solenoid na airboxu

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#1 solenoid na airboxu

Příspěvek od mirekcafa »

S60 D5 120 KW 2004
Chlapi má tento solenoid který je pověšený na airboxu a má jen dva vývody, kromě ovládání silentbloků pod motorem něco společného s turbem?
(vysoký tlak turba)
Případně udělal by někdo dobrý skutek a vysvětlil jak to celé funguje.

Vše co jsem vyguglil je takové nějaké jiné.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#2 solenoid na airboxu

Příspěvek od Tod2 »

Na jedné hadici jsou silentbloky, na druhé je ovládání lopatek turba.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#3 solenoid na airboxu

Příspěvek od karelvolvo »

Turbo ovládá solenoid na bloku motoru za olejovým filtrem
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2903
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#4 solenoid na airboxu

Příspěvek od Tod2 »

Ale zdroj podtlaku je odtud ne?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#5 solenoid na airboxu

Příspěvek od mirekcafa »

karelvolvo píše:Turbo ovládá solenoid na bloku motoru za olejovým filtrem
ten tam mám samozdřejmě také, předpokládám, že podtlakem reguluje naklápění lopatek turba.
Otázka je který z těch dvou má za úkol zareagovat když se tlak turba zvedne nad limit a zřejmě si "přicucne" vzduch a lopatky zareagují.
Četl jsem i ten názor, že ten na airboxu při vysokém tlaku přepustí podtlak do silentbloků.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#6 solenoid na airboxu

Příspěvek od mirekcafa »

Tod2 píše:Ale zdroj podtlaku je odtud ne?
od vakuovky to jde do "téčka" které to rozděluje na ventil u airboxu a na ventil na motoru,

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#7 solenoid na airboxu

Příspěvek od karelvolvo »

Vymontuj ten na motoru a pod takovou krytkou je sítko to bude zacpané, jeto ovládané podtlakem a když už dá solenoid povel jako ubrat turbu tak se nestačí podtlak vrátin na atmosférický tlak skrz to sítko řešil jsem to před osmi lety od té doby ok
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#8 solenoid na airboxu

Příspěvek od mirekcafa »

karelvolvo píše:Vymontuj ten na motoru a pod takovou krytkou je sítko to bude zacpané, jeto ovládané podtlakem a když už dá solenoid povel jako ubrat turbu tak se nestačí podtlak vrátin na atmosférický tlak skrz to sítko řešil jsem to před osmi lety od té doby ok
mám ho právě vyměněný......takže uvažuju i o tom druhém, ale stejně bych chtěl pochopit jak to celé funguje. Logiku mi dává to, že ten na airboxu ovládá jen ty silentbloky. Takže nač ho měnit. Na webu je ale zase spousta doporučení, že chyba může být právě v něm.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#9 solenoid na airboxu

Příspěvek od kwiko »

tak ho odpoj, hadicu zaslep...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#10 solenoid na airboxu

Příspěvek od mirekcafa »

kwiko píše:tak ho odpoj, hadicu zaslep...
také jsem zkoušel, ale jak píšu výše......jde mi o to, dozvědět se jak to celé funguje.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12980
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 solenoid na airboxu

Příspěvek od raolsa »

Pokud jsou v háji silentbloky, nebo hadičky k nim, tak se ztrácí podtlak i na ovládání turba.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#12 solenoid na airboxu

Příspěvek od mirekcafa »

raolsa píše:Pokud jsou v háji silentbloky, nebo hadičky k nim, tak se ztrácí podtlak i na ovládání turba.
to mám vše v pořádku, zajímá mě který s těch dvou solenoidů při dosažení plnícího tlaku si má přicunout a tím se zmenšil podtlak na turbo aby se změnilo naklápění lopatek a tím pádem spadne plnící tlak.
našel jsem jen řešení kdy solenoid na airboxu má 3 vývody a ten třetí reguluje turbo otevíráním WG. Tady je to asi jinak.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 87
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 D5 AWD chip
Bydliště: Brno

#13 solenoid na airboxu

Příspěvek od Miskoboss »

tohle video ti neodpovi?
_________________
první volvo - V70 II D5 AWD 136kW(185)/400Nm r.v. 07, 330tis km, ted 370tis,
EGR OFF konečně; chip D5T5 ST 2 - doporučuju všem!! Mobil 1 5W-50 + BG care

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#14 solenoid na airboxu

Příspěvek od mirekcafa »

Miskoboss píše:tohle video ti neodpovi?
bohužel neumím anglicky :(

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#15 solenoid na airboxu

Příspěvek od kwiko »

solenoid na airboxe ovlada podtlak k silentblokom motora. tie su olejove s podtlakovou klapkou. pri aplikacii podtlaku zmaknu a tym sa znizi prenos vibracii do karoserie.

podtlak sa vytvara v podtlakovom cerpadle, jedna vetva ide k brzdovemu posilnovaci, a druha tenka hadicka ide solenoidu regulaciu turba a solenoidu silentblokov.

pri volnobehu su oba naplno otvorene. turbo ma nastavenu geometriu na maximalny vykon, do silentblokov ide podtlak

Ak je niekde unik podtlaku turbo nejde na maximalny vykon. A obcas to napise aj do chybovych hlasok.
zvycajne hlasku "tlak v sani prilis vysoky", "tlak v sani prilis nizky". Takto sa prejavuje aj netesnost sania/chladica stlaceneho vzduchu

Avsak ak je tam len chyba "tlak v sani prilis vysoky" byva zanesena regulacia priamo v turbe alebo zanesene kolienko do sania za EGR.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 434
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

#16 solenoid na airboxu

Příspěvek od mirekcafa »

Kwiko: dělá mi to vysoký plnící tlak, když na to dupnu tak mi vyleze (ale jen někdy) na cca 1,5 bar a jsem v nouzáku, po chvíli jízdy se to zase vzpamatuje.
Myslím si, že jeden z těch ventilů by si měl v reakci na dosažení limitu plnícího tlaku přicucnout vzduch z venku (proto jsou na nich sítka) a podtlak snížit.

………….Ale který?????????? :cry: :D :D

kde najdu to kolínko o kterým píšeš??
díky...
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“