kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#1 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

ahoj
založil jsem nové téma, i když jsem to začal řešit tady https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=63709
s Habenem jsme to připojili na vidu a chtěli provést kalibraci klapek, což se nám nepovedlo, respektive ani po 15ti minutách se nic nedělo, ale nevíme, jestli jsme to dělali správně, jestli to nemá nějaký zvláštní postup a musí kalibraci něco předcházet a tak, ale spíš myslím, že nemusí a chyba je někde jinde
autu netopí pravá půlka, ať dělám cokoliv na pravé straně fouká jen studený, navíc nefunguje přepínání na okno, když ho aktivuju, spodek a prostředek se zavře, ale na okno nefouká nic
nefunguje vyhřívání pravé sedačky, ale to podle mne souvisí s některou chybou (asi komunikace)
ALE dnes ráno jsem s tím potřeboval přejet do práce a jen tak sáhnu na pravou stranu a ejhle, auto topí i tam, zkouším přepnout na sklo a fouká na sklo, no a během tak dvou tří minut se to vrátilo zpět do "rozbitého" stavu
na diagnostice je spousta chyb viz níže, ale otázka je, jestli se to neřetězí kvůli nějaké jedné, nevím...

na víc mi odešly zadní tlumiče a umřel bufík - asi tryska, tož tak...
Přílohy
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 333
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Vůz: S 80 2,4b 125kw

#2 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Jasko »

Skus odpojiť smradosenzor (airquality senzor) či nahodou nezhadzuje lin zbernicu.

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#3 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

nad tím jsem taky přemýšlel, ale ten senzor nefunguje už roky a problém s tím nebyl, ani nikdy nepsal chybu
ale je fakt, že se někde řešilo, že po výměně tohoto sensoru to mělo podobné příznaky
akorát nevím, jak ho odpojit, jestli musím přímo na něj?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#4 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Haben »

Radime, zkus ho opravdu odpojit. Podle mne bude nacvaknutý v nějaké patici. Stejně ale po odpojení asi bude třeba vymazat chyby. Nebo zkusit znova kalibraci.
Snad se ozve někdo erudovanější, kdo již kalibraci klapek řešil.

Ještě doplním, že po smazání chyb hned chyba Air Quality Sensor Internal Fault + LIN-Bus 2 incorrect data vyskakují. Takže jsou trvalé.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#5 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

zítra ho odpojím a uvidíme, ale je tam super přístup, musím sehnat někoho s dětskýma rukama... :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#6 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

tak jsem odpojil čidlo kvality vzduchu a motorky začaly chodit
levý tak nějak na poslech korektně, se změnou o stupeň vždy zabzučí o krok, pravý ale jen na dva dlouhé kroky, což by teď možná spravila ta kalibrace, která nešla udělat
nefouká ale pořád na sklo a nefunguje ručně vnitřní okruh, na nohy a prostřední průduchy se přepíná a motorky jsou slyšet, to bez nastartovaného motoru nešlo, ale nevím jestli jsme měli puštěný ventilátor, bez kterého to nejde a který se po otočení klíčku do polohy II vůbec nerozběhne, což nevím jestli je dobře, ale ručně pustit bez motoru jde
čidlo jsem vyfoukal vzduchem a zkusil ho tam vrátit a funguje to pořád stejně, respektive motorky chodit nepřestaly, ale autem jsem nikam nejel
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#7 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Haben »

Pokud mas klimu na AUTO, tak ventilator bezi jen pri nastartovanem motoru. Kalibraci muzeme jeste jednou zkusit
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#8 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

Ještě jsem teda odpojil i baterku, tak snad se to nespravilo tím. Abych nemátl jen tím čidlem... :)
No a nevím, jestli tam to čidlo vracet, protože stěrače musely dolů.
Uvidím, jak to budu stíhat, bych se případně ozval.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#9 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

a kdo by hledal čidlo kvality vzduchu na S80 MY06, tak je tam takhle hezky schované...
Přílohy
13.JPG
10.jpg
11.jpg
12.jpg
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#10 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

tak jsem pro jistotu vyměnil čidlo kvality vzduchu, abych vyloučil, že chyba vzniká na něm. nicméně jak jsem se dočetl zde https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=28&t=41890&hilit=cidlo+kvality+vzduchu&start=25
je nutné čidlo přidat do registru CCM přes diagnostiku
pokud by to celý problém vyřešilo, budu rád, ale mám takové tušení, že by chyba mohla být někde jinde?
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#11 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

tak zdá se, že problém vyřešen
sběrnici zřejmě rozhodil mrtvý modul vyhřívání pravé sedačky
ale ani po odpojení vyhřívání a kalibraci motorků se to nechovalo korektně, respektive klimatizace si nějak prohodila dva motorky mezi sebou (podle počtu jejich kroků - nevíme, jak se to mohlo stát) a pomohlo až přehrání novějšího softwaru
takže teď mi akorát nehřeje pravé sedadlo
děkuji Pavlovi, jinde bych to asi nedal dohromady
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#12 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Haben »

Gratuluji k vyreseni. My dva bychom to nevyresili
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Tod2
Ověřený
Online
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2899
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#13 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od Tod2 »

díky Martine, asi nevyřešili, proto jsem raději zajel do Zubří, protože jsem tušil větší zradu
no aspoň mám nový AQS, který teda asi nebylo potřeba měnit :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#14 kalibrace klapek a chyby S80 MY06

Příspěvek od ok2ucx »

Tahle věc, která vypadala z počátku jako triviální (některý modul "jen" blokuje LIN) - tak se opravdu ukázala jako kombinace hned několika trablů. Z nichž tomu poslednímu (SW) pořád příliš nerozumím.

Sběrnici "zaklekl" vadný modul SHM vyhřívání pravé sedačky. Po jeho odpojení (stejně se to chová, když je LIN zablokován sensorem AQS nebo jiným motorkem, případně když má sběrnice zkrat na zem nebo plus) se klapky rozpohybovaly.
To je vždy dobré znamení a zde to ale nestačilo.

Ani po identifikace se CCM nechtělo správným způsobem rozpoznávat jednotlivé krokové motorky.
CCM to má chytře vymyšlené tak, že každý z krokových motorků má mechanicky omezeno jiné rozpětí počtu kroků (otáček). Všechny jsou stejné, CCM na sběrnici vidí 3 "stejné" motorky jen s jinou unikátní adresou - ale neví, kde jsou namontované.
Až teprve při identifikaci motorků se každým z nich zatočí "nahoru/dolů až na doraz" a podle toho, kolik kroků který z nich má, podle toho se jim určí jejich funkci (preset / actual range v diagnostice). Stejně to funguje u P1 i P3.

Zde (u starého SW) se stalo ale to, že motorek teploty vzduchu vpravo a klapka na ofuk vzduchu (defroster) si "prohodili funkci". A nebylo jak popletenou CCMku přimět k tomu, aby se vzpamatovala.
Až po nahrání posledního update SW do CCM se všechno spravilo - troufám si spekulovat, že ve výrobě to nějakým způsobem naprogramovali a vše fungovalo. Od té doby se identifikace/kalibrace neprováděla. Až do okamžiku, kdy se pokazil ten SHM. Asi známá fičura, takový Servis 2.0 - ten zrovna tohle řeší.

Tož tak. Nelamte nad našimi youngtimery hůl, ono se to nějak poddá.

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“