S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#1 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

Poslední dobou mě trápí problém a to sice, že při přepnutí na LPG motor často vynechává, škube a při vytočení na volnoběh se dusí a střílí z výfuku. Zajímavé ale je, že se to děje pouze pokud je venkovní teplota nad 20°C, motor na provozní teplotě a pokud se roztočí turbo. Auto bylo na diag plynu - vyčištěny vstřiky, seřízeno a všechno v pořádku, tzn. bylo mi potvrzeno, že na plynu chyba není. Doporučeno mrknout na cívky. Postupně jsem tedy vyměnil všechny cívky, dal nové svíčky a problém stále přetrvává. Na benzín se to projevuje mírným netrpělivým chvěním ve vyšších otáčkách, jinak ok. Diagnostika nic nehlásí... Tak na co se zaměřit dál? Jedná se S60 2.5T AWD, MY06. Díky :)

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

Jakou značku svíček jsi dal?
Jak jsou staré membrány v reduktoru?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#3 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

Svíčky jsou Bosch Iridium, zkusil jsem na zkoušku i plynové od Brisku a beze změny. Reduktor jako takový byl měněný cca dva roky zpět, plynové vstřiky jsou půl roku staré.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#4 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

Tak začni tím, že dáš buď origo nebo NGK svíčky.
A žádné plynové, ale ty co do auta patří.
Diagnostika byla origo?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#5 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

Jop, VIDA. Zkusím teda znovu ty svíčky :)

Ejdou Rotacak
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3214
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#6 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

počkej......neměň hned svíčky, protože ti to na fóru doporučili (když to auto ani neviděli) :-D.
Tím spíš, když si to už 2x udělal.

Už sem tady asi 200x četl "jo! to je 100% tohle, vyměň to!" - "Díky, fakt si mě zachránil".......
o týden později "tak 10 000kč v pitchi a problém pořád přetrvává"

Teď prosím berte pro ilustraci, v žádném případě se nenavážím konkrétně do Raolsi.

Obě lambdy si kontroloval? vida ti ani nemusí hlásit, že je jedna z nich před smrtí a pak to cuká, chcípe
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

Zajsoft
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2209
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Participant x 3
Kontaktovat uživatele:

#7 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Zajsoft »

Tak nejak, BOSH uz sice kvalitou zadna vyhra(VOLVO svicky jsou pokud vim BOSH, ale ty lepsi kusy, nez jsou do volneho prodeje).
BRISK je uz tuplem sunt. Ale at tam das, co tam das, pokud to tam typove plati, tak to bude chodit alespon par tisic KM, takze se svickama bych ted znova nesaskoval.
Jinak az je bude potreba vymenit, tak osobne doporucim kor pro LPG, DENSO Iridium Tough, pro tenhle motor asi neco jako VK20Y, ale to uz se koukni do katalogu...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

Ještě mě napadlo, jak máš staré filtry LPG?
Spíše bych hledal problém v LPG, když to na benzín nezlobí. LPG je právě na svíčky dost háklivé.
Sám mám zkušenost, že mi plynař dal do auta nějaké super duper LPG svíčky a byla to katastrofa, cukání, chcípání, střelba. Po výměně za normální, určené pro motor se vše uklidnilo.
Lambda je můj druhý tip.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#9 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

Tak dnes ráno při nastartování se rožnula kontrolka motoru. Dle rychlého scanu přes Torque to ukazuje špatnou směs od lambdy před katem, ale zajedu ještě na origo diag, jestli to nebude něco jiného. Ale to by možná mohla být ta příčina. Filtry na LPG se přiznám nevím jak jsou staré, možná ještě původní, ale nechci kecat (plyn je tam od 2010 a nějakých 150k km)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Romulusw »

On teda nepíše, že to na benzin nezlobí. ....Na benzín se to projevuje mírným netrpělivým chvěním ve vyšších otáčkách, jinak ok.....

Lambda - proč ne, ale asi bych ze všeho nejdřív vzal čistič na váhu vzduchu a pořádně jí vystříkal (je to nejsnadnější) a pak teprve dělat to složitější.

Na diagnostice to bylo, ale co to znamená - načíst chyby a když tam nic není tak je to OK? Chce to připojit a sledovat v tom režimu kdy to zlobí.

K těm BRISKám, jezdil jsem na ně asi 15 tis. bez problému. Souhlasím s názorem výše - když jsou svíčky nové, tak jeto vcelku jedno, kdo to vyrobil. Otázka je výdrž.

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4929
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#11 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Romulusw »

Volowitz píše:Tak dnes ráno při nastartování se rožnula kontrolka motoru. Dle rychlého scanu přes Torque to ukazuje špatnou směs od lambdy před katem, ale zajedu ještě na origo diag, jestli to nebude něco jiného. Ale to by možná mohla být ta příčina. Filtry na LPG se přiznám nevím jak jsou staré, možná ještě původní, ale nechci kecat (plyn je tam od 2010 a nějakých 150k km)
No, to by zrovna mohla být ta váha vzduchu. Ale 150 tis na filtry je teda prasečina.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#12 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

Nebo špatně nastavená směs.

Jsem zvědavý co to nakonec bude.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5000
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#13 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od PINĎABC »

Co vytáhnout pojistku číslo 23 a resetovat jednotku motoru, ať si načte nové údaje.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#14 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

Tak poznatky po dnešní jízdě - vynechávání prozatím zmizelo, nyní motor při jízdě na plyn jen vibruje, těžce se vytáčí, střílí a jede jak HTP a ke všemu klesl tlak turba na 0.2 baru... Za co se mi to auto tak mstí? :( No, asi na to půjdu postupně - vyčištění MAF senzoru, proměření lambdy, nové filtry na LPG. Na diag se dostanu bohužel až 8.6. Když už jsme u toho - jak proměřit lambdy u S60, respektive které kabely mají mít jaké hodnoty? Kouknul jsem do Haynes manuálu, ale tam se nemůžu dopátrat konkrétního postupu ani hodnot...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#15 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

Co popraskané hadičky podtlaku, nebo ucpané odvětrání? Vytváří ti motor podtlak, když dáš místo víčka oleje pytlík s gumičkou?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#16 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

PCV byl čištěn cca před 15k km, stejně tak hadice k IC, protože některé byly popraskané. Motor netlakuje, ani se nekouří z měrky oleje. Hadičky podtlaku jsou modré silikonové, též relativně nové. Měl jsem tam aftermarket TCV od Snabbse, zkusil jsem origo, ale tlak pořád 0,2 baru...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#17 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

Hm, to je záhada.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#18 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

UPDATE: Tak jsem vyčistil váhu vzduchu - beze změny. Ukazuje na volnoběh bez klimy nějakých 10,4kg/h (jen podotýkám, že na autě je KN filtr - vyčištěný a naolejovaný -, snabb sání a catback výfuk). Chybové kódy jsou následující: ECM-930B a ECM-212C. Provedl jsem testovací jízdu a asi tuším v čem tkví problém. Při provozu na benzín je poměr směsi standardní, takže 14 - 15:1, nicméně při přepnutí na plyn to v okamžiku vynechávání a slabého tahu ukazuje poměr 20 - 22:1. Občas to kleslo na plynu na těch standardních 14 - 15:1 a jelo to dobře, ale pak se například "zavřel" plyn, znovu přidal a směs opět mimo. Na volnoběh benzín opět ok, plyn občas ok, občas kolem 18:1. Tak a teď babo raď :Search: Váha vzduchu nebo lambda? - Podle mě spíš ne, vzhledem k tomu, že na benzín jsou hodnoty standardní. Filtry plynu? - Pokud by byly už staré a třeba přicpané, nemuselo by to dávat požadovaný tlak a tudíž proto chudá směs.. Nebo něco jiného? Turbo stále tlačí 0,2 baru místo 0,5...

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#19 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

Co MAP senzor plynu? Nejsou k němu nemocný hadičky?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#20 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

Hm, otevřu haupnu, kouknu a co nevidím - prasklá hadice u kolínka...

Obrázek

Zajímalo by mě, odkud kam vede? MAP senzor to není (nebo je?), hádám že to bude od plynu, ale čert aby se v té změti vyznal, vede do útrob auta neznámo kam

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#21 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

To jsou podtlaky na brzdy, ale je to nějaký zmatený.
Podtlaky.jpg
Podtlaky.jpg (62.15 KiB) Zobrazeno 817 x
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#22 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

Aha, takže s autem hádám teď asi nejezdit. Zajímavý ale je, že od toho bílého zakroužkovaného bazmeku vede dál hadice s nápisy CNG/LPG :crazy:

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#23 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od raolsa »

To prasklé uřízni a kolínko zase zasuň. :wink:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12
Registrován: 5 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2.5T AWD LPG '06

#24 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od Volowitz »

To mě mohlo taky napadnout, už jsem z toho nějakej zmatenej :roll:

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2620
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#25 S60 - Cukání, vynechávání na LPG

Příspěvek od ok2ucx »

Absolutně nejčastější chyba plynových aut je tahle:
Volowitz píše:Auto bylo na diag plynu - vyčištěny vstřiky, seřízeno a všechno v pořádku, tzn. bylo mi potvrzeno, že na plynu chyba není.
avšak ne nutně je to vždycky skutečnost :no:

Do LPG dnes dělá každej druhej, ale ne každej má aspoň tušení jak funguje spalovací motor - resp. zde hlavně jeho řízení. Když někdo tvrdí, že chyby v benzínové motorové jednotce při provozu na LPG jsou normální, tak běž jinam. Každé dobré LPG řízení by mělo jít nastavit a nainstalovat tak, aby bylo auto spokojené. Není to ale vždy jednoduché. Mnozí výrobci jednotek LPG se prsí takovými věcmi, že některé nejsou ani teoreticky možné. A ne každý montážník LPG si kdy přečetl byť jen návod ke "své" jednotce. Čest výjimkám.

Instalací LPG jsem viděl už hromady, některé jsou pěkné už na pohled, tyto často bývají i nastavené tak, že vůbec není poznat, kdy se přepíná na LPG a zpět. A také jsem viděl hromadu instalací "francouzského stylu" - t.j. pavouk - potřebuji natáhnout drát nebo hadici z místa A do místa B, tak si to nejkratší cestou někdo natáhl. Že pak třeba nejde ani vytáhnout měrka oleje, to už nějak nikoho nezajímá. Fuj, měl jsem to dokumentovat. Hlavně bývají takové instalace dost mizerně nastavené i v ŘJ LPG. Pak se dějí věci.

Kratší odpověď:
1. jezdi dostatečně dlouho čistě na benzín, kompletně zdiagnostikuj, jestli a co se tam děje. Nechej to opravit. Až bude motor ve 100% kondici, teprve pak pokračuj na další bod. Tady nešetři, šetřit budeš na palivu.
V takto starých vránách bývají často:
- unavené, popraskané či netěsné či naopak ucpané různé hadice (podtlakové regulace, ventilace PCV, hadice v sání - před a za turbem - je tam toho dost, všechno se dá diagnostikovat)
- svíčky jsou spotřební materiál, vyměň - hlavně pokud není jasné co a jak dlouho tam je. Co se týká značek: Denso Iridium jsou dlouhodobě prověřené, originál Volvo svíčky jsou také perfektně OK.
- m.j. žádné "speciální LPG svíčky" neexistují, dej tam, co tam patří dle specifikací Volvo. "Brisk LPG" jsou možná dobré do Favorita. P.S. Brisky mám t.č. ve V8čce.
- jak se jednou sáhne na letité cívky, začnou postupně praskat postupně jedna za druhou, neboj se je vyměnit (často odejdou v krátkém intervaly všechny, hlavně jak se v souvislosti s LPG pořád vytahují cívky+svíčky sem a tam). Dobré vodítko je to, že na bakelitovém těle cívky (po odhrnutí její gumové izolace) nesmí být žádná prasklina. Nejčastěji je to jen vlasová téměř neviditelná prasklina shora dolů. Taková cívka už nemá potřebnou elektrickou izolační pevnost a nikdy už nebude spolehlivě fungovat.

2. zkus jiného LPGčkaře, ideálně pak někoho, kdo už LPG rouboval na Volví motory (resp. řidicí jednotky). Většina LPG jednotek to nakonec nějak umí uřídit tak, aby bylo původní benzínové řízení potichu. To je ideální stav.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“