Škubání mezi 2-3 automat AW50/51 AWD

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 27
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat

#1 Škubání mezi 2-3 automat AW50/51 AWD

Příspěvek od Kiki Lopez »

Možná to tu už někde je, ale já to nenašel.
A tak se podělím o zkušenosti.

Dlouho jsem řešil jak opravit škubání mezi 2 a 3 stupněm.
Všude kde jsem se ptal a co jsem nakoukal bylo, že jsou v háji selenoidy a že má převodovka co má 340k už je vlastně 100k po smrti a podobně. Originál servis měl obdobné hlášky, jen řádově vyšší ceny.
Zkoušel jsem adaptaci, doufal že po výměně oleje se to zlepší, ale nic nepomohlo.
Prostě když byla zima, musel jsem než se zahřála jezdit na W, aby řadil od 3 nahoru.
Jinak vždy rány jak hovado.
Až mi jeden známý (původní majitel) poslal tento odkaz:

https://www.ipdusa.com/products/5538/107960-automatic-transmission-b4-servo-cover-update-aw55-50-51

Říkal jsem si co by asi mohlo být na "špuntu" vadného, ale za 800,- co bych to nezkusil.
Video vypadalo sice hrůzostrašně složité na přístup, ale nic co bych nezvládl.

Hezký víkend nastal a tak spolu s přehozením letních kol jsem se jal přehodit i ten špunt.
Velké přípravy, zopakovat si všechna sprostá slova abych na některé nezapomněl a jdeme na to.

No popravdě žádná hrůza se nekonala. Po prvotním ujištění, že tam fakt není vůbec místo, jsem pomocí různých klíčů a kde čeho původní špunt dostal ven.
Nastalo zděšení. Špunt obsahuje něco jako gumovou podložku, která leží pod ocelovou podložkou, která je vražena do hliníkového krytu co je po krajích rozklepnutý aby podložka nevypadla. Vypadla. A to tak, že se svobodně mlela nad pístem, či čo to je, a dokonce střihla tu gumovou podložku. Víčko omlácené až hamba.
Nový typ už není rozklepnutý, ale má kolem segrovku, co tu šajbu určitě ven už nepustí.

Poskládat to byla chvilka. Velké očekávání co se bude dít. A kulové. Furt mlátilo. Ale přecijen tak nějak jinak.
Co naplat byla třeba nová adaptace. Notebook do auta a šup na cesty naštvat nějaké ty řidiče kolem. Po hodině učení jak se řadí se všechny přechody rozsvítily a nastal okamžik pravdy.
Vypnout motor. Ukončit adaptaci a .....
neskutečná radost. Úplně jiné řazení, jak v bavlnce, přechody nepoznat. Zastavoval jsem a jako malej kluk se furt dokola rozjížděl. No prostě paráda. Po tak dlouhé době mlácení se toho obyčejného řazení nemužu nabažit.

Jinak pro info. V návodu ani nikde jinde to vidět nebylo. Oleje vyteče jen trošičku, co by se za polité předloktí vlezlo. Netřeba tedy mít strach že to vyteče.

Proto kdo má převodovku staršího data tj. do 04 a má s tím problém, zkste i tuhle blbost.
Na zvedáku na zahradě úplně v klidu proveditelné.

Sobům zdar.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2618
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 Škubání mezi 2-3 automat AW50/51 AWD

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj - tohle víčko může, ale nemusí pomoci. Jak píšeš - ztráta je relativně malá, za pokus to stojí. Ale mi to nepomohlo. Převodovka nakonec stejně lehla. Původní víčko jsem měl ale v pořádku, takžeto i dává smysl (že v něm to nebylo). Ještě se mi někde toulá po garáži, ale už je to let.

Jen hlásím, že není dobré si dělat velké naděje. Všechny tyhle převodovky už mají hodně nalítáno a obvykle toho potřebují více než jen víčko B4 ;-(

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1277
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#3 Škubání mezi 2-3 automat AW50/51 AWD

Příspěvek od marekbm »

jj. tyhle převodovky jak začnou zlobit, tak počítej investici kolem 80t. měl jsem ji na laguně II v6 a teď ji mám v s60 2002 (jinak to je to auto o kterém Pavel psal). a v těch 2 autech mi sice dohromady umřela 3x, ale zase jsem dycky dojel. takže pokud zlobí, tak ji dojezdit než napíše, že potřebuje servis, protože ať už zlobí, nebo umře, vyjde oprava nastejno.
jediné co, tak při cukání trpí více silentbloky.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#4 Škubání mezi 2-3 automat AW50/51 AWD

Příspěvek od David Patočka »

Vzhledem k tomu, že téměř všichni na nějaké škubání, kopání, tvrdé řazení a krátké prokluzy kašlou, tak
namísto opravy rozvaděče a možná i víčka, si udělají nakonec celou převodovku.
Takže když podchytíte problém včas, tak se opraví rozvaděč a převodovka najezdí další statisíce.
Je to jako se zubama, když se včas vyřeší kaz, nemusí se trhat celý zub, že?

Ale to je asi fuk, protože mi i po více než 10 letech oprav automatů Aisin, neustále volají lidi,
jestli se ten olej má měnit, nebo ne. Že prej ve Volvu mu to nedoporučují :D :D :D

Takže nic neměňte, k zubaři nechoďte a je to vyřešeno......
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 27
Registrován: 5 roků 11 měsíců
Bydliště: Bohumín
Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat

#5 Škubání mezi 2-3 automat AW50/51 AWD

Příspěvek od Kiki Lopez »

Přesně tak. Autorizák se choval přesně jak píšete. Což je škoda.
Ale co už dnes od nich očekávat. Všichni chtějí vydělávat. Kdo né.
A v případě 15 let staré vraždy se jim seběhly sliny.
Jsem rád že mě tato drobnost pomohla a snad to pomůže i jiným.
Hlavně se bez boje nevzdávat.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 160
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Vůz: xc70
Bydliště: Tábor

#6 Škubání mezi 2-3 automat AW50/51 AWD

Příspěvek od kozejk »

málo kdo si nechá opravit Aisina v autorizáku, ale spíš jde o to, že pokud autorizák řekne že se může vyměnit lidi to po nich budou chtít a to je problém, protože některým blbečkům nevysvětlíš že u skříně která má natočeno přes 200 tisíc a nebyl u ni nikdy měněn olej je výměna oleje z 70 procent cesta do pekla. Pak autorizák i přes opakované upozornění řeší reklamace, že někomu po výměně oleje převodovka lehla. Než mít tyto oplétačky, tak autorizáky nemění oleje, kšeftů mají dost a než se s někým dohadovat, za to jim těch pár grošů nestojí.

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#7 Škubání mezi 2-3 automat AW50/51 AWD

Příspěvek od simons93 »

Nesouhlasím, že výměna u převodovky co má 200k km na původní olej je cesta do pekla. Měnil jsem to zatím u všech automatů doma ihned po koupi aut a i výrazně později, než ve 200k a naopak ve dvou případech to řazení dost zlepšilo. Pokud po výměně oleje převodovka klekne, tak byla v prdeli už před výměnou a stejně je to jenom otázka času. Btw zrovna minulý víkend jsem měnil olej v automatu na erku a dost bych si vsadil, že to je první výměna po 385k km...no a zatím pořád řadí a žádná smrt se nekoná
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“