TDI odhlučnění

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#26 TDI odhlučnění

Příspěvek od IgorS »

Ahoj Drak3n
Nepísal som nič proti tebe ani tomu čo si sem vložil. Písal som v kontexte pýtajúceho sa a stavu jeho 20 ročných silentblokov v aute. Jednoducho ich treba všetky vymeniť, predný, zadný, prevodovkový, motorový, aj tie na priečnom ramene. Teda nie len ten horný. Ak chce mať vibrácií v karosérii menej. Toľko môj názor a ak by ich už kvôli nejakému testovaniu na stole vyberal von, tak ich rovno môže vymeniť. Ak nejde o opravu konkrétneho silentbloku ale celkové zníženie prenosu vibrácií do karosérie a interiéru, treba ich meniť a nešpekulovať. Strata času.

Ak by išlo o silentbloky benzínového motora, potom by sa mi zdala otázka ako zistiť, či sú ešte ok relevantná. Možno ešte aj ak by išlo o silentbloky na 12 ročnom D5 motore. Určite je to však mimo, zisťovať ich vytrasený stav pod 20 ročným, ťažkým traktorom. Píšem to z hľadiska pýtajúceho sa, lebo má snahu trasenie eliminovať a urobiť z toho auta niečo podstatne lepšie ako je teraz.

S týmto mám skúsenosti, lebo to všetko mám vymenené na takom motore a aute, preto si myslím, že viem o čom píšem. Preto, aby vibrácií bolo na starom TDI menej, podľa mňa, treba vymeniť všetky silentbloky, vrátane motorového rámu a potom sa zamerať nie len na to, aby sa vibrácie neprenášali do karosérie, ale aj na to aby nadmerne nevznikali. Napríklad, ako u mňa, remenicou, ktorá robila vibrácie ale nie iba tie, ktoré boli vidieť ale aj také, ktoré som si neuvedomoval a pripisoval som ich vlastnosti motoru. Po výmene sa ukázalo, že vibrácií ubudlo a bolo jasné, že až to čo ostalo z vibrácií je motor samotný. Ale súhlasím aj s tým čo písal kwiko o zotrvačníku. Atp...
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#27 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Ok zatím dle prvního měření to vypadá, že přední silentblok netěsní.

Co jsem projížděl internet a hledal náhradu. Pod originálním číslem: 30680751 lze sehnat vakuové a obyčejné, ale není to mezi sebou označené.
Co teda koupit, aby to bylo vykuové a nestálo raketu?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2900
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#28 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tod2 »

Hlavně vyměnit oba, jinak to nemá smysl. Případně i ty ostatní bez podtlaku.
Originál jsou myslím Corteco, já teda dával lemforder, ale moc se mi nezdají. Asi bych tady příště nešetřil.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#29 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Bylo to znát? Nejdřív to pořádně přoměřím, než vyhodím 5k za silentbloky...
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2900
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#30 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tod2 »

Já dal cca 6,5 za všechny motorové.
Ano rozdíl byl velmi znatelný, já měl horší ten zadní a na zpátečku to vibrovalo hodně.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#31 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Vyměněno. I když jsem to řešil i v jiném topicu.

2 podtlakové od Corteco jsem sehnal na Autodílos dohromady za 3,3 tisíce. Silentblok pod řemenicí originál Volvo, horní silentblok opět Corteco.

BTW horní silentblok (cena zhruba 200Kč, Corteco) vydržel pouze rok a už začal praskat.

Hlučnost s menší mírou vibrací o něco klesla.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“