX). Pokud budeš jezdit krátké trasy (u mě to bylo cca do 30-ti km), nemusíš to poznat. Když jsem to zjistil, tak jsem vždy po dojezdu povolil víčko na nádržce a byl chvíli klid. Na delších trasách (jezdil jsem Pardubice - Praha) se může stát, že ti někde povolí na hadici spojka a nemrzku budeš mít pod autem a nebo, to už bylo asi v horším stádiu - mi na dálnici praskla hadice a udělal jsem dýmovou clonu a červená hláška o nízké hladině chladící kapaliny. To jsem, skončil na odtahovce.

PS: já - motor benzín 3,2 l , ale průběh asi bude podobný všude
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1677
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#8 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Harry »

a co třeba chladič, nepučí?
že se hláška objeví v zatáčce bych přisuzoval čidlu, které při náklonu zahlásí nízkou hladinu kapaliny, když se auto srovná a hladina také, hláška je pryč. pokud je úbytek pozvolný, můj tip je CHLADIČ (mám vlastní zkušenost).
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#9 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od papaya »

Harry, myslíš, jako že by byl děravý? To by asi teklo, nebo se ztrácela kapalina, ale ta je na tom pořád stejně. Dnes jsem ujel cca 20km a úbytek žádný, nebo alespoň ne markantní hláška žádná. Jediné co jsem pozoroval, byly trochu bublinky v kapalině, tzn. že to asi někde přisává ne? Ještě to budu sledovat.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#10 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Bublinky v kapalině se tvoří z přepadu co je napojen do nádobky.

[img]https://s25.postimg.org/delbx7jcb/DSC_0458.jpg[/img]
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1677
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#11 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Harry »

papaya píše:Harry, myslíš, jako že by byl děravý? To by asi teklo, nebo se ztrácela kapalina, ale ta je na tom pořád stejně. Dnes jsem ujel cca 20km a úbytek žádný, nebo alespoň ne markantní hláška žádná. Jediné co jsem pozoroval, byly trochu bublinky v kapalině, tzn. že to asi někde přisává ne? Ještě to budu sledovat.
myslím tím, že pučí/vzlíná, prostě je chladič zespodu lehce mokrý a mastný.
psal jsi, že jsi doléval, takže úbytek byl nebo ne? nemusí to být moc, ale může to značit začínající netěsnost.
o hlášce už jsem psal, viděl bych to na hlídání hladiny v nádržce a to by se mohlo při náklonu pří nížší hladině ozvat.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 315
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: V60 D5 AWD

#12 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od papaya »

Ano, cca ½ litru jsem doléval. Pak asi dva tři týdny nic a pak při opravdu pomalé jízdě v pravotočivé zatáčce hláška o nízké hladině. Pak se objevila ještě několikrát, vždy při průjezdu zatáčkou. Jinak ty bublinky šly odspod. Takže přepadem to asi nebylo. Teď je hladina více méně stejná. Jak jsem psal, budu to sledovat.
_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009

zlc
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 28
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V60 '13 D3

#13 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od zlc »

Ja mam taky auto ze selektu a vyptaval jsem se co ta zaruka kryje. Odpoved me uplne neuspokojila ale v podstate mi rekli, ze jen zavazne zavady a vady na soucastkach v motoru, rozvodech, prevodovce, atd. Nevim v cem tahle zavada vezi, ale tipnul bych si ze se na to zaruka vztahovat nebude. Motivace jet do autorizaku muze byt, ze Volvo tvrdi, ze v zaruce do autorizaku musis, jinak jsi porusil podminky. Tohle je u nas udajne nevymahatelne a z pravniho hlediska z tohohle duvodu zaruku zneplatnit nejde, ale neni mi uplne jasny, jestli se to vztahuje i na selektovou zaruku, ktera neni dana zakonem. Plus to cloveku usetri tahanice v pripade, ze by doslo na zavadu kterou selektova zaruka kryje.
Kazdopadne by me zajimalo jak s tim v autorizaku poridis, pokud se tam vydas.

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#14 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Jakub Svoboda »

papaya píše:Ano, cca ½ litru jsem doléval. Jinak ty bublinky šly odspod.
No to už je docela dost ½ litru na dolití. To se jen tak někde neztratí.
Co se týče těch bublinek tak to pak jo, já když jsem to pozoroval u svého tak byl viditelný čůrek z hadičky do nádobky a pak se ty bublinky také tvořily v místě nátoku, ale odspod u mě nikdy.
Ještě zkus jak ti jiní radily pomačkat ty hadice. Vyšroubuj víčko ať víš jak má být měká, zašroubuj a po ujetí nějakých km a vychladnutí by to mělo být stejně měké.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3618
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#15 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Deshi »

Jakub Svoboda píše:
papaya píše:Ano, cca ½ litru jsem doléval. Jinak ty bublinky šly odspod.
No to už je docela dost ½ litru na dolití. To se jen tak někde neztratí.
Co se týče těch bublinek tak to pak jo, já když jsem to pozoroval u svého tak byl viditelný čůrek z hadičky do nádobky a pak se ty bublinky také tvořily v místě nátoku, ale odspod u mě nikdy.
Ještě zkus jak ti jiní radily pomačkat ty hadice. Vyšroubuj víčko ať víš jak má být měká, zašroubuj a po ujetí nějakých km a vychladnutí by to mělo být stejně měké.
Asi bych nečekal na vychladnutí, podle mě, by neměly být tak tvrdé ani při ohřátí okruhu.
Spíš opravdu zkusit nějakou delší cestu a pak by se vidělo, co to udělá - jestli nemrzka uteče nebo ne
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 5087
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#16 Servis v rámci Volvo selekt

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já to psal proto, že je pak problém poznat běžný přetlak od toho co už je moc. Tedy já jsem alespoň rozdíl nepoznal. Ale je fakt, že hadice by pak byly jak beton kdyby to tlakovalo.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“