Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 19
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Bratislava
Vůz: S60 T6 AWD 224kW

#1 Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia

Příspěvek od Man23 »

Zdravím,

Už nejaký ten mesiac pozerám po S60kách... Spočiatku som išiel po T5 - 5 valcovom turbobenzíne. No nakoľko som do sumy 20000€ nenašiel vhodného kandidáta uvažujem nad dieslom. Tých je na výber dostatok...

Bohužiaľ vôbec sa v diesloch nevyznám... Teraz mám 2,5l atmosferický benzín v bmw... Je dôvod prečo som chcel benzín - každý deň idem cca 3km do práce a z práce. Teda hovorí sa, že diesel na takéto krátke vzdialenosti trpí - nikdy som neriešil prečo. Možno by ste mi to mohli objasniť. Možno je to aj turbo ? ktoré by bolo tiež vlastne v tej T5ke. Resp. je možné nejako ochrániť ten dieslový motor ? Možno nejakou starostlivosťou - nechať ho vždy zohriať, vychladnúť...

Taktiež by som bol rád za nejaké recenzie na tento D5 motor, spoľahlivosť, ťah atď.

Ďakujem

Dzambor
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 538
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Trenčín
Vůz: Volvo V50 2.0D Momentum 08' 6. manual

#2 Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia

Příspěvek od Dzambor »

Na takéto krátke vzdialenosti nad dizlom zabudaj. Určo rieš čosi v benzíne. Dôvody? Nezahreje sa olej, tak sa viac opoterbuje motor. Potom štartér dostáva viac zabrať (vymlátiš bateriu), myslím že už to má DPF, tak sa ti nebude vypalovať pri tak krátkych trasách a rovno sa upchá a dovi dopo, skrz to sa ti bude tlačiť nafta do oleja. No proste vobec nad tym ani neuvazuj. Skus mozno pridat na cene a riesit 2.5T alebo nieco podobne, ked tak bud iny typ auta (S80, V70 a pod.) alebo inu znacku auta. Takto to auto zbytocne odrovnas a odrovnas potom aj svoju penazenku.

Co sa tyka turba, tak turbo vydrzi pokial dostava spravnu starostlivost, a to ze nechas po jazde bezat motor aby sa dochladilo turbo a nevypynas motor hned. Ak to vypnes hned tak sa olej ktory cirkuluje v turbe zacne vysokou teplotou spalovat a vznika tam nanos zo spaleneho oleja a tym padom sa vie zaseknut alebo prasknut v nom nieco.
_________________
Volvo V50 2.0D r.v. 2008

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 91
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Děčín
Vůz: XC70 2.4 AWD D5 2008 střibrná
Bydliště: Děčín

#3 Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia

Příspěvek od krusnohorec.dc »

Když jsi se zmínil o dochlazení turba,kolik zhruba stači ,minuta ,dvě nebo více.
_________________
Favo 135, .]Xantie II combi 1.8 16v r.v.1998 [/color]a teď VolvoXC70 D5 AWD střibrná Polestar r.v.2008
A občas Davo Matiz ,Ford fokus 1,6 automat,WW Sharan 1,9 td automat ,všechny 3 upravený na ruční řizení

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 257
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Cieszyn
Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09

#4 Rady pri kúpe S60 D5 II. generácia

Příspěvek od ruprecht »

Dzambor píše: Co sa tyka turba, tak turbo vydrzi pokial dostava spravnu starostlivost, a to ze nechas po jazde bezat motor aby sa dochladilo turbo a nevypynas motor hned. Ak to vypnes hned tak sa olej ktory cirkuluje v turbe zacne vysokou teplotou spalovat a vznika tam nanos zo spaleneho oleja a tym padom sa vie zaseknut alebo prasknut v nom nieco.
Turbo je u D5 chlazené kapalinou, netřeba dochlazovat....
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW Obrázek
BMW Z4 E85, 2.5I

ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“