DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#26 DPF
Nevim jak přímo tvoje auto, ale vzhledem k tomu, že auto vyhodnocuje rozdíl tlaků ve výfuku před a za filtrem, tak jeho vyndáním mu v tom uděláš pěknej guláš a požene tě do servisu, takže pouhé vyndaní nestačí, je třeba úprava SW.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#28 DPF
pratele, zeptam se takhle - DPF a EGR jsou soucasti auta, ktere podlehaji opotrebeni. EGR lze vetsinou vyresit vycistenim, coz neni nejmensi problem. DPF se proste casem ucpe a musi se vymenit, tak jak cepy, loziska, svicky, spojka, setrvak atd.
Vymyslite vsichni jak voj*bat treba vymenu spojky? Rekl bych, ze ne...
Vymyslite vsichni jak voj*bat treba vymenu spojky? Rekl bych, ze ne...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#29 DPF
nevim prijde mi to proste prasarna kdyz si nekdo koupi diesel a pak proste vyhodi DPF EGR a da na to chip... To pak produkuje auto tolik sazi jako auto o 20 let starsi. Stejne tak kdyz nekdo koupi auto v nemecku a v CR pak filtr vyplachne do kanalu... Nejhorsi ze na STK to nikdo nema sanci poznat, tak presne pristroje nemaj a dlouho mit nebudou... vizualni kontrola nic nerekne nikdo nevidi jestli je ve filtru vnitrek
Nevim jak jsou na tom odstranovaci DPF technicky daleko, ale ikdyz se jim podari nejakym zpusobem vyradit/osalit tlakove cidla tak stejne v ridici jednotce je naprogramovana recyklace po urcite dobe ikdyz cidla nehlasi velky rozdil tlaku (teda velky vetsinou tak 200mBar)...
Nevim jak jsou na tom odstranovaci DPF technicky daleko, ale ikdyz se jim podari nejakym zpusobem vyradit/osalit tlakove cidla tak stejne v ridici jednotce je naprogramovana recyklace po urcite dobe ikdyz cidla nehlasi velky rozdil tlaku (teda velky vetsinou tak 200mBar)...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#30 DPF
Lidem, a já k nim patřim, se nechce platit za něco, co nepotřebujou. Viktore velmi rád se podívám na na tvůj originální katalyzátor, který si určitě dával nedavno nový, protože již starý nefunguje tak, jak by měl. A emisema se to nepozná. Totéž tuningový katly, jelikož mají menší počet kanálků, tak reakce neprobíhá optimálně.
Jinak všechno kontrolovat lze. Třeba v kalifornii maji chudáci na STK povinnost kontroly funkčnosti EGR, DPF, origo SW v řj. a teď se podržte, musí s autem i na brzdu Nevim jak jsou tam ty časový intervaly, ale prostě musí.
Osobně mi vyndavání ekofičurek vadí, ale sám bych asi nejednal jinak, ale do této situace jsem se nedostal, a doufám že dlouho nedostanu.
Jinak všechno kontrolovat lze. Třeba v kalifornii maji chudáci na STK povinnost kontroly funkčnosti EGR, DPF, origo SW v řj. a teď se podržte, musí s autem i na brzdu Nevim jak jsou tam ty časový intervaly, ale prostě musí.
Osobně mi vyndavání ekofičurek vadí, ale sám bych asi nejednal jinak, ale do této situace jsem se nedostal, a doufám že dlouho nedostanu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#31 DPF
ja nikdy nebyl v USA tak nevim proc californie je s tim jejich CARB tak prisna a jeste to tak kontroluje...
nevim proste kdo si ze sveho auta vynda DPF tak je podle me neohleduplnej ke svemu okoli prirode a i vlastnim detem na zadnich sedackach... hlavne ze ale stoji pred barakem D5
nevim proste kdo si ze sveho auta vynda DPF tak je podle me neohleduplnej ke svemu okoli prirode a i vlastnim detem na zadnich sedackach... hlavne ze ale stoji pred barakem D5
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#32 DPF
kat funguje jak ma a pokud prestane, budu to resit vymenou za jiny, ne vyriznutim a navarenim trubky. btw benzin nevypousti ani zdaleka takovej humus jako naftak..Urvanej píše:Viktore velmi rád se podívám na na tvůj originální katalyzátor, který si určitě dával nedavno nový, protože již starý nefunguje tak, jak by měl.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#33 DPF
Jojo, klasická masírka a 10 let starý informace, pokud se bavíme o nových autech. Ale neboj, za chvíli zase budeš mít pravdu.wickey píše:kat funguje jak ma a pokud prestane, budu to resit vymenou za jiny, ne vyriznutim a navarenim trubky. btw benzin nevypousti ani zdaleka takovej humus jako naftak..
Dobře konfigurovaný DPF s močovinovou regenerací při srovnání s TWC na přímym vstřiku je benzín hodně pozadu. Bohužel DPF u nafťáků umře do 100kkm a pak cejtíš jen ty smrady. Až se začnou více montovat NOx Storage katly na benzíny a pak i na nafty, zase to bude o něčem jinym.
Jinak myslim že ti to jinak než výměnou za jiný totiž nejde, protože máš lambdu před i za, nebo ještě ne?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#34 DPF
Uřvanej, nevíš náhodou jak je to s ekologií při výrobě a likvidaci všech těhle ekofičur?
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#35 DPF
No katalyzátor se rafinuje. Ty vzácný kovy se z toho daji krásně zpátky vyždímat, proto se i vykupujou vyřazený, umřelý, nefunkční katly. Vtipný je, že prej za origo mrtvej katl dostaneš ve "sběrně" (když víš kam) kolikrát víc, než stojí novej "sportovní katl".
DPF je jen keramika, tam neni co recyklovat, občas je u něho integrován i katl, to potom viz výše.
DPF je jen keramika, tam neni co recyklovat, občas je u něho integrován i katl, to potom viz výše.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#36 DPF
Což o recyklaci, výkupu apod. vím, spíš jsem myslel přímo výrobu, eventuálně tu opětovnou recyklaci .... většinou tyhle procesy nebývají zrovna ekofriendly
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#37 DPF
Jo, tak to lze něco přečíst tu, nebo tu. Pak už jen google případně scopus. Pokud bys našel nějakej článek co ti nepude sosnout, tak mi pošli DOI do SZ, ti ho sosnu.
Takže odpověď na původní otázku měla být nevim ale vim kde to zjistit.
Takže odpověď na původní otázku měla být nevim ale vim kde to zjistit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Radní
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3674
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- x 1
#38 DPF
Sem byl právě línej to hledat Sem jen zkoušel, jestli jsi to třeba už někdy nekoumal
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#39 DPF
Jaka regenerace DPF s mocovinou... uz tu prestante sirit nesmysly NH3 je potreba pro SRC. Osobne neverim na nejake velke rozsireni NOx Storage spise se prosazuje vice SCR.Urvanej píše:Jojo, klasická masírka a 10 let starý informace, pokud se bavíme o nových autech. Ale neboj, za chvíli zase budeš mít pravdu.wickey píše:kat funguje jak ma a pokud prestane, budu to resit vymenou za jiny, ne vyriznutim a navarenim trubky. btw benzin nevypousti ani zdaleka takovej humus jako naftak..
Dobře konfigurovaný DPF s močovinovou regenerací při srovnání s TWC na přímym vstřiku je benzín hodně pozadu. Bohužel DPF u nafťáků umře do 100kkm a pak cejtíš jen ty smrady. Až se začnou více montovat NOx Storage katly na benzíny a pak i na nafty, zase to bude o něčem jinym.
Problem u dieselu mas, ze ho bud naladis na tvorbu sazi -nizke teploty nebo na tvorbu NOx vyssi teploty (lepsi ucinost)... Pak na to musis napasovat technologie aby se to veslo do legislativnich limitu. Mas pravdu TSI motory maj taky problem s pevnejma casticema, protoze to je presne tak ja u dieselu a kapicky paliva se nemusi stacit vyparit a spravne prohoret navic ty motory jedou porad s lambda 1 ne jak diesel s prebytkem vzduchu. Pak taky vstrikovaci tlak je u benzinu max 200bar, bohuzel a myslim ze to nejak nahoru nepujde, pac benzin nemaze nejake vrstvene horeni - lean burn jeste bohuzel zadna automobilka u primostrikeho benzinu nezvladla takze do budoucna je temer jiste ze k TWC (three way catal.) pribude i DPF. Ona to jde videt i na vyfuku primovstrikejch benzinu ze jsou od sazi... Jinak u novych DPF z aluminumtitanatu a s asymetrickymy kanaly bych pri dostatecne dimenzovanem (objem, gamma distribution) nemel strach ze mi na aute nevydrzi 300 000km... clovek kteremu vydrzi 100 000km tak je bud blbej ze si to koupil s 2,0TDi PD nebo pouziva dieselovej motor tak jak se nema pouzivat (kratke trasy, nebo dlouhodobe vysoke zatizeni) Co DPF nema rado je taky kdyz se spusti regenerace a zastavis treba na semaforech... To si filtr muze posr*t jak si tak pekne prohoriva na teplo neni odvadene vyfukovymi plyny
DPF pohlti skoro vsechno kolem velikosti castice 100nm a do nejakych pak jeho schopnosti klesaji a pod 20nm uz skoro jako kdyby tam nebyl, samozrejme zalezi na aktualni naplnenosti filtru nez se tam vytvori tzv. kolac.. Ktere castice jsou jak karciogeni to nevim, urcite si ale myslim ze DPF neni blbost...
to je tak ve zkratce co jsem o tom pochytil, z 1,5roku co jsem delal na vyvoji vyfukovych systemu a ze to je takova veda jsem si na zacatku nemyslel... ale je to docela i zajimave propojeni chemie, proudeni, thermodynamiky...
Naposledy upravil(a) michal_0077 dne 22 bře 2013 11:24, celkem upraveno 2 x.
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#40 DPF
Omlouvám se, není to močovinová regenerace DPF, ale regenerace DPF s močovinou. Tzn. oboje dohromady na jendom autě.
Nikdy jsem netvdil, že přímej vstřik má problémy s částicema, protože to nevim. A je jedno jesi je to fauvé s TSi nebo kdokoliv jinej.
Ještě jsem neviděl DPF se symetrickými kanály, to možná tak první verze, nebo nějaký speciálky.
Ostatní nebudu komentovat, protože buď řikáš něco o čem nic nevim, nebo jen opakuješ to co sem řikal já.
Krásný koment na konci o 1,5 roku ve vývoji má někoho přesvědčit o tom, že tomu rozumíš??? Měl sem študenty co po dvou letech na "vývoji katlů" nevěděli jak funguje 4taktní motor.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 624
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70 II
#41 DPF
ja nedelam ze sebe zadneho odbornika ani po 1,5 roce jim ani nemuzu byt. Byl jsem pouze u konceptu. ale o zakladnim zorientovanim mluvit muzu.
jen se muzu vzdycky vytocit jak kazdej pise o mocovine ve spojeni s regeneraci DPF to s tema aditivama od PSA nema nic spolecneho... Ja celkove nerad slysim o Adblue. Tak vzlinavou kapalinu jsem jeste nevidel ty systemy utesnit je docela problem... navic to pod 11°C zamrza takze nadrz se musi vyhrivat je to docela
nevim co myslis, tim ze asymetricke kanaly maj vsechny substraty... nemyslis spis ze je jeden kanal zaslepenej na zacatku a druhej na konci? Ja mel na mysli act (asymetry cell tecnology) a octosquare, coz se zatim moc nepouziva. Takze kanaly jsou asymetricke do konusu takze pro stejny objem DPF filtru mas daleko vetsi kapacitu (max objem ulozenejch sazi)
jen se muzu vzdycky vytocit jak kazdej pise o mocovine ve spojeni s regeneraci DPF to s tema aditivama od PSA nema nic spolecneho... Ja celkove nerad slysim o Adblue. Tak vzlinavou kapalinu jsem jeste nevidel ty systemy utesnit je docela problem... navic to pod 11°C zamrza takze nadrz se musi vyhrivat je to docela
nevim co myslis, tim ze asymetricke kanaly maj vsechny substraty... nemyslis spis ze je jeden kanal zaslepenej na zacatku a druhej na konci? Ja mel na mysli act (asymetry cell tecnology) a octosquare, coz se zatim moc nepouziva. Takze kanaly jsou asymetricke do konusu takze pro stejny objem DPF filtru mas daleko vetsi kapacitu (max objem ulozenejch sazi)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#42 DPF
pokud vim, tak ty nejmensi castice, ktere dpf nezachyti a leti do ovzdusi jsou nejvic karcinogenni a to dychame denne...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 8
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: V7O II D5
#43 DPF
Zdravím chci se zeptat a nebudu zakládat nové téma jak na tom bude DPF u V70 D5 z roku 2006 po 320000km bude na odpis nebo je i při takovém nájezdu použitelné dík za odpověď
_________________
Je: V70 D5 96kw 2002, V70 D5 120kw 2005
Bylo: V70 TDI 98
Je: V70 D5 96kw 2002, V70 D5 120kw 2005
Bylo: V70 TDI 98
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#44 DPF
Bude v hajzlu už dávno, ale pokud ti auto sprostě nenadává a vše funguje, ani nějaká nepřiměřená spotřeba, tak se tvař, že nevíš co to je, a jezdi dál
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Vůz: V60D3 aut
- Bydliště: Olomouc
#45 DPF
nedá mi to, musím reagovat. zastávám se michala0077, určitá část kolegů tady píše skutečný nesmysly, já samozřejmě nejsem vynálezce DPF, ALE už jsem to tady v minulosti popisoval, přibýval mi olej v motoru V70III D5 - důvod: průnik nafty do oleje při regeneraci, řešil jsem to odstraněním DPF (bittpower), auto jelo jako čert, trochu začudilo při přidání plynu asi jako každý TDI a bralo cca 6,5l, dnes již mám po několika letech vlastní zkušenosti, znám auta který mají najeto 300tis km s origo DPF a stále jezdí bez problémů, znám auta, který najely polovinu a jsou na odpis. I s odstraněným DPF mi po cca 1000 km "naskočila" regenerace, byť jen na chvíli, auto se začalo divně chovat, motor začal hučet, měl zvláštní vibrace a jinej zvuk, po pár minutách to skončilo a zase byl několik set km klid, a tak furt dokola. zkrátka ŘJ je příliš dokonalá ...
moje současný auto je originál bez úprav, regenerace DPF běží bez potíží, změní se zvuk motoru, z výfuku jdou plyny o vysoké teplotě (neměřil jsem, ale na ruku to pálí) a výfuk regeneruje i na volnoběh, NEVĚŘÍM, že se musí vytáčet na maximum, to nedělá ani servis, pouze naskočí mírně zvýšený otáčky. začal jsem používat nanoaditivum DPF (snižuje teplotu potřebnou ke spálení sazí jako močovina) a na dálkovou jízdu jsem měl spotřebu 5,24 normálně jsem na cca 6,4 což je na automat a převážně město myslím dobrý.
můj recept na jízdu bez problémů : kvalitní nafta, olej bez popela max. 15 tis.km, nejezdit krátký trasy se studeným motorem to je lepší plyn nebo benzín. A hlavně nesvěřovat tyto supr motory na servis nejrůznějším "šarlatánům"
moje současný auto je originál bez úprav, regenerace DPF běží bez potíží, změní se zvuk motoru, z výfuku jdou plyny o vysoké teplotě (neměřil jsem, ale na ruku to pálí) a výfuk regeneruje i na volnoběh, NEVĚŘÍM, že se musí vytáčet na maximum, to nedělá ani servis, pouze naskočí mírně zvýšený otáčky. začal jsem používat nanoaditivum DPF (snižuje teplotu potřebnou ke spálení sazí jako močovina) a na dálkovou jízdu jsem měl spotřebu 5,24 normálně jsem na cca 6,4 což je na automat a převážně město myslím dobrý.
můj recept na jízdu bez problémů : kvalitní nafta, olej bez popela max. 15 tis.km, nejezdit krátký trasy se studeným motorem to je lepší plyn nebo benzín. A hlavně nesvěřovat tyto supr motory na servis nejrůznějším "šarlatánům"
_________________
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#46 DPF
To ale neni o tom že by řídící jednotka byla příliš dokonalá, ale o tom že sis na odstranění DPF zvolil špatnou firmu. To sis ten DPF moh vymlátit majzlíkem a vyšlo by to nastejno. Nechápu v čem spočívalo odstranění, když se řídící jednotka stále pokoušela regenerovat neexistující DPF . Nerad bych někoho neoprávněně soudil ale připadá mi že firmy jako je Shitpower nebo Cimbál, těží jenom z toho že byly na trhu jako jedny z prvních. Vlastní zkušenost.... tentýž zákrok, softwarové odstranění DPF proveden na VW T5 modelový rok 2009 prostřednictvím firmy Dieselpower. Místo DPF instalovaná 3" nerezová trubka komplet od turba (downpipe) a současně auto načipováno, změřeno na brzdě a po měsíci provozu ještě výkon následně doladěn podle specifických požadavků. Od té doby najeto několik desítek tisíc km bez náznaku regenerace a bez rozsvícení jakýkoli výstražný kontrolky. Jenže Dieselpower má vlastní vývoj, a nedělá to tak že by pouze změnil nějaký parametry, ale rovnou přepíše celou řídící jednotku tak, že s žádným DPF nepočítá. Těžko říct, jestli by se tím samým zabývali u míň rozšířenýho Volva, ale pokud by se tím zabývat nechtěli, řekli by to narovinu, místo toho aby kasírovali prachy. To že auto jede líp a žere o 1-1,5 litru míň asi neni třeba zdůrazňovat a kromě toho ani neví o tom, že někdy nějakej DPF mělo. Jediný na co bych asi neměl koule je nechávat takovýmu autu za oknem zelenou plaketu a jezdit s tím třeba do německa.mirek OLBE píše:průnik nafty do oleje při regeneraci, řešil jsem to odstraněním DPF (bittpower), auto jelo jako čert, trochu začudilo při přidání plynu asi jako každý TDI a bralo cca 6,5l, dnes již mám po několika letech vlastní zkušenosti, znám auta který mají najeto 300tis km s origo DPF a stále jezdí bez problémů, znám auta, který najely polovinu a jsou na odpis. I s odstraněným DPF mi po cca 1000 km "naskočila" regenerace, byť jen na chvíli, auto se začalo divně chovat, motor začal hučet, měl zvláštní vibrace a jinej zvuk, po pár minutách to skončilo a zase byl několik set km klid, a tak furt dokola. zkrátka ŘJ je příliš dokonalá ...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Vůz: V60D3 aut
- Bydliště: Olomouc
#47 DPF
dali - musím ještě říct, že fakt že ŘJ měla snahu občas nastartovat regeneraci pouze odhaduji, volvo nemá žádnou kontrolku, pouze jsem tak usuzoval podle zvláštního zvuku, kterej motor v tu chvíli vždy "vyluzoval", to za prvé a za druhé v době kdy jsem to řešil v čr nebyla žádná firma, která by to uměla. A nikdo mi nevyvrátí moji zkušenost, že 2/3 firem co to dnes nabízí jsou pouhými "kopírovači" myšlenek těch prvních, kteří to zkrátka museli pracně vymyslet.
_________________
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 601
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Liberecko / Praha
- Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
#48 DPF
Pro Volvo se tim zabyvame my - http://www.D5T5.com ...aktualne umime vypnout DPF pro P1 (C30, S40II, V50, C70II) motorizace 2,0D - vypiname primo v konfigu auta, ze z mapy jednotek zmizi ADM modul (mocovina) a lze odpojit vsechny ty blbosti a senzory okolko DPF bez jakekoliv chyby
nyni se chystame na D5, toz drzte nam palce
nyni se chystame na D5, toz drzte nam palce
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/
Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11 roků
- Bydliště: Teplice
- Vůz: XC 70 - D5 AWD - 09 - 136kW
#49 DPF
Než jsem před půl rokem kupoval XC 70 III;D5;136KW;09 dopředu jsem se ptal přímo ve Volvu na DPF,
tato motorizace má prý filtr druhé generace a má být na doživotí,jiné je to u menších platforem V40;V50 tam by se prý
měl měnit asi kolem 130 tis - otázka co je to na doživotí.Jo a taky mi řekli že regenerace se nedá podle ničeho poznat,
na netu píšou mírný pokles výkonu a zmíněná chvilková vyžší spotřeba.
Osobně s tím zatím nemám problém.
tato motorizace má prý filtr druhé generace a má být na doživotí,jiné je to u menších platforem V40;V50 tam by se prý
měl měnit asi kolem 130 tis - otázka co je to na doživotí.Jo a taky mi řekli že regenerace se nedá podle ničeho poznat,
na netu píšou mírný pokles výkonu a zmíněná chvilková vyžší spotřeba.
Osobně s tím zatím nemám problém.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 1761 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od motorpower
-
- 18 Odpovědi
- 665 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od VOLVOzajíc
-
- 8 Odpovědi
- 909 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rasto858
-
- 777 Odpovědi
- 80930 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od python.p
-
- 15 Odpovědi
- 3653 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Amaterska_udiaren