XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 16
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: přál bych si XC90 V8

#26 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od alexamc »

Kluci tvrdá myslíte jako víc než koncerny? Passat, Superb, Octavia, A6 apod.???

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4902
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#27 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Romulusw »

Já nevím, já v nich nejezdím :-D, ale accord byl taky takhle tvrdej.

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#28 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od peter cz »

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=53997&hilit=v8%2A
Zase nečekej nějakej extrém, uhoupaná je pořád :D jen je možná o fous tvrdší (co se týče přejezdu nerovností, ale to volva obecně nějak neumí) než by člověk od takovýho suv očekával... Ještě bych doplnil že V8 jsou jen do roku 2010.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#29 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Boss »

alexamc píše:Mohl bych se ještě zeptat proč si myslíš, že spolehlivost XC70 je vyšší než XC90? Ještě jednou díky!
XC90 má trochu poddimenzovaný predok na také ťažké auto, na silentblokoch a prvkoch nápravy netreba šetriť, čo sa týka kvalitných dielov. Ide hlavne o podvozok u XC90. Automat, motor bude na tom podobne u obidvoch XC.
V princípe je podľa mňa aj to AWD viac namáhané pri tej celkovej hmote, ako pri XC70.
Najlepšie to budú vedieť mechanici, aj od nich mám niektoré informácie.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

L4W
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 593
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: Volvo XC90 D5 MY07

#30 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od L4W »

Jsem rád, že to konečně někdo napsal. Už sem se bál, že mu budete mazat med kolem huby jak je XC90 ve všem super :D . Ano, podvozek XC90 není zrovna něco, čím by se dalo chlubit. Platí oboje - uhoupané to je, zejména do zatáček, ale zároveň teda dost blbě tlumí nerovnosti. Byl jsem až překvapen, jakej je tam rozdíl třeba oproti S80II. Zkrátka každou díru kterou trefíš budeš cítit i slyšet více, než bys to od auta této velikosti čekal. Všichni, kdo toto auto neznají si myslí, že to musí být děsně pohodlné svezení, ale ne, s jakýmkoliv sedanem nebo kombíkem od volva bys pravděpodobně v tomhle XC90 trumfnul.
Také jak tu také někde zaznělo, že stačí mít v pořádku AWD a dostaneš se všude, tak na takové tvrzení bych byl hodně opatrnej. Opravdu to není žádnej offroad a když začneš zkoušet limity v terénu, narazíš na ně velmi rychle. Ale jinak je samozřejmě AWD super a budeš za něj rád, zvlášť teď v zimě.

Jak už tu někdo doporučoval, já bych se také zkusil projet v XC70III. Obětuješ něco málo kufru, ale hádám, že prakticky ve všem ostatním budeš mít z auta lepší pocit. Jen se holt musíš vzdát té V8, to je tak jediná nevýhoda.
_________________
Volvo XC90 D5 MY07 136 kW green
Bylo: Volvo S60 2.4 125 kW; Volvo S80II 2.5T MY07 147 kW; Volvo XC90 2.5T MY05 154 kW

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#31 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Haben »

Ani XC70 III a ani XC90 I jsem neměl. Ale v této věci je myslím tou nejlepší osobou, která ti dá srovnání Pavel Lajšner - ok2ucx zde na fóru. Telefon ti mohu předat. A proč? Protože:
- vlastnil XC90 I V8
- vlastnil XC70 III myslím D5
- vlastnil S80 II V8
- vlastní XC70 III T6
- věnuje se čipování volv, opravám elektroniky, programování nových fíčur do volv

Dle mne ti dá odpovědi na to:
- jak je/není XC90 tvrdá oproti XC70
- jaké je srovnání kufrů XC90 I vs XC70 III
- jak je na tom se spolehlivostí, žravostí a výkony V8
- na co si dát při koupi pozor
- kolik stojí servis na XC90 I a kolik na XC70 III

Co jsem se dočetl, tak na XC90 je více specifických dílů = dražších, než na XC70 III. XC90 I je těžkopádná a fakt tvrdší. Jendou jsme tím jel právě s Pavlem a jakákoli příčná nerovnost byla hůře tlumená jak XC70 III. Důvod? XC90 I je vysoká, kolíbá se, tak nemůže mít moc měkký podvozek, jinak by se snad převrátila. Pokud ale XC90 I naložíš lidma a kuframa, je rázem moooc pohodlná.
Větší rejd má určitě XC70 III.

Doporučuji si sednout do obou aut a projet se. Jestli má někdo z Prahy jak XC90 I tak i XC70 III, ideál. Na motorizaci nesejde. Porovnáš a uvidíš. Pak budeš hledat.

Jen doplním, že:
- XC90 I může mít V8 nebo atmo 6válec 3,2, nebo turbo 5válec 2,5T. na motorizaci T6 se ani nedívej - odchází 4 stupňové převodovky GM.
- XC70 III může mít atmo 6válec 3,2, nebo turbo pěti válec 2,5T, nebo turbo 6válec T6 - tato T6 je jiná a super dynamika, tomu úměrně vysoká spotřeba a převodovka již drží - Aisin 6 stupňů - myslím.

Obojí pak 5válcové diesly D5.

Hodně štěstí s výběrem a méně nepříjemných životních situací.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#32 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Haben »

Jo a pokud nejsi žirafa, tak by jsi se mohl bez problémů vejít na spaní si dcerkou do XC60 I. Kufr dostatečný, rejd výrazně lepší jak XC90 I či XC70 III. Průjezdnost terénem asi nejlepší a podvozek určitě příjemnější jak u XC90 I. Ve své době to taky bylo nejbezpečnější SUV na trhu a taky nejbezpečnější Volvo.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 16
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: přál bych si XC90 V8

#33 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od alexamc »

Haben - luxusní komentář, moc děkuju! Popravdě jsem si nemyslel, že bych se vešel na spaní do XC60 (byť se mi designově líbí mnohem víc než XC90), že by se do ní vešlo třeba horské kolo, atd. Ale asi se na ní tedy podívám lépe...každopádně ještě jednou děkuji za úžasný přehled :)

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#34 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Warcz »

alemamc - Ja třeba kolo do V70 dávat nechci. Dělal jsem to tak u předchozích aut a byl z toho akorát bordel. Není řešení vzít něco s kouli a hodit kolo za auto, nebo na střechu ? Jedna věc je to kolo do auta naložit a druhá jak to potom vypadá.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 568
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Slovensko, Sliač

#35 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Boss »

alexamc píše:Haben - luxusní komentář, moc děkuju! Popravdě jsem si nemyslel, že bych se vešel na spaní do XC60 (byť se mi designově líbí mnohem víc než XC90), že by se do ní vešlo třeba horské kolo, atd. Ale asi se na ní tedy podívám lépe...každopádně ještě jednou děkuji za úžasný přehled :)
No, ja tvrdím, že XC60 má o dosť menší kufor ako XC70II/III alebo hociktorá XC90.
Určite je dizajnovo lepšia ako XC90, aj možno lepšie auto, ale kufor má malý oproti tým dvom.

Kompromisy - to sú krysy :D
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#36 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Haben »

XC60 má určitě menší kufr jak XC90 nebo XC70. Ale pořád je to až až dostačující kufr pro 2 osoby s bagáží a přespání, pokud ložná plocha má 180 cm na spaní. To nevím, proto doporučuji proměřit, vyzkoušet.
Přepravu kol bych volil také na kouli... Dostat dospělácké kolo a dětské kolo do kufru a na zadní sedadla XC90 XC70 i XC60 půjde (na ležato), ale bude to otrava, budou se o sebe odírat. Na výšku postavíš jen dětské kolo, dospělácké s vyndaným předním kolem možná, ale jen do XC90 či XC60.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 16
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: přál bych si XC90 V8

#37 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od alexamc »

No pro mne je důležité, abych se tam prostě pohodlně vyspal. Mám 180cm. Ten zbytek (věci, kola, atd.) už vždycky nějak pořeším, i kdyby tím držákem na kouli. Zkoušel jste tu někdo v XC60 nocovat? Já to v bazarech třeba v tom Pajeru zkoušel, ale často na mne koukají jak zjara, když začnu skládat sedačky a válet se jim v autě :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#38 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Arkaz »

Xc70 2008+ som navrhol z toho titulu ze ho vlastnim 3roky a nedavno som mal na par dni aj xc90 2007 tak zlahka porovnat mozem. Co sa tyka xc70 je to neskutocne pohodlne a vsestranne auto. Na letnych 17kolach to aj neskutocne drzi v zakrutach aj ked sa zlahka naklana. Komfort mi vzdy vela ludi chvalilo a dokonca aj kamos co jazdi audi a8 tvrdil ze moja xc je pohodlnejsia. Servisne naklady niesu vysoke a priemernu spotrebu na d5 136kw mam cca 9-9.5L ale jazdim 60/105/150 dost svizne. A k xc90. Ako tu oisu ostatny prisla mi taka neohraba a giganticka krabica na kolesach co sa naklana v zakrutach. Celkovo ten pocit z nej a pojazd taky tvrdsi menej komfortny.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 34
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Hradec Králové
Vůz: XC70 D5 2005 / BMW R1150GS
Kontaktovat uživatele:

#39 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Colins »

XC70 II - jo jo, v té s spinká dobře. Mám 180cm, vozim polštář z domu, 3cm pohody-karimatka(pocitově nahradí jiné zbytečně tlustší) a i slečna by se vešla(teda už ne na tvoju, ale další karimatku), 4-letá jistě i s pár věcma. Ostatní potřebné věci na střechu do boxu a v autě máš volno. Kola do vnitřku néé, to si interier nezaslouží. Džák na kouli a můžeš valit 150km/h, kola jsou hezky za větrem. Ještě mě napadá, chce to na okna -zadní část vozu kvalitní okenní folie s vysokým tepelným filtrem, poze kvalitní značkové, nejtmavší SunTek HP05 jsou i dobře průhledné. Potom platí pravidlo parkovat zadkem ke sluníčku, aby se interier nevyhříval. Při delším stání na letišti to mám opačně, tedy předkem ke slunci, přes čelní sklo a boční skla natáhnu bílé prostěradlo, délka dá, na kastli ho pochytám silnými magnety(v reklamkách se používají když se lepí ...), a mám v autě chládek. Tož tak k temu XC kempování. :jaj:
XC70 III 2008+ bude určitě ve tvém případě dobrá varianta řešení, asi ta nejlepší. Přeji šťastnou volbu.

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2206
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#40 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Zajsoft »

No myslim, ze vse podstatne bylo uz napsano, takze ve strucnosti.
XC90 je zajimava jen s V8, ale tez si myslim, ze na dane ucely neni idealni, sice veci, jako tuhost/houpavost podvozku jsou resitelne.
Tudiz se tez priklanim k k XC/V70 II, nebo III, oboji ma sve +/-.
Motorizaci bych sahl u II po 2.4T/2.5T, nebo Rku... U III, po 3.2, nebo T6. Na delku se tam vyspej i 2 dospeli pri 180cm v klidu(vejskove se tam vejde i 20cm vysoka nafukovacka), nacpou se tam i 3, ale to uz neni zadna vyhra :-D
Jinak V8 sice nepotrebuje zivotne nutne N98, ale motor jde lip a spotreba zas je o neco malo mensi...
Pokud bys toho mel najezdit dost, tak LPG, ve vsech uvedenych motorizacich se chova dobre(kdyz to neni LPG Magic a plynar neni dobytek...).
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#41 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od mr1 »

Motorizace je druhá věc, prvně bych ujasnil ten prostor. Pokud v tom chceš spát, a ještě v tom něco vozit, tak XC60 rozhodně ne. I s tou XC90 budeš mít potíže, ale nenajdeš podle mě moc aut, které by byly uvnitř větší. Vždy, když jsem si takto potřeboval něco ujasnit, a u známých jsem takový auto nenašel, nebylo mě vůbec hloupý si ty auta najít na bazarech, a tam si to prolézt, projet... neříkám ani omylem, že to tam musíš koupit, ale i v áááčkách bude prostor v XC90 stejný, jako jinde :)

Píše se tu o limitech, samozřejmě nemůžeš čekat od "zvednutýho" osobáku, že pojede terénem jako V3S, ale k tomu to není ani určený! Určitě si dokážu představit, že s tím zajedu mnohem dál, než z klasickým osobákem. To je vše. Naopak - byl jsem sám překvapen, co to umí. Znovu říkám - na normální auto! Ale je třeba si uvědomit, že takové jsou vlastně všechny tyto SUV, naopak - většina je horších, co já vím. Namátkou třeba KIA Sportage - s tou není problém se zahrabat na 5° mokré louce.

Možná nám trochu zkus přiblížit, až do jakých míst se potřebuješ dostat. A potom - co všechno musí být v autě přes noc s tebou.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4902
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#42 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Romulusw »

Až se budeš rozhodovat mezi 70kou a 90kou, tak se koukni tady. Nevím, jestli by 70ka v té škarpě nezustala :-D

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#43 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od mr1 »

no, o tom mluvím...
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Warcz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#44 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Warcz »

V70 by do ni nesjela :-) Ne bohužel u V70 chytám spodkem. Jedna věc je pokud je prázdná tam je to pohoda, ale když dám full kufr ( Vezl jsem věci pro 3 rodiny - https://www.screencast.com/t/kqJYVJO0pw ), tak si zadek trochu sedne a chytá mi to mezi koly uprostřed u výfuku.

EDIT: Chytám chápej cesta kde Octavia, nebo Polo neprojede.
Naposledy upravil(a) Warcz dne 10 led 2019 09:14, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#45 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od mr1 »

to je další výhoda devadesátky - ještě jsem ji neviděl byť o milimetr sedlou. Já jezdím s XC90 na těchto sračky vyloženě rád. Pokud nechci, tak to auto se chová jako v létě, na holé silnici. Tedy, nesmí být vyloženě led, kdy je problém vůbec dojít k autu.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 4902
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#46 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od Romulusw »

Jo, tady to byl pod popraškem led. Snažil jsem se tomu autobusákovi co nejvíc uhnout a už jsem tam byl. Kdyby tam spadl on, tak je tam doteďka :-D
A že by tam 70 nespadla? Jedině, že by si stihla postavit svodidla.
Nemám tam ani škrábnutí ;-D

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 179
Registrován: 8 roků 5 měsíců
Bydliště: Jeseník
Vůz: XC90 D5 120kw
Bydliště: Jeseník

#47 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od tokacek »

Pánové taky se přidám do diskuse, podle mě je XC 90 auto na pohodu a klídek a né na divočení a spěchání na cestách, ono to ani v dnešní době kdy jsou všude kamery a měří dost dobře nejde auto trochu prohnat. Bydlím na horách, kde bývá sněhu celkem dost,dělám myslivost ,takže často jezdím zasněžené lesní cesty a není problém s dobrýma gumama vyjet celkem hodně. Něco podobného jako je tady na videu se mi stalo o vánocích, kdy lufťáci ucpali jedinnou cestu no tak auto šlo přes závěje do pole objel jsem lufťáky a v pohodě se vrátil zpět na cestu nadarmo se XC90 říká tank na kolech. Na spaní ve dvou uplná pohoda a co se týká výšky má to i své plusy, nastupování do XC 90 a třeba S 80 co má zeťák je sakra rozdíl, žádné krčení se a propadání na sedadlo, plynule v jedné rovině nasedám. Navíc většina |XC90 je vybavena nezávislým topení, což je taky velké plus při cestování. Ale jak se říká 100lidí sto chutí, tak toto je jen můj osobní nazor a zkušenosti, které nikomu nevnucuji.
_________________
Volvo XC90 D5 120kW R.V. 2004
Diagnostika k dispozici

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 16
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: přál bych si XC90 V8

#48 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od alexamc »

mr1 píše:Motorizace je druhá věc, prvně bych ujasnil ten prostor. Pokud v tom chceš spát, a ještě v tom něco vozit, tak XC60 rozhodně ne. I s tou XC90 budeš mít potíže, ale nenajdeš podle mě moc aut, které by byly uvnitř větší. Vždy, když jsem si takto potřeboval něco ujasnit, a u známých jsem takový auto nenašel, nebylo mě vůbec hloupý si ty auta najít na bazarech, a tam si to prolézt, projet... neříkám ani omylem, že to tam musíš koupit, ale i v áááčkách bude prostor v XC90 stejný, jako jinde :)

Píše se tu o limitech, samozřejmě nemůžeš čekat od "zvednutýho" osobáku, že pojede terénem jako V3S, ale k tomu to není ani určený! Určitě si dokážu představit, že s tím zajedu mnohem dál, než z klasickým osobákem. To je vše. Naopak - byl jsem sám překvapen, co to umí. Znovu říkám - na normální auto! Ale je třeba si uvědomit, že takové jsou vlastně všechny tyto SUV, naopak - většina je horších, co já vím. Namátkou třeba KIA Sportage - s tou není problém se zahrabat na 5° mokré louce.

Možná nám trochu zkus přiblížit, až do jakých míst se potřebuješ dostat. A potom - co všechno musí být v autě přes noc s tebou.
Ahoj, děkuji za reakci. K tomu terénu je to přesně tak jak jsem psal. Maximum co si myslím, že budu kdy potřebovat je nějaká lesní příjezdová cesta do kempu, občas nějaká louka, kde si postavíme stan, a když už bychom měli takto velké auto, tak občas zajet někam kousek mimo silnici, kde bychom mohli třeba přespat. Miluju hory, takže i nějaká ta průchodnost ne úplně upraveným sněhem se hodí, na druhou stranu dodnes jsem nenarazil na nic co bych neprojel ani s tou A6, jen samozřejmě musím být sakra opatrný na ten nízký podvozek...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 39
Registrován: 5 roků 5 měsíců
Bydliště: Třeboň
Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Summum

#49 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od biimbo »

My přešli od koncernu k volvu po 12 letech. Vystřídal jsem pár octavek, allroada, audi a8. A jako člověk co se těch 12 let koncernu věnuje i jako mechanik, po třech měsících můžu říct že zatím dobrý. Vzal jsem nejlevnější xc90 136kw na trhu s tím že radši zainvestujem a budem vědět že je to hotové.
Co mi na vadí na xc 90 je zpracování interiéru, tvrdost při přejetí příčných nerovností, malý rejd a trochu mi chybí MMI z a8. Jinak jsme kupovali kvůli bezpečnosti. Na cestování máme obytný auto alkovnu. Pokud nad tím autem uvažuješ, prostě si ho kup. Xc 70 III je asi hezčí, levnější na dílech, pohodlnější ale to kvůli čemu jsi začal o volvo přemýšlet byla asi V8. A když si koupis xc70, nebudeš se na tu jízdu s 3.2i těšit.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 16
Příspěvky: 16
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: přál bych si XC90 V8

#50 XC90 - pár nejspíš nestandardních dotazů

Příspěvek od alexamc »

Tak jsem o víkendu věnoval nějaký čas projížďkám a poměřování kufrů XC90 a XC70. Všechno jsem to důkladně prolezl a musím říct, že mnohá doporučení, abych zvážil i tu XC70 byla plně oprávněná. Stále se mi líbí XC90, stále toužím po V8, ale mám-li být objektivní, tak skutečně lépe se mi jelo v XC70. Možná je to tím, že jsem nikdy s takovou stodolou jako je XC90 nejezdil, ale prostě ten pocit z jízdy byl v XC70 takový domáčtější, jistější. Velikost kufru při sklopených sedačkách téměř identická, dokonce i na šířku. Jen výška o pár cm je u 90ky větší. Nakládací hrana u 70ky podstatně níž a světlá výška obou aut taky podobná. Nu mám o čem přemýšlet :) Dokonce mne napadla i myšlenka pořídit teď tu XC90 V8 a pokud bych se jí prostě "přejedl" nebo se s ní nějak nesžil, tak ji posléze prodat a sehnat XC70. Co si myslíte o statutu a ceně V8? Je to vzácnost, která už na ceně neklesá (trochu z toho takový pocit totiž mám) nebo stárne jako každé jiné auto a tedy se to stadardně promítá do ceny? Já je sleduju cca měsíc, takže dlouhodobý pohled nemám, ale měl jsem Mitsubishi EVO 9 (koupeno 450k, prodáno po 2 letech za 530k), a přijde mi to tak trochu podobná situace :)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“