Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 11
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98

#1 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od machj »

Dobrý den,
jak funguje pohon AWD tak nějak vím, zajímá mě však kompatibilita a možná záměna automatických převodovek, když budu myslet V70 nebo XC70. Jde mi zejména o to, zda každý typ motoru měl pouze svou převodovku nebo pro daný ročníky měly společnou? Jak je to s převodovými poměry z převodovky přes úhlovku zas přes zadní dif na zadní kola? Nebo je to v úhlovce 1:1? Aby se to nehádalo... Existuje nějaká tabulka, kde by se tyto údaje daly vyčíst? Za trpělivost děkuji

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#2 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od David Patočka »

Obecně řečeno, Volvo ještě možná před 15 lety někde psalo tabulku, jaké jsou př.poměry.
Ale od té doby, co se oficiálně nedá koupit od Vovla nic do AWD, tak je tabulka zbytečná.
Vše je k objednání dle VIN ve Volvu, a ne podle návodu, aby někdo ušetřil.

Díly do převodovky, úhlovky, haldexu a diferenciálu se neprodávají, prodávají se pouze celá tato zařízení,
a vždy se vrací to poškozené.

Takže z mé praxe vím, že úhlovky mají převodové poměry podobné, ale ne stejné. 2.5 a 2.56
Eviduji 12 typů úhlových převodovek od roku 1996 - do roku 2015, diferenciálů 10 a převodovek nespočet.
Pokud by náhodou někoho napadalo, že si přehodí 5st. automat za 6st.automat, tak na to úplně zapomeňte.
Dokonce když přehodíte celou převodovku TF80SC z XC90 do XC70, tak to jde, ale bude Vám to psát chybu výstupních
otáček převodovky, protože má jiný převodový poměr.

Takže pozor, a před každou změnou čehokoliv, je dobré si ověřit kompatibilitu zařízení.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#3 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od Romulusw »

Jestli ti to trochu pomuže v samostudiu, tak zadní diferák s šikmo půlenou skříní (to je ta první varianta do tuším 2008) má soukolí 41:16 (2,65). Úhlovky jsou různé, 5ti díry, 7mi díry (podle připojení k almaře) 41/16 a 31/12 (2,58) (nevím přesně která ke které), nebo s řetězem (motory 2,9).

To, že ty dily nové samostatně nekoupíš, jak píše David, je docela problém a nevím proč to tak je. Jestli si ve volvu myslí, že ani v servisech nebudou lidi, kteří by to dokázali dát dohromady, nebo se s tím prostě nechtějí administrativně zatěžovat? Nevím a je to docela blbý.

Před lety, když jsi chtěl u žigula vyměnit diferák na třináctistovce za šestnáckovej, tak jsi prostě šel do mototechny a za 9 stovek jsi ho koupil (a pokud jsi to uměl) a vyměnil hružku a talíř. Pro všechny motorizace (kromě nivy) to bylo stejný, jen se to lišilo počtem zubů. A to prosím trvalo 20let výroby! Do žigula z roku 1972 šlo soukolí z auta 1992.
Já vím, je jiná doba, verze aut se mění klidně po půl roce a spousta věcí u jednoho typu je úplně jiná.


Jistě "spatlat" cokoliv dohromady s něčím jiným jde vždycky (viděl jsem na internetu i video, jak frajer napojil na M66ku elektromotor :-) ) ale když nejsou ty hlavní komponenty jako soukolí a spešl lágry, tak to jde opravdu blbě.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 11
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98

#4 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od machj »

Děkuji za odpověď a výstižné info. Mě však nejde o ušetření, potřebuji poskládat celý pohon od převodovky až po poloosy a nemohu se vůbec řídit pomocí VIN, proto se potřebuji něčeho chytnout. Mám tomu tedy rozumět tak, že i převodovky se zcela stejným typovým označením mohou mít rozdílné převody? Překvapilo mě totiž, že automat se stejným označením je jak na D5, tak na 2.4D nebo benzínu 2.5T.. to sdílejí pouze stejný/podobný vnitřek a obal mají vždy svůj nebo obal sedí?

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#5 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od Romulusw »

Počítej s tím, že všechno bude jiné. Almara M66 pro 2,5T bude mít jinou přírubu k motoru než M66 pro D5 (ze stejného roku) a pravděpodobně i jiná soukolí převodových stupňů. U automatů to bude asi podobné, ale o těch toho moc nevím.

A co bys vlastně chtěl do čeho nacpat :-) ?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 11
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98

#6 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od machj »

No, nevím, jestli se tu chci o tom rozepisovat, abych se nevystavil nějakému posměchu :-D nicméně je to ve fázi úvahy. Chtěl bych spojit 2.5tdi s AWD Aisinem. Motor mám, pohon včetně viskospojky mám navíc s uzávěrkou zadku. Takže zda to vůbec lze vymyslet, nebo shánět jinou jednu část, motor, pohon, dif apod.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#7 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od Romulusw »

Na posměch se vykašli, kdo si hraje - nezlobí :-D

Problém bude, jak psal David, s řízením toho automatu. S manuálem by odpadlo dosti starostí

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 11
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98

#8 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od machj »

A ten starý Aisin, který mám třeba v eRku, se stejný dával do 2.5tdi ne? Myslel jsem, že na řízení má svou vlastní jednotku...

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4899
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#9 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od Romulusw »

To má, ale úzce spolupracuje s jednotkou motoru a očekává potřebné informace z té původní a podle toho pracuje.
Jedině, že by ti někdo naprogramoval nějaký emulátor, kerý by se choval jako původní ECM.
Ale to už je fakt "vyšší dívčí".

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#10 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od peter cz »

Nebo pokud trochu hovíš elektrice, tak použít programovatelnou jednotku jako třeba GPIO MegaShift :wink:
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 11
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98

#11 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od machj »

Mno, to vypadá, že to prohlásím za neuskutečnitelné :-D

David Patočka
Ověřený
Offline
Profi prodejce
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1015
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

#12 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od David Patočka »

Kup si jiné auto, které bude splňovat tvoje požadavky.
Budeš muset oželet TDI a AWD, protože to prostě .....dle mého pohledu tedy......NELZE.
Zkusit zbastlit by to šlo tak, že by si vzal 4Q automat z 850/V70I pro AWD, ten by se musel rozebrat a
přeskládat na TDI ( obal a převody) a následně vůbec zkusit, zda by se vešel starter s upravenou úhlovkou
vedle sebe, ale to zatím nikdo nezkoušel.

No a potom kardan a zadek, ale na STK to poletí ze vrat.


Promiň :D
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 11
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Kardašova Řečice
Vůz: V70R AWD 98

#13 Převodovky, technika pohonu AWD, poměry převodů

Příspěvek od machj »

Díky za osvětu. Jak jsem zjistil, právě umístění startéru je jasný problém, nevleze se. Co se týče STK, to se tohoto nápadu netýká. Ještě jednou díky.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“