TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#1 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038, silentbloky motoru

Příspěvek od Tarkin »

Čus,
Povedlo se mi najít "sporadickou" chybu, kterou mi TDI občas hodí. Většinou hned zmizi a není ani na diagnostice.

Nicméně teď tam zůstala. EGR ECM 0038.

Na autě je stage 1 od D5T5. Komplet i s vypnutým EGRem, ten je samozřejmě i zadělaný zaplatou.

Edit: Na autě pravděpodobně netesni podtlakové silentbloky (výměna je v plánu), EGR se otvírá podtlakem, může to souviset?

Co s tím? Co všechno může vyset na chybě EGRu? Který by měl být vypnutý ve stage 1.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#2 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

Nějaký nápady? Každopádně uložení je komplet na cestě, tak časem dám vědět.

Čísla dílu, kdyby někdo potreboval:

CORTECO 80000674
CORTECO 21652658
Skandix - 1012536

EDIT: Skandix silentblok pod řemenicí je kvalitou podstatně horší, než originál!
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 12 črc 2019 10:20, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#3 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

IgorS píše: Číslo na Skandix máš dobré, akurát tie skandixové silentbloky nie sú Volvo ale Poľsko.
Máš s tím zkušenost, že tam je prokazatelně nižší kvalita? Rozdíl v ceně 1700Kč vs 3300Kč (origo Volvo).
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#4 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

To je ako že prečo dávaš ostatné dva silentbloky Corteco? Prečo práve Corteco? Prečo nepoužiješ Febi alebo Original Imperium za polovičnú cenu? Máš s Original Imperium skúsenosť, že preukázateľne je tam nižšia kvalita? Rozdiel v cene 1925 Kč vs. 814 Kč.

Alebo keď si vyberal tlmiče? Nedal si si do auta Meyle ani Starline ale si chcel mať niečo lepšie - KYB, lebo kvalitka. Nie?
Používaš do auta diely podľa toho, čo sám uznáš za vhodné, čomu dôveruješ a čo považuješ za dobré, nie podľa toho čo napíšem.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#5 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

To je ako že prečo dávaš ostatné dva silentbloky Corteco? Prečo práve Corteco? Prečo nepoužiješ Febi alebo Original Imperium za polovičnú cenu? Máš s Original Imperium skúsenosť, že preukázateľne je tam nižšia kvalita? Rozdiel v cene 1925 Kč vs. 814 Kč.
Vždycky se snažím volit nejlepší volbu s ohledem na poměr cena/kvalita.

Corteco, protože se prý dávalo originálně. Další věc, že ty nejlevněšjí silentbloky motoru nejsou vakuové. Vzal jsem si číslo z originálního vakuového silentbloku a podle toho pouze vybral značku.
Používaš do auta diely podľa toho, čo sám uznáš za vhodné, čomu dôveruješ a čo považuješ za dobré, nie podľa toho čo napíšem.
Podle všech dostupných informací.

Rozdíl mezi 1700 a 3300Kč za silentblok, který vypadá téměr stejně jak pro D5 za 900Kč, mi nepřipadá jako kvalitní poměr cena/výkon.
Naposledy upravil(a) Tarkin dne 12 črc 2019 10:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#6 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:Další věc, že ty nejlevněšjí silentbloky motoru nejsou vakuové.
Čo sa človek od teba nedozvie... Aké ty máš info! :%) :crazy: :shock:

Obrázek

Našiel som najlacnejší a čuduj sa svete, vákuový!



Tarkin píše:Corteco, protože se prý dávalo originálně.
Aj poduškový-motorový sa dával Corteco, no ten chceš Skandix :shock:

Tarkin píše:Rozdíl mezi 1700 a 3300Kč za silentblok, který vypadá téměr stejně jak pro D5 za 900Kč, mi nepřipadá jako kvalitní poměr cena/výkon.
Ak by išlo o pomer ceny a výkonu už dávno si mal to auto predať a ja spolu s tebou taktiež :) , nestrkať do neho peniaze a čas a mohli sme sa voziť už na iných mašinách. Alebo tam daj to najlacnejšie čo je, pretože to nikto iný neohodnotí.

Tarkin píše:Dále věřím tomu, že skandix brand není shit.
Ak je to u teba s vierou v Skandix ako tvrdíš, kúp rovno všetky silentbloky, aj tie vákuové brandu Skandix. Corteco potom nemá zmysel. Tak isto ani KYB tlmiče, PU silentbloky atď. Čo sa dá, ber Skandix.

Obrázek


Na výber dielov používaš vlastnú filozofiu, to nakoniec asi každý z nás, máš svoje informácie o nevákuových silentblokoch, dieloch atď...
tak sa radšej ďalej venuj už len výhradne chybe ECM.
To bude lepšie.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#7 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

Igore máš úžasnou schopnost filozofovat nad nepodstatnými věcmi. Místo toho aby ses podělil o tvou teorii s podtlaky, tak tu řešíme jak kdo nakupujeme díly.

Z duvodu reklamace, dodání zboží atd je lepší koupit v tuzemským, než skandixu. Ale to jsme se dostali úplně mimo.

Kde si vzal, že ten impérium silentblok je vakuový? Čísla nesedí. Opět jsem vycházel z čísel že skandixu. Když si všimnes těch nejlevnějších (vypadají stejně), je u nich v popisku psáno, že vakuové nejsou.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#8 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:Místo toho aby ses podělil o tvou teorii s podtlaky, tak tu řešíme jak kdo nakupujeme díly.
Odo mňa predsa nemáš chip tuning "Stage 1", tak čo tu budem nad tvojim chiptuningom teoretizovať? Nemám sa prečo k tej úprave motora vyjadrovať. Aj tak je ťažko v niečom radiť.
Mimochodom, do tejto témy si si zavliekol nákup dielov silentblokov sám, tak sa vráť na začiatok, nepleť hrušky s jablkami a už sa len drž témy :)
Tarkin píše:Z duvodu reklamace, dodání zboží atd je lepší koupit v tuzemským, než skandixu. Ale to jsme se dostali úplně mimo.
Posúvaš to mimo teraz zase ty, pretože sme vôbec nediskutovali odkiaľ nakupovať (krajina, dodacie podmienky, reklamácie) ale akú značku kupovať. Vyjadril si dôveru v Skandix, tak ak ide o problém zahraničného nákupu, tak pokojne urob nákup Skandix dielov v ČR a budeš mať produkty brandu Skandix z ČR, za podmienok ČR a cien v Kč. Tak to zase neskrúcaj na tému výhodnosti tuzemského nákupu :(

Tarkin píše:Kde si vzal, že ten impérium silentblok je vakuový? Čísla nesedí. Opět jsem vycházel z čísel že skandixu. Když si všimnes těch nejlevnějších (vypadají stejně), je u nich v popisku psáno, že vakuové nejsou.
V tomto neviem o čom vlastne píšeš, čo nesedí s čím, aké čísla atď., odkiaľ čerpáš a porovnávaš čísla dielov, kde sú popisky atď. atď. atď.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#9 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

Kdyz jsem procházel skandixu s filtrem podle VIN na své auto. Je tam na výběr spousta silentbloku motoru, některé jsou podezřele levné, můžeš se u nich docist, že nejsou vakuové, je to "obyčejné" uložení bez podtlaku.

Do tohoto tématu jsem nákup silentbloku zatáhl proto, že mám podezření, že EGR chyba je tam právě z důvodu netěsnosti na podtlacich, jelikož je EGR otvírání také podtlakem.

Psal jsem jak na email D5T5, tak i zprávu pro ok2cux, ani z jednoho odpověď nepřišla.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#10 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:Kdyz jsem procházel skandixu s filtrem podle VIN na své auto. Je tam na výběr spousta silentbloku motoru, některé jsou podezřele levné, můžeš se u nich docist, že nejsou vakuové, je to "obyčejné" uložení bez podtlaku.
Aspoň vidíš, že používaš blbý spôsob hľadania dielov! Na tvoj motor nemôže byť predsa nepodtlakový silentblok! Treba trochu používať aj mozog a nie len tupo hľadieť na nevydarený katalóg Skandixu. To znamená, že celé hľadanie na Skandixe podľa VIN je takto nahovno, lebo keď ti ponúka podľa VIN nepodtlakový silentblok na tvoj motor tak o čom to je? Potom tu šíriš úsudky a hlúposti založené na chybnej databáze Skandixu a prieš sa o veci, ktoré sú jasné. Skandix na hľadanie dielov nepoužívam.
Tarkin píše:Do tohoto tématu jsem nákup silentbloku zatáhl proto, že mám podezření, že EGR chyba je tam právě z důvodu netěsnosti na podtlacich, jelikož je EGR otvírání také podtlakem.
Svoje podozrenie si potvrdíš alebo vyvrátiš, keď silentbloky vymeníš. Len neviem, prečo si si túto svoju teóriu už nepreveril skôr, už dávno? To potrebuješ najprv minúť kopec peňazí, vymeniť silentbloky, aby si vedel či je chyba v tom, že nejaký prepúšťa? To si nevieš upchať hadičky od solenoidu do silentblokov a pojazdiť s upchatými?
Naposledy upravil(a) IgorS dne 19 pro 2018 19:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od raolsa »

Nevím jak jsi to ve Skandixu zadal, ale já když tam nacvakám tvoje auto tak mi to ukazuje pouze podtlakové hlavní silentbloky.
silenty.jpg
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#12 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

Presne tak!
Moje VIN>

Obrázek

Obrázek

Nevidím tam žiadne "podozrivo lacné" :%)
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#13 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

Ok když otevřu hned první s číslem 1015171:
. additional info:
Part for repairs according to the car´s market value. Without vacuum function (At the OEM parts the hardness of the Engine mounting is pneumatically adjusted). The use of the OEM part is recommended.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1310
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#14 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Arkaz »

Trosku otazka OT ale vysvetli mi niekto preco tam dali silentblok vakuovy? Akoze ked sa pretrhne strati podtlak a nasmeruje ta ze aha asi bude pretrhnuty alebo naco je to dobre? Vdaka

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#15 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

Protože bude pravděpodobně fungovat o dost lépe, než obyčejný za půlku. Mě by spíše zajímalo, proč tam není druhý čidlo tlaku, aby bylo znát, jestli je podtlak, který řídí celý motor, utěsněny.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12976
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#16 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od raolsa »

No tak tam dej prostě originál a neřeš jestli náhrada je nebo není vakuová.
Vyzkoušet jestli silentbloky, respektive celý jejich systém je úplně jednoduché. Prostě odpoj jejich hadičku od ventilu a zkus nasát a podržet podtlak, jestli se to uvolní tak je někde problém a musíš hledat postupně dál po hadičkách.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#17 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

Síce sa pozastavuješ nad tým, že o niečom "filozofujem" ale realita je taká, že bez toho, kým sa nezapojím a nevytiahnem tvoju tému, tak zapadne prachom. Kúp čo sa ti páči. Ale k téme:
Tarkin píše:Povedlo se mi najít "sporadickou" chybu, kterou mi TDI občas hodí. Většinou hned zmizi a není ani na diagnostice.
Nicméně teď tam zůstala. EGR ECM 0038
Odkiaľ si prišiel k takému záveru, že chyba 0038, ktorá ti zostala a našiel si ju teraz, posledne, diagnostikou, je totožná so sporadickou chybou, ktorú ti TDI občas hodí? Ako to vieš, keď táto hneď zmizne a nie je v diagnostike? Ako vieš, že chyba ktorá sa neuloží je totožná s touto chybou ECM 0038?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#18 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

V první řadě by bylo vhodné uvést na pravou míru, že jsem měl pravdu. A silentbloky za skandixovou cenu kolem 60 eur nejsou podtlakové. Tudíž nejspíš i ty levné imperium. Někomu kdo bude měnit silentbloky, se to může hodit.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 404
Registrován: 6 roků 11 měsíců
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

#19 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od C 3 »

:green: :green:
bitkáááá

jestli dobře chápu funkci podtlaku, tak když zastavíš, vycucne z toho solenoid vzduch a motor tak nevibruje do kabiny (+ menší hluk)

přikládám zapojení silentbloků - já to měl zapojené špatně, kupoval jsem jeden kvalitní a jeden úúúplně odpad za nejnižší cenu (značky nepamatuji, spěchal jsem na to, protože jsem po sundání zjistil, že je jeden špatnej a druhej snad z 850 (podle OEM)... a doteď oba fungují jak mají (a auto dostávalo celkem poslední rok záhul na kilometry.. uvidíme, jak dlouho ten "levnej" vydrží)
zpj solenoid.JPG
zpj solenoid.JPG (96.5 KiB) Zobrazeno 1267 x
pointa je, pokud máš zapojené správně, nemělo by to ovlivňovat funkci EGR ;-)

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#20 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:V první řadě by bylo vhodné uvést na pravou míru, že jsem měl pravdu. A silentbloky za skandixovou cenu kolem 60 eur nejsou podtlakové. Tudíž nejspíš i ty levné imperium.
V prvom rade je potrebné uviesť, že to nie je až také isté, pretože svoje závery zakladáš na svojich domnienkach. Myslím, že tak podobne to robíš aj v prípade sporadickej chyby a chyby EGR. Môže to tak byť, netvrdím že nie ale predtým ešte:

1. Okrem Skandixu som nenašiel, že by niekto iný uvádzal, že jeho silentbloky pre hydrosystém tlmenia nie sú vákuové.
2. Hmotnosť lacného Original Imperium silentbloku je 1283 g a je približne totožná s ostatnými hmotnosťami Febi, Swagu, Maxgear, Vaico, atď, ktoré sú všetky drahšie. Znamená to potom, že aj tieto sú konštruované ako nevákuové.
3. Ak Skandix predáva nevákuový silentblok za 65 až 70 Euro, ale rovnako nevákuový sa dá kúpiť za približne 29 Euro, treba sa nad Skandixom hlboko zamyslieť. Aj v súvislosti s poduškovým silentblokom.
4. Ak ide o utesnenie unikajúceho vákua cez starý silentblok z hadičky, na to poslúži hoc aj lacný nevákuový.
5. Ak ide o spoľahlivosť a nemožnosť zistenia úniku nejakým čidlom, o ktorom si písal, je nevákuový spoľahlivejší.
6. Ak by si kúpil nejaký nevákuový silentblok ale bol by v krabici Lemforder alebo Corteco, neprídeš na to že je nevákuový a budeš spokojný, že máš kvalitu a že si zvolil najlepší pomer medzi cenou a výkonom.
7. Ak by si kúpil vákuový Lemforder alebo Corteco či Febi atď, aj tak nezistíš či mäkne. Len ho namontuješ, zapojíš hadičku a spokojne jazdíš s dobrým pocitom, že si zvolil najlepší pomer medzi cenou a výkonom.
8. V konečnom dôsledku je to jedno. Kúp s najvyšším pomerom cena/výkon, podľa seba.

Takže áno, mal si pravdu!

V rade druhom Ti je to aj tak všetko na prd, pretože nič viac nového nevieš o chybe riadenia EGR.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#21 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

C 3 píše:pointa je, pokud máš zapojené správně, nemělo by to ovlivňovat funkci EGR ;-)
Pointa je v tom, že on má EGR zaslepené a v jednotke motora EGR OFF = EGR deaktivované.
Pritom rieši silentbloky :o
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#22 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

To schéma jsem neviděl a ani ostatní. Nevím jak celý podtlak u TDI funguje a co je na čem závíslé, četl jsem tu někde na foru, že je to vesměs celé propojené a jakýkoliv únik může házet chybu.
Pritom rieši silentbloky :o
Kvůli tomu jsem založil tenhle topic a hned v prvním příspěvku jsem tu teorii zmínil, nikdo jí nevyvrátil.

Dále jsem měl za to, že stage 1 EGR off řeší i chyby spojené s EGRem. Ale to by se nám tu musel vyjádřit někdo, kdo tomu rozumí.

Z vedlejšího topicu zde na foru:
ECM-0038 EGR Control - Faulty flow Řídicí jednotka neustále vypočítává nezbytné spotřeby vzduchu, na základě vstupních signálů jako zatížení, otáčky motoru, rychlost vozidla atd. Je-li skutečná spotřeba vzduchu vychílená od požadované hodnoty, začne hlasit chybu. ve většině je to vada el. mag. ventilu EGR
Tohle je pravděpodobně to, co je na schématu značený číslem 17. Nebo?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 28
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#23 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:To schéma jsem neviděl a ani ostatní. Nevím jak celý podtlak u TDI funguje a co je na čem závíslé, četl jsem tu někde na foru, že je to vesměs celé propojené a jakýkoliv únik může házet chybu.
Ano, to je pravda, pokiaľ sa EGR otvára, nie je bloknuté a reguluje, tak aj o chyby EGR môže ísť. Inak väčšinou pri podtlaku ide hlavne o chyby riadenia turba. To ale chyba 0038 nie je. Ale čo vtedy, keď sa EGR neotvára, je zaslepené a vypnuté v RJ?

Ako únik vzduchu v časti silentblokov ovplyvní neotvorenie EGR, ktoré sa už nemá podľa upravenej RJ otvoriť a ani nemôže nič prepustiť, lebo je tam záslepka a nemá ako?
Tarkin píše:Dále jsem měl za to, že stage 1 EGR off řeší i chyby spojené s EGRem. Ale to by se nám tu musel vyjádřit někdo, kdo tomu rozumí.
To EGR off nie je až také sofistikované, ako by sa zdalo, a to už aj preto, že nemení hodnotu požadovaného prietoku vzduchu. No nejdem to ale rozoberať, keď tomu nerozumiem. Ale s tým súvisí ďalšia vec, ktorú si odcitoval.
Tarkin píše:Z vedlejšího topicu zde na foru:
ECM-0038 EGR Control - Faulty flow Řídicí jednotka neustále vypočítává nezbytné spotřeby vzduchu, na základě vstupních signálů jako zatížení, otáčky motoru, rychlost vozidla atd. Je-li skutečná spotřeba vzduchu vychílená od požadované hodnoty, začne hlasit chybu. ve většině je to vada el. mag. ventilu EGR
Vada el. mag ventilu EGR, ktorý nemá otvoriť EGR pri EGR OFF? Vada EGR, ktoré sa nemôže otvoriť lebo si ho zaslepil? Skutočná spotreba vzduchu - prietok cez váhu je vždy vyšší, než pri funkčnom EGR, ktoré sa otvára. Je to práve o hodnotu prietoku cez EGR recirkuláciou plynov. Takže síce môžeš z vedľajších fór preberať diskusie a citáty ale mal by si tak robiť vtedy ak sa to týka tvojho stavu.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 32
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#24 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od Tarkin »

Tak co tedy s tím? Jak bys postupoval?

To uložení musím vyměnit tak jako tak, netěsní a motor při rozjezdu vibruje. Jestli to může mít vliv, tak se to pozná.


Celá podstata chyby nedává smysl "EGR faulty flow", neotvírá, průtok nemá být žádný - ošetřeno D5T5. Nedává to smysl, jakoby tam to ošetření nebylo a auto bylo bez softwarového vypnutí EGR, ale to jsem kontroloval ve VDASH, EGR OFF je aktivní. Vypnout / zapnout už to nejde, chce to po mě zaplatit znova plnou částku za ST1.

Nicméně další teorie - podtlak v autě je tvořen vakuovkou, takže to musí být jeden okruh ne?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#25 TDI stage 1, chyba EGR ECM 0038

Příspěvek od ok2ucx »

Místo SZ bychom to možná měli řešit zde. Nerozumím tomu "vypnout/zapnout" EGR? Jestli máš v autě EGR OFF, tak jednotka nebude tento ventil otevírat. Ale u Euro2 a Euro3 je nutné, aby tam byla záslepka. Pokud však auto (za nějakou delší dobu) hlásí faulty flow, tak (si myslím) že EGR už profukuje - že je možná propálená tato záslepka. Nic lepšího z křišťálové koule nevyluštím.

-PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“