XC90 D5 pár dotazů
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 57
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: XC70 D5 MY06 Ocean Race
#1 XC90 D5 pár dotazů
Ahojte, vzhledem k rozrůstající se rodině, mám v plánu do cca června koupit XC90. Původně jsem si řikal, že bych vzal 2.5T, ale po pročtení zkušeností a zhodnocení žalostné nabídky této motorizace jsem se nakonec rozhodl hledat 120kw D5. Vůbec mi nevadí, že jsou to prvotní ročníky a taky, že mají veliké nájezdy, to už k tomu prostě s těmi roky patří. Zastávám názor, že u auta nejde o kilometry, ale o péči jakou mu předešlý majitel věnoval.
Nikde jsem se ale nedočetl odpovědi na následujíci dotazy, tak bych byl rád kdyby mi zdejší členové dle zkušeností poradili. Předem díky
1. Bufík je u D5 v základu nebo to byl příplatek či jen od určitého ročníku?
2. Lze bufík přestavět na plnohodnotné nezávislé topení s dákovým ovládáním?
3. Vstup AUX má ve středovém kastlíku každá verze nebo byl až v pozdějších letech?
4. Displej navigace je skutečně jen navigace nebo i supluje palubní počítač?
5. Parkovací asistent je pouze zvukový nebo má i nějakou grafiku (např. na displeji navigace)?
6. Lze poznat nefunkční AWD i jinak než protočením předních kol na kluzkém povrchu? Třeba jen pohledem pod auto či přes diag?
Nikde jsem se ale nedočetl odpovědi na následujíci dotazy, tak bych byl rád kdyby mi zdejší členové dle zkušeností poradili. Předem díky
1. Bufík je u D5 v základu nebo to byl příplatek či jen od určitého ročníku?
2. Lze bufík přestavět na plnohodnotné nezávislé topení s dákovým ovládáním?
3. Vstup AUX má ve středovém kastlíku každá verze nebo byl až v pozdějších letech?
4. Displej navigace je skutečně jen navigace nebo i supluje palubní počítač?
5. Parkovací asistent je pouze zvukový nebo má i nějakou grafiku (např. na displeji navigace)?
6. Lze poznat nefunkční AWD i jinak než protočením předních kol na kluzkém povrchu? Třeba jen pohledem pod auto či přes diag?
_________________
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#2 XC90 D5 pár dotazů
tedy bavíme se o verzi bez DPF
1. bufík býval do nějakého roku v základu, mimo vozů určených pro jih (Itálie), většinou, když je tam z fabriky vyhřívání sedadel, je tam i bufík, jinak jde vidět zespodu před levým předním kolem jeho výfuk
2. lze, ale musíš mít soft pro nezávislé topení, což je jen o dohrání, pokud už tam tedy není, ale pak je to horší, musí se doplnit patřičné moduly, ale jde to, více zde v sekci bufík
3. každá asi ne, nevím, ale audio je na optice
4. u starších jen navigace
5. jen zvuk
6. když to celé zvedneš a budeš točit, tak to poznáš
1. bufík býval do nějakého roku v základu, mimo vozů určených pro jih (Itálie), většinou, když je tam z fabriky vyhřívání sedadel, je tam i bufík, jinak jde vidět zespodu před levým předním kolem jeho výfuk
2. lze, ale musíš mít soft pro nezávislé topení, což je jen o dohrání, pokud už tam tedy není, ale pak je to horší, musí se doplnit patřičné moduly, ale jde to, více zde v sekci bufík
3. každá asi ne, nevím, ale audio je na optice
4. u starších jen navigace
5. jen zvuk
6. když to celé zvedneš a budeš točit, tak to poznáš
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12976
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3 XC90 D5 pár dotazů
Ad. 1) Vždy na přání, ale jak píše kolega nade mnou tak u aut "ze severu" většinou bývá.
Ad. 6) Buď lehnout pod auto a zkusit zatočit kardanem - nesmí to jít pokud máš přední kola na zemi - tím se pozná mechanická závada úhlovky. Pak samozřejmě na diag by měla být vidět eventuální závada na DEM (jednotka haldexu). Nebo jak jsi psal zkusit to někde na louce či jiném "hrabavém povrchu" protočit kola.
Ad. 6) Buď lehnout pod auto a zkusit zatočit kardanem - nesmí to jít pokud máš přední kola na zemi - tím se pozná mechanická závada úhlovky. Pak samozřejmě na diag by měla být vidět eventuální závada na DEM (jednotka haldexu). Nebo jak jsi psal zkusit to někde na louce či jiném "hrabavém povrchu" protočit kola.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#4 XC90 D5 pár dotazů
Na devadesátce si troufnu říct, že nefunkční AWD poznáš tak, že tě tak nějak nešikovně tahá za volant. Například když se budeš prudčeji rozjíždět ostře na nějakou stranu. Ta louka to jistí - funkční AWD se musí začít zadkem předjíždět, jakoby lehce zadohrab.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 39
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum
#5 XC90 D5 pár dotazů
Tod2 píše:tedy bavíme se o verzi bez DPF
1. bufík býval do nějakého roku v základu, mimo vozů určených pro jih (Itálie), většinou, když je tam z fabriky vyhřívání sedadel, je tam i bufík, jinak jde vidět zespodu před levým předním kolem jeho výfuk
2. lze, ale musíš mít soft pro nezávislé topení, což je jen o dohrání, pokud už tam tedy není, ale pak je to horší, musí se doplnit patřičné moduly, ale jde to, více zde v sekci bufík
3. každá asi ne, nevím, ale audio je na optice
4. u starších jen navigace
5. jen zvuk
6. když to celé zvedneš a budeš točit, tak to poznáš
1. byl jsem se podívat na jedno čerstvě dovezený z Itálie,mělo výhřev ale bufík ne.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 57
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: XC70 D5 MY06 Ocean Race
#6 XC90 D5 pár dotazů
Díky za info. Na to awd jsem se ptal hlavně proto, že asi ne každý mě nechá auto prohnat po louce
Ještě se zeptám ohledně výkonu. Kdyby mi nestačil je jasné, že lze využít rezervu a chipnout to, četl jsem že cca těch 147kw je v pohodě ale nedočetl jsem se kolik je tam cca Nm v takovém případě? Přecejen to bude asi nezvyk přejít ze 175kw 500nm a 210kw 440nm co jsem do teď měl.
A dále by mě zajímalo jestli existuje něco jako hard kit, který by zpevnil kardan a vyřešil tak opotřebování tisícihranu? Např. u Range Roveru byl podobný problém s tisícihranem a řešilo se to kardanem, který byl sešroubován navíc pomocí šroubů místo jen tisícihranu.
Ještě se zeptám ohledně výkonu. Kdyby mi nestačil je jasné, že lze využít rezervu a chipnout to, četl jsem že cca těch 147kw je v pohodě ale nedočetl jsem se kolik je tam cca Nm v takovém případě? Přecejen to bude asi nezvyk přejít ze 175kw 500nm a 210kw 440nm co jsem do teď měl.
A dále by mě zajímalo jestli existuje něco jako hard kit, který by zpevnil kardan a vyřešil tak opotřebování tisícihranu? Např. u Range Roveru byl podobný problém s tisícihranem a řešilo se to kardanem, který byl sešroubován navíc pomocí šroubů místo jen tisícihranu.
_________________
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
-
Online
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12976
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#7 XC90 D5 pár dotazů
Nic takového není. Ten tisicihran je mezi převodovkou a úhlovkou, nikoli na kardanu. Ten tolik neodchází.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2903
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#8 XC90 D5 pár dotazů
Je to možné, jako nakonfigurovat to určitě šlo i do IT (pokud je to opravdu určené tam), spíš teda opačně, když tam není výhřev, nebude tam nejspíš ani bufík.1. byl jsem se podívat na jedno čerstvě dovezený z Itálie,mělo výhřev ale bufík ne.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 57
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: XC70 D5 MY06 Ocean Race
#9 XC90 D5 pár dotazů
A jak je to vůbec u prvních XC90 do roku 2006 s tím haldexem? Je to 2.gen a pak s faceliftem se začala dávat 3.gen? Někde jsem tady zahlídl napsáno, že 2.gen posílá stále na zadní kola 5%, ale je to skutečně tak? Nebylo to přidáno až v 3.gen?
_________________
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
#10 XC90 D5 pár dotazů
Použij argument, že si chceš prověřit funkčnost AWD. Stačí jedno malé prohrábnutí - nic víc v tom není. Pokud by mi to prodejce nechtěl povolit, považoval bych to za pokus o zatajení skutečnosti, že AWD není v pořádku. Já už toto nepotřebuji - poznám na pár věcech, ale kdo to nezná, tak nejsnadněji potom ta louka...Zikkson píše:Díky za info. Na to awd jsem se ptal hlavně proto, že asi ne každý mě nechá auto prohnat po louce
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1280
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#11 XC90 D5 pár dotazů
Jestli se ale nepletu, tak to co vyrábí David Patočka je z lepšího materiálu a tato závada by se už projevit neměla, tedy odpovědí by bylo, že existuje něco jako lepší opravná sada (ne však od Volva), nebo...?raolsa píše:Nic takového není. Ten tisicihran je mezi převodovkou a úhlovkou, nikoli na kardanu. Ten tolik neodchází.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4899
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#12 XC90 D5 pár dotazů
Zikkson píše:A jak je to vůbec u prvních XC90 do roku 2006 s tím haldexem? Je to 2.gen a pak s faceliftem se začala dávat 3.gen? Někde jsem tady zahlídl napsáno, že 2.gen posílá stále na zadní kola 5%, ale je to skutečně tak? Nebylo to přidáno až v 3.gen?
Všechny haldexy (pro xc90) od roku 2003 až do roku 2008, kdy se to lámalo na generaci 4, jsou generace 3 a číslo dílu je 329203
Pro V8 a 3,2 se dával jiný (asi kvůli většímu výkonu) 384525, ale byla to stále gen 3
Generace 2 se na volvo nedávala. To byl haldex pro koncern, ale od trojky se prakticky neliší.
Žádný haldex stále na zadní kola výkon nedává. To dělá pouze viskospojka, která kolem roku 2002 skončila.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4899
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#13 XC90 D5 pár dotazů
Dural8 píše: Jestli se ale nepletu, tak to co vyrábí David Patočka je z lepšího materiálu a tato závada by se už projevit neměla, tedy odpovědí by bylo, že existuje něco jako lepší opravná sada (ne však od Volva), nebo...?
Já mám dojem, že u Patočky "jen" opravují zničené tisícihrany na hružce úhlovky (nebo si to nechávají někde dělat, protože sami na to technologii asi nemají) a tisícihran dávají origo, protože, proč by to vyráběli, když se to dá koupit.
Ty tisícihrany jsou taky rúzné, pro manuál se to lámalo někde kolem roku 2006 a pro automat jsou taky jiné.
Tady jsou čísla
manuál :
do roku 2006 31256008
po roce 2006 31325358
Automat:
do roku 2007 9495034
po roce 2007 30787669
rozdíl
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 57
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: XC70 D5 MY06 Ocean Race
#14 XC90 D5 pár dotazů
Díky moc za objasnění.
_________________
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
Volvo XC70 D5 Ocean Race MY06, D5244T4, automat - Prodáno
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek