Ahoj,
mam ted takovou situaci:
Auto je po servise - oleje, origo svicky, filtry a STK (vcetne nastaveni map a vymene filtru). Vse na prvni pohled vypada OK. Auto ale jak na benzin, tak i na plyn nejede jak ma - pri prudsim pridani ma plyn tendenci vypinat a na benzin jaksi "houpe" vykon.
Chystam se vycistit PCV a klapku+vahu vzduchu. Muze to byt tim? Na diagnostice (origo) vse OK...
Diky moc
kolisani vykonu 2,5T + LPG
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 254
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Praha 7
- Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006
#1 kolisani vykonu 2,5T + LPG
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#2 kolisani vykonu 2,5T + LPG
Co je to "nastavení map"?
Nejprve to napíchni na (ideálně origo) diagnostiku a je dobré sledovat parametr "misfire" pro každý válec. Pokud je nenulový, pak je dost možná vadná svíčka (i když je nová) anebo (častěji) praskne pouzdro zapalovací cívky - obvykle právě během výměny rupne v okamžiku, když se s cívkou hýbe (ono by to stejně ruplo někdy brzy).
Svlékneš tu gumovou ochranu a obvykle hned na té hranaté části je nepatrná prasklina (která vypadá jako technologický svár). "Svár" to není, je to prasklina. Postiženou cívku vyměň a připrav se, že ostatní ji mohou brzy následovat.
Pokud tam misfiry nejsou, diagnostika by ti měla napovědět. Vyčistit PCV a klapku neuškodí nikdy - ale ucpané PCV se pozná jinak.
P.
Nejprve to napíchni na (ideálně origo) diagnostiku a je dobré sledovat parametr "misfire" pro každý válec. Pokud je nenulový, pak je dost možná vadná svíčka (i když je nová) anebo (častěji) praskne pouzdro zapalovací cívky - obvykle právě během výměny rupne v okamžiku, když se s cívkou hýbe (ono by to stejně ruplo někdy brzy).
Svlékneš tu gumovou ochranu a obvykle hned na té hranaté části je nepatrná prasklina (která vypadá jako technologický svár). "Svár" to není, je to prasklina. Postiženou cívku vyměň a připrav se, že ostatní ji mohou brzy následovat.
Pokud tam misfiry nejsou, diagnostika by ti měla napovědět. Vyčistit PCV a klapku neuškodí nikdy - ale ucpané PCV se pozná jinak.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 254
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Praha 7
- Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006
#3 kolisani vykonu 2,5T + LPG
ok2ucx: nastaveni map motoru - na plyn.
Na origo diagnostiku jsem se uz objednal a uvidime co to ukaze. Civky muzu omrknout sam. Pokud to nebude ono, pak teda nevim. Myslel jsem puvodne, ze je problem uz ve svickach. Ale evidentne neni.
Kazdopadne diky za radu
Na origo diagnostiku jsem se uz objednal a uvidime co to ukaze. Civky muzu omrknout sam. Pokud to nebude ono, pak teda nevim. Myslel jsem puvodne, ze je problem uz ve svickach. Ale evidentne neni.
Kazdopadne diky za radu
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 254
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Praha 7
- Vůz: V70 II 2,5T AWD automat 2006
#4 kolisani vykonu 2,5T + LPG
Dnes auto v servisu Volvo v Německu. Hned našli dva problemy:
1) ventil u turba
2) hadice za váhou vzduchu měla díru (zespodu)
Obojí vyměněno, auto zase jede jak má... Konečně si užívám normální jízdu bez vad. K tomu asi tolik: docela mě mrzí, že nejmenovaný vychvalovany servis u Prahy (přesto, že má origo diagnostiku) na to nepřišel. Možná to ani nenapichnuli... Kdo ví. Fakt je, že byli v časovém presu, ale i tak...
1) ventil u turba
2) hadice za váhou vzduchu měla díru (zespodu)
Obojí vyměněno, auto zase jede jak má... Konečně si užívám normální jízdu bez vad. K tomu asi tolik: docela mě mrzí, že nejmenovaný vychvalovany servis u Prahy (přesto, že má origo diagnostiku) na to nepřišel. Možná to ani nenapichnuli... Kdo ví. Fakt je, že byli v časovém presu, ale i tak...
_________________
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002
Nyni: Volvo V70 2,5T AWD, Automat, MY 2006
Bylo: Volvo V70 D5, Manual, MY 2002
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 13 Odpovědi
- 3106 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Urvanej
-
- 20 Odpovědi
- 2097 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 5 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od parnivalec
-
- 12 Odpovědi
- 1741 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko