D5252t TCV (N75) - WG

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#1 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od Robo3220 »

Zdravím,
ako máte zapojené TCV na 2,5 tdi ? Na diaľnici v tiahlych kopcoch mi auto háďže do núdzového režimu s chybou "vysoký plniaci tlak". Turbo bolo zhruba pred rokom na repase, takže vo WG by to byť nemalo. A chcem vylúčiť aj TCV tak snáď sa tu čo-to dozviem.

TDI MSA 15.8 ma tento typ TCV (N75)
[img]https://s28.postimg.org/fcdvc61nh/OEM-_A2661530059-_Turbo-_Boost-_Pressure-_Control-_Val.jpg[/img]

Moja otázka:
Je správne zapojenie A?
1 - WG
2 - tlak vzduchu od turba
3 - vývod do solenoidu medzi airboxom a turbom

alebo B ?
1 - WG
2 - vývod do solenoidu medzi airboxom a turbom
3 - tlak vzduchu od turba

Podľa toho ako sa TCV otvára a zatvára by to malo byť A. Lenže neviem presne ako funguje WG na tomto motore. TCV som skúšal privedením prúdu a pekne kliká a aj reálne prepína medzi vývodmi. No na webe je veľa obrázkov so zapojením práve podľa variantu B.
Je viac druhov týchto ventilov N75 ? Bavme sa len o ventiloch na MSA 15.8 a klasické obtokové turbá, na variabilné turbá a MSA 15.7 sú iné, viem.

Ako funguje tento TCV ? Po zapnutí zapaľovania je vo ventile stály prúd a RJ zapína / vypína mínusom ? Na mojom aute mám teraz TCV z nejakého VW a konektor na aute je opačne (+ ide na - a naopak). Prepinoval som konektor (+ ide na +), zapojil som to podľa variantu A, ale mi svieti kontrolka. Ta sa mi zasvietila ked som zapol zapalovanie bez zapojeneho TCV, tak mozno zhasne po nejakych kilometroch.
Snad mi to pomozete objasnit a aj tato tema raz niekomu pomoze.
Naposledy upravil(a) Robo3220 dne 28 dub 2017 11:57, celkem upraveno 4 x.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od ok2ucx »

Výběr je jednoduchý: systém musí fungovat v případě, že tento ventil (např. elektricky) selže. T.j. odpojíš jeho napájení, WG musí dostávat "dávku tlaku vzduchu" od turba a pootevírat WG.
V aktivním stavu selenoidu jde do WG vakuum (podtlak), tím se WG rychle(ji) uzavře.
Správně je B.
edit - takto to funguje u benzínů - zbytek níže

Chybu vysokého plnícího tlaku může dělat tento TCV (ač se to nezdá i tento se umí ochodit a to i různě podle teploty, atp.).
Ale možná i častěji sám zasekávající se WG.
A pak deset dalších příčin, ale WG asi nejčastější.

P.
Naposledy upravil(a) ok2ucx dne 27 dub 2017 19:33, celkem upraveno 1 x.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#3 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od Robo3220 »

Správne je zapojenie A.
Naposledy upravil(a) Robo3220 dne 27 dub 2017 19:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#4 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od Robo3220 »

S dovolením člena IgorS použijem jeho obrázok (pokiaľ nebude súhlasiť, zmažem)
Na tomto obrázku je to zapojené podľa schémy A. Je možné že aj toto je správne zapojenie a iba je inak konštruované TCV a opačne otvára vývody ?

[img]https://s16.postimg.org/lzdj04rp1/adasdada.png[/img]
Naposledy upravil(a) Robo3220 dne 27 dub 2017 19:39, celkem upraveno 1 x.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#5 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od pepa.paur »

Ahoj, správně je A, mám to takhle na obou tdi.
Ta regulace pracuje trochu jinak, na turbu je ještě trubička, která přivádí tlak z druhé strany ovládací membrány ventilu WG. Při vypnutém motoru je ventil uzavřený pružinou. Pokud se turbo roztočí a vzroste tlak na výstupu dmychadlové části, dojde přes tuto trubičku k otevírání ventilu a turbo netlačí. Jestliže řj motoru požaduje plnící tlak, přivede přes ten ovládací ventil ten samý tlak na ovládací membránu i z druhé strany a turbo tlačí:
turbo_tdi_m.jpg
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#6 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od IgorS »

Fotku kľudne použi, veď na to som Ti to fotil. A aby bolo ostatným jasné ako to mám ja, tak tu sú tie ostatné k tej sérii:
https://www.staudinger.sk/#/d5252t/
Hadičky nemám prekrížené, takže tá čo je vpravo, pokračuje na ďalšej fotke vpravo a ľavá naľavo.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 28 dub 2017 17:26, celkem upraveno 1 x.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#7 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od Robo3220 »

No pokiaľ ťa správne chápem, tak pri každom pridaní plynu by mal TCV zopnúť a pustiť tlak ku WG aby zatvorila obtok ? Že WG je mimo záťaže pootvorený stále ? Som myslel, že WG je zatvorený stále a až pri kritickom tlaku v saní prepustí TCV tlak ku WG, ktorá sa následne otvorí.

Podľa teba to na voľnobehu vyzerá nejak takto ?

[img]https://s12.postimg.org/tvvhacpu5/wrwerwrw.png[/img]

Ospravedlňujem sa za schému :D
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#8 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od ok2ucx »

pepa má pravdu. TDI to má skutečně jinak. Dokonce i nejmenovaná originální diagnostika má v sekci Design chybný obrázek (resp. obrázek, který odpovídá benzínovým turbo controlům).

Až na jiném místě je správná grafika:
tdi-tcv.gif
tdi-tcv.gif (14.43 KiB) Zobrazeno 2120 x
Logika je tam naopak. V každém případě je WG v klidu uzavřen, jakmile dmychadlo nafouká (příliš) vysoký tlak, tou zmíněnou trubičkou se začně přiotvírávat WG a výfukové plyny začnou více obtékat turbínu. Na druhé straně membrány je vakuum (resp. tlak v sání = nižší tlak, TCV ve vypnutém stavu).

Pokud se jednotka rozhodne, že potřebuje WG zavřít, zapne TCV, tím se na zadního (zde levého) prostoru za membránou dostane vyšší tlak a ten (spolu s pružinou) WG zavře.

Tímto se omlouvám za desinformaci, lehce jsem poeditoval můj první příspěvek.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#9 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od Robo3220 »

Presne takúto schému som hľadal a nenašiel :D Dik
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#10 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od pepa.paur »

no já jsem to asi nenapsal moc srozumitelně, funguje to v podstatě jak psal nahoře ok2ucx.
V základní poloze je ventil uzavřený pružinou, do té baňky s membránou jsem se nedostal, je zapertlovaná.
Pokud turbo začne tlačit, tak si při určitém tlaku samo přes tu kovovou rouru pootevře WG a upustí tlak.
Takže pokud by došlo k poruše v ovládání elektroventilu TCV, nebo někde praskla hadička, tak nehozí překročení tlaku. No a pokud je vše ok, tak řídící jednotka ovládá ten TCV a pouští ten samý tlak z druhé strany membrány, takže ta zůstane uzavřená a turbo tlačí.
Předpokládám, že při volnoběhu je WG uzavřená, protože tam není nikde ovládací tlak, takže obráceně, než si nakreslil. Měl jsem ten ventil venku a hýbal jsem si s tím vzduchem :)
wg.jpg
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#11 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od pepa.paur »

jj, z toho schématu je to jasný, píšu mo pomalu :D
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#12 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od Robo3220 »

Čiže keby som aj mal na aute vadné TCV, tak skôr by sa to prejavovalo nižším plniacim tlakom a nemalo by výkon = nehádzalo by mi chybu vysokého plniaceho tlaku.
Resp. tcv funguje, pri záťaži v kopci pustí vzduch do WG, aby zvýšilo plniaci tlak, ale už neni schopné pod tým tlakom prepnúť do východzej polohy...
Pozriem sa ešte na tu WG keď sa to dá tak "ľahko" odmontovať a vyskúšam či nedrhne.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 888
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#13 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od pepa.paur »

Robo3220 píše: Pozriem sa ešte na tu WG keď sa to dá tak "ľahko" odmontovať a vyskúšam či nedrhne.
no zas tak lehce to nejde, ten spodní inbus je výzva, ideál je mít to turbo na stole.
Zkontroluj taky průchodnost té kovové trubičky.
Případně zkus pojezdit s diagnostikou a sledovat plnící tlak :)
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#14 D5252t TCV (N75)

Příspěvek od Robo3220 »

Ja som už pozeral na tu WG, ani k tým horným neni nejak extra prístup, to rebrovanie aj ta banka dost zavadzaju, preto som dal uvodzovky :D Diagnostiku uz mam objednanu, cakam kym dorazi a tak to pomeram.
Tu kovovu trubicku som hlavne nevedel, naco tam je, som myslel ze to je nejake mazanie toho tiahla :D Zajtra to pozriem
Vďaka chlapi
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2432
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#15 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od z-d-e-n-a »

A teď se sem nakýbluju i já... :green:
Na MSA 15.7 je ještě ten kovový váleček místo toho plastového bazmeku, který tu zmiňujete i na fotce výše. Princip předpokládám bude stejný, takže čistě teoreticky - lze ho nahradit tímhle novějším plastovým typem? Netuším jak ten stávající pořádně vyzkoušet, FCRko je na to dost "pomalý". Když TCVčko připíchnu na plus a mínus tak v něm normálka cvaká ale občas jsem si všiml že v něm na volnoběh jakoby "vrní" a když na něj klepnu třeba šroubovákem tak přestane. Takže nezkoušel někdo zaměnit za novější?
WP_DS20170427.jpg
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#16 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od Robo3220 »

Chlapi a ako je to s káblami na TCV ?

Pri zapnutom zapaľovaní namerám na zelenom kábly (čo ide do + na TCV-čku) niečo okolo 6,7 V. Ako vlastne funguje ? RJ spína TCV cez zeleno-biely (mínusový) kábel ? Neni to nejako málo voltov ?

Zmeral som aj kábel, čo ide do ventilu, ktorý reguluje podtlakové silentbloky a tam na + je tiež len niečo okolo 6,8 V. (tu to je nejako naopak a do + na ventile ide zeleno-biely kábel, čo je mínus - neviem či to tak má byť)

Svieti mi aj kontrolka motora s pár nemeckými hláškami, ktoré vyskočili keď som naštartoval bez TCV, zmažem keď dôjde diag., nemôže aj to spôsobovať tú nízku voltáž ? Alebo je to normálne napätie v tom okruhu ?
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#17 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od peter cz »

A co ti to přesně píše za tu chybu s plnícím tlakem (kod) ?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#18 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od IgorS »

Ja by som ti to aj pomeral ale u nás celý deň prší, ba až leje... = nemám kde
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#19 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od Robo3220 »

Peter, neviem teraz presne, keď mi dojde diagnostika tak zeditujem prvý príspevok a doplním to tam.

Igor, jasné :D aj ja som mal dnes ist kupit auto do ziliny, ale som sa na to vykaslal, ked som videl predpoved pocasia :D Ked budes mat cas, tak by som ti bol vdacny za tie udaje. Dik
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#20 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od kwiko »

upchaty kat sadzami ste uz skusali?

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#21 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od IgorS »

Upchatý katalyzátor by sa neprejavil aj v iných režimoch motora, resp. hlavne v iných režimoch motora? Mám na mysli to, či by mu vysoký plniaci tlak nehlásilo aj pri bežnej akcelerácii, alebo do prudkého kopca pri vytočení motora do vysokých otáčok atď? Lebo v tiahlych kopcoch na diaľnici, na 5ke ten motor nemá také otáčky ako pri akcelerácii. Ani prietok plynov nie je taký veľký cez katalyzátor na diaľnici ako pri stúpaní do prudkého kopca alebo na plný kotol. Alebo zlá úvaha? Alebo pri tých vysokých prietokoch cez kat sa to ako tak z neho pohne a pri diaľniciach to nižším trvalejším tlakom nepretlačí?

A pri kick downe sa ti to ako správa? Ťahá plynule? Nemáš tam mierne pohupovania a poklesy v ťahu? Nehodí to aj vtedy do núdzového režimu a chybu tlaku? A keď ho pri tom podržíš na plno?
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#22 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od IgorS »

Tak som Ti to odmeral a...
Pri neaktívnom TCV som na ňom (medzi vodičmi) nameral 0,3 V. Pri aktívnom TCV, keď zopne/cvakne, som na ňom (medzi vodičmi) nameral 11,55 V. Merané pri nenaštartovanom motore.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#23 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od Robo3220 »

Pri kickdowne to nic nerobi, vyslovene iba v tiahlom stupani v zatazi. Keby bol upchaty kat, tak ani turbo by neroztocilo ci ?
Katom by to nemalo byt, auto mi za tepla vobec ale ze vobec nedymi, samozrejme ze ked mu dam do tela po dlhsej dobe tak si odfukne trochu sadzi, ale inak nic. Na Egr bol iba jemny povlak karbonu ked som ho mal von. Pred 2 tyzdnami som bol na emisnej a v pohode, tusim tam nameral hodnotu 1,2 neviem čoho :D
Štarty za studena su okamžité, za tepla sa mu trocha nechce, ale nič hrôzostrašné (2 pretočenia).

Igor keď je TCV zapojené a zapnuté zapaľovanie tak aj ja mám medzi vodičmi 0,03 V, ale keď odpojím TCV, a napojím merak na + a na kostru (blok, hlava) tak mam 6,9 V. Môžeš ešte toto mi pozrieť ? Či tiež budeš mať 6,9 alebo 12 ako napätie v sieti.
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#24 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od IgorS »

To neviem, neskúšal som to a zdá sa mi to byť irelevantné merianie. Základ je, či Ti to spína a či tam ide 12 V. Koľko tam je naprázdno, je podľa mňa úplne jedno, keď na tých drôtoch nie je záťaž ale len vnútorný odpor Ohmmetra. Podstatné je, že pri zapojenej záťaži (ktorou je cievka solenoidu) a neaktívnom TCV je tam približne nula a pri aktívnom TCV je tam napätie palubné. TCV ventil nie je svojím obalom alebo iným vodičom pripojený na kostru, takže je podľa mňa aj irelevantné merianie týchto vodičov voči kostre. Jeho funkciu vyvoláva napätie medzi jeho dvomi vodičmi a nie nejaké napätie voči kostre.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 69
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Bardejov
Vůz: S80 2,5 TDI 00'

#25 D5252t TCV (N75) - WG

Příspěvek od Robo3220 »

Jasné, len ešte nemam doma diag, tak neviem otestovať akčné členy.
To som nevedel, som myslel že je normálne cez nejaký uzol ukostrený a RJ ho spína cez +, alebo opačne, že + je zapojené stále a RJ ho spína spojením kostry.
Tak nič, počkám na diag a uvidím.

Tu mám schému ako je to zapojené, ale niesom elektrikár, tak veľmi do toho nevidím. Pozícia 8/28 je TCV. Zelený (GN) kábel je + a mínusko ide cez nejaký uzol boh vie kde.

[img]https://s21.postimg.org/flms700k7/MSA_15.8.png[/img]
_________________
S80 2,5 TDI - 103 kw - rv 2000 - MSA 15.8 - AT (AW 50-42)
VIDA Obrázek
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“