Přerušovač blinkrů.

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: Volvo XC70, 2.4 D5, 136kW, MY 2008

#1 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Jendaaa »

Ahoj. Mohl by mi někdo říct, kde najdu přerušovač směrových světel u XC70 2011? Potřebuji ho vyměnit kvůli led žárovkám v blinkrech. Díky moc.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#2 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

Žádný tam není, řídí to elektronika auta... :)
Musíš dát k ledkám odpory cca 18-20W.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Jihlava
Vůz: Volvo XC70, 2.4 D5, 136kW, MY 2008

#3 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Jendaaa »

Tod2 píše:Žádný tam není, řídí to elektronika auta... :)
Musíš dát k ledkám odpory cca 18-20W.
Aha. Díky. Lze to tedy vyřešit například tímto odporem? A ještě, můžete poradit, jak zapojit? Moc diky. https://www.svetzarovek.eu/p-4535/k-919/odpor-pro-eliminaci-chybovych-hlaseni-12v-21w/

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#4 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

Ano, něco takového. Součet proudu ledky (což bude tak 1A) a tohoto odporu, musí být zhruba proud původní žárovky. Odpor se připájí paralelně k žárovce (jakoby na kontakty) a musí se dát na nějaký chladič, stačí třeba plech, který bude zároveň i držák, jinak shoří.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1306
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

#5 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Michl »

Moc prosím o fotku zapojení odporu i s chladičem resp. kolik Ohmů má tento odpor. Předem děkuji
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#6 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Romulusw »

R1 - LED
R2 - Odpor
Obrázek

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#7 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

Nejde o odpor, jde o waty, musíš se dostat na stejný výkon (proud) jako u klasické žárovky.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#8 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Romulusw »

Jde o obojí :) odpor je daný pro "LED žárovku" určitého výkonu a výkon odporu je daný výkonem "žárovky".

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#9 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

Tyhle výkonové odpory mívají řádově desítky ohmů, což je skoro zanedbatelné. Jde spíš o to, dopočítat ztrátový výkon odporu plus výkon ledky tak, by se to rovnalo výkonu původní žárovky.
Tedy hledaný výkon odporu = výkon původní žárovky -(mínus) výkon ledky.
V podstatě můžeme výkon ledky zanedbat a pro nahrazeni 21W žárovky použijeme odpor cca 21W atd...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#10 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Romulusw »

Tuto problematiku řeší první Kirchhoffův zákon a proud pro "větev LED spořebiče" vůbec nemusí být zanedbatelný :)

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#11 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od IgorS »

Tod2 píše:Nejde o odpor, jde o waty, musíš se dostat na stejný výkon (proud) jako u klasické žárovky.
O odpor ide v prvom rade. Veľkosť odporu predsa určuje veľkosť prúdu v obvode. Veľkosť prúdu v obvode nahradeným odporom namiesto žiarovky, musí byť natoľko veľký aby CEM nehlásila chybu. Môže byť ale trochu menší ako pôvodný prúd cez žiarovku a to je niekedy potrebné vyskúšať podľa modelu CEM. Tie staršie potrebujú väčšie prúdy, blížiace sa k prúdu žiarovky. Tým novším stačí poskytnúť nižší prúd a myslia si, že žiarovka je ok.

Ohľadom výkonu, odpor musí byť dimenzovaný na výkonovú stratu, ktorá na ňom vzniká pri danom napätí, prúde, režime prevádzky a prostredí. Pri pôvodnej 21 W žiarovke by som to odhadol na odpor nejakých 10 Ohmov v prevedení dimenzovanom na 10 - 15 W paralalene k LED. Výkonovo nemusí byť dimenzovaný nejak príliš nad, pretože na smerovke bude pracovať len impulzne a nie trvale.
Tod2 píše:V podstatě můžeme výkon ledky zanedbat a pro nahrazeni 21W žárovky použijeme odpor cca 21W atd...
:%)
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#12 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Nějak mi uniká důvod proč tam teda cpát ledku.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#13 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

Protože to líp vypadá...

Ale tady nejde primárně o to, aby to neřvalo chybu o špatné žárovce. Na to by stačily mnohem menší hodnoty, takže to řvát nebude už tak. Jde přece o to, aby to blikalo ideálně jako s žárovkou. O tom tu mluvím, ne o chybě na cem...
Já tam místo ba15s dal 18W a bliká mi to rychleji.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#14 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Romulusw »

Rychleji to bliká proto, abys věděl, žes tam dal blbou žárovku.

Blikání určuje řídící jednotka CEM. Žádný přerušovač na bázi ohřívaného bimetalu tam není.


A bliká rychleji jen ta jedna, nebo všechny?

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#15 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

Rychleji to bliká proto, že jsem tam dal jen 18W odpor a ba15s žárovka má 21W. Blikají všechny stejně samozřejmě.
Že tam přerušovač není, jsem psal v prvním příspěvku, vim, jak to funguje. :)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#16 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Romulusw »

18W nic neříká. Pouze hodnotu ztrátového výkonu, do které můžeš odpor trvale zatížit.

Důležitá je hodnota jeho odporu v Ohmech.

jestliže tam má být žárovka o výkonu 21W, tak její odpor R je - R=U/I (I= P/U 21W/14V = 1,5A) R=14/1,5 R= 9,3333 Ohm

Tedy, když dáš místo žárovky odpor 9,3 Ohm, dimenzovaný na 20W, tak to bude fungovat stejně jako ta žárovka (akorát to nebude svítit) a brzy to shoří, protože to bude o jeden Watt přetížené

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#17 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

Tak jinak.
Vykašli se na ohmy, waty...
Důležitý je proud, který "snímá" řídící jednotka a podle kterého to bliká. A my potřebujeme, aby tam tekl stejný proud jako kdyby tam byla obyčejná žárovka. A jak toho dosáhneme? Dodatečnou zátěží, která ten proud spotřebuje... A celková zátěž musí být cca 21W, bez ohledu na ohmy. Hodnota odporu je z hlediska funkce nedůležitá, ač musí být samozřejmě v jistém rozmezí.
Řídící jednotka jen supluje ten mechanický přerušovač, ale na stejném principu. Kdyby tam ten přerušovač byl, tak ho jen vyměníš za elektronický a neřešíš zátěžový odpor.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#18 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Romulusw »

Až si ujasníš vztah mezi proudem (I) v amérech, napětím (U) ve voltech a odporem (R) v ohmech, potažmo výkonem (P) ve wattech, tak se budem bavi dál. Dříve ti nepomůže ani svěcená voda.
Říká se tomu Ohmův zákon a na tom vše stojí a padá.

Nápověda
R=U/I
I=P/U

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#19 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

Já ale nepotřebuju pomoc, já tomu rozumím docela dobře, částečně se tím i živím.
Jenže když někdo přijde do obchodu s tím, že mu ledky blikají rychleji než žárovka, tak nemá smysl zmiňovat nějaké zákony. Řekneš mu, že potřebuje odpor 21W a je to, protože takhle se prodávají.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#20 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od IgorS »

Tod2 píše:... já tomu rozumím docela dobře, částečně se tím i živím.
Uf! :shock:
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#21 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Nechápu jak se tím můžeš živit když nemáš ani základní znalosti elektrotechniky .To musí teda vypadat :%)
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#22 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Tod2 »

no fajn, asi jste všichni mistři oboru, ale uživateli Jendaaa jste neporadili ani jeden
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#23 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od Urvanej »

Poradili, přerušovač tam neni, což tu zaznělo, co chceš radit víc?
Nejde o mistry, ale odpor 21W je nesmyslné označení. Odpor se značí v ohmech a pokud potřebuješ zátěžovej, což ano, tak jako DALŠÍ parametr může být ztrátový výkon, který je schopen vyzářit.
Takže k ledce potřebuješ cca 10 Ohm a 21W.
Ale existují už hotové produkty přímo na míru a k dané patici, a pak opravdu řešíš už jen jestli 20 nebo 40 Ohm, zda upravuješ jednu stranu, nebo obě naráz.
PS: teoreticky by watáž mohla bejt poloviční, páč světlo funguje/nefunguje, ale odpor může v klidu zářit furt. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#24 Přerušovač blinkrů.

Příspěvek od kwiko »

nie, stratova hodnota odporu je maximalna a bez pouzitia chladica byva realne polovicna tj, na nahradenie 21W ziarovky urcite pouzit min 30W odpor, osobne som pouzil pre klud duse ze auto nezahori 50W. odpor treba doratat podla odberu ledky (ten si meriavam experimentalne = baterka+ledka+ampermeter/multimeter.) a podlatoho kupim prislusny rezistor.

=potrebujes si zmerat aku prudovu zataz vytvara LDE dioda. Inak ti tazko niekto poradi aky dat vhodny rezistor

PS: tymto pocinom si ale uplne vyradis system monitorovania stavu smerovych svetiel, co nepovazujem za vhodne, najma pri kvalite lacnych LED ziaroviek...

Ja som dostatocne COOOOL aj s takouto, tusim od philipsu.
Obrázek

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“