rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 21
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Vůz: volvo xc60 awd
- Bydliště: blava
#1 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Zdravim.
Poradi odbornik?
dost casto rucne podradujem na automate,zo 6,na 5 na dialnici,ked musim pribrzdit
Kdesi som cital,ze to neni dobry zvyk a vselico sa viacej namaha..
Radsej treba pouzivat brzdy a automat si uz poradi sam.
Dik,za odpoved.
Temu som si dal vyhladat v tomto fore,ale nic nenaslo.
Poradi odbornik?
dost casto rucne podradujem na automate,zo 6,na 5 na dialnici,ked musim pribrzdit
Kdesi som cital,ze to neni dobry zvyk a vselico sa viacej namaha..
Radsej treba pouzivat brzdy a automat si uz poradi sam.
Dik,za odpoved.
Temu som si dal vyhladat v tomto fore,ale nic nenaslo.
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Ne nadarmo se řiká, máš automat, tak dej D a neřeš. Ta převodovka si sama vědomě neublíží, ale aktivní uživatel to zvládne. Na druhou stranu, když to tam tu možnost má, tak proč jí nevyužít, že?
Hele je to jednoduchý. Když si řadíš sám, hobluješ lamely víc, než je nutný, když ne, ojíždíš kotouče víc než je nutný. Co je jednodušší na servis, brzdy, co je levnější na servis, brzdy.
Klidně si tam kvrdlej dle libosti, ono se nic nestane i několik set tisíc. Ale když se budeš chovat jinak, tak to třeba zvládne 400, takhle jen 200 (možno doplnit libovolné číslo).
David Patočka tu jednou napsal, jak generálkoval převodovku po asi 60tis km, protože pán byl zvyklej z kopce vyřazovat...
Vim, neodpověděl jsem ti na dotaz, protože na to jednoduchá odpověď neexistuje. Já osobně do toho převodovce nekecám, pokud nesjíždim krpál jak kráva.
Hele je to jednoduchý. Když si řadíš sám, hobluješ lamely víc, než je nutný, když ne, ojíždíš kotouče víc než je nutný. Co je jednodušší na servis, brzdy, co je levnější na servis, brzdy.
Klidně si tam kvrdlej dle libosti, ono se nic nestane i několik set tisíc. Ale když se budeš chovat jinak, tak to třeba zvládne 400, takhle jen 200 (možno doplnit libovolné číslo).
David Patočka tu jednou napsal, jak generálkoval převodovku po asi 60tis km, protože pán byl zvyklej z kopce vyřazovat...
Vim, neodpověděl jsem ti na dotaz, protože na to jednoduchá odpověď neexistuje. Já osobně do toho převodovce nekecám, pokud nesjíždim krpál jak kráva.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#3 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Tak obcas jsem do toho taky prevodovce zakecal kdyz bylo potreba ale pri tom predjizdeni staci udelat kickdown a ona si to sama poslkada ne?
Jinak jako ze na kopci pan vyradil na N a pod kopcem tam zas vrazil D?
Jinak jako ze na kopci pan vyradil na N a pod kopcem tam zas vrazil D?
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#4 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
to jsem psal já, říkal mi to soused co se taky věnuje automatům.
přesně jak píšeš, na kopci hodil N, dole vrátil D. Byl to tuším nějaký Jaguar. První automat, nikdo mu neporadil jak s tím jezdit....
přesně jak píšeš, na kopci hodil N, dole vrátil D. Byl to tuším nějaký Jaguar. První automat, nikdo mu neporadil jak s tím jezdit....
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#5 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Doufam ze to manzelku nenapadne pac ta rada taky jezdi s kopce na neutral.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#6 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Nečetl návod. Pokud jsem to někde správně zaznamenal, tak na N se nemá převodovka vlastně vůbec používat (t.j. že není plný průtok oleje chladičem - se vším, co z toho následně plyne - to už v návodu nebývá).Kuko28 píše:na kopci hodil N, dole vrátil D. Byl to tuším nějaký Jaguar. První automat, nikdo mu neporadil jak s tím jezdit....
A jestli mě opět paměť něklame, tak někde v návodě bylo u převodovky PRND43L uvedeno, že ty stupně 4, 3 a L (co omezují nejvyšší zařaditelný stupeň) jsou právě do kopců. U Geartronicu tomu pak přibližně bude odpovídat ručně zařazený stupeň. Osobně se domnívám, že když třeba z Mohelnického kopce zařadím 4 nebo 5 (v případě 6q), aby se mi auto nerozjíždělo na více než kilo, bude to OK. Stupeň je zařazen, olej proudí, motor brzdí (bez spotřeby), nedomnívám se, že by tam mělo být nějaké větší opotřebení čehokoli. Ale rád se nechám poučit.
Jako brzdy dobrý, ale upálit je někde na Alpském kopci asi taky není nic moc, hlavně pak dole.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#7 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
nuže, asi to nebyl fungl nový Jag, to by mu udělali v záruce že. A všichni víme, jak moc se tady strácí servisky (a další dokumentace) ojetin + jak je tady každý vychytralý a návody národ kutilů přece číst nebude
ano, v mém návodu (četl jsem, i jsem konzultoval po koupě automatu) je to tak jak říkáš. N řadím jen na STK, 3/4 jsem snad nepoužil nikdy (tak velký kopce nesjíšdím), W (winter mode) snad 2-3x. Jinak ta prostě plácnu D a nechám se hýčkat
ano, v mém návodu (četl jsem, i jsem konzultoval po koupě automatu) je to tak jak říkáš. N řadím jen na STK, 3/4 jsem snad nepoužil nikdy (tak velký kopce nesjíšdím), W (winter mode) snad 2-3x. Jinak ta prostě plácnu D a nechám se hýčkat
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#8 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Ja N pouzival na krizovatkach. Abych nestal na brzde se zarazenym D to prej taky neni dobry.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2167
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
#9 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Máme v rodině S80D5 v automatu od nova desátym rokem a zásadně se třeba na křiovatce vyřazuje, jezdí tím převážně ženská a není s tím žádný problém. Prostě když nevyřadím tak ten motor jakoby hrozně táhne a myslím že to zahřívá akorát olej. mně ale ten automat absolutně nesedí !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 21
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Vůz: volvo xc60 awd
- Bydliště: blava
#10 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Urvanej píše:Ne nadarmo se řiká, máš automat, tak dej D a neřeš. Ta převodovka si sama vědomě neublíží, ale aktivní uživatel to zvládne. Na druhou stranu, když to tam tu možnost má, tak proč jí nevyužít, že?
Hele je to jednoduchý. Když si řadíš sám, hobluješ lamely víc, než je nutný, když ne, ojíždíš kotouče víc než je nutný. Co je jednodušší na servis, brzdy, co je levnější na servis, brzdy.
Klidně si tam kvrdlej dle libosti, ono se nic nestane i několik set tisíc. Ale když se budeš chovat jinak, tak to třeba zvládne 400, takhle jen 200 (možno doplnit libovolné číslo).
David Patočka tu jednou napsal, jak generálkoval převodovku po asi 60tis km, protože pán byl zvyklej z kopce vyřazovat...
Vim, neodpověděl jsem ti na dotaz, protože na to jednoduchá odpověď neexistuje. Já osobně do toho převodovce nekecám, pokud nesjíždim krpál jak kráva.
Necham ten automat na pokoji ,nech pracuje ,ako ma.
Dakujem za odpoved a poprajem vsetko dobre!
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 21
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Vůz: volvo xc60 awd
- Bydliště: blava
#11 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Dakujem,za odpovede a nazory.
Necham to podradovanie na pokoji,iba v zapchach sa to oplati,kde pomalym pojazdom ma prevodovka problem ci jedna a dlho na dva.
Necham to podradovanie na pokoji,iba v zapchach sa to oplati,kde pomalym pojazdom ma prevodovka problem ci jedna a dlho na dva.
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 1273
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: venkov za Prahou
- Vůz: Sob 9-3SS
- Bydliště: Praha
#12 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
mně bylo doporučeno nevyřazovat, a když už tak spíš na P. takže při bežném provozu na automat nešahám, maximálně na železničním přejezdu, případně v zácpě když se to fakt nehýbe tak hodím P. Ale atmo benziňák žádný velký tah nemá, takže i když pustím brzdu, tak se to jen tak z lehka rozjede.
četl jsem tady na fóru i zkušenosti, jak někdo při pomalém posouvání v koloně "uvařil" automat, takže nezničitelný samozřejmě nejsou
četl jsem tady na fóru i zkušenosti, jak někdo při pomalém posouvání v koloně "uvařil" automat, takže nezničitelný samozřejmě nejsou
_________________
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
milášškové Saab 9-3SC r.08 2.8T V6 +Saab 9-3SS r.03 1.8t + Turbo X
ex-V70II D5 120kW/AT MY05, ex-9-3 MY02 110kW LPT
RIP - V70II BSR
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Hehe, byly i SW v převodovkách, který při stání automaticky řadily N, ale pak se od toho upustilo, protože to hobluje lamely při řazení do D, když se chceš rozjet.
Osobně na to fakt nehrabu, a když už, tak dávám P a chcípám motor, pokud to vypadá, že si v tej zácpě chvíli odpočinu.
Jinak brždění kvaltem z velkýho kopce je jasný, po rudejch kotoučích netouží nikdo.
Osobně na to fakt nehrabu, a když už, tak dávám P a chcípám motor, pokud to vypadá, že si v tej zácpě chvíli odpočinu.
Jinak brždění kvaltem z velkýho kopce je jasný, po rudejch kotoučích netouží nikdo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#14 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Osobně možnost podřazovaní používám při sjíždění táhlých kopců a nevidím v tom nic spatného, dokonce při prudším (nebo delším) brzděni na D automat podřadí sám.
N používám na křižovatce, delší dobu stát na brzdě na D mód se nedoporučuje.
Ale z již výše napsaných názoru plyne – že každý to děla jinak a všichni to děláme správně (jezdi tak jak jsi zvykly určitě nic nepokazíš)
N používám na křižovatce, delší dobu stát na brzdě na D mód se nedoporučuje.
Ale z již výše napsaných názoru plyne – že každý to děla jinak a všichni to děláme správně (jezdi tak jak jsi zvykly určitě nic nepokazíš)
_________________
VOLVO S80 2,4D 175HP BSR, automat MY 10
VW Jetta 2,5 V5 automat
VOLVO S80 2,4D 175HP BSR, automat MY 10
VW Jetta 2,5 V5 automat
#15 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Pro AT při nastartovaném motoru není žádný rozdíl jestli tam máš P nebo NKuko28 píše:mně bylo doporučeno nevyřazovat, a když už tak spíš na P.
_________________
VOLVO S80 2,4D 175HP BSR, automat MY 10
VW Jetta 2,5 V5 automat
VOLVO S80 2,4D 175HP BSR, automat MY 10
VW Jetta 2,5 V5 automat
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#16 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Max: je tam rozdíl, při N musíš stát na brzdě, nebo ručku
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 519
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9, Krásná Lípa
- Vůz: S80 3.2 '07
#17 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Mě ani nenapadlo s automatem podřazovat ručně.Když máš pedál na podlaze a potřebuješ brzdit tak automat přece hned nedá 6.Chvíli tam nechá tu 5 případně 4.Nebo kecám?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 3441
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
#18 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Na krizovatce kdyz stojis na cervenou si myslim ze je hloupost tam davat P to ta prevodovka trpi vic nez kdyz to das na N ne? To P je defakto neutral s brzdou.
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
#19 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Koukám,že většina názorů je pro plnou automatiku.Dovolím si oponovat.Osobně mám vyzkoušeno a jsem přesvědčen,že manuální řazení,pokud je používáno správně naopak životnost převodovky prodlouží.Např.jízda v obci,kdy převodovka v automatickém režimu neustále přeřazuje mezi 3-4 případně 2-3 tak pokud si manuálně zařadím nižší rychlostní stupeň,převodovka si napevno zařadí,tudíž nedochází k žádnému prokluzu a tím pádem nedochází k opotřebení lamel.Stejně tak při jízdě z kopce,pokud zařadím nižší rychlostní stupeň je to pro převodovku menší zátěž,než ji nechat trápit v částečném prokluzu.Stejná situace je podle mého při delším stání na křižovatce,kdy v N jsou lamely rozeplé,zatím co v D jsou stále v mírném záběru a tím pádem v prokluzu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 112
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Šumná
- Vůz: EX xc70 D5 aut. 2008
#20 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
martinopel píše:Koukám,že většina názorů je pro plnou automatiku.Dovolím si oponovat.Osobně mám vyzkoušeno a jsem přesvědčen,že manuální řazení,pokud je používáno správně naopak životnost převodovky prodlouží.Např.jízda v obci,kdy převodovka v automatickém režimu neustále přeřazuje mezi 3-4 případně 2-3 tak pokud si manuálně zařadím nižší rychlostní stupeň,převodovka si napevno zařadí,tudíž nedochází k žádnému prokluzu a tím pádem nedochází k opotřebení lamel.Stejně tak při jízdě z kopce,pokud zařadím nižší rychlostní stupeň je to pro převodovku menší zátěž,než ji nechat trápit v částečném prokluzu.Stejná situace je podle mého při delším stání na křižovatce,kdy v N jsou lamely rozeplé,zatím co v D jsou stále v mírném záběru a tím pádem v prokluzu.
Ahoj kluci ,předpokládám ,že to co tu napsal Martin tak je stejné i při jízdě s vozíkem ,připadá mi že je lepší když něco většího vezu ,jet na ruku a řadit si když vidím ,že to převodovka vezme na daný kvalt.
Možná se pletu a rád bych věděl zkušenosti jiných .
Kupoval jsem to i proto že má 2100kg na kouli,tak toho využívám .
Děkuji za postřehy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 21
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Vůz: volvo xc60 awd
- Bydliště: blava
#21 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
vas nazor je zaujimavy a logicky.martinopel píše:Koukám,že většina názorů je pro plnou automatiku.Dovolím si oponovat.Osobně mám vyzkoušeno a jsem přesvědčen,že manuální řazení,pokud je používáno správně naopak životnost převodovky prodlouží.Např.jízda v obci,kdy převodovka v automatickém režimu neustále přeřazuje mezi 3-4 případně 2-3 tak pokud si manuálně zařadím nižší rychlostní stupeň,převodovka si napevno zařadí,tudíž nedochází k žádnému prokluzu a tím pádem nedochází k opotřebení lamel.Stejně tak při jízdě z kopce,pokud zařadím nižší rychlostní stupeň je to pro převodovku menší zátěž,než ji nechat trápit v částečném prokluzu.Stejná situace je podle mého při delším stání na křižovatce,kdy v N jsou lamely rozeplé,zatím co v D jsou stále v mírném záběru a tím pádem v prokluzu.
Automat sa zle chova aj v zapche ,pri pomalom pojazde,ked dlho preraduje 1-2,vtedy idem manualne a ako pisete vy,v obci,pri 50ke sa trapi a nevie preradit.
Tento problem som vobec nepocitoval na automate BMW x5diesel ,prevodovka bola svizna a intelig. ...obrazne povedane.
_________________
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
Skontrolujte si kovove ventile na pneu,mne tri praskli a za jazdy jeden vystrelil.Odporucam kvalitny kluc na vymenu kola ten vo vybave od Volva si dajme do ramecku na stenu. :-)
S40.V50d.xc60.......Skoda105,120,Felda.Stadion,jaweta,Tatran125,
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 12078
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#22 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
martine, že tě prsty nebolí...
automatka prokluzuje měničem, lamely kloužou jen při změně kvaltu.
rozeplé nejsou nikdy trvale, to by bylo brzo po nich
automatka prokluzuje měničem, lamely kloužou jen při změně kvaltu.
rozeplé nejsou nikdy trvale, to by bylo brzo po nich
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
#23 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
V měniči pokud je mi známo jsou také lamely.Urvanej píše:martine, že tě prsty nebolí...
automatka prokluzuje měničem, lamely kloužou jen při změně kvaltu.
rozeplé nejsou nikdy trvale, to by bylo brzo po nich
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1676
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
- Vůz: Karkulka
- Kontaktovat uživatele:
#24 rucne podradovanie na autom.prevodovke awd xc60
Já tedy ve všech služebních autech s automatem "kecám" převodovce do řazení. A to z jednoho prostého důvodu, převodovka nemá oči, tudíž nemůže řádně předvídat (teď tu jistě někdo namítne systém dvou spojek). Používám jak režim S na budoucí předjíždění, tak na brzdění motorem, neboť je řazení rychlejší a plynulejší než v případě řazení manuálně (pádly či voličem). Běžně však používám pádla na rychlejší jízdu, neboť já rozhodnu v kdy bude převodovka řadit a kam. Téměř nikdy neřadím N, jen zcela vyjímečně při studené převodovce a delším stání. Při delším stání vždy P a při zaparkování v řadě či v kopci ještě zatahuji ruční brzdu.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 6 Odpovědi
- 1179 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Bican
-
- 3 Odpovědi
- 2028 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka
-
- 6 Odpovědi
- 1162 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pepa.paur
-
- 6 Odpovědi
- 531 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od illex
-
- 14 Odpovědi
- 581 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jakub Svoboda