Právě je 17 lis 2018 22:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 09:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 2135
Bydliště: Liberec
Bydliště: Liberec
Vůz: VOLVO XC70 D4 AWD, MY16, KE020
Ahoj, jinému poradit umím, ale sám řeším dilemma. :D

Potřebuji další auto, kontétně koukám na S80. Podmínkou je AWD, pěkný stav a výbava Summum a výš.

Otevřeně se hlásím k tomu, že se mi líbí zde nabízená Executive od Mirka. Nicméně kromě dalších věcí, které souvisí s mým účetnictvím, přemýšlím i o perspektivě daných aut. Executiv bude 8 roků, najeto 250. I když Volvo drží, únava může být a všichni víme.

Proti tomu mohu postavit S80 3,2 AWD, automat, rok 10, 175 tis.

A teď "babo raď". U 3,2 mohu dle vlastní zkušenosti uvažovat 11 l/100, u D5 7,5 - 8. Když vezmu kolik bude auto jezdit, je to cca. 55 - 60tis. Kč v palivu. Otázkou je, co dál. Jasné, že D5 bude choulostivější a má víc najeto, nicméně osobně jsem u 3,2 i T6 měnil katalizátory, lambdy .... jedna z mých T6 měla problémy se zvýšenou spotřebou oleje už s nájezdem 110 tis. km.

Takže bych chtěl poprosit místní zasloužilé bardy (neplést s Jarkem :D ) o názor. Nechci jakkoli dehonestovat zde nabízenou D5, která se mi moc líbí a jejíž stav jsem si prověřil u Kurtze, ale pouze podebatovat na dané téma.

Díky Dan

p.s.: nemusíme si říkat, že mi to na ty 2 měsíce, co budu auto mít může být jedno, prostě pohovořme obecně. Díky

_________________
VOLVO XC70 D4 AWD, MY16, KE020


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 09:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 5131
Bydliště: Zlín
Vůz: C30 2,4i 125 kw MY08 MT Summum
Jel jsi v D5 a 3,2? Pokud ne, svez se. Spotrebi vyresis zastavbou plynu a mas to za necely rok pri tvem najezdu zpet. Dojezd 400 km to na LPG da. Vic nepotrebujes - treba si po takove vzdalenosti odskocit, ci se najist.
3,2 pekne zni a od 4000 ot pekne jede. Na dlouhe cesty ideal, jen ta spotreba. Co na 3,2 lidi resi ti prozradi jini. Ale dle ruznych clanku je to jedna z nejspolehlivejsich motorizaci.
D5 bude trosku hlucnejsi a na volnobeh to trochu trepe, coz mi v riznych P3 vadilo. Ale spolehlivosti D5 bych se nebal. Ja s zadnou naftou nikdy problemy nemel. Je to o tom, jak se staras, jak jezdis a trochu asi i o stesti.

_________________
"GALERIE"
C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT Obrázek
bylo: V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 10:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 2135
Bydliště: Liberec
Bydliště: Liberec
Vůz: VOLVO XC70 D4 AWD, MY16, KE020
Haben píše:
Jel jsi v D5 a 3,2? Pokud ne, svez se. Spotrebi vyresis zastavbou plynu a mas to za necely rok pri tvem najezdu zpet. Dojezd 400 km to na LPG da. Vic nepotrebujes - treba si po takove vzdalenosti odskocit, ci se najist.
3,2 pekne zni a od 4000 ot pekne jede. Na dlouhe cesty ideal, jen ta spotreba. Co na 3,2 lidi resi ti prozradi jini. Ale dle ruznych clanku je to jedna z nejspolehlivejsich motorizaci.
D5 bude trosku hlucnejsi a na volnobeh to trochu trepe, coz mi v riznych P3 vadilo. Ale spolehlivosti D5 bych se nebal. Ja s zadnou naftou nikdy problemy nemel. Je to o tom, jak se staras, jak jezdis a trochu asi i o stesti.

Díky. Měl jsem 3,2 i D5. Vždy pouze krátce. :oops: Paradoxně u D5 jsem nikdy neřešil nic, u T6 i 3,2 byly problémy kat / lambda. Třepání na volno znám, mám D4 v XC70 a trochu to cítit je, nicméně nic zásadního.

Dan

_________________
VOLVO XC70 D4 AWD, MY16, KE020


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 10:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: leden 2010
Příspěvky: 5131
Bydliště: Zlín
Vůz: C30 2,4i 125 kw MY08 MT Summum
u té D5 151 kw, někde je tu psáno, že tato evoluce D5 už moc spolehlivostí neoplývá. Je to biturbo a snad tam praskají vložky válců nebo co... Nevím, nechci spekulovat. Znalejší upřesní.

Edit: tu David Patočka: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=128&t=63057&p=746345&hilit=d5+151+kw#p746345

_________________
"GALERIE"
C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT Obrázek
bylo: V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 13:17 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 1869
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Pokud D5 tak 120KW, ale to se nepovede. Takže tu 136kW + chip od VČ a je to.

Té Biturbo bych se vyhnul obloukem, velkým.

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 15:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2015
Příspěvky: 115
Bydliště: Liberec
Vůz: S80II 3.2 AWD
U 3.2 jak už psal Haben, tak jde výrazně srazit náklady na palivo montáží LPG. Takže jestli nevadí častější tankování, tak si myslím, že je to super varianta. Troufnu si tvrdit, že to pak jezdí i levněji, než D5 a bez naftových rizik. Za mě 3.2, ale jakou jinou odpověď ode mě taky čekat, když jsem si ji do S80 zvolil. :D Ten motor je kultivovaností úplně jinde, než D5. S motorem jako takovým jsem zatím problém neřešil.

_________________
Volvo S80 II 3.2 B6324S AWD, r.v. 2007, geartronic
bylo: Volvo V70 D5244T, r.v. 2002, automat


Naposledy upravil simons93 dne 08 lis 2018 15:09, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 15:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: září 2008
Příspěvky: 2135
Bydliště: Liberec
Bydliště: Liberec
Vůz: VOLVO XC70 D4 AWD, MY16, KE020
Ahoj, díky za všechny postřehy. Budu rád za další.

Dan

_________________
VOLVO XC70 D4 AWD, MY16, KE020


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 15:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1292
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
python.p píše:
Pokud D5 tak 120KW, ale to se nepovede. Takže tu 136kW + chip od VČ a je to.

Té Biturbo bych se vyhnul obloukem, velkým.


Ale nebuď tak zaujatý, když jezdíš pouze 136kW.
Sám za sebe nemohu na 151kW říci nic špatného.

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 15:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: duben 2018
Příspěvky: 57
Bydliště: Děčín
Vůz: 2002 Volvo S80 T6
Do S80 první generace se vejde i 78 litrová LPG nádrž :-D

_________________
2002 Volvo S80 T6 LPG Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 18:43 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: květen 2017
Příspěvky: 1869
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Jakub Svoboda píše:
python.p píše:
Pokud D5 tak 120KW, ale to se nepovede. Takže tu 136kW + chip od VČ a je to.

Té Biturbo bych se vyhnul obloukem, velkým.


Ale nebuď tak zaujatý, když jezdíš pouze 136kW.
Sám za sebe nemohu na 151kW říci nic špatného.



Nejsem zaujatý, jen je tam více rizik jak u 136kW verze. 2 turba, to je 2x větší šance na to, že se pokazí :D a potom to co popisoval a několikrát opravoval David Patočka.

_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @225 ořů v plné síle!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 21:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 548
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: XC70 r.v.2011
D5 zatim tez bez problemu ve stejne vykonnostni verzi jako Jakub. Ale...S jidlem roste chut. Nafta mi vyhovuje,ale vice koniku by neskodilo ...Ja mam stake jeste moznost chipu,ale co dal ...Jinak ustalena spotreba 8,3 l.

_________________
XC 70 D5 AWD Summum r.v. 2011 (aktuálně 220 tis.km)
P 407 SW 2.2 HDI r.v. 2007 (v r.2017 naposledy najeto 270 tis.km) -> prodáno SK
P 406 2.2 HDI r.v. 2000 (v r.2017 najeto 390 tis.km) -> prodáno v bydlišti. (vypadá hodně unaveně)
P 205 1.9 GTI r.v. 1989 (sešrotováno na cca 300 tis.km)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 08 lis 2018 21:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2016
Příspěvky: 182
Bydliště: Semily
Vůz: S80 V8, V60 D5 AWD, S40 II 2.0D
Ja nechal nahrát soft do 158kW od včs a teprve a tim mi přijde, že to jede tak jak má. Je fakt, že tenhle konkrétní kousek nás ale potrápil.

_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 09 lis 2018 07:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1292
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Máš automat?

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 09 lis 2018 21:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: březen 2017
Příspěvky: 548
Bydliště: Řečany nad Labem
Vůz: XC70 r.v.2011
Budu muset take provest. Nevim koho se Kuba pta, ale jestli mne, tak mam AT.

_________________
XC 70 D5 AWD Summum r.v. 2011 (aktuálně 220 tis.km)
P 407 SW 2.2 HDI r.v. 2007 (v r.2017 naposledy najeto 270 tis.km) -> prodáno SK
P 406 2.2 HDI r.v. 2000 (v r.2017 najeto 390 tis.km) -> prodáno v bydlišti. (vypadá hodně unaveně)
P 205 1.9 GTI r.v. 1989 (sešrotováno na cca 300 tis.km)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 09 lis 2018 23:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: říjen 2016
Příspěvky: 1292
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 151kW automat MY2010
Na Papayu: zajímá mě jestli se zmenilo chování automatu po čipu. VČ

_________________
XC70 MY2010 viewtopic.php?f=96&t=65709


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 10 lis 2018 06:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: srpen 2016
Příspěvky: 182
Bydliště: Semily
Vůz: S80 V8, V60 D5 AWD, S40 II 2.0D
Jakub Svoboda píše:
Na Papayu: zajímá mě jestli se zmenilo chování automatu po čipu. VČ


Ano je to AT a awd, tam mi to dává smysl. U fwd si to v zime nedokazu predstavit.
Priznam se, ze ted uz ten automat nedokážu posoudit. Chtel jsem chip taky proto, ze v sérii ten automat radi strasne brzo a je schopný tam nacpat šestku a točit 1200. Tohle se nezměnilo. S autem ted jezdi manzelka.

_________________
Volvo V60 D5 AWD 2012
Volvo S40 2.0D 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: S80 D5 AWD/ 3,2 AWD
PříspěvekNapsal: 10 lis 2018 06:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červenec 2016
Příspěvky: 176
Bydliště: ZNOJMO
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2.4, r.v 2010
Souhlasím s Kubou na motor nemám jedinou výhradu. Není to formule takže žádné závodění na semaforech a honění za studena. Auto budu mít v březnu tři roky a na motor nemůžu říct půl slova. Ve 3.2 jsem nejel asi to musí být ještě úplná jiná dimenze ale já chci mít i nadále svoje auto rád takže za mě D5 151kw, no problem

_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD

Vida k dispozici


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Volvoklub ČR


POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.085s | 18 Queries | GZIP : Off ]