DPF

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Mekyk

#1 DPF

Příspěvek od Mekyk »

Páni kolegové, mám dotaz na funkci DPF. Mám V70 III D5 136kW r.v 2008 najeto 210 000km. Podle servisky nebyl DPF nikdy měněný, ani repasovaný. Zatím s ním nemám žádný problém, dojíždím do práce 200 km z toho asi 130 po německé dálnici vetšinou na tempomat, takže regenerace se asi moc často nepřerušuje. Dá se poznat začátek regenerace? Já si zatím ničeho nevšimnul. Díky za rady.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Vůz: S80II 2.4 D5 MY07
Bydliště: Od Budějovic po J. Hradec

#2 DPF

Příspěvek od bizon17 »

Zrovna jsem po servise, shodou okolností pravidelný servis po 210tis. km. :) Měl jsem autí nějaký na můj vkus lenivý, chvíli jsem podezříval DPF. Někdo říká, že vypalování se dá poznat podle aktuální spotřeby. Měla by samozřejmě stoupnout v době vypalování filtru. V reálu jsem si ale nikdy ničeho nevšiml. Dálnice nejezdím tolik jako ty, ale i tak docela často. Teoreticky když se ti podaří v Německu jet dlouhý úsek na tempomat (v ČR přes den nemožné) mohl by sis toho asi všimnout, ale chtělo by to se hodně soustředit na aktuální spotřebu. Vypalování by mělo probíhat +- každých 500km jestli se nepletu.
_________________
Volvo S80II D5 MY07 aut.

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 601
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#3 DPF

Příspěvek od tymon »

pokud jezdis dalnici, tak se regenerace ani nespousti, protoze se regeneruje sam prirozenou cestou ;)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Mekyk

#4 DPF

Příspěvek od Mekyk »

Díky za odpovědí a informace. Škoda že v návodu od volva se problematice dpf moc nevěnují a člověk musí shánět informace touto cestou. Ještě jednou díky.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#5 DPF

Příspěvek od mr1 »

Dálnice/nedálnice - DPF potřebuje trochu přitáhnout za koule. Stačí okreska, na trojku podržet pár kilometrů v nějakých benzínových točkách a je to. Spíš přemýšlím o jeho kuchnutí. Kamarád má novýho transportéra (už R4V), měl spotřebu kolem 9 litrů, věčně to spíš nejelo (slabý výkon) teď to má měsíc v řiti, auto prý jede jako nakoplý, spotřeba - reálná, počítaná 5,5 litrů!!!
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 601
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#6 DPF

Příspěvek od tymon »

Vsak neboj... volvodash.com uz pracuje na zpusobu, jak dpf vypnout primo v kofiguraci auta = nejcistsi mozne reseni odstraneni dpf :-)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

Mekyk

#7 DPF

Příspěvek od Mekyk »

Taky jsem uvažoval o demontáži, ale známý mechanik mi říkal, že je jen otázka času , kdy se to začne kontrolovat na stk a když na to příjdou že je to vykuchané tak auto neprojde. Pak kupovat nový filtr by asi byl ranec. To už víc přemýšlím o vyčištění, až to bude aktualní. Zatím na to nesahám a pravidelně když jedu do táhlého kopce u Kulmbachu dávám mu pořádně zabrat, aby se taky turbo protáhlo na doraz. Má někdo zkušenost s čištěním filtru od firmy DPF engineering?

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 601
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#8 DPF

Příspěvek od tymon »

Nez to zacnes takhle zasadne resit, zajed si za nekym, kdo ma Vidu (origo diagnostika Volvo). Ten se podiva, jaky mas rozdil tlaku a kolik gramu sazi je ve filtru.... treba ho mas uplne cistej ;-)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#9 DPF

Příspěvek od mr1 »

STK do toho netahejte. Nebo vy si snad necháte při technické vytáčet svoje dehty do nesmyslných otáček? Osobně jsem jednou viděl, jak se z majitem takle rozloučila dýzlová siera.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 401
Registrován: 12 roků
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#10 DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

mr1 píše:Nebo vy si snad necháte při technické vytáčet svoje dehty do nesmyslných otáček?
To jim muzes jako nadiktovat do kolika max to muzou vytacet? Nereknou ti pak ze takhle to nenechaji projit? Ja nevim, ptam se, nikdy sem jeste na emisich osobne nebyl.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#11 DPF

Příspěvek od mr1 »

No to né. Musíš se z borcem mimo kameru domluvit. Pak ty emise stojí o stovku víc. O nic nejde.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#12 DPF

Příspěvek od karelvolvo »

Dneska jim stačí říct že pokud Tě to bude honit tak že pojedeš jinam a je to, rádi Ti vyhový jde přece o prachy. Já mám známého a jen mu řeknu kdy přijedu a jen to sepíše, zaplatím a on nalepí známku nedovolil by si to ani nastartovat chce přece skoro za nic mých 600kč ne?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13053
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#13 DPF

Příspěvek od raolsa »

Já nevím, že se těch emisí tak bojíte. Ty motory jsou na to stavěný a jestli je používáte tak jak máte a né žádný kadla kadla na 1200 otáček tak není problém. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 67
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Vůz: S80II 2.4 D5 MY07
Bydliště: Od Budějovic po J. Hradec

#14 DPF

Příspěvek od bizon17 »

Neřek bych, že se ten motor tak moc trápí když to na chviličku vytočí na emisích. Pak taky k tomu DPF, mám takovej dojem, že na klasických emisích se měří CO2 na což nemá DPF vůbec vliv. Pevný částice pochybuju že někdo měří. Tudíž by s odstraněním problém být neměl. Jestli se pletu tak mě opravte.
_________________
Volvo S80II D5 MY07 aut.

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2415
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#15 DPF

Příspěvek od mr1 »

No jestli si myslíte, že točit tři-pět minut na volnoběhu na omezovač, tak potom ano. Potom je to v pořádku a motoru to ohromně prospěje :twisted: Oni to totiž jinak nenaměří. Já rozhodně nejezdím 1200 otáček, ale do červenýho nejde. Nevidím k tomu důvod. Teda - když jsem měl služební feldu, tak sem ji ráno nakopl, a v zimě jel na jedničku na omezovač, dokud nezačala topit - a to bylo celkem brzo :lol:
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

tymon
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 601
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

#16 DPF

Příspěvek od tymon »

mr1 píše:... když jsem měl služební feldu, tak sem ji ráno nakopl, a v zimě jel na jedničku na omezovač, dokud nezačala topit - a to bylo celkem brzo :lol:
:ROFL: :ROFL: :ROFL:
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#17 DPF

Příspěvek od karelvolvo »

bizon17 píše:Neřek bych, že se ten motor tak moc trápí když to na chviličku vytočí na emisích. Pak taky k tomu DPF, mám takovej dojem, že na klasických emisích se měří CO2 na což nemá DPF vůbec vliv. Pevný částice pochybuju že někdo měří. Tudíž by s odstraněním problém být neměl. Jestli se pletu tak mě opravte.
U nafťáku se měří kouřivost tedy pevné částice
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#18 DPF

Příspěvek od karelvolvo »

bizon17 píše:Neřek bych, že se ten motor tak moc trápí když to na chviličku vytočí na emisích. Pak taky k tomu DPF, mám takovej dojem, že na klasických emisích se měří CO2 na což nemá DPF vůbec vliv. Pevný částice pochybuju že někdo měří. Tudíž by s odstraněním problém být neměl. Jestli se pletu tak mě opravte.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 178
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: XC 90 V8 (LPG)
Bydliště: Brno

#19 DPF

Příspěvek od Corek »

Stejnej neřád jako egr to je, pryč s tím 8)
_________________
Je: Volvo XC90 V8 2005
Bylo: Volvo XC90 D5 120kw rv 2004 automat - 7let a 150000km

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 431
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#20 DPF

Příspěvek od Ares »

Ja som nechal DPF odstrániť a zatiaľ spokojnosť. Čo sa spotreby týka, to budem vedieť presnejšie povedať až sa oteplí.
Teraz som krátko po chipe, takže tak nejak rátam s nižšou spotrebou celkovo. Tažko povedať, koľko % z toho je DPF a koľko chip.
A keď sme u toho, TK ani EK nemá ako zistiť, že tam ten DPF nie je, pokiaľ zospodu všetko vyzerá ako predtým.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Mekyk

#21 DPF

Příspěvek od Mekyk »

Vizualně na stk asi nic nepoznají, snad jen že by to víc kouřilo,ale když to připojí na diagnostiku tak to zjistí okamžite. Tak nevím jestli odstranění dpf je správná cesta. Uvidíme co přinese další legislativní opatření evropského parlamentu. Doufám že stk po roce nakonec neschválí.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 6
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Vůz: V70

#22 DPF

Příspěvek od lele »

Odstránenie DPF je jednoznačne veľmi prospešná vec. Ale len pre auto.
Pre človeka rozhodne nie. Práve pevné častice z naftových motorov spôsobujú leukémiu, preto neustále WHO tlačí na EU, aby boli DPF povinné a aby ich začali kontrolovať aj STK.
Toto nie je polemika. To je holý fakt.

majtinek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 422
Registrován: 13 roků
Bydliště: Prahák
Vůz: Volvo

#23 DPF

Příspěvek od majtinek »

lele píše:Odstránenie DPF je jednoznačne veľmi prospešná vec. Ale len pre auto.
Pre človeka rozhodne nie. Práve pevné častice z naftových motorov spôsobujú leukémiu, preto neustále WHO tlačí na EU, aby boli DPF povinné a aby ich začali kontrolovať aj STK.
Toto nie je polemika. To je holý fakt.
Doporučuji změnit medikamenty nebo ošetřujícího lékaře... :%)
_________________
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#24 DPF

Příspěvek od wickey »

???
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 7
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Vůz: V70

#25 DPF

Příspěvek od jenousch »

A co tedy vyndat DPF, nahradit trubkou a pred STK namontovat zpet a po ST zase nahradit trubkou. Jednou za 2 roky se to urcite vyplati. Otazka-pozna auto trubku misto DPF? Popr. lze take nejak bezpecne vyradit EGR? V70 2008
Diky
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“