TDI odhlučnění

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#1 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Zdarec,
jak všichni víme TDIčko je řádná vibrující a hlučná traktořina, dost to ubírá na komfortu S80tky. Jedna věc se ale dá asi řešit, alespoň částečně, a to je odhlučnění.

Má s tím někdo zkušenost? Ten hlukově izolující matroš stoují spoustu peněz, tak se ptám na zkušenosti, jestli to má smysl.

V plánu by bylo odhlučnit kapotu pod kobercem, dát izolující materiál mezi motor a palubku (pod stěrače), nějak vylepšit samotný kryt motoru, polepit spodní dekl motoru. Všechno s ohledem na tepelnou odolnost, aby mi to ještě neblaflo. :lol:
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#2 TDI odhlučnění

Příspěvek od pepa.paur »

Siletbloky motoru ok?
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#3 TDI odhlučnění

Příspěvek od python.p »

Materiálů je spousta, stejně tak nemusí stát spoustu peněz.

Záleží co od toho čekáš. :)
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#4 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

pepa.paur píše:Siletbloky motoru ok?
Měnil jsem všechny podtlakovky k nim, nikdy nic neteče a motor neleží na nosníkach, tam jsem si říkal, že jsou OK. Horní je nový.

Pořád je proti tomu Ofce F 1,9 jak TSIčko.
Materiálů je spousta, stejně tak nemusí stát spoustu peněz.

Záleží co od toho čekáš. :)
Za poslední rok jsem strávil desítky hodin tím, že jsem odtlumoval interier. Největší práce byla s tapcema, ale zatím se zdá, že v rámci možností je to ok, ale motor v některých otáčkach prostě vibruje a při rozjezdu atd...

Nějaký návrhy na material odhlučnění?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2439
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#5 TDI odhlučnění

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jestli ti to vibruje, tak bych fakt skouknul ty silentbloky...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#6 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Je to diesel no... Prostě traktor. A co na nich uvidím? Jak jsem psal. Vyteklé nejsou a motor na nosníkach neleží. Tak co z toho poznám?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#7 TDI odhlučnění

Příspěvek od karelvolvo »

Tarkin píše:Je to diesel no... Prostě traktor. A co na nich uvidím? Jak jsem psal. Vyteklé nejsou a motor na nosníkach neleží. Tak co z toho poznám?
Vyprdl bych se na to prodal a koupil D5 !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#8 TDI odhlučnění

Příspěvek od Honza »

Tarkin píše:Je to diesel no... Prostě traktor. A co na nich uvidím? Jak jsem psal. Vyteklé nejsou a motor na nosníkach neleží. Tak co z toho poznám?
Právě že nic, musí se odzkoušet. Ty seš nepolepšitelnej exot.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 889
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#9 TDI odhlučnění

Příspěvek od pepa.paur »

Tak dvouhmoťák, hlavní řemenice, vstřikovače, nastavení předvstřiku?
Ten motor je 1.9TDI s válcem navíc, pokud je technicky v pořádku, tak by měl být tišší.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#10 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

pepa.paur píše:Tak dvouhmoťák, hlavní řemenice, vstřikovače, nastavení předvstřiku?
Ten motor je 1.9TDI s válcem navíc, pokud je technicky v pořádku, tak by měl být tišší.

Byla dělaná spojka, v AV mi řekli, že dvouhmota je úplně v cajku. Předvstřik se nastavoval.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#11 TDI odhlučnění

Příspěvek od kwiko »

AV trochu zjednodusuju, casto novy zotrvak vyrazne znizil vibracie, hoc technicky aj stary sa zdal OK, menim ho ked majitel na neho ma rozpocet a nik sa zatial nestazoval na vyhodene peniaze :c) ale svoje robia aj nove zdvihadka ci vycistenie vstrekov. ked ,mas vsetky silentbloky nove...

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#12 TDI odhlučnění

Příspěvek od karelvolvo »

kwiko píše:AV trochu zjednodusuju, casto novy zotrvak vyrazne znizil vibracie, hoc technicky aj stary sa zdal OK, menim ho ked majitel na neho ma rozpocet a nik sa zatial nestazoval na vyhodene peniaze :c) ale svoje robia aj nove zdvihadka ci vycistenie vstrekov. ked ,mas vsetky silentbloky nove...
Vyčištění vstřiků je blbost !! aspoň u TDi-čka kde stojí nová tryska (špička) pár korun
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#13 TDI odhlučnění

Příspěvek od kwiko »

Jasne, nikomu nazor neberiem, ja vravim len zo svojich skusenosti, ktore su ze 80e za spicku ktora aj funguje sa mi nezda par korun, pretoze ine nove po 10-20 tis. km su na tom horsie nez tie origo po vycisteni. A D5 motor po napriklad 500 tis. km dat opat do super stavu je rozpocet na ine auto, TDI tam toho moc nema ani po 700+tis km :cD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#14 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

karelvolvo píše:
Tarkin píše:Je to diesel no... Prostě traktor. A co na nich uvidím? Jak jsem psal. Vyteklé nejsou a motor na nosníkach neleží. Tak co z toho poznám?
Vyprdl bych se na to prodal a koupil D5 !!
Poprosím o klid tady. Taková možnost nepřipadá v úvahu, pokud někdy bude změna, tak za benzín + LPG.
AV trochu zjednodusuju, casto novy zotrvak vyrazne znizil vibracie, hoc technicky aj stary sa zdal OK, menim ho ked majitel na neho ma rozpocet a nik sa zatial nestazoval na vyhodene peniaze :c) ale svoje robia aj nove zdvihadka ci vycistenie vstrekov. ked ,mas vsetky silentbloky nove...
Neprojevuje se to jako špatný setrvačník a vůle prý byla naprosto minimální. A měnit věc za 16k jen tak z rozmaru asi nebudu.

Silentblok je nový jen horní, zbytek je původní jak jsem auto minulý rok koupil. Jak jsem psal, vyteklé nejsou a nic na ničem neleží, nevím jak více to mám "otestovat".
Jasne, nikomu nazor neberiem, ja vravim len zo svojich skusenosti, ktore su ze 80e za spicku ktora aj funguje sa mi nezda par korun, pretoze ine nove po 10-20 tis. km su na tom horsie nez tie origo po vycisteni. A D5 motor po napriklad 500 tis. km dat opat do super stavu je rozpocet na ine auto, TDI tam toho moc nema ani po 700+tis km :cD
Spíš časem přejdu na 764 s nějakým custom čipem.

Pointa tohohle téma byla čistě o zvuk izolujícím materiálu.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#15 TDI odhlučnění

Příspěvek od Honza »

O podtlakovejch silentblokách asi uslyšíš prvně. A máš co testovat.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#16 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Jak na to? Každopádně jak jsem psal, tohle téma mělo být o odhlučnujícím materiálu, seděl jsem už i v jiném Volvu v TDI, ten motor se choval podobně, je prostě hlučný a to je to, co bych chtěl nějak řešit.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#17 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Podtlakové silentbloky se zdají být OK, řešil tu někdo hluk izolující material v motorovým prostoru?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#18 TDI odhlučnění

Příspěvek od python.p »

Těch možností je několik. Osobně bych volil armaflex + alu folii.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

simons93
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

#19 TDI odhlučnění

Příspěvek od simons93 »

Já se obávám, že tímhle se vibrací nezbavíš. Já jsem nakonec přešel na benzín a konečně jsem spokojenej. Nafta bude nějak vibrovat vždycky, obzvlášť traktor jako tdi. Mě to pak začalo vadit i u D5, která je obecně hladší. Podotýkám, že všechny silentbloky byly měněné a v pořádku, vstřiky byly taky otestovány a v pohodě. Za mě teda nejlepší možnost, jak se u tdi zbavit vibrací je poslat to pryč a přejít na benzín/lpg nebo to neřešit a jezdit. :)
Naposledy upravil(a) simons93 dne 12 srp 2018 14:23, celkem upraveno 1 x.

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5112
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

#20 TDI odhlučnění

Příspěvek od Honza »

Nebo rovnou elektriku :lol:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 1130
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design

#21 TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Jak se dá spolehlivě otestovat funkčnost uložení motoru? Jak jsem psal dříve, motor na ničem neleží, regulátor pierburg se v diagnostice také hlasí a přepíná. Horní silentblok je nový.

Jak dál se to může vyzkoušet, že uložení ještě plní úlohu?
Vyčištění vstřiků je blbost !!
Proběhlo VIFem, patrně menší hlučnost a kouřivost, vibrace stejné.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design TF-80SCAWD
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#22 TDI odhlučnění

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:Jak se dá spolehlivě otestovat funkčnost uložení motoru? Jak jsem psal dříve, motor na ničem neleží, regulátor pierburg se v diagnostice také hlasí a přepíná. Horní silentblok je nový.
Ako ich chceš testovať? Vyberieš ich von z auta, pripojíš k nim nejaký vibromer, či merač dynamických vlastností gumy a parametre potom porovnáš s tabuľkovými hodnotami? :%)

Alebo si vari myslíš, že po dvadsiatich rokoch drncania v motore budú tie gumy v nich rovnako pružné ako v deň montáže vo fabrike? Jednoducho sú 20 rokov staré a majú o 20 rokov horšie vlastnosti. Všetky gumy v motore tvrdnú, krehnú, praskajú, v motore sú vystavené teplotným rozdielom, gumené hadice praskajú ale silentbloky sú imúnne?

Chcem tým napísať, že Ty sa s tým našpekuluješ... :roll: namiesto toho, aby si ich vymenil.
Spolu so silentblokmi nápravnice, lebo cez ňu sa vibrácie prenášajú, keďže v nej je motor uchytený.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 399
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

#23 TDI odhlučnění

Příspěvek od Drak3n »

Ahoj, neviem ako to je u TDI, ale tuto mas navod ako otestovat ulozenia pri D5. Staci si zohnat pumpicku na meranie podtlaku a skusat. Tie ulozenia su urcite davno KO, ved je to stara guma, nemusia vytiect.

"

"

"

"
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1687
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#24 TDI odhlučnění

Příspěvek od IgorS »

No tak samozrejme, že ak funkciou silentbloku je tesniť a neprepúšťať vákum, tak sa takto dá "otestovať" a byť potom spokojný, že ešte tesní. Na silentbloky mám však vyššie nároky ako len aby boli dobrým tesniacim štoplíkom na podtlakovom vedení. Samozrejme otestovať podtlak je užitočné ale nič to nevypovedá o aktuálnych tlmiacich či dynamických vlastnostiach toho kusa gumy pod motorom.

Ešte si aj myslím, že v prípade TDI, ktoré je trochu háklivé na temer akýkoľvek únik podtlaku, by to v prípade deravého silentbloku s radosťou hádzalo každú chvíľu nejakú ECM chybu spojenú s riadením motora.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 399
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

#25 TDI odhlučnění

Příspěvek od Drak3n »

Tak poradil som jednoduche riesenie, ktore sa da vyskusat hocikde a hlavne bezplatne, no tyka sa D5. V tych videach je to detailne popisane, treba si pozriet.
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“