Ťažkosti s palubným PC
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Tvrdošín
- Vůz: Volvo V70, 2.4D 96kW, 2002
#1 Ťažkosti s palubným PC
Zdravím, prosím vás vedeli by ste mi poradiť nedávno sa mi začal na mojom volve V70 96kw 2002 správať čudne palubný PC zničoho nič sa mi počas jazdy ako keby celé riadkovanie posunulo o 1 pixel smerom vyššie tzn. že vrch všetkých správ/čísel vyzerá ako keby bolo z neho odhriznuté. Odvtedy čo sa mi to stalo tak vždy keď naštartujem tak PC svieti a nepíše absolútne nič alebo je tam niečo len tak rozmazane čo sa nedá identifikovať pp cca 5 min jazdy sa to všetko vráti do normálu ale text správ je stále posunutý ako keby o 1 pixel vyššie. A ešte keď ke to rozmazane tak si nemôžem prepinat medzi jednotlivými udajmi ako akt. Spotreba priemerná atd... keď sa snažím prepnut nič sa najskôr nedeje a potom sa to prepne s asi10-20 sekundovým oneskorením.
Pripájam aj foto:
1. je ihneď po naštartovaní niekedy je takato inokedy len svieti displej a nie je tam nič. Je to v polstine že je potrebný servis to mi ukazovalo aj predtým lebo sa blížim k 300k
2. Keď sa snažím prepnut na aktuálnu spotrebu tak mi takéto hocijaké úlomky s pixelov ukazuje
3. Po cca 5 min jazdy sa da vsetko do poriadku len to je trocha posunute vyššie ako by malo byť
Niekedy sa ešte stane že sa to zas začne srat pocas jazdy a znova mi ukazuje podobne blbosti ako na foto 2
Pripájam aj foto:
1. je ihneď po naštartovaní niekedy je takato inokedy len svieti displej a nie je tam nič. Je to v polstine že je potrebný servis to mi ukazovalo aj predtým lebo sa blížim k 300k
2. Keď sa snažím prepnut na aktuálnu spotrebu tak mi takéto hocijaké úlomky s pixelov ukazuje
3. Po cca 5 min jazdy sa da vsetko do poriadku len to je trocha posunute vyššie ako by malo byť
Niekedy sa ešte stane že sa to zas začne srat pocas jazdy a znova mi ukazuje podobne blbosti ako na foto 2
- Přílohy
-
- 20190326_200320-1024x576.jpg (44.31 KiB) Zobrazeno 650 x
-
- 20190326_200213-1024x576.jpg (36.85 KiB) Zobrazeno 650 x
-
- 20190326_194928-1024x576.jpg (42.27 KiB) Zobrazeno 650 x
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#2 Ťažkosti s palubným PC
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Tvrdošín
- Vůz: Volvo V70, 2.4D 96kW, 2002
#3 Ťažkosti s palubným PC
Ďakujem za odpoveď na druhom fóre mi napísali že väčšinou je problém s procesorom budíka a s ním súvisiacimi konektormi normálne by sa to malo prepájkovať. Moja otázka znie že kde sa tieto veci nachádzajú (foto)a či by ich len stačilo nahriať horúcim vzduchom cca 300 stupňov. AK sú tam studené spoje vďaka.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12980
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 Ťažkosti s palubným PC
Pokud nemáš zkušenosti s mikropájením tak se do toho nepouštěj, naděláš víc škody než užitku.
Jinak někde tu jsou fotky, kde jsou označena postižená místa, pohledej.
Jinak někde tu jsou fotky, kde jsou označena postižená místa, pohledej.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#5 Ťažkosti s palubným PC
Jó: 300°C, jen foukejte, pájejte. Klidně i víc.
400°C, 500°C jen houšť.
Ať je pak co dělat
Chcete dobrou radu: horký vzduch tohle opravdu nevyřeší, možná se na chvilku něco změní, ale naděláte více škody než užitku.
Doufám, že ty boule jsou dobře vidět: /PL
400°C, 500°C jen houšť.
Ať je pak co dělat
Chcete dobrou radu: horký vzduch tohle opravdu nevyřeší, možná se na chvilku něco změní, ale naděláte více škody než užitku.
Doufám, že ty boule jsou dobře vidět: /PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 160
- Registrován: 10 roků 7 měsíců
- Vůz: xc70
- Bydliště: Tábor
#6 Ťažkosti s palubným PC
neviděl bych to tak tragicky. Pokud máš horkovzduch s kvalitní indikací 280 stupňů je ideál jen musíš kaptonovou páskou tepelně odizolovat ostatní součástky. Opravu můžeš provést i mikropájkou ale je třeba odstranit všech starý cín, ten je totiž bez PB a stojí za hovínko. Metod jak to propájet je spousta ale vždy pak musíš provést kontrolu pod mikroskopem, vývody jsou velmi jemný a hrozí nebezpečí zkratu. Pokud nemáš základní elektrotechnický vybavení tak nedoporučuji se do toho pouštět.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Tvrdošín
- Vůz: Volvo V70, 2.4D 96kW, 2002
#7 Ťažkosti s palubným PC
Ďakujem za odpovede Stanicu mám doma pájku aj pištol kde sa dá nastaviť teplota a aj intenzita vzduchu tak teda radšej dám tých 280, kapton páska by sa tiež asi našla v bývalej práci som ju často používal a ak nie možno by postačil aj obyčajný alobal. Skúseností s pajkovaním mám tiež ale skôr väčšie veci konektory a kabeláže do aut a nie smd súčiastky. Pýtam sa len preto lebo toto je druhá doska za tento rok aj pol starú mám ešte doma takže najskôr asi rozoberiem tú a vyskúšam si to na nej tam nie je čo pokaziť možno ešte ožije Len by ma zaujímalo neviete náhodou v ktorom vlákne sa dá nájsť jednotlivé problematické miesta. A inak s tou foto vyššie na výstrahu heh neviem kto to robil a čím ale ak pištoľou tak určite mal vysokú teplotu alebo držal ju moc dlho na jednom mieste.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#8 Ťažkosti s palubným PC
Jestli nemáš zkušenost s smd součástkama a chceš jít rovnou do procesoru, tak by ses na to měl sebekriticky vykakat.
Ten procesor je na Tvojí fotce vlevo nahoře zalakovanej modře.
Ten procesor je na Tvojí fotce vlevo nahoře zalakovanej modře.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Tvrdošín
- Vůz: Volvo V70, 2.4D 96kW, 2002
#9 Ťažkosti s palubným PC
Doma mám dve dosky prva je origoš keď auto mal ešte môj otec a daval to do servisu ale ked som videl čo s ňou všetko robili myslím si že horší nebudem ... a koniec koncov niekde treba začať nikto vyučený z neba nespadol nevyjde nevyjde zohna sa druhá ale ak áno človek bude mať aspoň dobrý pocit a vdaka za radu na nete som našiel že najskôr treba sa pohrať s tým microchipom vľavo dolu epson že ten za to môže a este je dobré prepajkovat konektori od paskovych vyvodov tak pokúšam keď sa vrátim domov ešte raz vďaka všetkým za radyDural8 píše:Jestli nemáš zkušenost s smd součástkama a chceš jít rovnou do procesoru, tak by ses na to měl sebekriticky vykakat.
Ten procesor je na Tvojí fotce vlevo nahoře zalakovanej modře.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 27
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bohumín
- Vůz: XC70 2004 AME 2,5T+LPG automat
#10 Ťažkosti s palubným PC
Pokud pájet umíš, nebál bych se toho. Ten modrý lak jde dolu vcelku dobře isopropylakoholem, a určitě bych propájel všechno. Teď je to display vlevo, zítra uprostřed a za týden ručičky.
Pěkně flux pastu, žádná kalafuna. Přišla mi pod ruku "odborně" opravená palubka od nějkého R nebo T5 či co to bylo a to byl humus. Zalité kalafunou, špinavé a stejně nefunkční. Možná to nebyla jejich práce ale pečeť porušená nebyla.
Tudíž kápnout fluxem, přidat trochu normálního cínu a hladit to mikropájkou. Třesoucí se ruce nejsou problém.
Potom očistit od fluxu (zase isopropyl) a kontrola nejlépe pod mikroskopem. Podle kvality zraku postačí i velká lupa.
Za mě 5ks a všechny šlapou jak hodinky. Ba co víc ta moje šlape tak dobře, že se mi i zrychlily i ty hdinky
Ale to je v jiném vláknu.
Pěkná pohodová práce na večer.
Pěkně flux pastu, žádná kalafuna. Přišla mi pod ruku "odborně" opravená palubka od nějkého R nebo T5 či co to bylo a to byl humus. Zalité kalafunou, špinavé a stejně nefunkční. Možná to nebyla jejich práce ale pečeť porušená nebyla.
Tudíž kápnout fluxem, přidat trochu normálního cínu a hladit to mikropájkou. Třesoucí se ruce nejsou problém.
Potom očistit od fluxu (zase isopropyl) a kontrola nejlépe pod mikroskopem. Podle kvality zraku postačí i velká lupa.
Za mě 5ks a všechny šlapou jak hodinky. Ba co víc ta moje šlape tak dobře, že se mi i zrychlily i ty hdinky
Ale to je v jiném vláknu.
Pěkná pohodová práce na večer.