rychla otazka - vaha vzduchu MAF pri 2000-5000 otackach?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 510
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#1 rychla otazka - vaha vzduchu MAF pri 2000-5000 otackach?

Příspěvek od Krasty »

Kolik ma davat vaha vzduchu (MAF) hodnoty pri zahratem motoru od 2000-5000 otackach?
Udelam test s VIDOU u sveho auta, jen by me zajimalo, co je tak nejak v norme..

Diky
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V70 2.4D 2007
Bydliště: Brno

#2 rychla otazka - vaha vzduchu MAF pri 2000-5000 otackach?

Příspěvek od Muycle »

Ahoj,

pokud tam je 5pinova zasuvka na vahu (tz. typ HFM 5, HFM 5 ma vystup napetovy, HFM6-7 ma frekvencni - BMW, Mercedes) tak bys pri vypnutem motoru a zapnutem klicku mel na 5pinu(vystupni signal do RJ) namerit 1V +/- 0,02. (normalne multimetrem oproti kostre, kostra je na pinu 3)

Schema:

1)Snimac teploty nasavaneho vzduchu

2)Napajeni HFM 11.5 - 14.5 V

3)Kostra

4)Referencni napeti 5V

5)Vystupni signal pro RJ

Jinak pokud bys mel k dispozici osciloskop tak pri proslapnuti pedalu, tz od volnobehu do max otacek by se hodnota mela pohybovat od cca 1,5 do 4,7V. Ale pokud je neco s vahou tak original diagnostika by to mela odhalit.

Michal
_________________
Volvo XC70 D4, 133kW, 2014, Summum
Volvo V70 2.4D 120kW 2007

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 510
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#3 rychla otazka - vaha vzduchu MAF pri 2000-5000 otackach?

Příspěvek od Krasty »

Vzhledem k tomu, ze mi diagnostika napsala, ze MAF flow to low, tak uz je asi vaha vzduchu v tahu.
Jeste to zkusim znovu po letech projet a zmerit ziva data, ale co jsem se ruzne docetl, tak jakmile to uz vyhodi chybu, tak uz to je KO. Ze muze ruzne hazet spatne hodntoy, ale v ramci mezi, ale jakmile uz to je mimo toleranci, tak uz neni moc co resit.

Ve VIDe pisou neco o tom, ze se musi pri vymene vahy vzduchu u meho motoru (B5254T2) nejak nastavovat ECM? ..."must be reloaded at replacement". Poradite?
Dik
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“