Jizdni vlastnosti - S60
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo S60 Momentum D3 2011
#1 Jizdni vlastnosti - S60
Zdravím všechny,
už půl roku jezdím s S60 2011, D3, které jsem dostal jako služební auto. Firma to kupovala od Charouze jako předváděčku.
Od samého počátku mám jeden zásadní problém: přijde mi, že auto "odskakuje" na nerovnostech. Ani nevím jak to detailně popsat, ale ve zkratce: při vjezdu do zatáčky se nerovnosti (hlavně na D1 i v levém pruhu) strašně přenášejí do volantu, volant skáče tam a zpátky a i v rychlostech okolo 140km/h to člověk musí relativně silou držet nebo se s tím smířit ale pak mám pocit že hopkám jak nadmutá koza (a nedá se to jednou rukou utáhnout ani kdybych se rozkrájel). Jízda se nedá moc užít, prostě mi přijde, že je to celé takové "volné". Časem jsem si na to plus minus zvykl, pak jsem chvíli řídil kolegovu A4 ale i nějakou velkou starší Mazdu a přišlo mi, že to je prostě rozdíl. Všude v recenzích se píše, že je to "dálniční expres" ale mě po 300km bolí pravá ruka protože ten volant držím silou. Když vidím dlouhou táhlou zatáčku tak se na ní vyloženě netěším protože to znamená chytnout pořádně volant a doufat, že se to tam moc nevlní.
Byl jsem s tím v servisu v Průhonicích (auto je ještě v záruce) a i když byli fajn, tak prý nic nenašli, nikde žádná vůle. Když jsem se to technikovi snažil předvést a auto vyvezl na dálnici, tvářil se, že je to v pořádku a že to bude profilem pneumatiky. Letňáky (17) mimochodem byly dost jetý takže jsem doufal, že zimáky a nový kola (16) to vylepší. Přezul jsem minulý týden a i když je auto obecně stabilnější, problém s tím "skákáním" to nevyřešilo.
Nevíte čím by to mohlo být? Vím, že když s tím pojedu znovu do servisu tak jim asi musím říct na co se zaměřit, protože jinak se nepohnu z místa, v únoru mi dojde záruka a pak vymění za peníze půlku podvozku.
Jinak auto je to fajn. Jenom se mohli snažit vychytat ty dětský nemoci než to pustili na silnice: mě například měnili tu izolace podél všech oken, protože vrzala jak blázen a nic nepomáhalo. A přední nárazník je strašlivě nízko takže v Praze to furt někde odírám. A stačil jsem se zamyslet a v červenci to napálit v 30km/h do auta přede mnou. Nikomu se nic nestalo ale co mě překvapilo, že cena opravy byla v 1/3 hodnoty vozu, ještěže jsem to neplatil (je to samozřejmě pojištěný).
Díky za pomoc!
---
S60 D3, r.v. 2011, Momentum, barva čerstvého průjmu
už půl roku jezdím s S60 2011, D3, které jsem dostal jako služební auto. Firma to kupovala od Charouze jako předváděčku.
Od samého počátku mám jeden zásadní problém: přijde mi, že auto "odskakuje" na nerovnostech. Ani nevím jak to detailně popsat, ale ve zkratce: při vjezdu do zatáčky se nerovnosti (hlavně na D1 i v levém pruhu) strašně přenášejí do volantu, volant skáče tam a zpátky a i v rychlostech okolo 140km/h to člověk musí relativně silou držet nebo se s tím smířit ale pak mám pocit že hopkám jak nadmutá koza (a nedá se to jednou rukou utáhnout ani kdybych se rozkrájel). Jízda se nedá moc užít, prostě mi přijde, že je to celé takové "volné". Časem jsem si na to plus minus zvykl, pak jsem chvíli řídil kolegovu A4 ale i nějakou velkou starší Mazdu a přišlo mi, že to je prostě rozdíl. Všude v recenzích se píše, že je to "dálniční expres" ale mě po 300km bolí pravá ruka protože ten volant držím silou. Když vidím dlouhou táhlou zatáčku tak se na ní vyloženě netěším protože to znamená chytnout pořádně volant a doufat, že se to tam moc nevlní.
Byl jsem s tím v servisu v Průhonicích (auto je ještě v záruce) a i když byli fajn, tak prý nic nenašli, nikde žádná vůle. Když jsem se to technikovi snažil předvést a auto vyvezl na dálnici, tvářil se, že je to v pořádku a že to bude profilem pneumatiky. Letňáky (17) mimochodem byly dost jetý takže jsem doufal, že zimáky a nový kola (16) to vylepší. Přezul jsem minulý týden a i když je auto obecně stabilnější, problém s tím "skákáním" to nevyřešilo.
Nevíte čím by to mohlo být? Vím, že když s tím pojedu znovu do servisu tak jim asi musím říct na co se zaměřit, protože jinak se nepohnu z místa, v únoru mi dojde záruka a pak vymění za peníze půlku podvozku.
Jinak auto je to fajn. Jenom se mohli snažit vychytat ty dětský nemoci než to pustili na silnice: mě například měnili tu izolace podél všech oken, protože vrzala jak blázen a nic nepomáhalo. A přední nárazník je strašlivě nízko takže v Praze to furt někde odírám. A stačil jsem se zamyslet a v červenci to napálit v 30km/h do auta přede mnou. Nikomu se nic nestalo ale co mě překvapilo, že cena opravy byla v 1/3 hodnoty vozu, ještěže jsem to neplatil (je to samozřejmě pojištěný).
Díky za pomoc!
---
S60 D3, r.v. 2011, Momentum, barva čerstvého průjmu
#2 Jizdni vlastnosti - S60
Co tlumiče?
_________________
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)
bylo: 850 T-5R (gul), VOLVO XC70 D5 '05 (Moravák) VOLVO 460 turbo '90 (Sněhulák) - VOLVO V70 TDi '97 (Freddy Krueger) - VOLVO S70R '98 (Červený drak) - VOLVO V50 2.0D '04 (Mrdka)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo S60 Momentum D3 2011
#3 Jizdni vlastnosti - S60
To auto má najeto necelých 40tis km, takže by mě překvapil jejich tak brzký odchod do věčných lovišť. Ale když jsem s tím v těch Průhonicích byl tak je změřili, pokud si dobře pamatuju vyšlo jim 75% vepředu a 50% vzadu (nebo naopak, už přesně nevím) na což servisák prohlásil, že je to úplně normální a že strachovat bych se měl až při 25% a méně a že ani u nových aut nevyjde 100% (tomu nerozumím vůbec tak jsem jim samozřejmě věřil).
P.S. V těch Průhonicích jsem s tím byl dvakrát. Jednou kvůli tomu vrzání izolace a zmínil jsem problém s podvozkem a to změřili tlumiče. Podruhé poté co jsem během jednoho týdne najezdil asi 3tisíce kilometrů po Evropě a prostě mi to přišlo nepřijatelný u auta za ty peníze. Vždycky se snažili, až mi je blbý, že tam furt s tím jezdím. Ale kdyby to byla blbost tak to neřešim. Navíc, já jsem do toho Volva přestoupil z usmolenýho Hyundaie takže to ani není o tom že bych byl zvyklej na něco lepšího.
P.S. V těch Průhonicích jsem s tím byl dvakrát. Jednou kvůli tomu vrzání izolace a zmínil jsem problém s podvozkem a to změřili tlumiče. Podruhé poté co jsem během jednoho týdne najezdil asi 3tisíce kilometrů po Evropě a prostě mi to přišlo nepřijatelný u auta za ty peníze. Vždycky se snažili, až mi je blbý, že tam furt s tím jezdím. Ale kdyby to byla blbost tak to neřešim. Navíc, já jsem do toho Volva přestoupil z usmolenýho Hyundaie takže to ani není o tom že bych byl zvyklej na něco lepšího.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3745
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#4 Jizdni vlastnosti - S60
tlumice 50% taky nic moc za ten najezd...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Vůz: V60D3 aut
- Bydliště: Olomouc
#5 Jizdni vlastnosti - S60
zajímavej problém, v60 mám rok, najeto 40 tisíc, a oproti předchozí v70 říkám supr podvozek, žádný poskakování, volant v pohodě, pouze při rozjezdu když zatáčím mám někdy pocit, jakoby se nechtěl roztočit posilovač - jde chvíli poměrně ztuha, potom při jízdě ale dobrý. na dálnici můžu držet volant zcela lehce -žádná velká síla. A co nastavení účinku posilovače ? já bych ještě zkusil servis kde mají hodně dobrou mašinu na měření geometrie, minulá v70 mne trochu zlobila a zjistil se blbej odklon těhlice na jedné straně. jinak po dvou V70 je toto zatím nejlepší auto jaký jsem kdy měl.
_________________
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#6 Jizdni vlastnosti - S60
50% na tlumičích nemám ani já s 220 tisícema na krku. Na testu jsem měl 95% vpředu a 90% vzadu.
Jinak určitě změřit pořádně geometrii. Měl jsem podobný problém a dělala to špatná sbíhavost VZADU!!! Gumy se nesjíždějí špatně?
Jinak určitě změřit pořádně geometrii. Měl jsem podobný problém a dělala to špatná sbíhavost VZADU!!! Gumy se nesjíždějí špatně?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 733
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Vůz: modrá V70R II 300koní
- Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha
- Kontaktovat uživatele:
#7 Jizdni vlastnosti - S60
A není možnost třeba v těch průhonicích se projet v nějaký předváděčce a sám si to porovnat jestli je to opravdu autem?
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo S60 Momentum D3 2011
#8 Jizdni vlastnosti - S60
Tak jen pro info: auto je v nemocnici u Kurtze ve Vestci. Doporučeno kolegou, zatím super = přijde mi, že mají opravdu zájem to nějak řešit a nechtějí se mě jen zbavit. Uvidíme na co přijdou. Ten problem přetrvavá (i když posledních pár týdnů nejezdím tak dlouhé cesty takže to tolik neřeším), tak by mě zajímalo na co přijdou. Budu informovat, protože to vypadá na unikátní problém. Faktem zůstává, že vždycky když z Volva přesednu do libovolného jiného auta mám najednou pocit hrozného hluku a lavic místo sedaček. V pohodlí to auto prostě válí
S60 D3, r.v. 2011, Momentum, barva čerstvého průjmu
S60 D3, r.v. 2011, Momentum, barva čerstvého průjmu
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 850
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
#9 Jizdni vlastnosti - S60
Jelikož jsem zvyklí na perfektní podvozek který má každá AR,tak při koupi eRka mě přišlo že ten podvozek není to pravé,byl jsem proto na test tlumičů a výsledek byl,všechny čtyři měly přes 70%,z toho jsem vyvodil že podvozky od Volva nejsou silnou stránkou,i ty Fordy mají lepší podvozek
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 136
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9, Letnany
- Kontaktovat uživatele:
#10 Jizdni vlastnosti - S60
Opravdu mne zajima reseni,
jelikoz mam podobny problem ktery jsem mozna vyresil.
Spatne udelana geometrie ve Volvo, nasledne opravena v bestdrive
ale nejak tam ten problem pretrvava, ale muze to byt jen pocit ze hledam hnidu
jelikoz mam podobny problem ktery jsem mozna vyresil.
Spatne udelana geometrie ve Volvo, nasledne opravena v bestdrive
ale nejak tam ten problem pretrvava, ale muze to byt jen pocit ze hledam hnidu
_________________
XC90 B5
S90
XC90 B5
S90
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 850
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
#11 Jizdni vlastnosti - S60
Měl by ses smířit s tím,že u Volva nestíhá podvozek výkonnému motoru
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 136
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha 9, Letnany
- Kontaktovat uživatele:
#12 Jizdni vlastnosti - S60
tim to neni, do vymeny ramu motoru to nedelalocuhan píše:Měl by ses smířit s tím,že u Volva nestíhá podvozek výkonnému motoru
_________________
XC90 B5
S90
XC90 B5
S90
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12054
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 Jizdni vlastnosti - S60
Tady házíte procenta u tlumičů jako by se nechumelilo.
Moje zkušenost: testy (tehdy ještě Barum servis, nyní bestdrive) ukázaly 90% a 80% (zadek, předek) a ty tlumiče byly totálně v hajzlu. Daly se nový a bylo to jak jezdit po kolejích. (u eskorta na 16')
Loni sem byl, už v bestdrivu na testu na fábii, 80 a 70 a jsou taky uplně v hajzlu, to auto v zatáčkách uskakuje, při hrabání odkakuje kolo atd. přitom na technický mi na výslovnej dotaz jak je na tom zavěšení řekl že uplně v pořádku.
Moje zkušenost: testy (tehdy ještě Barum servis, nyní bestdrive) ukázaly 90% a 80% (zadek, předek) a ty tlumiče byly totálně v hajzlu. Daly se nový a bylo to jak jezdit po kolejích. (u eskorta na 16')
Loni sem byl, už v bestdrivu na testu na fábii, 80 a 70 a jsou taky uplně v hajzlu, to auto v zatáčkách uskakuje, při hrabání odkakuje kolo atd. přitom na technický mi na výslovnej dotaz jak je na tom zavěšení řekl že uplně v pořádku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4156
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#14 Jizdni vlastnosti - S60
Snažil bych se někde si půjčit jinej kus v co nejpodobnější specifikaci a porovnat to. Případně ten rozdíl předvést servisákům.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Vůz: Volvo S60 Momentum D3 2011
#15 Jizdni vlastnosti - S60
Tak aktualizace: konečně jsem uspěl v tom, že byl problém uznán. Pan Kurtz (mimochodem: znovu musím pochválit = super chování!) mi řekl, že po delší projíždče zaznamenal, že "auto nápadně plave". Je to prý zadní náprava, auto jede jakoby bokem.
Vzhledem k tomu, že ale podvozek je OK = vše zkontrolováno, geometrie OK, gumy OK, kola OK, všechny čepy apod OK netuší čím by to mohlo být. Řeší se tedy s importérem/centrálou. Předpokládá prý, že tento/příští týden si to vezmou zpátky. Asi na delší dobu a povyměňují.
Mě těší, že se tím někdo zabývá a teď už docela věřím, že dostanu zpátky auto - sice možná se zpola vyměněným podvozkem - ale na silnici držící.
Budu informovat i nadále. Ještě že je to auto v záruce!!!
---
S60 D3, r.v. 2011, Momentum, barva čerstvého průjmu
Vzhledem k tomu, že ale podvozek je OK = vše zkontrolováno, geometrie OK, gumy OK, kola OK, všechny čepy apod OK netuší čím by to mohlo být. Řeší se tedy s importérem/centrálou. Předpokládá prý, že tento/příští týden si to vezmou zpátky. Asi na delší dobu a povyměňují.
Mě těší, že se tím někdo zabývá a teď už docela věřím, že dostanu zpátky auto - sice možná se zpola vyměněným podvozkem - ale na silnici držící.
Budu informovat i nadále. Ještě že je to auto v záruce!!!
---
S60 D3, r.v. 2011, Momentum, barva čerstvého průjmu
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 9 Odpovědi
- 443 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Sídžej
-
- 2 Odpovědi
- 721 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 56 Odpovědi
- 6798 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Cronicle
-
- 1 Odpovědi
- 488 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lkopcansky
-
- 146 Odpovědi
- 13618 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pep