AWD - kape olej
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4210
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#1 AWD - kape olej
AWD mi začalo učůrávat a značkuje si teritorium. Teče to uprostřed zadní nápravy a stejká to na gumu, co drží výfuk. Před pár měsíci proběhla výměna náplní v AWD ve Volvu u Kurtzů. Občas jsem si v garáži na zemi všiml kapičky. Nedávno bylo auto u Marry na proplachu automatu a při té příležitosti jsem ho poprosil, ať na to mrkne. Bylo to tak nepatrně, že jsme to netušili. Dnes to už ale po jízdě udělalo malou loužičku. Olej je čistý skoro čirý dle zápachu jako převodový. V týdnu se objednám do servisu. Má ale teď někdo typ, odkud to může téct? Haldex? Diferenciál? Ale odkud? Nějaké gufero?
- Přílohy
-
- FB_IMG_1493580327816.jpg (30.49 KiB) Zobrazeno 2033 x
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4210
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#2 AWD - kape olej
Tak jsem byl u Romula (Romulusw) a za jeho odborné okouknutí a konzultaci mu tímto velice děkuji. Je to určitě z difu. Určitě ne z gufera poloos. Všude to je suché. Je to z toho spoje, co je na difu, asi netesni nějaký šroub. Nemusím se bát jezdit, kontrolovali jsme olej a je ho tam dost. V týdnu to pofrčí do Volva.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 9887
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3 AWD - kape olej
Mám to taky podobně oblité. Dej pak vědět, v čem byl problém.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4210
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#4 AWD - kape olej
Jasná věchajnej píše:Mám to taky podobně oblité. Dej pak vědět, v čem byl problém.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4210
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#5 AWD - kape olej
Tak jsem navštívil Volvo Kurtz.
Dali auto na zvedák a zkoumali.
Po chvilce si pro mě přišel technik, ať jdu s ním na dílnu.
Pod autem stál přímo sám pan Kurtz starší v obleku s hadrem a čističem/odmašťovačem v ruce a čistil.
Důkladně vše očistil, mám týden jezdit, během té doby to nemám otírat a za týden to znovu skouknou odkud to teče.
Díky zadeklování nad výfukem je tam blbě vidět.
Nejhorší varianta je, že to teče skrz to lepené těsnění na té dělící rovině, což by znamenalo svěsit výfuk, poloosy dolů, diferák ven, rozpůlit, znovu zalepit, spojit, vše vrátit a geometrie - v tomto případě mám počítat cca 10-15tis.
Na xc90 je lepší přístup a tam to "opatlali" lepidlem zvenku na autě - myslím si, že při troše snahy by se to dalo i na V/XC70.
Přikládám foto diferáku sice z XC90, ale pro ilustraci to postačí. Červeně jsem tam označil, odkud to pravděpodobně teče.
Mám takovou myšlenku - třeba je to jen blbost a shoda náhod, ale...:
Mně to začalo ukapávat a následně téct po výměně náplní AWD a Hajnýmu taktéž.
Tak mě napadlo, že to lepené těsnění (lepidlo) bylo již "zvyklé" na původní olej a nový olej je na to moc agresivní a začalo to propouštět....
Dali auto na zvedák a zkoumali.
Po chvilce si pro mě přišel technik, ať jdu s ním na dílnu.
Pod autem stál přímo sám pan Kurtz starší v obleku s hadrem a čističem/odmašťovačem v ruce a čistil.
Důkladně vše očistil, mám týden jezdit, během té doby to nemám otírat a za týden to znovu skouknou odkud to teče.
Díky zadeklování nad výfukem je tam blbě vidět.
Nejhorší varianta je, že to teče skrz to lepené těsnění na té dělící rovině, což by znamenalo svěsit výfuk, poloosy dolů, diferák ven, rozpůlit, znovu zalepit, spojit, vše vrátit a geometrie - v tomto případě mám počítat cca 10-15tis.
Na xc90 je lepší přístup a tam to "opatlali" lepidlem zvenku na autě - myslím si, že při troše snahy by se to dalo i na V/XC70.
Přikládám foto diferáku sice z XC90, ale pro ilustraci to postačí. Červeně jsem tam označil, odkud to pravděpodobně teče.
Mám takovou myšlenku - třeba je to jen blbost a shoda náhod, ale...:
Mně to začalo ukapávat a následně téct po výměně náplní AWD a Hajnýmu taktéž.
Tak mě napadlo, že to lepené těsnění (lepidlo) bylo již "zvyklé" na původní olej a nový olej je na to moc agresivní a začalo to propouštět....
- Přílohy
-
- dif.jpg (61.08 KiB) Zobrazeno 1855 x
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#6 AWD - kape olej
Potěšilo mě, že ve výsledku měli kluci od Kurtzů stejný názor jako já.
Jen je mi divné, že by změna oleje mohla ovlivnit lepení toho spoje. Je tu několik otázek.
1. když se to měnilo, kolik toho vyteklo.
2. co tam původně bylo
3. co se tam dalo
Protože to dělal v obou případech servis a majitelé to neviděli, tak se dá ve všech otázkách pouze spekulovat.
Ale skutečnost je taková, že simerinky obou polos byly suché, zaprášené a z nich to neteče.
Já jsem měnil olej v zadku před půlrokem a je to suché.
Je tu ještě jedna možnost, že při vypouštění "někdo" zkusil, jestli to nevyteče po vyšroubování toho nejspodnějšího šroubu, případně provrtáním jeho dna do skříně diferáku a po přílišném dotažení to lepení vzalo za své a vytvořila se tam vlivem pnutí nějaká mikroprasklina, kterou to teče.
Jen je mi divné, že by změna oleje mohla ovlivnit lepení toho spoje. Je tu několik otázek.
1. když se to měnilo, kolik toho vyteklo.
2. co tam původně bylo
3. co se tam dalo
Protože to dělal v obou případech servis a majitelé to neviděli, tak se dá ve všech otázkách pouze spekulovat.
Ale skutečnost je taková, že simerinky obou polos byly suché, zaprášené a z nich to neteče.
Já jsem měnil olej v zadku před půlrokem a je to suché.
Je tu ještě jedna možnost, že při vypouštění "někdo" zkusil, jestli to nevyteče po vyšroubování toho nejspodnějšího šroubu, případně provrtáním jeho dna do skříně diferáku a po přílišném dotažení to lepení vzalo za své a vytvořila se tam vlivem pnutí nějaká mikroprasklina, kterou to teče.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#7 AWD - kape olej
Ještě mě napadlo - kontrolovali jsme improvizovanou měrkou kolik oleje tam je, a bylo to až po vrch. Kdyby při výměně bylo nalito více, mohlo to vybublat větracím otvorem a stéci po dělící hraně dolů.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4210
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#8 AWD - kape olej
Aha, to by také mohla být příčina. Kouknu doma na fakturu, zda je tam uvedeno množství. I když papír snese hodně a realita může být úplně jiná.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13060
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#9 AWD - kape olej
Taky bych se přikláněl k odvětrávací dírce a přelití. Když jsem měnil svůj diferák (jiný typ) tak to kolem té dírky bylo taky dost zaflákané. Je možné, že starý - hustý - olej tím tolik neprotékal a po nalití nového - řidšího - to už teče.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4210
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#10 AWD - kape olej
To by tedy pak byla ta nejlepší varianta a zároveň by to znamenalo smířit se s "uchcá.ajícím" autem
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4210
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#11 AWD - kape olej
Tak pod autem je již týden sucho. Asi to vážně bylo přelité a nový řidší olej vytékal odvětráním - snad...
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5137
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#12 AWD - kape olej
Nějak se sem přifařím, má odvětrání i úhlovka? Náplně jsem nechal právě také měnit cca před 2měsíci. Nyní mám cca 14dní pod autem štěrk místo trávy a začali se mi pod přední nápravou objevovat kapičky a po nahléhdnutí pod auto jsem viděl toto. Motor je zespod čistý a nikde z něj to není. Kapičky jsem zahlédl až na štěrku, na trávě to vidět nebylo.
Bohužel se teď nemám kde pod auto podívat, tak to musí ještě chvíli vydžet. Nenapadá někoho odkud by to mohlo kapat? Netuším co přesně nad tím úhelníkem je umístěno. Děkuji za případné rady.
[img]https://s25.postimg.org/azvuiogtn/DSC_0048.jpg[/img]
Bohužel se teď nemám kde pod auto podívat, tak to musí ještě chvíli vydžet. Nenapadá někoho odkud by to mohlo kapat? Netuším co přesně nad tím úhelníkem je umístěno. Děkuji za případné rady.
[img]https://s25.postimg.org/azvuiogtn/DSC_0048.jpg[/img]
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#13 AWD - kape olej
Je to ta mosazná trubička nahoře, ten jeden kus má ještě origo takovou černou krytku
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5137
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#14 AWD - kape olej
Díky za tip, vcelku by to i odpovídalo, že úhlovka si ucmrdává. Před výměnou náplní to nekapalo. No uvidím jakmile se dostanu někam na zvedák.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 4210
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
#15 AWD - kape olej
Já tedy dodám, že mám zatím stále pod autem a v místě původního úniku sucho. Ťuk, ťuk
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5137
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#16 AWD - kape olej
To je dobře!!! Já doufám, že u mě to bude stejná příčina kapiček.
#17 AWD - kape olej
nesledoval jsem to tady, ale něco k tomu napíšu. měnil jsem si náplně sám, lil jsem to tam přes hadičku spádem a když začalo vytékat, vytáhl jsem hadičku a nechal vytéct/vykapat přebytek ven. kapalo to možná hodinu. zatím jsem nepozoroval v garáži ani kapku a myslím, že jsem pozorný (pečlivka, pedant nebo jinak).
pokud to tam někdo hnal čerpadlem (servis) a neměl čas to nechat vykapat do úrovně nalévacího otvoru (měrka), oleje se tam dostalo podstatně více než mělo a proto potom přes větrací otvor přebytek postupně vzlíná ven...
pokud to tam někdo hnal čerpadlem (servis) a neměl čas to nechat vykapat do úrovně nalévacího otvoru (měrka), oleje se tam dostalo podstatně více než mělo a proto potom přes větrací otvor přebytek postupně vzlíná ven...
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5137
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#18 AWD - kape olej
U mě právě servis a rozhodně to bylo plněno čerpadlem, nemám pro výměnu potřebné zázemí, jinak bych to udělal sám.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5137
- Registrován: 7 roků 5 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
#19 AWD - kape olej
Tak auto po menší pauze kape stále a AWD to není.....
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=128&t=60831#p713554
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=128&t=60831#p713554
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek