V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

#1 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od ikea »

Ahoj, řešil jsem pískání od pravého předního a byl to krycí plech. Teď mám ale větší problém se zadními brzdami:

  • Před pár týdny si mi zasekla pravá zadní brzda a poškodila kotouč, vyměnili jsme tedy oba zadní kotouče i destičky.
  • Stále jsem ale slyšel periodicky se opakující popískávání, které objevovalo už před incidentem s brzdou. Nakonec bylo slyšet, že to jde po zahřátí od ložiska, takže mám nová zadní ložiska.
  • Když už to vypadalo, že je vyhráno, objevilo se nové pískání. Po chvíli jízdy začnou zadní kola vydávat velmi vysoký pískavý tón, který zmizí jen při přišlápnutí brzdy (byť lehkém). Jde to z obou stran auta, jestli správně poslouchám.
Zkusil jsem auto roztlačit a je slyšet tohle: https://youtu.be/K8TINgjvKHw. Hádám, že tenhle zvuk by od kol jít neměl (u předních kol to jen nenápadně ševelí). Během jízdy to dělá tohle: https://youtu.be/tiEvcy8WIfQ

Zkusili jsme promazat válečky pod prachovkou a bez výsledku; chodí dobře. Teď už řešíme, jestli nevyměnit celé třmeny.
Setkal jste s tím prosím někdo? Jestli by nepomohlo válečky vyměnit, promazat vodící drážky u destiček nebo něco jiného?

Děkuju!
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1213
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Damboritz
Vůz: S80 D5 '07

#2 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od labanos »

A tím kolem jde úplně volně točit (odbržděné), když to zvedneš?
_________________
S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 | P5008 2.0HDi |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 |
VIDA | DiagBox |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

#3 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od ikea »

Jo.
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od raolsa »

Ošmirglovat brzdící plochu destiček nepomáhá?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

#5 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od ikea »

Nešmirglovali jsme. Ale vyměnili jsme válečky, prachovky i hadičku s brzdovkou. Za válečky byl prý šlem a rozhodně to vyčistit chtělo. Ovšem zadní levé si píská dál, i když výrazně méně. Budeme měnit třmen; nic jiného nás nenapadá.
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13061
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od raolsa »

Jenže výměna třmenu ti nepomůže, protože píská dotyk destičky a kotouče.
Co jsi použil za destičky?

Zkus je nejdřív ošmirglovat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

#7 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od ikea »

Pochopil jsem to tak, že může být problém s mechanismem, co k sobě tlačí destičky a dělá to víc než by měl. Omlouvám se, moc tomu nerozumím. A mechanik mi říkal, že by prostě vyměnil celý třmen. Destičky myslím nebrousil. Značka ATE.
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1008
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#8 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Tomas78 »

Trošku jsem se zasmál, řeším něco podobného a právě na LZ kolu.

Najdi nějakou trasu, ideálně dálnice, jet těch 130 km/h a mimo provoz a zkus jet absolutně bez dotyku brzdy. Zabrzdit motorem až úplně finální zastavení brzdami. Kotouče by měly být pouze trochu vlažné. Takhle zjistíš i lehké přibržďování kola, které na heveru nepoznáš a při malých rychlostech taky ne.

Po výměně kotoučů a desek mi přibržďovalo LZ kolo. Zkoušel jsem leccos, nakonec výměna třmenu. Zdálo se to ok, ale pak při dálniční jízdě jsem zjistil, že to lehce přibržďuje. Při úplně lehounkém přibrždění to právě nepříjemně píská. Tipuji, že je to od toho, jak je povrch ohřátý od neustálého přibržďování. Dělá mi to jen LZ kolo. Hadici jsem zatím neměnil. Taky mám ATE desky (ne keramické). Zatím nedořešeno.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 19
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V60 MY2011

#9 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od PetrHP »

Tohle jsme řešili před dvěma roky tady:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=72262&start=25
Je to ve druhé polovině vlákna. Měli jsme to oba stejné na V60 a oba po výměně brzd ATE. Já se tehdy přikláněl, že to dělá ložisko a píši tam, že ho zkusím vyměnit - k tomu ale nikdy nedošlo. Vyměnil jsem destičky za TRW a od té doby je klid. Tedy v mém případě to bylo tedy kombinací kotouč ATE a destička ATE.
_________________
Volvo V60

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Romulusw »

Ono by mohlo trochu pomoci naložit do kufru tak tři metráky (nebo i víc) a z nějakého delšího kopce to patřičně probrzdit. Potom samozřejmě rozumně dochladit.

Předpokládám, že vedení desek ve třmenu a jejich vůli někdo kontroloval.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1008
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#11 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Tomas78 »

@PetrHP: je to jedna z možností, chtěl jsem zkusit ty desky vyhodit a dát nějaké levné obyčejné. V tom odkazu co jsi sdílel píše Vapík, že ho zlobila hadice, ale až po zahřátí. No, aby to nakonec nebylo i u mne. Po výměně třmene to bylo naprosto v pohodě. Všiml jsem si toho, až začala tepla. Dobře, tak hadice půjde ven ;-) Díky za odkaz.

EDIT: a po hadici destičky. Měl jsem tam před tím nějaké NK a úplně v pohodě. Přijde mi, že u těch ATE stačí poměrně malý tlak a hned to brzdí. U těch NK zdaleka ne.

@Romulusw: sice jsem neměl naloženo, ale zkoušel jsem párkrát na dálnici zabrzdit třeba 140-80. Pak pořádně vychladit, určitě jsem to "obrzdil", ale nepomohlo to. Neměl jsem moc naložený kufr, ale zadek i tak brzdil hodně. Docela si začínám myslet, že to bude ta hadička. Jestli to bude ono, tak mne drbne, že jsem na to nepřišel dříve (to samé psal Vapík v tom odkazu) :D Za studena chodí brzdič i třmen ukázkově, alespoň co já z amatérského pohledu vidím :)

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#12 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Romulusw »

Já nevím jak má xc60 rozložení hmotností, ale xc90 pouze s řidičem, vzadu skoro nebrzdí. Proto ty metráky do kufru.

Ta hadička by byla též možná, ta umí pěkně pozlobit.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1008
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#13 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Tomas78 »

Ono zkresluje to, že mám vzadu ATE a vepředu TRW. Ty ATE mi přijdou takové "ostřejší", než TRW. Každopádně jsem zkusil zkušebně párkrát přibrzdit, jel jsem v autě jen sám a ten zadek opravdu brzdí i při prázdném autě. Asi to na té XC60 bude trošku jinak nastavené, ale řekl bych, že tomu přispívají i ty ATE desky. Už si je na auto nedám.

No, už té hadičce začínám věřit. Je fakt, že po výměně brzdiče to bylo naprosto v pořádku, kotouč se přestal samovolně hřát a problémy se vyskytly až vlastně při cestě do Chorvatska. Takovéhle záhady ... :D

BTW: mám na vyklízení chaty půjčeno Citroen Berlingo 1.8D r.v. 1998. To je tak krásně jednoduchý stroj i co se motoru týká ... :roll:

Jakub Svoboda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5138
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

#14 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Romulusw píše: 25 črc 2023 22:51 Já nevím jak má xc60 rozložení hmotností, ale xc90 pouze s řidičem, vzadu skoro nebrzdí. Proto ty metráky do kufru.

Ta hadička by byla též možná, ta umí pěkně pozlobit.

Tak ono u P3 stačí vzít prostě za ručku, páč je elektrická. Výhodu maji majitelé P3 s ACC, tam brzdí přednostně vždy zadek. Já uz jedu 2 desticky na 1 kotouce.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 114
Registrován: 3 roky
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

#15 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od jirka789 »

To s P3 a ACC mohu potvrdit. Mám nové brzdy cca. 20K km a předek je jak nový a vzadu už pomalu dochází destičky :no:
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 23
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

#16 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od ikea »

Byl jsem pro jistotu na STK, kde jsme měřili přibržďování kol. Opravdu levé zadní lehce přibržďovalo, ale ještě v normě.
Pískání jsem nakonec vyřešil tak, že jsem to pořádně probrzdil a prostě jezdil.
Nějaké lehké ševelení od kol tam slyším, ale je to tak nepatrné, že neřeším.
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1008
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#17 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Tomas78 »

Mne se ten problém s přibržďováním objevil znovu byť ne tak intenzivně, před 14 dny jsem řešil. Koukal jsem na brzdič, podle mne je dobrý, takže jsem ho neměnil. Vyhodil jsem ATE desky ze zadku. Vodicí plíšky jsem nechal, ale pořádně vyčistil, vše ostatní taky a dal tam tentokrát mazivo specifikované Volvem od Febi. Desky jsem dal "prašany" od NK. Stajně jako u předchozích "zásahů" je to teď v pohodě, ale to bylo i před tím a ukázalo se to až za cca 2 měsíce.

Jinak i ty tvrdé ATE desky byly cca o 1 mm na levé straně více sjeté oproti straně pravé. Najeto cca 10 000 km. Uvidíme. Vlastní příčinu jsem neobjevil.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 16
Registrován: 1 rok 5 měsíců
Bydliště: Praha/Zlín
Vůz: V70 3.2 FWD 2011

#18 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Petr 91 »

Že si P3 s ACC přibrzďuje zadníma brzdama jsem netušil. Jak je to ale u P3 s klasickým tempomatem? To je můj případ.

Proč se ptám – pozoruji, že v uzavřeném prostoru (garážový komplex) při jízdě bez plynu/s plynem u své P3 slyším konstantní tření, které přisuzuji zadním brzdám. Když začnu brzdit, zvuk se úměrně umocní. Venku o tom samozřejmě nevím.

Po posledních pár jízdách zkouším - na zadních kotoučích neudržím prst déle než vteřinu, přední jsou sotva vlažné. Zadní kotouče jsou také podstatně více sjeté než ty přední (*měněné jsou brzdy kompletně, v rámci jedné akce, před 25 tis. km, orig. Volvo).

Je to právě dnes, kdy jsem odjel z autoriz. servisu, poté, co jsem nechal mj. prověřit výše popsanou věc. Výsledek: rozebrání, vyčištění a promazání brzd. Se slovy, že opravdu byly zatuhlé a měly by být již OK.

Při cestě zpět do práce – v garážích – opět stejný stav. Tedy konstantní tření, zadní brzdy zahřáté tak, že na nich neudržím prst, přední sotva vlažné..

Je to, prosím, normální? Uniklo mně nebo servisu něco zásadního? Díky předem za tip.

edit: Osobně si myslím na hadice / jednosměrnost.
_________________
V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, real 8,70 l/100km / 15 tis. km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, real 6,15 l/100km / 23 tis. km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1008
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#19 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Tomas78 »

Brzdy mne potrápily, zkusím pár postřehů za sebe, ale jsou tu podstatně zkušenější kluci.

Teoreticky ideální by bylo hodit měřáky tlaku před brzdiče, bez toho je to kombinace logické dedukce a pravděpodobnosti ;-)
- pokud jsou oba kotouče stejně teplé, je nepravděpodobné, že by se ucpaly obě hadice najednou (ale není to vyloučené)
- pak by to mohly být zatuhlé brzdiče, ale opět, pokud jsou obě stejně teplé, není to až tak pravděpodobné (ale ani vyloučené)
- když tam udržíš ruku necelou vteřinu, tak zas tak horký to nebude, kdyby to bylo hodně kousnutý, tak cítíš vedro i na obličeji a na prstě máš rovnou puchýř :)

ZKUS TUHLE VĚC:
- vyjeď někdy večer, kdy nebude provoz a jeď někam ideálně BEZ jakéhokoli šlapání na pedál (brzdi motorem)
- 10-20 km, dálnice, a budeš vědět, jestli to je zbytkovým třením, nebo zadek brzdí více než předek

A podle toho bych hledal dál:
- sundej kolo a v díře třmenu uvidíš, jak se hýbe píst, třmen
- případně rozebrat to a podívat se jak je to máznuté a jak chodí samotný pístek a jestli se hýbe brzdič na třmenu (vím, že píšeš, že to dělali, ale pro jistotu) a taky destičky by měly jít vcelku volně

U mne vše vypadalo dobře, tak nakonec jsem ze zadku vyhodil low-metallic ATE (taky jsem slyšel ten zvuk, jak se to tře) a dal obyčejný NK a (ťuk ťuk klid). Kotouče mám TRW. Teď mám po jízdě bez brždění kotouče studené - vlažné.

FÓRUM:
- myslím, že Zendass (?) řešil něco podobného na Saabu, myslím něco s brzdovým válcem, ale nepamatuji se a tomu to myslím topilo hodně jako hodně ;-)

A víc nevím :D

EDIT: asi jsem měl začít tím, že jestli to není nějak kriticky teplé a obě kola jsou na tom stejně ... je otázka jak moc to řešit, těžko posoudit na dálku
EDIT II: akorát bez VIDA to nerozebírej, protože se musí pak pístky zatlačit zpět a je potřeba to servo ruční brzdy zajet do servisní polohy. Ono to jde i jinak, ale ještě komplikovaněji.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Jičín
Vůz: XC70 AWD P3 D5 136kw

#20 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Mechanik »

Pokud brzdy začnou pískat po delší jízdě tak lehce přibrždují.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 16
Registrován: 1 rok 5 měsíců
Bydliště: Praha/Zlín
Vůz: V70 3.2 FWD 2011

#21 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Petr 91 »

Já dlouho neodepsal, protože jsem nevyzkoušel dosud vše doporučené (Tomas78 - díky za odpověď!), ale nějaký progres tu snad i tak mám.

Je to cca týden, co se mi při výletu do HR a zpět povedlo projet asi 150 km po dálnici bez brzd 🙂 Bylo fajn zjištěním, že zadní brzdy byly jen vlažné (při sjezdu na odpočívadlo a při parkování jsem si dobrzdil). Žádné sálání, žádné prohřátí jako výše popsáno. Z toho mi plynou tyto scénáře -

Zadní brzdy:
a) přibrzďujou tak nepatrně, že se zvládnou při dálniční rychlosti uchladit (to považuju spíše za nepravděpodobné).
b) nepřibrzďují vůbec a vše je pouze subjektivní (3.2-ka je v tomto až nebezpečně tichá) + platí bod d)
c) s neprohřátou brzd. kapalinou nepřibrzďují
d) při skutečném brzdění brzdí standardně víc než předek (což je hlavním důvodem zmiňovaného prohřátí/neprohřátí zadek/předek) a tedy prohřátí nesouvisí s ševelením. Je tohle u P3 bez ACC ale možné? Stále jsem nikde nevyčetl.

Sundání kol a kontrolu s tím spojenou jsem zatím neprovedl a provedu ji až s výměnou letních kol za zimní. Díky předem.
_________________
V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, real 8,70 l/100km / 15 tis. km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, real 6,15 l/100km / 23 tis. km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1008
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#22 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Tomas78 »

Nejsem expert, ber mne s rezervou - skromný názor: :)
- kotoučové brzdy z principu přibržďují lehounce (opravdu jen malinko) pořád; píst se zatáhne, třmen popojede na vodicích čepech, ale destičky nic nezatahuje (ale ani netlačí *)
- jsou různé materiály brzdových destiček (organické, low-metalic, keramické ...), a každý materiál se chová z hlediska tření jinak

*) zkus až bude brzdič dole přitlačit destičky prstama ke kotouči. Stačí relativně málo a hned to začíná znatelně brzdit

Kam mířím: aby jsi třeba neměl disproporci, kdy na předku máš něco co méně brzdí a na zadku něco co brzdí více. Potřebuješ nějakou brzdnou sílu, šlápneš na brzdu, tlak je všude stejný, ale pokud je na zadku větší tření, tak to brzdí / hřeje více, než by odpovídalo destičkám ze stejného materiálu jako na předku. Já to u těch ATE cítil, že najednou zadek brzdí dobře ... až moc dobře ;-) Proto jsem tam hodil "obyčejné" destičky, co méně hřejí, aby nedošlo k disproporci mezi předkem a zadkem. Což konečně zmiňuješ i Ty :)

Pokud nejezdíš ostře, můžeš zkusit na zadek obyčejné destičky např. od NK. Nevýhoda je, že hodně práší, brzdí normálně, nic ostrého, zároveň brzdí i za studena stejně. Sada stojí kolem 500, já mám tyhle:
https://autodilos.cz/autodily/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda-53796820

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12
Registrován: 1 měsíc
Bydliště: Jičín
Vůz: XC70 AWD P3 D5 136kw

#23 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Mechanik »

Pístek v brzdovém třmenu bude lehce vracet těsnící gumička a házivost kotouče také.

Různí výrobci mají drobek jiné dosedací pohyblivé plochy destička/ třmen . Je to dané výrobou, někde na kvalitu zpracování prosně kašlou a bouchaj kusy hlava nehlava. Já používám převážně ATE mají slušné zpracování a snad nikdy se nestalo abych musel destičku přibrušovat aby se hezky v třmenu pohybovala což se u některých výrobců říct nedá. a jako bonus vydrží spoustu kilometrů. Jasně na některé vozy už vyrábí i čína ale aspon s výstupní kontrolou.
To že třmen musí být pořádně očistěn od nabobtnalé rzi na dosedacích plochách destičky je snad jasné rez bobtná a je tak porézní že na ní nic neklouže.
Někdo vymění kotouče a destičky na nápravě za necelou hodinu pokud to teda povolí a říká si jak ušetřil ,že to vyměnil sám a nebo aktivní soused že na tom níc neni.. Jen vymění nic pořádně neočistí nenamaže a když namaže tak mazivem co tam absolutně nepatří a ještě do toho namaže, napatlá šrouby kol a celej náboj. Výborný to úplně miluji všechno od vazelíny na kterou se lepí prach a bordel.
Po nějaké době přijede do servisu na přezutí kol tam mu řeknou že přibrždujou brzdy a on kouká jak blázen se slovy jakto brzdy mám nové.

Chlapy sorry že jsem se tak rozhořčeně rozepsal na téma pískání brzd ale řeším tuhle mou story poměrně často.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1008
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

#24 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Tomas78 »

Není třeba se omlouvat, však to přesně sedí ;-) Pravda, vlastně ta házivost koutouče ty destičky poodsune.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 16
Registrován: 1 rok 5 měsíců
Bydliště: Praha/Zlín
Vůz: V70 3.2 FWD 2011

#25 V70 P3 - konstantní pískání od zadních brzd

Příspěvek od Petr 91 »

Ahoj ve spolek,

opět se hlásím a zajímá mě názor:

Je to moc nebo je to takto v normě? Zařazeno N.

https://youtu.be/Etq9ltmVI-M?feature=shared

Díky předem!
_________________
V70 3.2, 2011, 179kW, FWD, Summum, real 8,70 l/100km / 15 tis. km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, real 6,15 l/100km / 23 tis. km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“