Zapalovací cívky

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha,Bratislava

#1 Zapalovací cívky

Příspěvek od sudetak »

Mám 4 ze 6 popraskané,ale zatím normálně pálí.Takže mám čekat až začnou odcházet,nebo rovnou všechny vyměnit?
1 rezervní vozím v kufru.
Ty praskliny způsobuje odcházející elektronika cívky,nebo nejdřív prasknou a díky tomu se dovnitř dostane vlhkost a pak to odejde?
Díky.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13062
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 Zapalovací cívky

Příspěvek od raolsa »

Jezdi dokud nezačne některá blbnout, pak je vyměň.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#3 Zapalovací cívky

Příspěvek od Romulusw »

Odhaduju, že materiál tepelným namáháním zkřehne (může rovnou i prasknout) při manipulaci praskne a funkčně odejde dříve nebo později.
Koupil bych nějakou do foroty a jezdil, dokud to nezačne blbnout.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha,Bratislava

#4 Zapalovací cívky

Příspěvek od sudetak »

A když některá začne blbnout,tak vyměnit jen tu,nebo už všechny?
Včera jsem měnil svíčky a cívka na 6.válci se mi při demontáži prakticky rozpadla,ale do té doby makala.
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3674
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#5 Zapalovací cívky

Příspěvek od yoby »

Jseš připravenej je měnit v noci na silnici s plnym autem lidí.... v tu chvili odejde nějaká... pak v klidu jezdi :-)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#6 Zapalovací cívky

Příspěvek od Romulusw »

Klid, na 5 válců to taky pojede (poběží to trochu nepravidelně) ale vůbec nic se nestane.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4742
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#7 Zapalovací cívky

Příspěvek od Ondra. »

no minimalne katalyzator bude nerad...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#8 Zapalovací cívky

Příspěvek od ok2ucx »

Pochybuji, že fungovala, když se rozpadla v prach.

Úplně stačí, když je v tom "bakelitovém" těle cívky jemná vlasová prasklina (sotva postřehnutelná okem, lze detekovat přejetím nehtem) - už tato prasklina způsobuje misfiry (vynechání zápalu) - diagnostika ti to spočítá.

Typicky je to tak, že při výměně svíček se logicky sáhne na i na cívky, ty bývají časem opravdu zkřehlé. Při de/montáži cívka praskne - a to, co do té doby fungovalo, nyní zlobí, byť svíčky jsou nové. A jak praskne jedna, často ji následují další. Jestli jsou špatné 4 z 6, vůbec bych to neřešil vyměnil všechny (a ty dvě "dobré" si schoval pro strýčka příhodu). Přeci jen cena sady svíček je nižší než po tom měnit zde zmíněný kat.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#9 Zapalovací cívky

Příspěvek od Romulusw »

Ondra. píše:no minimalne katalyzator bude nerad...
Katalyzátoru je to úplně fuk. Válec, který nepálí, ani nestříká 8)

yoby
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3674
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

#10 Zapalovací cívky

Příspěvek od yoby »

Romulusw píše:Klid, na 5 válců to taky pojede (poběží to trochu nepravidelně) ale vůbec nic se nestane.
Mě takhle odešli 2 najednou :-D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4742
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#11 Zapalovací cívky

Příspěvek od Ondra. »

jakto ze nestrika? motronic je tak chytrej ze odpoji vstrik? nemyslim si...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#12 Zapalovací cívky

Příspěvek od ok2ucx »

Romulusw píše:
Ondra. píše:no minimalne katalyzator bude nerad...
Katalyzátoru je to úplně fuk. Válec, který nepálí, ani nestříká 8)
Válec stříkne, svíčka+cívka nezapálí -> teprve pak to jednotka zjistí (kliková hřídel není na místě "včas") - připočítá ti misfire. Katalyzátor dostane dávku nespáleného paliva a pláče. Úplně v klidu bych tedy nebyl :evil:

Možná až je celý válec dlouhodobě totálně KO, tak snad jednotka vstřik vypne (ale to bude záležet hodně na typu ŘJ a SW), ale to už je pak hodně špatně.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#13 Zapalovací cívky

Příspěvek od Romulusw »

Jakmile se objeví chyba - vadná cívka, ECM přestane stříkat (ten kdo programoval ECM nebyl vůl). A jestli tomu nevěříte, můžete odpojit konektor vstřiku. To už teda opravdu stříkat nebude, i kdyby to pálilo :D

Samozřejmě, že to tam asi párkrát stříkne,než se chyba projeví, ale to by se stalo stejně.

A jestli máte karburátor, tak to teda odstavte :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 122
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha,Bratislava

#14 Zapalovací cívky

Příspěvek od sudetak »

ok2ucx píše:Pochybuji, že fungovala, když se rozpadla v prach.

Úplně stačí, když je v tom "bakelitovém" těle cívky jemná vlasová prasklina (sotva postřehnutelná okem, lze detekovat přejetím nehtem) - už tato prasklina způsobuje misfiry (vynechání zápalu) - diagnostika ti to spočítá.

Typicky je to tak, že při výměně svíček se logicky sáhne na i na cívky, ty bývají časem opravdu zkřehlé. Při de/montáži cívka praskne - a to, co do té doby fungovalo, nyní zlobí, byť svíčky jsou nové. A jak praskne jedna, často ji následují další. Jestli jsou špatné 4 z 6, vůbec bych to neřešil vyměnil všechny (a ty dvě "dobré" si schoval pro strýčka příhodu). Přeci jen cena sady svíček je nižší než po tom měnit zde zmíněný kat.

/PL



Diagnostika mi zatím nic neukazuje,takže to asi fachčí jak má.
Tak mám pro sichr rozbít prasátko a koupit 6 nových?Jakou značku?
_________________
Tatra 613-3
Volvo V40 T5 180kW,AT

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#15 Zapalovací cívky

Příspěvek od ok2ucx »

Preventivně bych to zase úplně neměnil - spíše to vidím na lepší diagnostiku toho, zda-jsou to skutečně misfiry (a proč vznikají) nebo jestli je to něco jiného?

Myslím, že každá benzínová jednotka z principu misfiry detekuje a poctivě diagnosticky hlásí. Když jich je hodně, rozsvěcuje ponorku - je to emisní chyba (kromě toho, že to může napáchat i další škody v železe).

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 Zapalovací cívky

Příspěvek od Romulusw »

Tak konkrétně, když mi odešla cívka (prostě úplně umřela) přestalo to jet úplně, protože to odstavila jednotka LPG. Ta prostě vypnula všechny vstřiky, protože bez informací ze všech vstřiků neumí otvírat ventily plynu.
Po přepnutí na benzín to jelo na čtyři válce a diagnostika (nějaká universalní) hlásila, že nejde vstřik na nefunkčním válci (proč? protože byl jednotkou odpojen) dojel jsem 50 km do servisu na čtyři a stalo se co? Leda ..... (slovy klasika) :)

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4742
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#17 Zapalovací cívky

Příspěvek od Ondra. »

nebal bych se koupit beru stoji trochu min nez bosche
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“