rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Vůz: volvo xc60 awd
Bydliště: blava

#1 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od volvoxc60awd »

Zdravim.
Poradi odbornik?
dost casto rucne podradujem na automate,zo 6,na 5 na dialnici,ked musim pribrzdit
Kdesi som cital,ze to neni dobry zvyk a vselico sa viacej namaha..
Radsej treba pouzivat brzdy a automat si uz poradi sam.
Dik,za odpoved.

Temu som si dal vyhladat v tomto fore,ale nic nenaslo.
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Urvanej »

Ne nadarmo se řiká, máš automat, tak dej D a neřeš. Ta převodovka si sama vědomě neublíží, ale aktivní uživatel to zvládne. Na druhou stranu, když to tam tu možnost má, tak proč jí nevyužít, že? :-)
Hele je to jednoduchý. Když si řadíš sám, hobluješ lamely víc, než je nutný, když ne, ojíždíš kotouče víc než je nutný. Co je jednodušší na servis, brzdy, co je levnější na servis, brzdy.
Klidně si tam kvrdlej dle libosti, ono se nic nestane i několik set tisíc. Ale když se budeš chovat jinak, tak to třeba zvládne 400, takhle jen 200 (možno doplnit libovolné číslo).
David Patočka tu jednou napsal, jak generálkoval převodovku po asi 60tis km, protože pán byl zvyklej z kopce vyřazovat...
Vim, neodpověděl jsem ti na dotaz, protože na to jednoduchá odpověď neexistuje. Já osobně do toho převodovce nekecám, pokud nesjíždim krpál jak kráva.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#3 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Ekky »

Tak obcas jsem do toho taky prevodovce zakecal kdyz bylo potreba ale pri tom predjizdeni staci udelat kickdown a ona si to sama poslkada ne?
Jinak jako ze na kopci pan vyradil na N a pod kopcem tam zas vrazil D? :D
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#4 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Kuko28 »

to jsem psal já, říkal mi to soused co se taky věnuje automatům.

přesně jak píšeš, na kopci hodil N, dole vrátil D. Byl to tuším nějaký Jaguar. První automat, nikdo mu neporadil jak s tím jezdit....
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#5 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Ekky »

Doufam ze to manzelku nenapadne pac ta rada taky jezdi s kopce na neutral.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#6 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od ok2ucx »

Kuko28 píše:na kopci hodil N, dole vrátil D. Byl to tuším nějaký Jaguar. První automat, nikdo mu neporadil jak s tím jezdit....
Nečetl návod. Pokud jsem to někde správně zaznamenal, tak na N se nemá převodovka vlastně vůbec používat (t.j. že není plný průtok oleje chladičem - se vším, co z toho následně plyne - to už v návodu nebývá).

A jestli mě opět paměť něklame, tak někde v návodě bylo u převodovky PRND43L uvedeno, že ty stupně 4, 3 a L (co omezují nejvyšší zařaditelný stupeň) jsou právě do kopců. U Geartronicu tomu pak přibližně bude odpovídat ručně zařazený stupeň. Osobně se domnívám, že když třeba z Mohelnického kopce zařadím 4 nebo 5 (v případě 6q), aby se mi auto nerozjíždělo na více než kilo, bude to OK. Stupeň je zařazen, olej proudí, motor brzdí (bez spotřeby), nedomnívám se, že by tam mělo být nějaké větší opotřebení čehokoli. Ale rád se nechám poučit.

Jako brzdy dobrý, ale upálit je někde na Alpském kopci asi taky není nic moc, hlavně pak dole.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#7 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Kuko28 »

nuže, asi to nebyl fungl nový Jag, to by mu udělali v záruce že. A všichni víme, jak moc se tady strácí servisky (a další dokumentace) ojetin + jak je tady každý vychytralý a návody národ kutilů přece číst nebude :green:

ano, v mém návodu (četl jsem, i jsem konzultoval po koupě automatu) je to tak jak říkáš. N řadím jen na STK, 3/4 jsem snad nepoužil nikdy (tak velký kopce nesjíšdím), W (winter mode) snad 2-3x. Jinak ta prostě plácnu D a nechám se hýčkat :good:
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#8 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Ekky »

Ja N pouzival na krizovatkach. Abych nestal na brzde se zarazenym D to prej taky neni dobry.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2167
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#9 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od karelvolvo »

Máme v rodině S80D5 v automatu od nova desátym rokem a zásadně se třeba na křiovatce vyřazuje, jezdí tím převážně ženská a není s tím žádný problém. Prostě když nevyřadím tak ten motor jakoby hrozně táhne a myslím že to zahřívá akorát olej. mně ale ten automat absolutně nesedí !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Vůz: volvo xc60 awd
Bydliště: blava

#10 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od volvoxc60awd »

Urvanej píše:Ne nadarmo se řiká, máš automat, tak dej D a neřeš. Ta převodovka si sama vědomě neublíží, ale aktivní uživatel to zvládne. Na druhou stranu, když to tam tu možnost má, tak proč jí nevyužít, že? :-)
Hele je to jednoduchý. Když si řadíš sám, hobluješ lamely víc, než je nutný, když ne, ojíždíš kotouče víc než je nutný. Co je jednodušší na servis, brzdy, co je levnější na servis, brzdy.
Klidně si tam kvrdlej dle libosti, ono se nic nestane i několik set tisíc. Ale když se budeš chovat jinak, tak to třeba zvládne 400, takhle jen 200 (možno doplnit libovolné číslo).
David Patočka tu jednou napsal, jak generálkoval převodovku po asi 60tis km, protože pán byl zvyklej z kopce vyřazovat...
Vim, neodpověděl jsem ti na dotaz, protože na to jednoduchá odpověď neexistuje. Já osobně do toho převodovce nekecám, pokud nesjíždim krpál jak kráva.

Necham ten automat na pokoji ,nech pracuje ,ako ma.
Dakujem za odpoved a poprajem vsetko dobre!
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Vůz: volvo xc60 awd
Bydliště: blava

#11 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od volvoxc60awd »

Dakujem,za odpovede a nazory.
Necham to podradovanie na pokoji,iba v zapchach sa to oplati,kde pomalym pojazdom ma prevodovka problem ci jedna a dlho na dva.
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,

Kuko28
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1273
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: venkov za Prahou
Vůz: Sob 9-3SS
Bydliště: Praha

#12 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Kuko28 »

mně bylo doporučeno nevyřazovat, a když už tak spíš na P. takže při bežném provozu na automat nešahám, maximálně na železničním přejezdu, případně v zácpě když se to fakt nehýbe tak hodím P. Ale atmo benziňák žádný velký tah nemá, takže i když pustím brzdu, tak se to jen tak z lehka rozjede. :green:

četl jsem tady na fóru i zkušenosti, jak někdo při pomalém posouvání v koloně "uvařil" automat, takže nezničitelný samozřejmě nejsou
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Urvanej »

Hehe, byly i SW v převodovkách, který při stání automaticky řadily N, ale pak se od toho upustilo, protože to hobluje lamely při řazení do D, když se chceš rozjet.
Osobně na to fakt nehrabu, a když už, tak dávám P a chcípám motor, pokud to vypadá, že si v tej zácpě chvíli odpočinu.
Jinak brždění kvaltem z velkýho kopce je jasný, po rudejch kotoučích netouží nikdo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 12 roků 9 měsíců

#14 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Max8888 »

Osobně možnost podřazovaní používám při sjíždění táhlých kopců a nevidím v tom nic spatného, dokonce při prudším (nebo delším) brzděni na D automat podřadí sám.
N používám na křižovatce, delší dobu stát na brzdě na D mód se nedoporučuje.

Ale z již výše napsaných názoru plyne – že každý to děla jinak a všichni to děláme správně :lol: (jezdi tak jak jsi zvykly určitě nic nepokazíš)
_________________
VOLVO S80 2,4D 175HP BSR, automat MY 10
VW Jetta 2,5 V5 automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 12 roků 9 měsíců

#15 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Max8888 »

Kuko28 píše:mně bylo doporučeno nevyřazovat, a když už tak spíš na P.
Pro AT při nastartovaném motoru není žádný rozdíl jestli tam máš P nebo N
_________________
VOLVO S80 2,4D 175HP BSR, automat MY 10
VW Jetta 2,5 V5 automat

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Urvanej »

Max: je tam rozdíl, při N musíš stát na brzdě, nebo ručku :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

lumiere.c
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 519
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9, Krásná Lípa
Vůz: S80 3.2 '07

#17 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od lumiere.c »

Mě ani nenapadlo s automatem podřazovat ručně.Když máš pedál na podlaze a potřebuješ brzdit tak automat přece hned nedá 6.Chvíli tam nechá tu 5 případně 4.Nebo kecám?
_________________
VW Golf VIII 2017 Pfau Green
VW Golf VII 2015 Pacific Blue
bylo S80 II 3,2, 175 KW, 2007, Willow Green Pearl, Summum
bylo V70 T5, 191KW, 2005, Titanium Grey, Summum
bylo úžasná S60 T5,184 KW, 2002,R.I.P. 11.1.2011
Galerie
Bude GT-R

Ekky
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 3441
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

#18 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Ekky »

Na krizovatce kdyz stojis na cervenou si myslim ze je hloupost tam davat P to ta prevodovka trpi vic nez kdyz to das na N ne? To P je defakto neutral s brzdou.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

GDPR_user

#19 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od GDPR_user »

Koukám,že většina názorů je pro plnou automatiku.Dovolím si oponovat.Osobně mám vyzkoušeno a jsem přesvědčen,že manuální řazení,pokud je používáno správně naopak životnost převodovky prodlouží.Např.jízda v obci,kdy převodovka v automatickém režimu neustále přeřazuje mezi 3-4 případně 2-3 tak pokud si manuálně zařadím nižší rychlostní stupeň,převodovka si napevno zařadí,tudíž nedochází k žádnému prokluzu a tím pádem nedochází k opotřebení lamel.Stejně tak při jízdě z kopce,pokud zařadím nižší rychlostní stupeň je to pro převodovku menší zátěž,než ji nechat trápit v částečném prokluzu.Stejná situace je podle mého při delším stání na křižovatce,kdy v N jsou lamely rozeplé,zatím co v D jsou stále v mírném záběru a tím pádem v prokluzu.

lukynen
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 112
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Šumná
Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008

#20 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od lukynen »

martinopel píše:Koukám,že většina názorů je pro plnou automatiku.Dovolím si oponovat.Osobně mám vyzkoušeno a jsem přesvědčen,že manuální řazení,pokud je používáno správně naopak životnost převodovky prodlouží.Např.jízda v obci,kdy převodovka v automatickém režimu neustále přeřazuje mezi 3-4 případně 2-3 tak pokud si manuálně zařadím nižší rychlostní stupeň,převodovka si napevno zařadí,tudíž nedochází k žádnému prokluzu a tím pádem nedochází k opotřebení lamel.Stejně tak při jízdě z kopce,pokud zařadím nižší rychlostní stupeň je to pro převodovku menší zátěž,než ji nechat trápit v částečném prokluzu.Stejná situace je podle mého při delším stání na křižovatce,kdy v N jsou lamely rozeplé,zatím co v D jsou stále v mírném záběru a tím pádem v prokluzu.

Ahoj kluci ,předpokládám ,že to co tu napsal Martin tak je stejné i při jízdě s vozíkem ,připadá mi že je lepší když něco většího vezu ,jet na ruku a řadit si když vidím ,že to převodovka vezme na daný kvalt.
Možná se pletu a rád bych věděl zkušenosti jiných .
Kupoval jsem to i proto že má 2100kg na kouli,tak toho využívám .
Děkuji za postřehy :wink: :good:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 21
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Vůz: volvo xc60 awd
Bydliště: blava

#21 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od volvoxc60awd »

martinopel píše:Koukám,že většina názorů je pro plnou automatiku.Dovolím si oponovat.Osobně mám vyzkoušeno a jsem přesvědčen,že manuální řazení,pokud je používáno správně naopak životnost převodovky prodlouží.Např.jízda v obci,kdy převodovka v automatickém režimu neustále přeřazuje mezi 3-4 případně 2-3 tak pokud si manuálně zařadím nižší rychlostní stupeň,převodovka si napevno zařadí,tudíž nedochází k žádnému prokluzu a tím pádem nedochází k opotřebení lamel.Stejně tak při jízdě z kopce,pokud zařadím nižší rychlostní stupeň je to pro převodovku menší zátěž,než ji nechat trápit v částečném prokluzu.Stejná situace je podle mého při delším stání na křižovatce,kdy v N jsou lamely rozeplé,zatím co v D jsou stále v mírném záběru a tím pádem v prokluzu.
vas nazor je zaujimavy a logicky.
Automat sa zle chova aj v zapche ,pri pomalom pojazde,ked dlho preraduje 1-2,vtedy idem manualne a ako pisete vy,v obci,pri 50ke sa trapi a nevie preradit.

Tento problem som vobec nepocitoval na automate BMW x5diesel ,prevodovka bola svizna a intelig. ...obrazne povedane.
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#22 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od Urvanej »

martine, že tě prsty nebolí... :)
automatka prokluzuje měničem, lamely kloužou jen při změně kvaltu.
rozeplé nejsou nikdy trvale, to by bylo brzo po nich
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#23 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:martine, že tě prsty nebolí... :)
automatka prokluzuje měničem, lamely kloužou jen při změně kvaltu.
rozeplé nejsou nikdy trvale, to by bylo brzo po nich
V měniči pokud je mi známo jsou také lamely.

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1676
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka
Kontaktovat uživatele:

#24 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Já tedy ve všech služebních autech s automatem "kecám" převodovce do řazení. A to z jednoho prostého důvodu, převodovka nemá oči, tudíž nemůže řádně předvídat (teď tu jistě někdo namítne systém dvou spojek). Používám jak režim S na budoucí předjíždění, tak na brzdění motorem, neboť je řazení rychlejší a plynulejší než v případě řazení manuálně (pádly či voličem). Běžně však používám pádla na rychlejší jízdu, neboť já rozhodnu v kdy bude převodovka řadit a kam. Téměř nikdy neřadím N, jen zcela vyjímečně při studené převodovce a delším stání. Při delším stání vždy P a při zaparkování v řadě či v kopci ještě zatahuji ruční brzdu.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“